Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MikeS1988: LA-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MikeS1988
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MikeS1988: LA-LA

Bericht door MikeS1988 »

Gisteren de overnachting geboekt in de grand canyon lodges. Wel in de Yavapai Lodges.
Eveneens reeds onze 2 overnachtingen in Vegas geboekt. Hebben een kamer met uizicht op de stad geboekt in het Aria Hotel, 305$
Nu kunnen we weer verder op zoek naar andere overnachtingen. Zijn er mensen die tips voor hotels in LA?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Dag 1 - misschien ergens in Hollywood? (moest je snel weg zijn op de luchthaven dan kan je daar 's avonds nog even over de walk of fame) en anders gewoon in de buurt bij LAX
Dag 15-16 - wij verkiezen altijd Santa Monica. Je zit er dicht bij de luchthaven en ook om naar de stad te gaan, valt het mee. 's Avonds is het er wel fijn. Je kan er naar Santa Monica Pier of naar Third Street (winkel-wandelstraat). Best gezellig.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

MikeS1988 schreef:Gisteren de overnachting geboekt in de grand canyon lodges. Wel in de Yavapai Lodges.
Waarom de Yavapai Lodges? Ik vond de Maswik Lodge fijner qua ligging dan de Yavapai Lodges. Dicht bij de rim en je hebt meer en betere eetgelegenheden in de buurt.

Bij Hollywood is de Orchid Suites mooi, en voor de kust is naast Santa Monica ook Marina del Rey een mogelijkheid. Zie ons 2008-verslag voor beide opties.

Marianne
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Martin & Marianne schreef:
MikeS1988 schreef:Gisteren de overnachting geboekt in de grand canyon lodges. Wel in de Yavapai Lodges.
Waarom de Yavapai Lodges? Ik vond de Maswik Lodge fijner qua ligging dan de Yavapai Lodges. Dicht bij de rim en je hebt meer en betere eetgelegenheden in de buurt.

Bij Hollywood is de Orchid Suites mooi, en voor de kust is naast Santa Monica ook Marina del Rey een mogelijkheid. Zie ons 2008-verslag voor beide opties.

Marianne
Omdat we daar een "beter" gevoel bij hadden als bij de Maswik Lodge. Op dat stukje meer wandelen gaat het niet meer aankomen. We zijn al blij dat we in het park kunnen logeren, dank je voor de tip.

Dan zeker eens kijken naar een hotel in Hollywood voor de eerste nacht!
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Je zult ook niet teleurgesteld zijn hoor. Hoewel wij wel liever in Maswik wilden slapen (was vol toen wij er waren) zaten we in Yavapai. Prima kamer en dito badkamer. Je zit net niet op loopafstand van de rim dus je zult wel je auto moeten pakken en dan via het bussysteem moeten gebruiken. Of lopen naar het restaurant van Yavapai Lodge en daar de bus pakken. Als je nog in de avond de zonsondergang wilt meepakken (bijvoorbeeld bij Hopi Point) zul je dus wel moeten rijden en hopen dat je een parkeerplekje kunt vinden (wij zaten in september en konden parkeren bij Bright Angel Lodge en vanuit daar de bus gepakt).
Groetjes,
Daniel
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mandijtjuh »

Wij hebben ook Yavapai Lodge voor volgens mij dezelfde datum.. 24 mei :) Ik/wij hadden ook bij deze een beter gevoel..

Alleen gaan wij daarna door naar Las Vegas. Wij kwamen pas 2 weken geleden erachter dat in onze trip memorial day weekend viel! Toen hadden we ook alles al geboekt gelukkig ;)
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Iemand nog suggesties voor een betaalbaar en degelijk hotel in Hollywood? The Orchid Suites is dan blijkbaar niet beschikbaar. (of kan ik niet boeken)
We zijn aan het kijken voor na onze aankomst in LA, toch een hotel in het centrum te nemen om toch eventjes het stad in te wandelen. Natuurlijk is een goede nachtrust ook belangrijk aangezien we toch een lange vliegreis achter de boeg hebben.
Belenos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Belenos »

MikeS1988 schreef:Iemand nog suggesties voor een betaalbaar en degelijk hotel in Hollywood? The Orchid Suites is dan blijkbaar niet beschikbaar. (of kan ik niet boeken)
We zijn aan het kijken voor na onze aankomst in LA, toch een hotel in het centrum te nemen om toch eventjes het stad in te wandelen. Natuurlijk is een goede nachtrust ook belangrijk aangezien we toch een lange vliegreis achter de boeg hebben.
Het Celebrity Hotel ligt vlakbij Orchid Suites. Niets bijzonders, maar een degelijk hotel inclusief (een summier) ontbijt.

Qua prijs is hij vergelijkbaar met Orchid Suites. Wij hebben er 2,5 jaar geleden geslapen. Alleen het parkeertrein was wat klein, maar je staat binnen 5 minuten op de Walk of Fame.

http://www.hotelcelebrity.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

MikeS1988 schreef: We zijn aan het kijken voor na onze aankomst in LA, toch een hotel in het centrum te nemen om toch eventjes het stad in te wandelen. Natuurlijk is een goede nachtrust ook belangrijk aangezien we toch een lange vliegreis achter de boeg hebben.
Wat bedoel je met het centrum? Je had het net over Hollywood. Dat is iets anders. En even de stad in wandelen is er niet bij in LA. :wink: Je kunt op googlemaps eens kijken welke hotels er zijn, vlakbij Orchid Suites liggen er meer. Voor de walk of Fame (valt tegen meestal, maar tja het hoort er wel bij) zit je dan op loopafstand.

Marianne
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Martin & Marianne schreef:
MikeS1988 schreef: We zijn aan het kijken voor na onze aankomst in LA, toch een hotel in het centrum te nemen om toch eventjes het stad in te wandelen. Natuurlijk is een goede nachtrust ook belangrijk aangezien we toch een lange vliegreis achter de boeg hebben.
Wat bedoel je met het centrum? Je had het net over Hollywood. Dat is iets anders. En even de stad in wandelen is er niet bij in LA. :wink: Je kunt op googlemaps eens kijken welke hotels er zijn, vlakbij Orchid Suites liggen er meer. Voor de walk of Fame (valt tegen meestal, maar tja het hoort er wel bij) zit je dan op loopafstand.

Marianne
We bedoelen in Hollywood, zodat we eventjes naar walk of Fame kunnen gaan. Hotels zijn er genoeg maar hadden graag ervaringen/aanraders van mensen hier op het forum gekregen.
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

We hebben gekozen om het Celebrity Hotel te boeken. Moest er zich nog een andere aanbieding voordoen kunnen we nog steeds annuleren.
Nu nog andere hotels zoeken voor de rest van ons verblijf. :)
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

In onze reis hebben we 2 dagen als volgt gepland:
- Page- Bryce canyon
- Bryce -Zion

Nu is mijn vraag waar we het best blij overnachten tussen die 2 dagen, kwestie van niet onnodig op en af te rijden. Is logeren in cedar city een optie? Volgens wat ik al gevonden heb is er veel meer te bezichtigen/wandelroutes in Zion dan in Bryce? Klopt dit ook met jullie ervaringen?

Alvast bedankt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Cedar City ligt niet op de route naar Bryce en Zion. Je rijdt via de 89 van Page naar Bryce, daar overnachten (de avonduren en/of de zonsopgang mag je niet missen daar) en dan neem je deels dezelfde route terug naar Zion zodat je via de oostingang het park binnenkomt. Hier kun je nog - voor de tunnel - de leuke Canyon Overlook Trail doen.
Kijk voor Zion -Bryce - Page eens in mijn 2011-verslag.
En zie mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden in beide parken.

Marianne
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Indien de Tiago pass niet open is, moeten we helemaal rond Yosemite rijden om te geraken waar we willen zijn (El Capitan en dergelijke) of heb ik dit verkeerd voor?
Mijn vraag was dan, waar we het beste logeren indien we van Las Vegas en zo door Death Valley komen. Indien hij open is wordt het ofwel Lone Pine ofwel Mammoth Lakes.
Maar indien de pas niet open is zijn we aan het kijken voor Ridgecrest of Bakersfield (of is dit reeds te ver) of zijn hier mensen die nog andere ideeën hebben voor Yosemite te doen indien de pas niet open is?

Al onze hotels zijn reeds geboekt, we zitten enkel nog met de 2 overnachtingen in en rond Yosemite.

Alvast bedankt!
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

ingrid14 schreef:** Er is grote kans dat de Tioga Pass nog gesloten is. Ik zou ook een alternatief achter de hand houden.
Bij gesloten Tioga Pass kan je bv dag 9 LV-Death Valley - Rigdecrest en dag 10 Ridgecrest-Yosemite doen. (voor de avond van dag 9 zou ik 2 hotels reserveren die gratis tot op het laatste moment te annuleren zijn: 1 in Mammoth Lakes en 1 in Ridgecrest, afhankelijk van de Tioga Pass moet je dan gewoon 1 van de 2 annuleren)
Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Hotel in Ridgecrest ligt ook vast. Als we daar moeten overnachten en we willen dan naar Yosemite, waar kunnen we dan het best blijven logeren? Of waren blijven we überhaupt het best slapen de 2de dag, ongeacht of we nu in ridgecrest of mammoth lakes overnachten de 1ste nacht.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind overnachten in het park (vallei) prettig; dat scheelt je veel reistijd. Kijk voor de mogelijkheden op http://www.yosemitepark.com. Zie ook ons 2013-verslag en ander verslagen voor onze accommodaties in het park.

Marianne
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Hier zijn we nog eens :)
Het begint aardig af te korten voor onze reis naar Amerika. Ons Roadboak is bijna klaar, ik ben nu aan het kijken wat te doen met ons route van Cambria richting LA. Vooral welke plaatsen/steden nog een aanrader zijn vooraleer we naar ons hotel in LA rijden.

Groeten!
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

San Luis Obispo: mooie missiepost
Solvang: dorp in Deense stijl
Santa Inez (naast Solvang): (persoonlijk vind ik dit na Carmel de 2de mooiste) missiepost
Santa Barbara
Camarillo: Premium Outlet Center: echt mega groot outlet center
Point Mugu
Malibu
Santa Monica

Groetjes,

Ingrid
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Als je van pizza houd ga dan in Cambria naar JJ's Pizza, heel leuk klein tentje met prima pizza :)
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer