Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JJacobs: mei 2015 camperreis met 2 vierjarige LV - SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JJacobs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis JJacobs: mei 2015 camperreis met 2 vierjarige LV - SF

Bericht door JJacobs »

De noordroute lijkt me erg leuk. Is het mogelijk om via de 108, 4 of 88 naar Yosemite te rijden of zijn die me camper niet te doen of ligt er wellicht ook nog sneeuw?
Ik ga niets boeken na GC (mather zag er idd leuker uit maar heb gekozen voor full hookup voor de nacht. Zijn daar toch de hele tijd op pad) we kunnen dan kijken of we de Tioga Pass door kunnen of niet. Heb eigenlijk nog geen shopdagje staan dus wellicht toch nog dagje Las Vegas er tussendoor. Dat kunnen we dan beslissen.
Bedankt voor de info over de Seqouia bomen want die willen we graag zien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De 88 is altijd open, en die lijkt me ook goed berijdbaar met een camper. Wij reden hem in 2006, zie daarvoor ons verslag.
De 104 kan nog een risico zijn maar die is wel vaak eerder open dan de Tioga Pass. Zie voor de 104 begin juni ons 2013-verslag. Lijkt me ook goed te doen. Als de passen open zijn zul je op de weg geen last meer hebben van sneeuw maar er kan aan de kant nog wel wat liggen. Van de 4 ken ik alleen het westelijke deel.

Zie hier voor de openingsdata van de verschillende passen in de afgelopen jaren.

Marianne
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij zijn in Yosemite ook naar de Tuolumne Grove geweest. Een mooie boswandeling met een aantal mooie grote bomen (met veel meer begroeiing dan in de Mariposa grove). Er was echter wel alleen een kleine parkeerplaats (en met een RV waarschijnlijk dus wel lastig, zeker als de Mariposa al dicht is). Om de bomen te bereiken loop je vervolgens een steil wandelpad van ongeveer een kilometer af (en die moet je dus na je bezoek weer omhoog).

Wij vonden het destijds zeker de moeite waard, maar de bomen komen in zowel de Mariposa Grove als Sequoia NP beter tot hun recht. Doordat de begroeiing daar minder dicht is, zie je er gewoon meer van. Het voordeel was dan weer dat je daar veel dichter bij de bomen kon komen dan in de Mariposa Grove.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer