Voor Bryce vind ik het niet echt een toegevoegde waarde hebben om alle viewpoints te doen. Je hebt voldoende aan de viewpoints in het amfitheater, met nog een wandeling naar beneden.
Ben ik het niet helemaal mee eens, rainbow- en yovimpa point zijn zeker ook de moeite en zo zijn er onderweg nog wel meer, dat je ze niet allemaal doet ok, dat ben ik wel met je eens.
En hoelang heb je nodig in bryce canyon als je daar tot het eind wil rijden en dan terug alle viewpoints wil stoppen en 1 wandeling wil doen van 1-2 uur?
In mijn schema zorgde ik namelijk dat we 's avonds daar zouden zijn, zodat we 's morgens meteen konden beginnen. 's avonds dan wel alvast richting zion.
Niet 's avonds gaan rijden. Er loopt daar veel wildlife rond en 's avonds is het pikkedonker. Er zijn daar ook geen reflectoren ed. op of langs de weg. En het is sowieso het mooiste om toch de omgeving te zien waar je rijd.
Als je dag 6 in de middag bij MV aankomt heb je tijd zat. Dan de volgende ochtend optijd naar Page en je hebt ruim de tijd voor antelope canyon, horseshoe bend en lake powell. Idd lower antelope canyon doen, neemt wrs met wachten een kleine 1,5 á 2 uur in beslag, waarvan een uur in de canyon. Horseshoe bend zal iets meer als een uur zijn met het op en neer lopen, dan blijft er voldoende tijd over voor de dam en wat uitzichtpunten over lake powell.
De volgende morgen optijd naar Bryce en je hebt ook daar nog bijna de hele dag, wat voldoende is. De dag erna naar Zion.
Voor Zion staat dus zeg maar 1,5 dag. Dat is een echt wandelpark en daar ben je verplicht gebruik te maken van de shuttlebus. The narrows en angels landing zijn geen wandelingen van een uurtje, maar van uren. Kijk eens op
http://www.ontdek-amerika.nl wat je allemaal in de parken kunt doen, want ook als je van Bryce afkomt voor de tunnel heb je al mooie plekjes.
LA is huge en je moet dit niet zien als een stad zoals je dat hier in Nederland of België kent. Het zijn allemaal aan elkaar gebouwde losse steden met verkeersaders die nogal snel dichtslibben. Alle highlights van deze gebieden liggen dus verspreid over een enorm gebied. Van Pershing square (goede plek om je auto neer te zetten voor downtown LA) naar de Santa Monica pier is bv al zo'n 25 kilometer. San Diego en San Francisco en in zekere zin ook Las Vegas zijn veel compactere steden. De walk of fame is leuk voor misschien 20 min om je sterren te zoeken, maar dan heb je het wel gezien. Wel leuk is evt een startour te nemen om door Hollywood, Beverly Hills en Bel air te rijden om wat bekende filmplekken en huizen van sterren te bekijken. Dit, met vaak een stop op rodeo drive, kost zo'n 2uur.
Vergeet ook Griffith Observatory of Getty Center niet vanwaar je een mooi uitzicht op de stad hebt. Ook downtown is er voldoende te doen. 'S avonds evt wat eten op sunset boulevard, alleen in het donker in LA wel wat meer opletten dat je nIet overal zomaar rond gaat lopen. In San Francisco geldt dat overigens ook voor bv. tenderloin en in Las Vegas een beetje op het lege deel van de strip tussen het Encore en Stratosphere tower, al loopt er wel beveiliging rond.