Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MelaniedeJong: Help! Te krap reisschema.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis MelaniedeJong: Help! Te krap reisschema.
Het scheelt je inderdaad niet zozeer reistijd, maar vooral tijd in de parken. Als je in Kanab overnacht ben je op 1 dag ongeveer drie uur aan het reizen (heen en terug) om Bryce te bezoeken. Op een ander tijdstip teruggaan doe je dan niet. Zo hadden wij bijv. de eerste dag grijs, koud en een beetje nattig weer. Ik vond die dag Bryce niet zo indrukwekkend als ik vooraf had gedacht. De dag erna was het prachtig zonnig weer met een strak blauwe hemel. Erg blij dat we die dag terug konden gaan! Het heeft toen een onvergetelijke indruk gemaakt.
En eerlijk gezegd denk ik ook dat het langer rijden is naar Zion. Je zal de buitengrenzen van Zion wel in een goed half uur kunnen bereiken, maar over de bochtige (en overigens prachtige) weg tot bij het visitors center doe je echt wel wat langer, reken op een uur vanaf Kanab. En dus ook hier rij je niet zomaar weer even twee uur heen en terug om nog eens een blik op Zion te werpen, mocht je dat willen of het nodig vinden...
En eerlijk gezegd denk ik ook dat het langer rijden is naar Zion. Je zal de buitengrenzen van Zion wel in een goed half uur kunnen bereiken, maar over de bochtige (en overigens prachtige) weg tot bij het visitors center doe je echt wel wat langer, reken op een uur vanaf Kanab. En dus ook hier rij je niet zomaar weer even twee uur heen en terug om nog eens een blik op Zion te werpen, mocht je dat willen of het nodig vinden...
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerika-ontdekker
Nou ik ben er zo goed als uit dankzij alle goede tips!
Ipv Oakhurst wordt het een overnachting in het park.
Voor Zion overnachten we in Springdale en voor Bryce in Tropic.
Big Water wordt Page en Flagstaff wordt Kingman.
Vanaf Kingman gaan we naar Palm Springs. Ik zag dat Joshua Tree NP vlakbij ligt dus misschien dat we die die dag ook meepakken.
Ipv Oakhurst wordt het een overnachting in het park.
Voor Zion overnachten we in Springdale en voor Bryce in Tropic.
Big Water wordt Page en Flagstaff wordt Kingman.
Vanaf Kingman gaan we naar Palm Springs. Ik zag dat Joshua Tree NP vlakbij ligt dus misschien dat we die die dag ook meepakken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik dnek dat je geen spijt krijgt van die aanpassingen!
Wat doe je nu voor de eerste nacht grand Canyon? Of had je daar al iets bij het park?
Marianne
Wat doe je nu voor de eerste nacht grand Canyon? Of had je daar al iets bij het park?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dat denk ik ook niet, weet ik bijna wel zeker
We zitten de eerste nacht in de bright angel lodge in t park zelf.

We zitten de eerste nacht in de bright angel lodge in t park zelf.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
O, dat is helemaal mooi!
Marianne

Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht