Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Erhan: 1e usa-reis: LA-LA. Hulp graag :)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Frenk1976
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis Erhan: 1e usa-reis: LA-LA. Hulp graag :)

Bericht door Frenk1976 »

Ik gebruik al 5 jaar een gps in amerika en deze heeft me zelden i n de steek gelaten. Uiteraard zoekt de gps de snelste wegen en kan je dus mooie routes missen. Dus thuis goed voor bereiden hoe je wilt rijden. Vak brengt de gps me naar een park en daar neem ik het zelf over. Een wegenkaart heb ik het eerste jaar meegenomen, maar zelden gebruik.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je overnacht in Lone Pine is de rit naar Yosemite nog te doen. Zowel als de Tioga Pass gesloten of open is, maar eigenlijk zou mn eerste keus zijn daar een dag bij te doen.

Een andere zou zijn om de kustroute een dag te verlengen, door eerst in Monterey of Carmel te overnachten, dan naar Pismo Beach ofzo en dan naar LA.

Een laatste optie is om van de Grand Canyon naar Page te rijden en dan de horseshoe bend en Antelope Canyon mee te pakken en de dag erna naar Las Vegas te rijden.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Goede route zo! Ik zou de extra dag vooral plannen aan de hand van waar jij die het liefst zou besteden. Hou je meer van de steden of wil je juist liever meer tijd in de natuur besteden?

Voor SF heb je aan 1,5 dag in principe genoeg. Tijdens onze eerste reis deden we het precies zo en we hebben destijds precies kunnen doen wat we wilden doen in die stad. In LA kun je in theorie niet genoeg tijd hebben omdat er zoveel te zien is, maar dat hangt gewoon erg van je wensen af.
Als je meer natuur wilt zou je ook kunnen overwegen een extra dag in Vegas door te brengen en die dag te gebruiken om bijvoorbeeld Valley of Fire state park te bezoeken (dichtbij Las Vegas). Via Page rijden en daar een extra overnachting planning zou ik afraden omdat je die twee dagen dan erg veel kilometers moet maken zonder dat je echt veel tijd hebt om de bezienswaardigheden te bezoeken. Je komt dan bijvoorbeeld langs Zion NP (geweldig park!!!), maar hebt geen tijd om het te bezoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer