Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis pippip: routeadvies gevraagd!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis pippip: routeadvies gevraagd!

Bericht door Martin & Marianne »

Tim2409 schreef:Over Death Valley, camper is geen probleem (wegen zijn geasfalteerd) en met kleine kinderen ook geen probleem. In de auto de airco aanzetten en extra water meedoen in geval van. Op 1 dag rij je best door Death Valley helemaal door want daar slapen is een duurdere optie en veel wandelen kan je er niet door de hitte.
Als je het park uitrijdt moet je een stuk omhoog rijden en dan kan het verstandig zijn om de airco uit te zetten in verband met mogelijke oververhitting van de motor. Hou dat in de gaten. verder gene probleem om door DV te rijden. Overnachten is mischein niet handig, maar Panamint Springs zou een mogelijkheid kunnen zijn, dar zit je al weer iets hoger en dus minder warm. Laat het open en kijk ter plekke hoe het is. Kamperen in Lone Pine is ook een optie. Het zal niet duur zijn in het park, misschien zelfs goedkoper. Je zou na Vof dit kunnen doen: Lone Pine - Lee Vining (of doorrijden naar Tuolumne Meadows of White Wolf). Als je een stop minder wilt doen kun je wat verder rijden dan Lone Pine en de volgende dag naar Yosemite rijden.
Jullie hebben nog even de tijd, maar reserveren in Yosemite is nodig en moet precies op de 15e van de maand. Zie hier voor het schema en bereid je goed voor.

Voor (korte) wandelingen in de parken zie mijn wandelsite.

Marianne
pippip
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pippip »

Echt ontzettend bedankt weer! Wally, beide routes die ji j voorstelt klinken super. Ik neig toch naar de tweede. Blijkbaar wil ik erg graag naar Moab e.o. Is Lake Tahoe de moeite waard? En hoe rijd je dan naar Yosemite, ook via de Tioga pas? En dan de terugweg via de ideeën van Martinmarianne.
Mijn man neigt meer naar jouw eerste route, meer afwisseling. Maar hij vindt LA niks aan.

Keuzes, keuzes!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan dan 2 kanten op. Ik had het eigenlijk zo geschreven dat je 1x via de westkant yosemite binnenkomt en via de tioga pass verlaat. Je kan ook lake tahoe overslaan...ergens anders 2 dagen erbij doen..bv eerst naar Sedona rijden voor je naar de GC gaat en van Tonopah naar Lee Vining en 2x de tioga pass doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer