Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis diane1347: 4 weken LA-LA september 2014. Goeie planning?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ems2012
Amerikakenner

Re: Reis diane1347: 4 weken LA-LA september 2014. Goeie planning?

Bericht door Ems2012 »

diane1347 schreef:En heeft iemand ervaring met het feit of Yosemite minder mooi is in september qua watervallen. Het wordt daar dan steeds droger??
Ik was in mei 2012 in Yosemite, toen de watervallen dus volop aanwezig waren en vond dat één van de mooiste dingen van het park (al kwam dat misschien doordat ik nog nooit eerder een "grote" waterval had gezien). :D Het lijkt mij wel dat - wanneer je niet een enorme wandelaar bent - je wat sneller klaar bent in Yosemite en je dus met iets minder tijd af zou kunnen. Maar, ik kan het niet vergelijken met september.

Dan nog een paar dingen over je route:
3 Palm Springs-Williams
4 Williams- Grand Canyon
Waarom rijdt je op dag 3 gewoon al niet door naar de Grand Canyon? Tusayan is nog "maar" +/- 70 km verder. Dan kan je 's avonds al een zonsondergang, of de volgende ochtend een zonsopgang meepakken.

5 GC-Page
6 Page
7 Page-Moab
8 Moab
9 Moab-Torrey
Ik zie dat Paul de suggestie gaf om in één dag van Page naar Moab te rijden, maar dit geeft je nu relatief veel tijd in Page en weinig tijd in Moab. Wat willen jullie zien/doen in Page?
Je zou ook op dag 5 vroeg kunnen vertrekken vanuit de GC via de Desert View (helemaal als je de zonsopgang meepakt, dan ben je toch al wakker). Dat geeft je ongeveer een halve dag in Page, je kan dan al de Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend en Lake Powell bekijken. Je kan dan op dag 6 in de ochtend de Antelope Canyon, daarna doorrijden naar Monument Valley, de 17-mile drive doen, zonsondergang/opgang meepakken en doorrijden naar Moab op dag 7. Je kan dan diezelfde dag in Moab nog naar bijv. Arches NP en dan op dag 8 Canyonlands NP / Dead Horse Point SP.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De watervallen in YOsemite zullen in september deels opgedroogd zijn. Voor een deel lopen ze nog wel (Nevada Falle en Vernal Fall), maar zijn het kleine stroompjes geworden. Er blijft echter meer dan genoeg te zien in het park. Langs de TIoga Road kun je prachtige wandelingen maken, de vallei is ook zonder watervallen indrukwekkend en glacier Point met bijvoorbeeld de wandeling naar Sentinel dome (met een uitzicht van 360 graden) is ook een aanrader. Verder kun je nog naar de Mariposa Grove. Tijdens onze eerste reis waren wij in september in Yosemite. We zijn er toen een week gebleven. Zie daarvoor ons 1988-verslag (pas recent geschreven en dus niet zo uitgebreid).

Ik had al geschreven dat ik ook voor een overnachting in MV zou gaan; je houdt ook dan voldoende tijd over voor Page. Zie bijvoorbeeld ons 2008-verslag voor een route met een overnachting in MV en 1 in Page.
Ik zou niet zowel in Pismo Beach als San Simeon overnachten. Dan liever 2 nachten Monterey; dan kun je laat uit SF vertrekken en heb je toch voldoende tijd om te gaan whalewatchen. Of doe een nacht minder langs de kust; ik zou zelf liever een nacht toevoegen aan Moab of voor een overnachting in Death Valley.

Marianne
diane1347
Amerika-ontdekker

Bericht door diane1347 »

Hallo ems2012

jij schreef....Ik zie dat Paul de suggestie gaf om in één dag van Page naar Moab te rijden, maar dit geeft je nu relatief veel tijd in Page en weinig tijd in Moab. Wat willen jullie zien/doen in Page? . Wij willen dus ook relaxen en toch actief zijn dus wij willen naar lake Powell en daar gerust een dag besteden om een boot te huren en ff te ontspannen met een boek in de zon. Als we daar kunnen gaan paardrijden of fietsen dan is dat ook een optie. En de 1e dag zullen we denk ik niet al te vroeg in Page zijn en gaan we al die andere dingen al bekijken dus dag 2 hebben we wel nodig en op dag 3 gaan we van Page naar Moab. Daarom zoveel tijd daar.

Voor mij is het zeker lastig om te kunnen bepalen hoeveel tijd je ergens nodig hebt en wat je allemaal in een halve dag kan stoppen. Dus ik neem dingen liever iets ruimer omdat ik het idee heb dat we best veel tijd hebben en we niet alles willen volproppen.

En Marianne.....idd zijn we er wel achter dat we twee nachten in Monterey willen blijven dus San Simeon gaan we skippen. Wij willen echt aan het einde van de reis lekker relaxen aan het strand en niet meer teveel doen en in LA willen we ook nog best veel. Dus die laatste week is meer relaxen dan de 1e 3 weken waarin we veel gaan zien. Dus daarom geen extra nacht in Moab of DV.

groetjes Diane
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer