Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Deerntje: Tips voor San Fr - LV met kinderen 11,10,8

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis Deerntje: Tips voor San Fr - LV met kinderen 11,10,8

Bericht door Hans B »

Heb je al gekeken naar reserveringen voor een camping in en rond Los Angeles.
Wij schrokken van de zeer hoge prijzen, als er al wat vrij was.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Deerntje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Deerntje »

Ehhhh, nee :oops:
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Wat is de afmeting van de gehuurde camper.
Het Sequoia NP heeft restrictie (22ft) ik ga er vanuit dat jullie gehuurde camper langer is.
Kijk maar even op hun site http://www.nps.gov/seki/index.htm ga dan naar view park map.

Een troost in het zuiden van Yosemite (Mariposa Grove) hebben ze ook reuzenbomen met een korte wandeling.
Er is daar geen parkeerplaats voor campers, maar vanaf Wawoma vertrekt een gratis (dacht ik) shuttle.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Kun je de camper niet twee dagen eerder bespreken?
Scheelt je een hoop heen en weer gereis.
Indien blijkt dat je met de 'te lange' camper niet door Sequoia mag,
zou je vanaf de verhuurplaats Hayward meteen naar Yosemite kunnen gaan
en vervolgens naar Monterey en de kustroute naar LA volgen.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

De Mariposa Grove gaat vanaf mei 2015 dicht, voor tenminste 1 jaar. Dus je zult in dat geval een andere grove moeten uitkiezen.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt je ook beperken tot Kings Canyon, of wel tot aan de General Sherman rijden en dan heen en terug via de 180 het park inrijden. Dan kom je niet langs Three Rivers.
Ik weet niet of de generals highway nu verboden is, het wordt alleen niet aangeraden.

De route van Ingrid is ook mooi, je zult zelf de afweging moeten maken tussen de parken in Californië en Capitol Reef. Misschien is dat laatste nog eens te combineren met Moab en Yellwosonte. :wink:

Marianne
Deerntje
Amerika-ontdekker

Bericht door Deerntje »

Na jullie meedenken en mijn gepuzzel ben ik nu tot onderstaande route gekomen. Lijkt mij heel mooi want:

-Wat minder in de hete gebieden na Vegas
-Lassen Volcanics volgens mij voor de kinderen ook héél mooi. En afwisselend. (uit jouw reisverslag Marianne)
-Sequoia's meepakken in Yosemite
-Highway 1 er in
-Disney voor de boys
-Qua kilometers nog wel te doen (3500)

Openstaande punten/vragen:
-Waar in Yosemite en kan ik daar wel Sequoia's zien als de Mariposa Grove dicht is? Het liefst maar op één camping, geeft meer rust.

18-7 vlucht NY
19-7 NY
20-7 NY
21-7 NY
22-7 vlucht NY-San Fransisco
23-7 SF
24-7 SF
25-7 SF-Monterey
26-7 Monterey walvistocht
27-7 Monterey - Hayward (camper ophalen) - Sacramento o.i.d. (tussenstop richting Lassen Volcanics)
28-7 Sacramento - Lassen Volcanics
29-7 Lassen Volcanics
30-7 Lassen Volcanics - Mono Lake/Bodie
31-7 Mono Lake/Bodie - Tioga pass - Yosemite
1-8 Yosemite
2-8 Yosemite
3-8 Yosemite - Monterey
4-8 Monterey - Santa Barbara
5-8 Santa Barbara (dagje strand)
6-8 Santa Barbara - Anaheim
7-8 Anaheim (Disney)
8-8 Anaheim - Palm Springs
9-8 Palm Springs - Kingman
10-8 Kingman - Grand Canyon
11-8 Grand Canyon - Page
12-8 Page
13-8 Page - Zion
14-8 Zion
15-8 Zion - Las Vegas en camper inleveren. Vroeg op stap dus maar een uurtje extra vanwege tijdsverschil?
16-8 Las Vegas (reeds hotel geboekt)
17-8 Las Vegas - Amsterdam
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Van Lassen Volcanic naar Mono Lake is toch al een eind met een camper. Je passeert dan ook Lake Tahoe, wat dan toch wel zonde is om hier niet even te stoppen (overnachten).

Ik blijf het heel ongelukkig vinden om van SF naar Monterey te gaan voor een walvistocht en een week later terug in Monterey te moeten komen. Hierdoor verlies je toch best wat tijd in de gehele trip.

In Yosemite vind je Sequoia's aan Tuolumne Grove en Merced Grove, beide langsheen de Tioga Road.

Monterey - Santa Barbara is te ver voor één dag met een camper. Langsheen de PCH zijn vele stops en het verkeer gaat er niet steeds vlot vooruit. Verder dan Pismo Beach zou ik niet proberen te geraken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Lassen is een mooi park, maar persoonlijk zou ik niet zover naar het noorden rijden als je daar verder niks gaat doen.
Waarom dan niet wat uitgebreider naar Sequoia en Kings Canyon. Da's met een camper goed te doen hoor. Vanaf Lodgepole Campground rijden shuttlebussen naar de bezienswaardigheden in die omgeving, zodat je de camper ook een dagje kan laten staan. Dan weer dezelfde kant het park uit en naar Yosemite of omgekeerd natuurlijk.

Mocht je overwegen naar het Noorden van Californie te gaan, dan zou ik het meeste van de parken rondom Vegas wegstrepen en je daarop richten. Wellicht heb je dan nog iets aan ons verslag van 2009 (in een erg rustig tempo i.v.m. tweejarige dochter).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Eens met bovenstaande opmerkingen. Het is een eind rijden voor Lassen. En hoewel het een leuk park is (maar onze dochters vonden het toch wat minder), is het wel een eind rijden. Meer tijd voor Sequoia en Kings Canyon is ook niet verkeerd.
De route van Ingrid is mooi, maar je kunt ook vanuit SF naar Lake Tahoe rijden en dan naar Bodie en vandaar naar Yosemite en Sequoia en dan de kust nemen. Of via Calaveras Big Tree SP (zie ons 2013-verslag), dan de Ebetts Pass of de Sonora Pass, Bodie, en dan naar Yosemite. Of je eerste optie met Sequoia. Het is inderdaad lastig met je bezoek aan Monterey voordat je de camper ophaalt. Maar op zich is dat geen reden om vanaf Yosemite of Sequoia niet weer naar Monterey te rijden voor de kustroute.
Ik zou ook vanuit Monterey iets eerder stoppen dan Santa Barbara.

Te veel keuzes!
Misschien is het handig om eerst het laatste stuk eens vast te leggen en dan te kijken hoe je de overblijvende tijd het beste in kunt richten. Dus hoe te rijden naar de GC (ik vind zelf 2 stops een beetje jammer van de tijd, ik zou er 1 stop van maken), hoeveel tijd voor Page, wel of niet naar MV en Capitol Reef, etc. Ik vraag me af of het verstandig is om op de dag dat je de camper moet inleveren nog vanuit Zion naar Las Vegas te rijden. Hoe laat moet je de camper inleveren?

Marianne
Deerntje
Amerika-ontdekker

Bericht door Deerntje »

Na veel (reisverslagen) lezen, denken, google (maps) raadplegen en jullie tips meenemend, heb ik keuze’s gemaakt een aangepaste route.

Willen jullie me nog een keer van tips voorzien?

Van 18-7 t/m 27-7 ligt het programma vast met nog 6 andere familieleden. Vluchten en hotels geboekt. Daarna splitsen we en hebben wij nog drie weken voor onszelf met de camper. Deze voor 19 nachten geboekt, ophalen in Hayward en inleveren in Las Vegas.

18-7 vlucht NY
19-7 NY
20-7 NY
21-7 NY
22-7 vlucht NY-San Fransisco
23-7 SF
24-7 SF
25-7 SF-Monterey
26-7 Monterey walvistocht (en wellicht aquarium)
27-7 Monterey 17 miles drive - Hayward (camper ’s middags ophalen) – Uurtje rijden alvast in de richting van Yosemite
28-7 vroege aankomst Yosemite
29-7 Yosemite (Tioga pas, sequoia’s zien in Tuolomne – Bodie – terug camping Yosemite)
30-7 Yosemite
31-7 Yosemite – kust, highway 1
1-8 kust
2-8 kust
3-8 kust
4-8 kust – Hollywood (Malibu RV park?)
5-8 Hollywood (bezoek Universal Studio’s)
6-8 Hollywood – Needles (KOA)
7-8 Needles, route 66 – Grand Canyon (Mather campground)
8-8 Grand Canyon – Monument Valley (Gouldings campground)
9-8 Monument Valley,- Page
10-8 Page, boottocht Lake Powell
11-8 Page – Bryce (Ruby’s inn)
12-8 Bryce – Zion (Watchman campground)
13-8 Zion
14-8 Zion en in loop van de dag alvast richting Las Vegas rijden
15-8 Las Vegas en camper inleveren.
16-8 Las Vegas (reeds Excalibur geboekt)
17-8 Las Vegas – Amsterdam

Vragen:

Logisch rondje en niet te gehaast? Ik rij liever af en toe een lange dag dan elke dag een paar uur. Af en toe meer dan 1 nacht ergens staan lijkt mij fijn voor onze jongens.

28-7: Ik verwacht voor de middag aan te komen in Yosemite. Zijn er voor we naar de camping toerijden (hopelijk in het park) aan de westkant van het park leuke dingen te doen (bekijken of wandelen)? En kan ik de camper daar dan parkeren?

29-7: Is dit te doen met de camper: Vanuit Yosemite (ik hoop op ín het park, ga ik mijn best voor doen, topics over boekingsproces reeds gelezen) een dagje via de Tioga pas richting Bodie en weer terug. Bodie lijkt me zo leuk voor de kinderen. En de Tioga pas natuurlijk ook.

1-4 aug: Eerst in 1 dag van Yosemite naar een camping aan de kust. In de buurt van Monterey of Santa Cruz o.i.d.? Daarna afzakken richting LA en één keer een strand-/relaxdag inlassen en dan 2 nachten op 1 camping staan. Waar zou dat leuk zijn, Pismo Beach, Santa Barbara o.i.d.?

Ik wil het programma niet té vol hebben daar we jonge kinderen bij ons hebben rijden.
In Monument Valley willen we waarschijnlijk een (Jeep) tour doen. Of paardrijden.
In Page een canyon bezoeken en de horseshoe bend. En een boottocht op Lake Powell
In Zion hopelijk de Narrows een stukje lopen.
Voor Yosemite heb ik nog niet echt een invulling, komt nog.

Dank alvast!
Annet.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Wij hebben afgelopen jaar op Malibu gestaan met de tent. Wij deden er met de auto al 2 uur over om van de walk of fame naar Malibu te komen. De volgende dag van Malibu naar Griffith park voor het Hollywood sighn kostte ons ook dik 2 uur enkele reis. Om vanaf Malibu bij andere bezienswaardigheden van LA te komen moet je altijd langs een hele drukke weg langs de stranden waar het altijd vast staat.Ook op de snelweg sta je continu stil, dat is wel iets om rekening mee te houden.
Wij vonden Malibu ook een ontzettend dure camping. We betaalden 85 euro per nacht om er met ons tentje te staan (dus zonder elektriciteit of water).
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het leukste stuk route 66 ligt tussen Needles en Kingman. De rit met camper en dan een paar stops neemt best wat tijd in beslag. Ik zou daarom de kustroute in 3 ipv 4 dagen doen en een dag bij de grand canyon zetten.

Het is dat Monterey al vastligt, want is een vreemde retour met yosemite, maargoed.

Verder leuke trip hoor !
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Deerntje schreef:28-7: Ik verwacht voor de middag aan te komen in Yosemite. Zijn er voor we naar de camping toerijden (hopelijk in het park) aan de westkant van het park leuke dingen te doen (bekijken of wandelen)? En kan ik de camper daar dan parkeren?
Ten westen van het Yosemite National Park ligt het Columbia State Historic Park, een gouddelversstad uit de 2de helft van de 19de eeuw, die nu als openluchtmuseum te bezoeken is. Ik denk dat dat voor de kinderen ook interessant/leuk is om te bezoeken.
De camper daar parkeren zal geen probleem zijn, want het is een toeristische trekpleister en veel Amerikanen reizen ook per camper.

Een paar websites:
http://www.parks.ca.gov/?page_id=552
http://www.visitcolumbiacalifornia.com/
http://www.yelp.nl/biz/columbia-state-h ... k-columbia (voor reviews even op "Engels" klikken)
http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Re ... ornia.html

Voor de treinliefhebbers vind je niet ver daar vandaan in het plaatste Jamestown het Railtown 1897 State Historic Park.

Websites:
https://www.railtown1897.org/
http://www.parks.ca.gov/?page_id=491
http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Re ... ornia.html
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

In aanvulling van Butterfly's advies; ik zou nooit LA bezoeken vanuit Malibu. Wat is precies de reden dat je daar wilt overnachten? Malibu heeft enkele mooie en leuke stranden, zoals Zuma Beach en het prachtig gelegen Point Dume State Beach. Maar voor de rest is er niet zoveel te beleven. Met files zul je sowieso te maken krijgen in LA, maar Malibu is echt wat te ver naar mijn mening.
Groetjes,
Daniel
Deerntje
Amerika-ontdekker

Bericht door Deerntje »

@MRvanilla en @butterfly
Ik dacht dat dat misschien een mooie camping was om te overnachten in LA. Maar blijkbaar niet, dank voor de reactie. In principe doen wij niet veel in LA, we willen alleen een dagje Universal Studio's daar doen en als het uitkomt door Beverly Hills rijden ofzo. Maar op zich hebben we niet zo veel met beroemdheden/filmsterren. Ik verwacht dat wij in LA op 4 augustus laat op de dag aankomen, dan 5 aug Universal Studio's en 6 aug weer wegwezen.
Iemand tips voor RV campgrounds in de buurt van Universal Studio's?

@markro
Het Columbia State Historic Park ziet er leuk uit, dank voor de tip!

@PSVwally
Heb ook zitten denken over het inkorten van de kustroute, maar ik denk dat de jongens het wel lekker vinden een dagje strand en spelen. En als ik dit doe plak ik volgens mij die dag er beter aan in Yosemite. Ik lees veel positiefs over dit park en kan me daar dus wellicht een dag extra wel vermaken.?? Grand Canyon is denk ik niet veel meer dan wat sightpoints bekijken, genieten van het mooie uitzicht en weer wegwezen?
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Op zich heb je ook inderdaad wel een prachtig uitzicht op de zee vanaf je plekje op Malibu. Als je daarvoor gaat is dat natuurlijk prima. Het is alleen lang rijden naar LA, maar of jullie dat er voor over zou hebben is natuurlijk een afweging die jullie zelf moeten maken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je niet rechtstreeks naar Yosemite wilt de 28e is Columbia SHP leuk om mee te nemen. Wij waren er in 2006, zie hier ons verslag. Onze kinderen vonden het goud "pannen" wel leuk. Je kunt deze dag ook nog gebruiken voor een bezoek aan de Merced Grove of Tuolumne Grove. Verder ligt er in het park op weg naar de vallei niet veel. Zodra je in de vallei komt zijn er een paar plekken voor je even zou kunnen stoppen zoals Tunnel View en Bridalveil fall. Parkeren kan lastig zijn.
Met de rit naar Bodie en wandelingen etc langs de Tigoa Road ben je een volle dag kwijt. Misschien wil je ook nog naar Glacier Point (met de camper heen en weer of met de bus en dan via de Panorama Trail naar beneden). Dan heb je al twee volle dagen ingevuld. Afhankelijk van wat je nog meer wilt doen in het park zou je nog kunnen overwegen om nog een dag erbij te doen en een dag minder voor de kust uit te trekken. Je kunt eens kijken naar ranger activiteiten, paardrijden, klimmen, zwemmen (in de Merced river of in een van de 2 zwembaden in het park), wandelen naar de Vernal Fall, een junior ranger programma etc.
Kijk eens in de Yosemite Guide van vorig jaar (je krijgt dit krantje bij de ingang van het park) en in onze reisverslagen voor meer informatie over het park en op mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden.

Misschien kun je op de 7e nog iets verder rijden dan Needles, bijvoorbeeld tot Kingman of Williams. Dat geeft je iets meer tijd voor de GC. Ik denk dat Williams het leukste is om te staan, maar dat is wel een behoorlijke rit.
Ik vind zelf 2 nachten GC wel mooi, maar voor de kinderen is het wat minder interessant denk ik, hoewel het wel mooi kamperen is op Mather. In 2002 waren wij er met de kinderen, we hadden toen een nacht in het park en een nacht in Williams.
De bus naar Hermits Rest is wel leuk met kinderen. Je kunt dan regelmatig uitstappen voor de viewpoints. Of je huurt fietsen en fietst langs de rim. Misschien vinden de kinderen een stuk naar beneden lopen ook wel spannend.

Marianne
Deerntje
Amerika-ontdekker

Bericht door Deerntje »

Kan iemand mij vertellen of het volgende haalbaar is op één dag?

Op 27-7 willen we van Hayward (SF) met de camper naar Sonora.
Dan op 28-7 het Columbia State Park.
Vervolgens via de 108 richting Bridgeport, Bodie bezoeken en dan via de Tioga pas naar de vallei.
Volle dag of té vol?
Daarna dan wel twee volle en rustigere dagen in de vallei.

Annet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat is veel te vol naar mijn idee. Alleen al aan rijtijd is het 5 uur, met een camper misschien wel 6. Dan (minimaal) een uur voor het bezoek aan Columbia SHP en een uur voor Bodie. Dan heb je geen tijd meer voor bezienswaardigheden en wandelingen langs de Tioga Road. Ik zou dan kiezen voor een overnachting in de omgeving van Lee Vining, of in het park bij Tuolumne Meadows. Dan heb je de volgende ochtend volledig voor de Tioga Road. En je kunt nog even een kijkje nemen bij Mono Lake.

Wij reden in 2013 de 108 vanaf Mammoth Lakes met eerst een bezoek aan Bodie. Zie hier voor ons verslag. We waren daarmee al een groot deel van de dag bezig.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer