Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Yess81: Tips zijn welkom :) Sf-Sf

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Yess81: Tips zijn welkom :) Sf-Sf

Bericht door PSVwally »

Wij willen ook niet perse in death Valley overnachten, maar het lijkt ins wel leuk om er te rijden.
Het rijdt gewoon als iedere andere weg, stuur vasthouden en gaspedaal indrukken.

En het lijkt ons leuk om eenstuk van de route 66 te rijden. Daarom heeft tioga denk ik gekozen voor lake havasu
Ik denk het niet, want Lake Havasu ligt niet aan of bij route66, dan is LA, Needles, oatman, kingman (overnachting) en de dag erna Kingman - Grand Canyon beter.
Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 »

Wij hebben nu de volgende route in ons hoofd:
17-mei Amsterdam - San Francisco
18-mei San Francisco - Monterey
19-mei Monterey - Pismo beach
20-mei Pismo beach - Los Angeles
21-mei Los Angeles
22-mei Los Angeles - Lake Havasu
23-mei Lake Havasu - Grand Canyon Village
24-mei Grand Canyon
25-mei Grand Canyon - Monument Valley
26-mei Monument Valley- Page
27-mei Page. - Bryce
28-mei Bryce. - Zion
29-mei Zion. - Las vegas
30-mei Las Vegas
31-mei Las Vegas - death Valley
1-jun Death Valley. - mammoth lakes
2-jun Mammoth Lakes - yosemite
3-jun Yosemite. - San francisco
4-jun San Francisco
5 juni San francisco
6 juni. San francisco. - Amsterdam

Wij overwegen monument Valley te schrappen. Hoe denken jullie hierover? Missen wij daar iets aan?
En is 1 dag los Angeles niet voldoende?
En schrappen we een nacht grand canyon? Maar dan hebben wij wel een stuk gereden.
Wat geeft volgens jullie de meeste rust in onze route?

Wij kunnen dan een dag langer in yosemite blijven en bijv Zion of page :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Yosemite heb je echt veel te weinig tijd zo, daar heb je minimaal 1 extra nacht nodig. Heb je al eens in onze reisverslagen gekeken voor de bezienswaardigheden en activiteiten daar?
Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2013-verslag voor ons bezoek in juni. Dan krijg je ook - ook voor de rest van de route - een idee van de temperatuur in mei/juni. Dat kan erg variëren!

Ik zou de route als volgt doen:

17-mei Amsterdam - SF
18-mei SF - Monterey
19-mei Monterey - Pismo Beach
20-mei Pismo Beach - Los Angeles
21-mei Los Angeles
22-mei Los Angeles - Kingman
23-mei Kingman - Grand Canyon
24-mei Grand Canyon - Page
25-mei Page
26-mei Page - Bryce
27-mei Bryce - Zion
28-mei Zion
29-mei Zion - Las Vegas
30-mei Las Vegas
31-mei Las Vegas - Death Valley
1-jun Death Valley - Mammoth Lakes
2-jun Mammoth Lakes - Yosemite
3-jun Yosemite
4-jun Yosemite - San Francisco
5-jun San Francisco
6-jun San Francisco - Amsterdam

Kingman/Lake Havasu en Mammoth Lakes zou ik niet van te voren vastleggen. Voor Kingman: kijk hoever je komt. Voor Mammoth Lakes: als de Tioga Pass is afgesloten zul je via Bakersfield rijden, daar hoef je niets te reserveren.
Als je naar Monument Valley wilt zou je dat nog in kunnen passen. Twee dagen Page geeft wat rust en meer tijd de dag ervoor voor de GC. Hoewel de rit naar MV ook niet lang is. Kijk wat je wilt doen bij de GC en of je aan twee halve dagen voldoende hebt of dat je lange wandelingen wilt maken.

Wat betreft interessante routes: op sommige kaarten staan scenic routes aangegeven maar vaak heb je maar één mogelijkheid. Voor de parken: je krijgt bij de ingang van het park een kaart van het park. Daarop zie je waar de bezienswaardigheden liggen. Je krijgt ook een krantje dat een paar keer per jaar verschijnt, met daarin algemene informatie, openingstijden voorzieningen, etc. Zie bijvoorbeeld hier voor de Yosemite Guide van vorig jaar mei/juni. Op de NPS-site vind je ook kaarten van de parken.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

22 mei LA - Kingman: dit is inderdaad langer rijden maar het stuk tot Lake Havasu is zeer oninteressant, je kan dan beter meer km maken op deze dag, dat geeft je meer tijd de volgende dag.
PSVwally schreef:LA, Needles, oatman, kingman (overnachting) en de dag erna Kingman - Grand Canyon

Gezien je nog niet weet als de Tioga Pass open gaat zijn, zou je ook dit kunnen overwegen:
31-mei Las Vegas - Lone Pine
1-jun Lone Pine - Yosemite

alternatief voor als de Tioga Pass gesloten is:
31-mei Las Vegas - Ridgecrest
1-juni Ridgecrest - Yosemite

Ik zou dus 2 hotels reserveren voor deze nacht, gratis annuleerbaar. Je kan dan de dag ervoor checken naar de toestand van de Tioga Pass en dan beslissen welke overnachting je nodig hebt (en de andere annuleren)

Als je maar 1 overnachting doet tussen LV en Yosemite houd je nog een extra dag over voor SF.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 »

Wij gaan monument Valley schrappen en een extra dag bij yosemite.
Wij gaan los angels naar 1 nacht en die extra nacht dan bij page en hopen dat wij ingeloot worden voor the wave :)

Wij kiezen voor lake havasu omdat dat een leuke plaatsje is dan kingman. En als wij doorrijden naar kingman scheelt dat maar 35 km.

Mammoth lakes en lake havasu kingman moeten wij al vastleggen omdat wij het via een reisbureau regelen. Het blijft een gokje en misschien een duur gokje als de tioga pass gesloten is :(

Dus ik denk dat wij aardig mee gaan in jouw route Marianne. Alleen willen wij een nachten Zion minder omdat wij echt langer in San francisco willen zijn :)

Onze route wordt:)

17-mei Amsterdam - SF
18-mei SF - Monterey
19-mei Monterey - Pismo Beach
20-mei Pismo Beach - Los Angeles
21-mei Los Angeles. - Lake havasu
22-mei Lake havasu. Grand canyon
23-mei Grand Canyon
24-mei Grand Canyon - Page
25-mei Page
26-mei Page - Bryce
27-mei Bryce - Zion
28-mei Zion. Las Vegas
29-mei Las Vegas
30-mei Las Vegas - Death Valley
31-mei Death Valley. Mammoth lakes
1-jun Mammoth Lakes - yosemite
2-jun Yosemite
3-jun Yosemite. San francisco
4-jun San Francisco
5-jun San Francisco
6-jun San Francisco - Amsterdam

Kingman/Lake Havasu en Mammoth Lakes zou ik niet van te voren vastleggen. Voor Kingman: kijk hoever je komt. Voor Mammoth Lakes: als de Tioga Pass is afgesloten zul je via Bakersfield rijden, daar hoef je niets te reserveren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Yess81 schreef: Mammoth lakes en lake havasu kingman moeten wij al vastleggen omdat wij het via een reisbureau regelen. Het blijft een gokje en misschien een duur gokje als de tioga pass gesloten is :(
Waarom boek je het dan niet zelf? Wat is de toegevoegde waarde van Tioga Tours? En moet je werkelijk alle nachten vastleggen? Zij begrijpen toch ook dat er een onzekere factor in de route zit?

Kingman was maar een voorstel, je kunt ook doorrijden naar Williams. Lake Havasu is volgens mij niet echt leuk. Mijn punt is vooral dat je ter plekke bekijkt hoever je wilt rijden op die dag. Halverwege de dag al in Lake havasu zitten lijkt me niet aantrekkelijk, dan kun je beter doorrijden en de volgende dag meer tijd hebben voor andere dingen.
Ik vind de route goed te doen, maar waarom wel een volle dag voor de Grand Canyon en niet voor Zion?

Marianne
Martineke
Amerika-newbie

Bericht door Martineke »

Hallo Yess81,

Als jullie in Los Angeles zijn is het misschien leuk een dag een stadstour te doen van alle highlights
met een nederlands sprekende gids.

Note mod: forumregel 6. b) Het adverteren/te koop aanbieden van producten, diensten of websites op de forums is strikt verboden. Dus: geen links naar concurrerende websites of sites met een commerciële boodschap. Dit geldt ook voor handtekeningen (signatures)!

Veel plezier met het plannen van alles!

Martineke
Yess81
Amerika-ontdekker

Hellup!? Hoe de eerste dagen plannen

Bericht door Yess81 »

Wij ontvangen graag jullie tips. Toen wij onze reis aan het plannen waren dachten wij de eerste dagen genoeg tijd te hebben. Maar wij willen nu graag een whale watch tour doen, maar dat kost erg veel tijd.

Onze planning:
Dag 1: aankomst San Francisco
Dag 2: van San Francisco naar Carmel/monterey
Dag 3: van Carmel/monterey naar pismo beach

Het is het meest logisch om dag 3 de kustroute highway 1 te rijden, 17 mile drive en big sur. Google Maps geeft aan dat dit 3,5 uur duurt.
Een whale watch is het beste in de ochtend. Maar als wij dag 3 om 09:00 uur de whale watch doen, zijn wij rond 1/2 uur terug. Is het dan te doen om daarna nog de hele route te rijden die wij willen, wij rijden liever niet in het donker.
Wij zijn hier halverwege mei.

Of zouden wij dag 2 al 17 mile drive kunnen rijden? Dat scheelt dag 3 weer tijd.

En wat is de beste tijd om de kustroute te rijden? In de ochtend of middag?

Wij horen graag van jullie :)

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Mrvanilla
Moderator

Re: Hellup!? Hoe de eerste dagen plannen

Bericht door Mrvanilla »

Dat zou ik zeer zeker niet doen. Je zou eens naar ons reisverslag kunnen kijken. Wij deden de route omgekeerd en ook een whale watch tour. Maar het stuk van de kustweg tussem Monterey en Prismo Beach is enorm mooi en er is een hoop te zien. Ik raad je aan daar de hele dag voor in te ruimen. Ik weet niet tot hoe laat je een Whale Watch tour kan boeken maar je zou deze ook op dag 2 kunnen doen, bv in de middag.

Zie hier voor ons verslag: http://roadtripdanielandkarin.wordpress ... -monterey/
Groetjes,
Daniel
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Je zou wat tijd kunnen winnen door een one-way te doen: Heen naar LA en dan terug vanaf Vegas of Phoenix. Dat geeft je iets meer ruimte voor de kustroute.
Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 »

Ik moet het denk ik anders zeggen
Dag 1: aankomst san francisco
Dag 2: willen wij vanaf San francisco naar monterey rijden
Dag 3: willen wij in de ochtend een whale watch doen en zijn dan rond 1/2 uur terug en dan doorrijden tot pismo beach....
Is dat te doen?
Dag4: pismo beach-los angeles

Op verschillende sites lees ik dat het verstandig is om pas in de middag de kustweg te rijden ivm de mist.
Maar zijn wij dan voor het donker in pismo beach? als wij pas rond 1/2 uur gaan rijden?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Tsja, in theorie kan het, maar dan race je wel langs alle mooie dingen. De kustweg tussen Monterey en San Simeon/Pismo is juist het mooie gedeelte. Volgens Google Maps is het al drie en half uur. En dan stop je nergens en ga je ervan uit dat het overal meezit. Dus als je niets doet ben je pas tussen 5 en 6 uur in Pismo Beach. En das echt heel heel optimistisch gerekend (er kan een file staan, een langzame vrachtwagen voor je die je niet kan inhalen, je moet tanken, misschien de benen strekken etc). De zon gaat rond half 8 onder in mei dus eigenlijk kun je dan vrijwel nergens stoppen, terwijl er zoveel te zien is....

Dat van die mist durf ik niet te zeggen (hadden wij niet echt last van) en om die reden zou ik dan ook niet pas in de middag gaan. Zoals eerder vermeld zou je kunnen proberen de Whale Whatch tour een dag eerder te doen. Dan heb je de dag erna de gehele dag voor het stuk Monterey-Pismo. Wat is de planning van dag 2 eigenlijk?
Groetjes,
Daniel
Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 »

Dank je wel Daniël.
Ik was er al bang voor....keuzes maken :)
Dag 2 kunnen wij om 1100 uur de auto ophalen in SF en dan gaan rijden naar monterey.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom neem je niet meteen na aankomst in SF de auto mee? Ik zou in de buurt van SFO overnachten, dan kun je lekker op tijd weg richting Monterey.

Marianne
Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 »

Hoi Marianne,

Wat bedoel jij met SFO?
De auto eerder ophalen is zekere en optie.
Maar dan boeken wij nog geen wist voor dag 3.

De vraag blijft: is een whale watch te combineren met de afstand monterey-pismo beach inclusief bezoek van alle uitzichtpunten enz. (Hearst castle slaan wij over en winkelen is ook geen must), maar watervallen, mooie plaatsjes en koffie bij nepenthe staan wel op ons lijstje
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

SFO is de algemeen gebruikte afkorting San Francisco. Je zou wel winst kunnen boeken op dag 2: namelijk als je op dag 1 de auto al hebt kun je de dag erna naar Monterey rijden (je bent toch vroeg wakker, geloof me - uurtje of twee rijden) en dan de Whale Whatch doen. En voila: dag 3 kan helemaal in het teken staan van de route tussen Monterey en Pismo :thumbup:

Wij boekte onze Whale Whatch in Monterey hier: http://www.montereywhalewatching.com/
Zoals je ziet heb je daar ook een tour om half 1. 10 uur is misschien wat vroeg.
Groetjes,
Daniel
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Mrvanilla schreef:SFO is de algemeen gebruikte afkorting San Francisco.
Dit is niet correct.
SFO is de code van het San Francisco International Airport, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Internatio ... _Francisco
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Excuus: ik bedoelde natuurlijk San Francisco International Airport :wink: :lol:
Groetjes,
Daniel
Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 »

Haha duidelijk dat dacht ik al. Bedankt!
Walvis excursies in de middag hebben een grotere kans om afgezegd te worden, vanwege het weer. Dit las ik op de site.
We kunnen als wij aankomen in monterey (dag 2) ook de 17 mile drive rijden dan kunnen wij dat dag 3 overslaan.
Dat is goed te doen toch? Hoeveel tijdwinst zal dat opleveren?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik zou in dat geval absoluut de 17 mile drive dag 2 doen. Deze neemt immers ook wel wat tijd.

De kans op mist is kleiner in mei daar het binnenland nog niet zo warm is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer