Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis beabert: voorlopige reisroute okt/ nov

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis beabert: voorlopige reisroute okt/ nov

Bericht door Mrvanilla »

Tsja wat is ideaal. Als je het hebt over locatie dan is iets in het park zelf toch wel erg handig. Op de officiële site zie je welke opties er zijn http://www.yosemitepark.com/lodging.aspx.

Het is wel wat duurder; je betaalt immers voor de locatie, niet zo zozeer luxe. Wij zijn ook echt alles behalve kampeerders maar vonden een tent in Curry Village een hele leuke ervaring. De omgeving is schitterend, de sanitaire voorzieningen schoon en in grote getale aanwezig. Ja, het is veel geld voor een beetje zeil en een veldbed maar de ervaring vonden wij heel bijzonder.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook El Portal proberen, dat is ook nog wel te doen naar de vallei. Maar het is wel lekker om in de vallei (Curry Village of Yosemite Lodge) te zitten. Het is ook vroeg donker in jullie periode, met een overnachting in de vallei hoef je niet meer in het donker rond te rijden en kun je in de vallei alles met de shuttlebus doen.
Er zijn verwarmde tenten in Curry Village maar wellicht zijn/komen er ook cabins vrij, of de Stoneman room.

Marianne
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Ik zat te denken om misschien die Curry Village voor 2 nachten te boeken ,en voor de 3 e nacht dan iets aan de rand van het park in de richting al van de Tioga road. Wat is dan aan te bevelen . Ervan uitgaande dat de weg gewoon open zal zijn .
Boeken jullie de accommodaties via Booking.com ( annuleerbaar) of via de Yosemite site zelf.
En over de panorama trail, is die een beetje te doen voor niet geoefende wandelaars maar met een redelijk goede conditie?
Wat een berg aan informatie hebben jullie trouwens allemaal .Top.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is ons - zonder oefening en met een niet geweldige conditie - al twee keer gelukt om de PT te lopen, en vorig jaar de Four Mile TRail omhoog en naar beneden, dus ja, het gaat wel lukken als je er rustig de tijd voor neemt
Een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes had ik al genoemd, dan zit je aan de oostkant van het park. Je zou naar White Wolf kunnen kijken, dat ligt aan de Tioga Road, maar ik vermoed dat dat erg koud is in oktober. Wij zaten er in 2008 in de zomer en toen was het daar al aardig fris.

Wij boeken eigenlijk altijd alles rechtstreeks via het hotel, en voor de parken via de officiële site van het park/de concessiehouder.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Mammoth Lakes is 8000' dus nachtvorst. Daarom logeren wij in october liever in Bishop oid
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

De vlucht is geboekt. heen op San Francisco ( rechtstreeks) ,en terug via Phoenix met een tussenstop in Minneapolis. De reisroute begint nu ook meer en meer vorm te krijgen Alleen het weer kan spelbreker zijn. Krijg er nu echt zin in .
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Even een vraag . Wij hebben 3 nachten in yosemite voorzien . Wel in weekend.
Vanuit SF zouden wij via Marispona naar Curry village rijden en daar 2 nachten blijven .
De volgende dag willen wij de Panorama Trail doen . Overnachten in CV.
De volgende dag willen we dan de Tioga pass rijden en overnachten in Lee Vining . Van daaruit de volgende dag dan rechtstreeks naar Death valley Zou er dan diezelfde dag nog tijd zijn om eerst een leuke wandeling in de Valley te maken . Wij reizen wel eind oktober, dus het is wel vroeger donker .
Twijfelen nog steeds of we rechtstreeks vanuit SF naar Yosemite rijden ,of via een tussentop ( met overnachting) in Montery. Wat is het handigst /mooiste route? Monterey zou ik wel graag eens zien,maar anders moet dit maar even wachten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt inderdaad op de dag dat je naar Lee Vining rijdt nog wel iets in de vallei doen.
Eventueel rij je via Monterey naar Yosemite, dan zou je de eerste nacht in Oakhurst of Fishcamp kunnen overnachten want Curry Village zal dan te ver worden. Dan de volgende dag vanuit de zuidingang naar de Mariposa Grove (ik neem aan dat je dat bedoelt en niet Mariposa?) en naar de vallei, en dan de dag erna de PT.

Als je rechtstreeks naar Yosemite rijdt is de 120 de mooiste route maar als je op weg naar Yosemite naar de Mariposa grove wilt is de route via Oakhurst handiger.

Marianne
FonC
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door FonC »

Hey wat grappig om te zien. Als we beide onze voorlopige reisschema's aanhouden zijn we tegelijk in Page en ook een nacht in Las Vegas als ik me niet vergis.

Ga dit topic ook maar even meevolgen voor de tips :)
27-10/16-11'14 West-U.S.A.
19-09/06-10'16 Chicago-Nashville-Memphis-New Orléans-Las Vegas
02-11/09-11'17 New York City (TCS NYC Marathon)
Maa-Apr 2020 - Zuid-West
Nov 2020 New York City (TSC NYC Marathon)

http://opvakantiemet.blogspot.nl
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Wij zijn dan wel een stukje ouder ( 53 en 57),maar we komen elkaar misschien wel tegen . Tegen de vertrekdatum zien we wel . Leuk .
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

En zo kwamen we weer een stukje dichter bij onze reisroute . Tips altijd welkom ... wij hebben zelfs een dag over voor ......

21 okt aankomst in San Fransisco rond middaguur
22-okt SF
23-okt SF
24-okt SF –Yosemite
Auto ophalen en shoppen ( 300 km) overnachten Curry Village
25 okt Yosemite Panorama trail overnachten Curry Village
26 okt Yosemite
bezoek /trail in de valley maken .
Via tiago pass naar lee Vining en er overnachten
27 okt Lee Vining –Death valley overnachten Furnace creek
28-okt Death valley - Las Vegas( 210km)
29 okt Las Vegas shoppen en uitrusten
30-okt Las Vegas –Zion overnachten Springdale( 250km)
31 okt Zion
1 nov - Zion-Bryce Canyon overnachten
2-nov Bryce Canyon - Page ( 250km)
3-nov Page( proberen permits voor The Wave te krijgen)
4 nov
5-nov Page - Grand Canyon( south Rim)(260 km)
6-nov Grand Canyon
7-nov Grand Canyon – Phoenix shoppen /overnachten dicht bij Airport ( 400km)
8 nov vliegen naar Amsterdam om 1230 .

of deze ......

21-okt naar SF
22-okt SF
23-okt SF
24-okt SF –Monterey
25 okt Monterey- Oakhorst
26 okt Oakhorst via Mariposa Groves naar Curry Village
27-okt Curry village / Panorama trail
28-okt Yosemite Valley en via Tiago pass naar Lee Vining
29-okt Lee Vining –Death valley
30-okt Death valley -Vegas
31-okt Las Vegas
1 november Las Vegas - Zion
2-nov Zion
3-nov Zion – Page
4 nov Page
5-nov Page - Grand Canyon
6-nov Grand Canyon
7-nov Grand Canyon - Phoenix
8-nov Phoenix

In de 2 e route zit geen Bryce Canyon. Gebrek aan dagen dus .
Voorkeur van mijn echtgenoot gaat uit naar 1 e route ,maar hij heeft Montery dus al gezien .Logischerwijze denk ik dus dat we de kustroute maar voor een volgende keer moeten houden . Het is niet anders .
Hotels zijn nog niet geboekt.
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Als de Tiago pass gesloten is moeten we iets anders verzinnen vrees ik .... en dit betekend volgens mij een flinke omweg .Tenzij ....tips ???
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou denk ik gaan voor de route zonder Monterey, tenzij je dat erg aanspreekt. Het aquarium is mooi, en als je John Steinbeck-fan bent misschien ook wel een must. Maar je ziet niets van het mooiste deel van de kust, dus daar hoef je het niet voor te doen. Ik zou zelf zo snel mogelijk richting Yosemite gaan en dan die dag gebruiken bij Page, of Bryce of Monument Valley.
Een afgesloten Tioga Pass betekent inderdaad een aardige omweg. Ik heb er recent nog over geschreven (je kunt daarvoor de Google-zoekfunctie hier rechtsboven eens proberen, zeker in combinatie met Sonora Pass vind je dan wel wat) en ook in dit topic (1e pagina) al iets genoemd. Wat je dan kiest is afhankelijk van wat je nog wilt zien. voor een bezoek aan Bodie is een noordelijke omweg aan te raden. Anders zou je onderlangs kunnen rijden. Kijk eens met googlemaps wat dan de reistijden zijn (bijvoorbeeld van Curry Villlage naar Lee Vining via verschillende routes, of van CV naar death Vlaley via verschillende routes).
Op http://www.nps.gov/yose staat ook wel iets over alternatieve routes (onder directions).

Marianne
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Is deze rondreis te doen met een standaard SUV auto ( model RAV4) of is een iets grotere auto praktischer om in NP en sommige roads te rijden . We zijn met 2 personen , en vorig jaar in Noordoosten beviel deze auto wel qua grootte .
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Naar mijn idee is een standaard SUV prima te doen hoor!
Groetjes,
Daniel
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Im zou ook de eerste route nemen.
Die Toyota is een mid size SUV, Standaard size is bv een Ford Explorer. Ford Escape is een midsize SUV. Beide types zijn prima met zijn tweeen al geeft die standaard veel meer bergruimte.
31 october is Halloween.
Hier is het schema voor de shuttle in Zion:
http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/u ... le2014.pdf
Ik denk dat je als jij komt al zelf de canyon in mag rijden.
Eerste weekend in november is de Balloon Regatta in Page. De hoofdstraat op zaterdag staat vol met stalletjes.
Op zondag 2 november om 2am is het einde zomertijd. In Arizona wijzigt er dus niets....maar je wint dus geen uur meer tussen Bryce en Page. Je verliest nog steeds een uur tussen Nevada en Utah. (andere tijdszone)
Het is leuk om op weg naar Phx door Sedona te rijden via az89A vanaf Flahgstaff door Oak Creek Canyon.
Yeehaw
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Ervan uitgaande dat we de eerste route zonder problemen kunnen maken hebben we dan op het einde nog 1 dag over . Monument Valley lijkt me wel aardig om te doen . Maar kunnen we dit dan het beste voor of na Page zetten . Wij willen nl meeloten voor de wave ,en daar zal ik toch een voorkeursdatum moeten opgeven .
Kunnen we het risico nemen en op de bonnefooi naar Curry Village ( Yosemite) gaan( dag van tevoren boeken ofzo) . Je mag daar wel annuleren , tot 7 dagen voor aankomst is het gratis . Ik ben mij er echter van bewust dat het weer in oktober erg snel kan veranderen . Mogelijk willen we met een gesloten tioga pass een andere route rijden en dan niet naar Yosemite gaan . Misschien nemen we dan een gedeelte van de kustroute mee . Willen dus toch wel enige flexibiliteit inbouwen en hotels zo laat mogelijk boeken .
@ Marianne; i.v.m. die 2 e gratis bestuurder in Californië . Waarom wordt dit nergens vermeld ?Ik kan dit nergens terugvinden op de site van Alamo. Vandaar dat ik ervan uitging dat dit niet meer zo was . Dank.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het is de wet in Califonia. Staat er dan bij Alamo vermeld dat je voor andere bestuurders extra moet betalen?
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Het is Alamo Gold, dit betekend de standaard verzekering inclusief 3 extra bestuurders en een volle tank .
Bij Alamo standaard staat dan weer niets vermeld over een 2 e bestuurder. Wij gaan er dus vanuit dat je kan kiezen tussen of 1 bestuurder of 3 bestuurders . 100 euro meer betalen voor alleen die volle tank is wel een beetje veel( nou ja in de USA dan ,in NL is dit normaal) .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat zijn de standaardtareiven. Maar voor CA hoef je niet het Gold Pakket te nemen. Je moet ter plekke wel de tweede bestuurder in het contract opnemen.'

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer