Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Stefanm: rondreis Zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Stefanm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Stefanm: rondreis Zuidwesten

Bericht door Stefanm »

Wandelingen van een kilometer of 2 zijn perfect. Bedoelde meer dat we er niet van houden om 4/5 uur achter elkaar te wandelen.
Wat betreft de parken ga ik ook totaal mee met wat jullie al aangaven, Marianne gaf al een paar mooie hotels aan in Grand Canyon en Yosemite.
De parken had ik dan als volgt in gedachten:

Dag 3: San Diego - Kingman
Dag 4: Kingman - Grand Canyon (hier overnachten Grand Canyon Village)
Dag 5: Grand Canyon - Page (incl. Horseshoe)
Dag 6: Page (antelope Canyon) en Bryce Canyon, overnachten Tropic.
Dag 7: Bryce - Zion NP, overnachten Springdale.
Dag 8: Zion NP - Las Vegas

Dag 12: LV door Death Valley naar Bishop, hier overnachten.
Dag 13: Bishop naar ingang Yosemite (zat te denken aan June Lake, misschien iemand een beter idee?)
Dag 14: Yosemite, overnachting in Curry Village.
Dag 15: Yosemite - San Francisco
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou dag 13 echt al wel naar Yosemite zelf rijden, evt ook al curry village. June lake ligt aan de 'verkeerde' kant van de sierra nevada
Stefanm
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefanm »

En dan 2 overnachtingen in Curry Village? Want ik kan me zo voorstellen dat na een dag Yosemite bewonderen direct doorrijden naar SF geen optie is.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Zeker twee overnachtingen ....... :thumbup:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Op weg van Bishop naar Curry Village neem je Mono Lake en het spookstadje Bodie mee. Ik zou ook inderdaad twee nachten voor Yosemite uittrekken. De dag erna meteen naar SF geeft je weinig te zien in het park zelf, zeker als je bovenstaande bezienswaardigheden meeneemt.
Groetjes,
Daniel
Stefanm
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefanm »

Ja het begint allemaal wat vorm te krijgen, ben jullie erg dankbaar! :D
Voor mijn beeldvorming, hoelang zou een rechtstreeks rit van Bishop naar Curry Village ongeveer duren?
Zodat we inderdaad misschien Mono Lake en Bodie nog mee kunnen pakken.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Voor Bodie zou ik een uur of twee uittrekken en voor Mono Lake niet al te lang. Wij hebben het gebruikt om even aan te lunchen. Ik denk dat je niet moet rekenen voor een uur of drie s'middags in Curry Village te zijn.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Stefanm schreef: Voor mijn beeldvorming, hoelang zou een rechtstreeks rit van Bishop naar Curry Village ongeveer duren?
Zodat we inderdaad misschien Mono Lake en Bodie nog mee kunnen pakken.
Bishop - Curry Village is zo'n 3 uur rijden, zonder stops.
Bishop - Bodie is zo'n 2uur rijden en ook van Bodie naar Curry Village is het zo'n 3u zonder stops.
Gewoon op tijd vertrekken die dag dat je tussen 10 en 11
bij Bodie bent. En dan in de middag de Tioga Pass nemen. Ik denk dat je 3u in Curry Village niet eens haalt, maargoed het is een erg mooie route die dag.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ja wij zitten altijd om 7 uur in de auto, dat scheelt ;)
Groetjes,
Daniel
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Voor een betaalbaar hotel in Springdale, zou je kunnen kijken naar http://www.zionparkmotel.com/. Goede ervaringen van mezelf en diverse kennissen. De ervaringen op Tripadvisor zijn ook goed: http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... _Utah.html

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Stefanm
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefanm »

Heb Bodie even opgezocht en wat een grappige plaats, echt een spookstadje! Had dit zelf waarschijnlijk nooit gevonden.
Maar we hoeven ook niet te vroeg in Curry Village te zijn, 5 uur is vroeg zat. Is het trouwens mogelijk om daar wat boodschappen te doen of in een restaurantje wat te eten?
Zion Park Motel ziet er erg goed uit Old Faithfull, en wat betreft prijs ook een stuk aantrekkelijker. Dit is zeker een optie
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Curry Village zelf heeft een supermarktje en ook wat faciliteiten om te eten (pizza tentje, hamburgertentje en een restaurant). Iets verder heb je Yosemite Village waar je een wat grotere supermarkt hebt.

De pizza in Curry Village is overigens prima te pruimen, al moet je deze wel met je leven verdedigen tegen alle eekhoorntjes ;)
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De bumbleberry inn geeft 10% korting op het restaurantje wat er ongeveer langs zit (wildcat willies ranch & saloon). Heerlijk aan de gefrituurde ratelslang ;)
Stefanm
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefanm »

Gefrituurde ratelslang? Dat klinkt wel echt als een lekkernij :wink:
Voor die eekhoorntjes koop ik dan wel een aparte pizza!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor Yosemite (met eet- en winkelgelegenheden) en de route van Las Vegas naar Yosemite eens in ons 2004- en 2006-verslag, en voor Bodie en Yosemite in ons 2013-verslag.
Op http://www.yosemitepark.com vind je ook informatie over restaurants etc, net als in de Yosemite Guide die je op http://www.nps.gov/yose vindt (en die je bij dfe ingang krijgt). Erg handig krantje!

Marianne
Stefanm
Amerika-ontdekker

Re: Rondreis Zuidwesten

Bericht door Stefanm »

Martin & Marianne schreef:Bij de Grand Canyn heb je wel geodkopere mogelijkheden in het park, zoals de Bright Angel Lodge of de Maswik Lodge. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com. Het kan wel lastig zijn om nog iets te vinden, maar regelmatig checken of er iets vrij komt loont vaak wel.
Zoals je al aangaf zat het inderdaad helemaal vol :blink: Maar ik begrijp dagelijks even die site bekijken wil wel eens helpen?
Deze data hou ik tijdens het plannen nog wel even open. Stel dat het nou helemaal niet meer vrij komt misschien Williams aanhouden als uitvalsbasis voordat we de Grand Canyon bezoeken? Zelfde geldt trouwens voor Curry Village... Ook maar even in de gaten houden.

Was ondertussen ook voor het volgende stuk aan het kijken, vanuit Tropic naar Zion NP, we wilden dan eigenlijk in Hurricane overnachten wat een half uurtje verder rijden zou zijn als Springdale. Kunnen we rustig onze auto parkeren en wandelen met de koffers achterin de kofferbak?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als er niets in het park vrij komt kun je Tusayan proberen. Of Valle.
Inderdaad dagelijks checken, en eventueel eens bellen. Dat wil ook wel eens helpen.

Waarom Hurricane? Springdale is wel zo prettig. Je kunt dan je auto bij je motel laten staan. De Zion Park Motel was al genoemd. De Canyon Ranch Motel is ook een mogelijkheid. Je kunt dan de volgende dag ook nog het park bezoeken.
Koffers in de kofferbak laten is trouwens geen enkel probleem, dat doen wij erg vaak.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Voor Grand Canyon kan je ook kijken voor iets in Tusayan, is 15 min rijden vanaf de rim.
De Red Feather Lodge valt nog mee in prijs.

Bij Zion kan je niet zelf het park in rijden. Je moet parkeren bij het Visitor Center (of als de parking vol is ergens in Springdale) en vanaf daar met de shuttle bus het park in.
Ik denk dat het voor je bagage geen probleem is. Maar zoals je zelf ook al zegt, alles in de kofferbak.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Als je budget het toelaat zou ik in Springdale overnachten en niet in Hurricane. Het is toch wel een drie kwartier van het park af en de parkeerplaats bij het visitor center geraakt snel vol. Wij zaten wel in Hurricane en zouden dat nu niet meer zo snel doen. Maar aan de andere kant; het scheelt je waarschijnlijk een hoop duiten.

Mbt je koffers; geen probleem, onze koffers liggen zowat de hele reis in de kofferbak. Beetje uit het zicht houden.
Groetjes,
Daniel
Stefanm
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefanm »

Ik begrijp dat Springdale toch wel een "must" is om te overnachten.
De hotels zijn inderdaad wel wat prijzig maar ik zal die tips eens bekijken.
Er zit trouwens al best veel vol, had ik me toch wel wat in vergist...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer