Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis soof88: 6 weken california en zuidwest usa
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: 6 weken california en zuidwest usa
Je zit zowel aan het begin als op het einde nogsteeds heel veel in LA. Zoals al aangegeven heeft Disney geen 4 parken in California. Ik zou overigens zeker niet een dag proberen te winnen op de kustroute. Die is juist goed zo. Ik zou dat doen door 1 of 2 dagen LA eraf halen, of de dagen Phoenix of de dagen San Diego en deze bij Moab doen. Daar kun je beter 3 nachten blijven.een dag extra Yosemite is ook geen overbodige luxe.
Als je het zo plant als nu zou ik niet weten hoe je yellowstone erin zou moeten zetten, terwijl je daar met zoveel dagen normaal geen moeite mee zo moeten hebben.
Als je het zo plant als nu zou ik niet weten hoe je yellowstone erin zou moeten zetten, terwijl je daar met zoveel dagen normaal geen moeite mee zo moeten hebben.
Re: Reis soof88: 6 weken california en zuidwest usa
Is het de moeite waard dit park te bezoeken?
ik Dacht in plaats van langs phoenix dan langs lake havasu te rijden en daar te stoppen aangezien het anders heel lang rijden is in een trek.
ik Dacht in plaats van langs phoenix dan langs lake havasu te rijden en daar te stoppen aangezien het anders heel lang rijden is in een trek.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toevallig net gisteren op het forum gelezen dat iemand Yellowstone tegen vond vallen
, maar normaal gesproken zou ik volmondig ja zeggen op de vraag of Yellowstone de moeite waard is.
Wij zijn er in 2004 en in 2008 geweest, in combinatie met het zuidwesten; misschien heb je iets aan onze reisverslagen. Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl.
Ik zou dan wel zo snel mogelijk richting Yellowstone gaan, in september gaan veel voorzieningen al sluiten.
Marianne

Wij zijn er in 2004 en in 2008 geweest, in combinatie met het zuidwesten; misschien heb je iets aan onze reisverslagen. Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl.
Ik zou dan wel zo snel mogelijk richting Yellowstone gaan, in september gaan veel voorzieningen al sluiten.
Marianne
-
- Amerikakenner
Heel veel LA.
.
Ik zou rond Monterey overnachtenDag 6: San simeon- Monterey - Santa Cruz
Dat is te weinig voor een groot park als Yosemite. Ik zou Kings canyon en Sequoia schrappen en extra nacht in Yosemite of Lee Vining blijven (dus bovenlangs rijden).dag 10: San fransisco - Yosemite National Park
dag 11: Yosemite NP
dag 12:Yosemite National Park - Kings Canyon
dag 14 : Kings Canyon - sequoia National park
dag 15 : sequoia National park - death valley national park
De volgorde is Moab - Monument Valley-Page -Grand canyon. Ik zou eerder 2 dage Page kiezen ipv 2 dagen GC.Moab - Page
dag 26: Page -monument valley
Dag 27: Monumentvalley - grand Canyon NP
dag 28:Grand canyon National park
.
Over je vraag waar je kan paardrijden.
In Moabr bij de redsclifflodge kan je paardrijden en ga je ook een stukje door Arches.
Echt de moeite waard
In Moabr bij de redsclifflodge kan je paardrijden en ga je ook een stukje door Arches.
Echt de moeite waard
- zijn er in Monterey nog walvissen te zien in september/ oktober?
Wij waren er in november en zelfs toen hebben we walvissen gezien....
- Phoenix moeite om te bezoeken?
alleen de Arizona state fair gezien dus kan er niets over zeggen.. weet wel dat het er ERG heet is
- Waar beste plaats om paard te rijden, te surfen, to paddle board, quad rijden, jetski, ... ?
Monument Valley is prachtig om paard te rijden vonden wij. Surfen in LA e.o. (Huntington Beach bijv.).
- Hoeveel dagen nationale parken yosemite - zion - Bryce - Death Valley - ...?
Yosemite (+Mariposa Grove) minimaal 3 dagen, Zion (loop Angels Landing als je niet vies van hoogtes bent
) minimaal 2, Bryce (Navajo Loop Trail is leuk) 1 á 2 en Death Valley (heeft ons toch wel verrast... heel veelzijdig) 2... vonden wij in ieder geval voldoende om highlights te zien... uiteraard kan je in ieder park veel langer doorbrengen want er is heel veel te zien/doen... vooral als je van wandelingen houdt.
Wij waren er in november en zelfs toen hebben we walvissen gezien....
- Phoenix moeite om te bezoeken?
alleen de Arizona state fair gezien dus kan er niets over zeggen.. weet wel dat het er ERG heet is

- Waar beste plaats om paard te rijden, te surfen, to paddle board, quad rijden, jetski, ... ?
Monument Valley is prachtig om paard te rijden vonden wij. Surfen in LA e.o. (Huntington Beach bijv.).
- Hoeveel dagen nationale parken yosemite - zion - Bryce - Death Valley - ...?
Yosemite (+Mariposa Grove) minimaal 3 dagen, Zion (loop Angels Landing als je niet vies van hoogtes bent

6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Natuurlijk is Yellowstone N.P. de moeite waard om te bezoeken. Het was niet voor niets het eerste National Park in Amerika.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Wow gaaf zoveel dagen!!
Ik zou 1 nacht in Sedona verblijven.
Ik zou 1 nacht Santa Barbara doen:)
En 1 nacht in Laguna Beach (of ander Orange County kustplaatsje)
En jammer dat je niet over de Tioga Pass ri Death Valley kunt rijden.
Ik zou 1 nacht in Sedona verblijven.
Ik zou 1 nacht Santa Barbara doen:)
En 1 nacht in Laguna Beach (of ander Orange County kustplaatsje)
En jammer dat je niet over de Tioga Pass ri Death Valley kunt rijden.
Santa Barbara
Op mijn rond reis zal ik twee nachten in Santa BarBara verblijven...
Nu vroeg ik me af wat ik hier allemaal kan doen?
Of zou ik er toch maar één nacht verblijven?
en meerdere nachten in bv San Simeon of Santa Cruz
Hier onder mijn route... alvast bedankt. Andere tips zijn ook nog welkom
( ivm reisroute)
dag 1 : Los Angeles
dag 2: Los Angeles
dag 3:Los Angeles ( universal studio)
dag 4:Los Angeles - Malibu- Santa Barbara
dag 5: Santa Barbara
dag 6 : Santa Barbara -pismo beach- san simeon
dag 7: San simeon- Monterey( Whale watching) - Santa Cruz
dag 8: Santa Cruz - San Jose - San Fransisco
dag 9: San Fransisco ( Alcatraz )
dag 10:San fransisco
dag 11: San fransisco ( proberen bezoek lake tahoe/ sacramento/ napa Valley)
dag 12: San Fransisco - Yosemite National Park
dag 13: Yosemite NP (Mammoth Lakes)
dag 14:Yosemite National Park
dag 15: yosemite National park -Bodie
dag 16: Bodie- mono lake ( via tioga pass) - bishop
dag 17: bishop (Death valley national park ) - Las Vegas
dag 18: Las Vegas
dag 19: Las Vegas
dag 20: Las Vegas - Zion National Park
dag 21: Zion National Park - Bryce Canyon National park
dag 22: Bryce Canyon National park - Capitol reef national park
Dag 23: capitol reef NP - Moab
dag 24: Moab (Canyonlands National park - Arches National park)
dag 25: Moab - Monument valley ( Lake Powell + the wave)
dag 26: monument Valley - Page
dag 27: Page - (antelope Canyon)
Dag 28: page - grand Canyon NP
dag 29:Grand canyon National park - Lake havasu
dag 30: Lake havasu - palm springs ( trip to joshua National park)
dag 31:palm springs
dag 32:Palm Springs San diego
dag 33: San Diego
dag 34 : San Diego
dag 35 :San Diego long beach los angeles
dag 36: Los Angeles
dag 37 : Los Angeles Disney World
dag 38: Los Angeles Disney World
dag 39: Los Angeles Disney World
dag 40: Los Angeles Disney World
dag 41:chill
Nu vroeg ik me af wat ik hier allemaal kan doen?
Of zou ik er toch maar één nacht verblijven?
en meerdere nachten in bv San Simeon of Santa Cruz
Hier onder mijn route... alvast bedankt. Andere tips zijn ook nog welkom

dag 1 : Los Angeles
dag 2: Los Angeles
dag 3:Los Angeles ( universal studio)
dag 4:Los Angeles - Malibu- Santa Barbara
dag 5: Santa Barbara
dag 6 : Santa Barbara -pismo beach- san simeon
dag 7: San simeon- Monterey( Whale watching) - Santa Cruz
dag 8: Santa Cruz - San Jose - San Fransisco
dag 9: San Fransisco ( Alcatraz )
dag 10:San fransisco
dag 11: San fransisco ( proberen bezoek lake tahoe/ sacramento/ napa Valley)
dag 16: Bodie- mono lake ( via tioga pass) - bishop
dag 17: bishop (Death valley national park ) - Las Vegas
dag 18: Las Vegas
dag 19: Las Vegas
dag 29:Grand canyon National park - Lake havasu
dag 30: Lake havasu - palm springs ( trip to joshua National park)
dag 31:palm springs
dag 32:Palm Springs San diego
dag 33: San Diego
dag 34 : San Diego
dag 35 :San Diego long beach los angeles
dag 36: Los Angeles
dag 37 : Los Angeles Disney World
dag 38: Los Angeles Disney World
dag 39: Los Angeles Disney World
dag 40: Los Angeles Disney World
dag 41:chill
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Santa Barbara
Een aantal vraagjes/opmerkingen,
Om te beginnen, wat een mooie trip heb je in het vooruitzicht en wat een tijd heb je hiervoor. Wow
Die laatste dagen? DisneyWORLD ligt in Orlando Florida en niet in LA, nu zijn er in LA veel pretparken, maar puur voor DisneyLAND zou ik er toch wat dagen afhalen.
Ik zie een aantal rare plekken/dagen op je route.
Je vraagt waar je die volle dag langs de kust moet doorbrengen, maar dag7 heb je geen tijd voor dat whalewatching. Doe dus ipv een volle dag Santa Barbara een volle dag Monterey.
Bishop - Death Valley - Las Vegas kan wel, maar als je zoveel tijd hebt waarom dan niet een nacht in Death Valley blijven??
Dag 20 t/m 24 heb je eigenlijk een dag ge weinig voor Zion, Capitol Reef en zeker voor Moab. Canyonlands en Arches is niet op 1 dag te doen, zelfs 2 dagen kan krap zijn.
Om te beginnen, wat een mooie trip heb je in het vooruitzicht en wat een tijd heb je hiervoor. Wow
Die laatste dagen? DisneyWORLD ligt in Orlando Florida en niet in LA, nu zijn er in LA veel pretparken, maar puur voor DisneyLAND zou ik er toch wat dagen afhalen.
Ik zie een aantal rare plekken/dagen op je route.
Je vraagt waar je die volle dag langs de kust moet doorbrengen, maar dag7 heb je geen tijd voor dat whalewatching. Doe dus ipv een volle dag Santa Barbara een volle dag Monterey.
Bishop - Death Valley - Las Vegas kan wel, maar als je zoveel tijd hebt waarom dan niet een nacht in Death Valley blijven??
Dag 20 t/m 24 heb je eigenlijk een dag ge weinig voor Zion, Capitol Reef en zeker voor Moab. Canyonlands en Arches is niet op 1 dag te doen, zelfs 2 dagen kan krap zijn.
hey!
ja ik weet het maar disney is reeds geboekt. Als we uitgekeken zijn in disney bezoeken we nog wat studio's
Monterey heb ik er juist bij gezet en whale watching is geboekt
verblijven in bishop omdat me verteld werd je niet in death valley kan verblijven...
wat stel je hier precies voor
of gewoon een dag toevoegen en een dag minder in....?
Alvast bedankt
ja ik weet het maar disney is reeds geboekt. Als we uitgekeken zijn in disney bezoeken we nog wat studio's

Monterey heb ik er juist bij gezet en whale watching is geboekt

verblijven in bishop omdat me verteld werd je niet in death valley kan verblijven...
wat stel je hier precies voor
of gewoon een dag toevoegen en een dag minder in....?
Alvast bedankt
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In death valley kun je zeker wel overnachten. Panamint Springs resort, stovepipe well en furnace creek.
Las Vegas - Zion
Zion
Zion - Bryce
Bryce - Capitol Reef (via scenic 12)
(Capitol Reef als je een dag zandwegen wilt rijden)
Capitol Reef - Moab
Moab
Moab
Moab - Monument Valley (pak ook moki dugway, valley of the gods en goosenecks sp mee)
MV - Page
(Page al zou ik datnu in jullie geval dan maar 1 dag doen omdat elders dagen zijn toegevoegd.
Page - Grand Canyon
Las Vegas - Zion
Zion
Zion - Bryce
Bryce - Capitol Reef (via scenic 12)
(Capitol Reef als je een dag zandwegen wilt rijden)
Capitol Reef - Moab
Moab
Moab
Moab - Monument Valley (pak ook moki dugway, valley of the gods en goosenecks sp mee)
MV - Page
(Page al zou ik datnu in jullie geval dan maar 1 dag doen omdat elders dagen zijn toegevoegd.
Page - Grand Canyon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je had in je routetopic ook al de nodige adviezen gehad. Ik vind niet alle wijzigingen even handig. Het is onvoorstelbaar hoe weinig tijd voor de parken je hebt terwijl je zoveel tijd hebt.
Ik heb ook het idee dat je niet alle tips die in je topic zijn gegeven goed hebt bekeken. En wie heeft je verteld dat je niet in DV kunt overnachten?
Kijk ook nog eens goed waar alle bezienswaardigheden liggen en hoeveel tijd je overal nodig hebt. Heb je al wat reisverslagen gelezen?
Dit stuk:
is zo niet mogelijk: de Wave ligt nog ten westen van Page, dus niet bij Monument Valley. Als je geen permit hebt voor de Wave moet je ter plekke loten (in Kanab). Dat was je ook al verteld. Je moet dan meerdere dagen in Page/Kanab zijn omdat je pas de dag na de loting naar de Wave kunt als je ingeloot wordt.
Dit stuk:
is ook vreemd. Waar ga je overnachten? Mammoth Lakes ligt vlakbij Bodie, dus daar zou j op dag 15 naar toe kunnen gaan. De andere dagen kun je beter in het park of ten westen van het park overnachten. Kijk eens op http://www.nps.gov/yose voor een kaart van het park.
Ik zou geen volle dag in Palm Springs gaan zitten, en ook niet in Santa Barbara. En bij LA kan er ook wel een dag af. Gebruik die tijd voor de parken. Voor Zion en de GC en voor Moab is meer tijd niet verkeerd.
Heb je al ergens accommodatie geboekt?
Marianne
Ik heb ook het idee dat je niet alle tips die in je topic zijn gegeven goed hebt bekeken. En wie heeft je verteld dat je niet in DV kunt overnachten?
Kijk ook nog eens goed waar alle bezienswaardigheden liggen en hoeveel tijd je overal nodig hebt. Heb je al wat reisverslagen gelezen?
Dit stuk:
is zo niet mogelijk: de Wave ligt nog ten westen van Page, dus niet bij Monument Valley. Als je geen permit hebt voor de Wave moet je ter plekke loten (in Kanab). Dat was je ook al verteld. Je moet dan meerdere dagen in Page/Kanab zijn omdat je pas de dag na de loting naar de Wave kunt als je ingeloot wordt.
Dit stuk:
is ook vreemd. Waar ga je overnachten? Mammoth Lakes ligt vlakbij Bodie, dus daar zou j op dag 15 naar toe kunnen gaan. De andere dagen kun je beter in het park of ten westen van het park overnachten. Kijk eens op http://www.nps.gov/yose voor een kaart van het park.
Ik zou geen volle dag in Palm Springs gaan zitten, en ook niet in Santa Barbara. En bij LA kan er ook wel een dag af. Gebruik die tijd voor de parken. Voor Zion en de GC en voor Moab is meer tijd niet verkeerd.
Heb je al ergens accommodatie geboekt?
Marianne
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Topics samengevoegd omdat ze over dezelfde reis gaan.
Groetjes,
Carine
Carine
De bezoeken van de parken moet ik inderdaad nog aanpassen.
Stap voor stap...nu staat alles al vast tot San francisco... ook hotels geboekt.
Ik zal ook één nacht verblijven bij lake Tahoe...
Wou even weten of het zeker mogelijk is van hier uit verder te rijden langs de oost kant naar Yosemite via mono lake.
En weet iemand een leuke tour in Napa? zoveel keuze...
Stap voor stap...nu staat alles al vast tot San francisco... ook hotels geboekt.
Ik zal ook één nacht verblijven bij lake Tahoe...
Wou even weten of het zeker mogelijk is van hier uit verder te rijden langs de oost kant naar Yosemite via mono lake.
En weet iemand een leuke tour in Napa? zoveel keuze...

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dit http://winetrain.com/ hebben we inmiddels 2 keer gedaan, heerlijk hoor.soof88 schreef:En weet iemand een leuke tour in Napa? zoveel keuze...

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het goed is dat je in je route de datum er bij vermeldt. Maar als je er in september bent, dan is de Tioga Pass normaal gesproken open. Het is mij echter niet duidelijk hoe je het precies gedacht had, want je rijdt op weg van Yosemite naar Bodie ook over de Tioga Pass.soof88 schreef: Ik zal ook één nacht verblijven bij lake Tahoe...
Koop alvast een kaart (bijvoorbeeld de Hallwag 5 en 6) en bekijk de route ook eens op een kaart. Dat is vaak prettiger en overzichtelijker dan googlemaps.
Marianne
dankje voor de tip ziet er idd leuk uit 
we gaan idd in september... Vanuit Lake Tahoe zal ik via bodie en mono lake naar yosemite rijden om daar een drietal dagen te overnachten.
Daarna zouden we vroeg doorrijden naar Death valley,
Enige ervaringen met hotels in Death Valley zelf dan?

we gaan idd in september... Vanuit Lake Tahoe zal ik via bodie en mono lake naar yosemite rijden om daar een drietal dagen te overnachten.
Daarna zouden we vroeg doorrijden naar Death valley,
Enige ervaringen met hotels in Death Valley zelf dan?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar hoe wil je dan van Yosemite naar Death Valley rijden? Kijk eens naar ons 2004- en 2006-verslag voor dat stuk -maar dan in omgekeerde volgorde - en voor de overnachtingen in DV.
Zie voor overnachtingen in DV ook ons 2013-verslag (Stovepipe Wells) en 2011-verslag (cabin Furnace creek).
Marianne
Zie voor overnachtingen in DV ook ons 2013-verslag (Stovepipe Wells) en 2011-verslag (cabin Furnace creek).
Marianne
dezelfde weg die jullie hebben gereden...
denk dat er anders niet veel mogelijk is?
Ik dacht ook om te verblijven in furnace creek. ( goed hotel?)
van Yosemite tot daar zou vier uur rijden zijn... zie je via deze weg genoeg van DV ?
denk dat er anders niet veel mogelijk is?
Ik dacht ook om te verblijven in furnace creek. ( goed hotel?)
van Yosemite tot daar zou vier uur rijden zijn... zie je via deze weg genoeg van DV ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1549 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties