Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis raycko: Wat zijn jullie tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis raycko: Wat zijn jullie tips?

Bericht door Marcopstal »

Tja,

Als je dergelijke pakketreizen leest heb je eigenlijk maar een reactie: "ocharme voor zij die deze moeten doen".

Er is zoveel moois te beleven en te zien, maar met dergelijk programma is dat natuurlijk je reinste nonsense.

Maar goed.

Ik zou persoonlijk de lokatie Santa Maria (niet dat daar iets te beleven is)in deze richting niet aanpassen, dat lijkt mij het geld niet waard. Morro Bay ligt immers amper 45min verder op de route. Ik zou gewoon de volgende dag vrij vroeg vertrekken. Ik denk dat je deze extra tijd best nog in LA kan spenderen. (een half dagje universal is bvb ook om te lachen, daar kan je gerust een dag spenderen).

Bakersfield deze tijd van het jaar is natuurlijk onzin. De Tioga pass is open, dus erover aub. En vergeet sequoia, zo belangrijk is dit nu ook niet.

Flagstaff zou ik ook niet doen.

Met deze aanpassing heb je maar twee wijzigingen door te voeren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
raycko
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door raycko »

bedankt voor de tip!
raycko
Amerika-ontdekker

Welke hoogtepunten bekijken tijdens onze reis? als fotograaf...

Bericht door raycko »

Hallo mensen,

28 juni gaan we naar Amerika voor een rondreis van 17 dagen.
Nou ben ik opzoek naar tips waar je MOET geweest zijn, oftewel wat is het indrukwekkendst? en het mooist om te fotograferen.
Hier onze reis (ja ik weet het, we moeten aardig door rijden)

Dag 1-VLIEGREIS NAAR PHOENIX
Dag 2-PHOENIX–PALM SPRINGS (CIRCA 430 KM.)
Dag 3-PALM SPRINGS–LOS ANGELES (CIRCA 195 KM.)
Dag 4-LOS ANGELES
Dag 5-LOS ANGELES – SANTA BARBARA – MORRO BAY of CAMBRIA
Dag 6-MORRO BAY of CAMBRIA–SAN SIMEON–MONTEREY–SAN FRANCISCO (CIRCA 461 KM)
Dag 7-SAN FRANCISCO
Dag 8-SAN FRANCISCO–YOSEMITE NATIONAL PARK–EL PORTAL (CIRCA 318 KM.)
Dag 9-EL PORTAL–SEQUOIA/KINGS CANYON NP–MAMMOTH LAKES
Dag 10-MAMMOTH LAKES–LAS VEGAS
Dag 11-LAS VEGAS
Dag 12-LAS VEGAS–ZION NP– BRYCE CANYON NP (CIRCA 398 KM.)
Dag 13-BRYCE CANYON NP–LAKE POWELL-ANTILOPE CANYON (CIRCA 261 KM.)
Dag 14-LAKE POWELL-MONUMENT VALLEY–GRAND CANYON
Dag 15-GRAND CANYON–SEDONA–PHOENIX (CIRCA 208 KM.)
Dag 16-VLIEGREIS PHOENIX–EUROPA
Dag 17-AANKOMST EUROPA

Ik wil graag ingrid14 nogmaals super bedanken voor alle moeite en tijd die ze in onze voorbereiding heeft gestoken om een mooie route te krijgen.

En graag zou ik van andere mensen is een ervaring willen waar je geweest MOET zijn.

Alvast bedankt! en alle tips zijn welkom!

Groet Ewout.

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Welke hoogte punten bekijken tijdens onze reis? als fotograaf...

Bericht door Martin & Marianne »

In je andere topic heb je al tips gekregen, zoals het lezen van reisverslagen en het bekijken van http://www.ontdek-amerika.nl. Vooral die laatste site geeft veel informatie en prachtige foto's. Heb je die tips al opgevolgd? Wat heb je al wel en niet bekeken? Wat zoek je nu nog?
Je route klopt niet helemaal; dag 9 is niet mogelijk, je komt niet in Sequoia/Kings Canyon. Dat lijkt me in elk geval niet wenselijk.

Voor mooie foto's is vaak het juiste moment belangrijk. Dus de uren voor zonsondergang en bij zonsopgang bij Bryce, en de Grand Canyon. Ik zou ook kiezen voor een overnachting bij Monument Valley in plaats van PAge om daar de mooiste uren te hebben.
Erg fotogeniek is Antelope Canyon. Kijk eens of je naar de Upper of Lower wilt. Ook Horseshoe Bend is een must.
Zie voor de Grand Canyon en Bryce ons 2013-verslag voor fotomogelijkheden. Loop bijvoorbeeld een stuk van de South Kaibab Trail in de vroege ochtend.
In Yosemite kun je naar de Vernal Fall lopen via de Mist Trail, zie ook daarvoor ons 2013-verslag (laatste dag Yosemite).

Marianne
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

raycko schreef:Hallo mensen,

28 juni gaan we naar Amerika voor een rondreis van 17 dagen.
Nou ben ik opzoek naar tips waar je MOET geweest zijn, oftewel wat is het indrukwekkendst? en het mooist om te fotograferen.
Als dit je eerste reis naar het westen van de USA is, zal Bryce NP ongetwijfeld tot de hoogtepunten behoren. Je kunt daar ook prachtige foto's maken.
Probeer de combinatie Navajo Queens met Garden Loop te maken!
http://www.tripadvisor.com/Attraction_R ... _Utah.html
Zie verder ook de tips die je al gekregen hebt.
Veel plezier in ieder geval!
raycko
Amerika-ontdekker

Bericht door raycko »

Martin & Marianne schreef:In je andere topic heb je al tips gekregen, zoals het lezen van reisverslagen en het bekijken van http://www.ontdek-amerika.nl. Vooral die laatste site geeft veel informatie en prachtige foto's. Heb je die tips al opgevolgd? Wat heb je al wel en niet bekeken? Wat zoek je nu nog?
Je route klopt niet helemaal; dag 9 is niet mogelijk, je komt niet in Sequoia/Kings Canyon. Dat lijkt me in elk geval niet wenselijk.

Voor mooie foto's is vaak het juiste moment belangrijk. Dus de uren voor zonsondergang en bij zonsopgang bij Bryce, en de Grand Canyon. Ik zou ook kiezen voor een overnachting bij Monument Valley in plaats van PAge om daar de mooiste uren te hebben.
Erg fotogeniek is Antelope Canyon. Kijk eens of je naar de Upper of Lower wilt. Ook Horseshoe Bend is een must.
Zie voor de Grand Canyon en Bryce ons 2013-verslag voor fotomogelijkheden. Loop bijvoorbeeld een stuk van de South Kaibab Trail in de vroege ochtend.
In Yosemite kun je naar de Vernal Fall lopen via de Mist Trail, zie ook daarvoor ons 2013-verslag (laatste dag Yosemite).

Marianne

Thxs voor de tip....we hebben al 2 overnachtingen veranderd en wouden de rest zo laten
We gaan o.a overnachten bij GG voor inderdaad de gouden uurtjes.
Ik merk wel dat het volgens mij mooier word van SF naar GG.
We gaan onder andere via de tioga pass richting bodie enz.
Jullie nog mooie tips van Phoenix naar L.A ?
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Als je een volle dag foto's wilt maken in Antelope Canyon (zowel upper als lower, en dan nog een paar minder bekende canyons), kan ik je de photo tour van http://www.navajoantelopecanyon.com/tours.html aanraden.

Voor een uitgebreidere omschrijving van mijn ervaringen zie hier: http://blog.travelpod.com/travel-blog-e ... /tpod.html
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

raycko schreef: we hebben al 2 overnachtingen veranderd en wouden de rest zo laten
Ik neem niet aan dat je van El Portal via Sequoia/Kings Canyon naar Mammoth Lakes wil rijden?

Probeer zo laat mogelijk op de dag in Death Valley te zijn en bekijk nog wat viewpoints daar. Las Vegas binnenrijden als het donker is, is geen straf.
Als je tijd hebt is een stop bij de Alabama Hills bij Lone Pine ook een aanrader.

Marianne
raycko
Amerika-ontdekker

Bericht door raycko »

thxs voor de tips!!!
Floydian
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Floydian »

Je rijd veel en als het echt op de fotografie aankomt zal je ergens heel vroeg en heel laat moeten gaan staan om het mooiste licht proberen vast te leggen, vooral landschappelijk gezien. Dat veel rijden en dan ook nog tijd aan de fotografie besteden zal na die weken uitermate vermoeiend zijn.
Grand Canyon bied veel mogelijkheden, maar je zal eerst moeten gaan uitzoeken WAAR je wilt gaan staan, dit geldt voor zowel North Rim en South Rim. Zomaar ergens op goed geluk zal niet werken voor fotografie, wel voor een mooi en gezellig samenzijn.....ook belangrijk als je reist!
Zoek dus eerst uit hoe laat de zon opkomt en ondergaat. Waar je dan moet gaan staan, wat je denkt nodig te hebben aan lenzen....en vergeet vooral je statief niet!!! Het magisch ochtend en/of avondlicht kan soms minder als 2 minuten duren.
Een zeer handig (gratis) stukje software is TPE: http://photoephemeris.com

Als je nog wat Amerika fotografie ideeën wilt opdoen kijk op mijn Flickr site.....link hieronder.

Suc6!

Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
raycko
Amerika-ontdekker

Bericht door raycko »

OK super ga zeker even kijken.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Hallo Raycko,

Je schrijft wij gaan enz. Als je tijdens de reis ook nog serieus aan fotografie wilt doen moet je wel rekening houden met heel vroeg op en laat nog bezig zijn eind juni begin juli. Je maakt dan lange dagen. Vinden de anderen dat wel ok ? Je kunt in ieder geval wel tijdens de uren dat het om te fotograferen heel hard licht is met de auto van a naar b gaan. Dan is je tijd ook nog nuttig besteed. Ik wil je vooral aanraden te genieten en overal gewoon foto's te maken. Voor een fotoreis zou ik andere opties kiezen.

grtn,

Frans
raycko
Amerika-ontdekker

Bericht door raycko »

Ik zal het beste er van maken en waar ik kan meer tijd nemen voor een foto.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je gaat sowieso al wel meer km's maken, maar dag 15 Grand Canyon - Phoenix is wel wat meer dan 208km lijkt mij.
Verder gewoon genieten en bij je volgende amerika reis eerst hier kijken en dan zelf lekker alles boeken :wink:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

PSVwally schreef:Je gaat sowieso al wel meer km's maken, maar dag 15 Grand Canyon - Phoenix is wel wat meer dan 208km lijkt mij.
Maak er miles van en dan zit je goed. :)
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer