Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis hoeksie: rondje Zuidwesten vanaf Las Vegas, 2 weken
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis hoeksie: rondje Zuidwesten vanaf Las Vegas, 2 weken
Vergis je niet in het ophalen en inleveren van de camper. Als je deze 's middags pas kunt ophalen en je moet dan na alle info en papierwerk nog de boodschappen doen is Zion toch nog een stukje rijden. Aangezien je in April gaat zal het ook al vroeg donker zijn.
Ook met het inleveren van de camper. Je moet ook nog opruimen en schoonmaken. Afhankelijk van je vliegtijden naar LA (waarom niet terugvliegen vanaf Las Vegas??) moet je hier niet te laat mee zijn.
Qua route, op de transfer naar LA dan misschien, is er genoeg te zien onderweg hoor.
Ook met het inleveren van de camper. Je moet ook nog opruimen en schoonmaken. Afhankelijk van je vliegtijden naar LA (waarom niet terugvliegen vanaf Las Vegas??) moet je hier niet te laat mee zijn.
Qua route, op de transfer naar LA dan misschien, is er genoeg te zien onderweg hoor.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet vergeten te loten voor de Wave deze maand!
Marianne
Marianne
Hebben vaker een camper gehuurd, dus weten h oe het gaat met ophalen. Als we rond 12.00 uur bij de verhuurder zijn, moet het volgens mij prima lukken om nog naar Zion te rijden en anders overnachten we op een plek voor Zion.
Qua inleveren zelfde verhaal. Maken de camper de avond ervoor schoon en pakken dan ook in. In de ochtend even vuil water/wc lozen en vroeg op pad naar de verhuurder.
THE wave ga ik morgen even voor kijken.
We vliegen terug van LAX omdat de ticketprijzen daar een stuk gunstiger voor zijn.
Qua inleveren zelfde verhaal. Maken de camper de avond ervoor schoon en pakken dan ook in. In de ochtend even vuil water/wc lozen en vroeg op pad naar de verhuurder.
THE wave ga ik morgen even voor kijken.
We vliegen terug van LAX omdat de ticketprijzen daar een stuk gunstiger voor zijn.
Heb nog weer even zitten kijken naar onze route en ben nog op een wijziging uitgekomen. Ipv Death Valley, zouden we ook wat meer richting zuiden kunnen reizen. Route zou er dan als volgt uitzien:
Dag 1 aankomst Denver, overnachten bij vrienden in Colorado Springs
Dag 2 Colorado Springs
Dag 3 avondvlucht DEN-LAS
Dag 4 Las Vegas
Dag 5 Las Vegas, middag camper ophalen, naar Zion
Dag 6 Zion
Dag 7 Zion - Bryce NP
Dag 8 Bryce NP - The Wave - Page
Dag 9 Page - Antelope Canyon - Grand Canyon Village
Dag 10 Grand Canyon Village - Sedona
Dag 11 Sedona (of extra dag inplannen voor Grand Canyon)
Dag 12 Sedona- Joshua Tree NP (onderweg Arcosanti en/of Montezuma's Castle)
Dag 13 Joshua Tree NP - San Diego
Dag 14 San Diego
Dag 15 San Diego - Malibu (onderweg huurauto ophalen op LAX)
Dag 16 Malibu - inleveren camper, middag/avond LA, inleveren huurauto overnachten luchthavenhotel
Dag 17 vlucht LAX - Philadelphia - AMS
Dag 18 aankomst thuis
We reizen nu met zijn zessen waarvan 2 mensen van 75 en 2 tieners. Wandelen is prima, maar dus niet al te lange stukken nu.
Iets minder rustdagen, totale reisafstand ok, meer afwisseling natuur/steden, efficiëntere indeling voor LA. Maar daarentegen missen we Death Valley. Daarentegen krijgen we San Diego ervoor terug.
Voor welke route zouden jullie kiezen?
Dag 2 Colorado Springs
Dag 3 avondvlucht DEN-LAS
Dag 4 Las Vegas
Dag 5 Las Vegas, middag camper ophalen, naar Zion
Dag 6 Zion
Dag 7 Zion - Bryce NP
Dag 8 Bryce NP - The Wave - Page
Dag 9 Page - Antelope Canyon - Grand Canyon Village
Dag 11 Sedona (of extra dag inplannen voor Grand Canyon)
Dag 12 Sedona- Joshua Tree NP (onderweg Arcosanti en/of Montezuma's Castle)
Dag 13 Joshua Tree NP - San Diego
Dag 14 San Diego
Dag 15 San Diego - Malibu (onderweg huurauto ophalen op LAX)
Dag 16 Malibu - inleveren camper, middag/avond LA, inleveren huurauto overnachten luchthavenhotel
Dag 17 vlucht LAX - Philadelphia - AMS
Dag 18 aankomst thuis
We reizen nu met zijn zessen waarvan 2 mensen van 75 en 2 tieners. Wandelen is prima, maar dus niet al te lange stukken nu.
Iets minder rustdagen, totale reisafstand ok, meer afwisseling natuur/steden, efficiëntere indeling voor LA. Maar daarentegen missen we Death Valley. Daarentegen krijgen we San Diego ervoor terug.
Voor welke route zouden jullie kiezen?
Je route met Death Valley. Al vind ik het vrij zonde om relatief zoveel tijd in te ruimen voor Page (The Wave) op zo'n relatief korte vakantie. Al weet je van te voren waar je aan toe bent. Als dat afvalt zou ik iets meer tijd inruimen voor Death Valley (Lone Pine).
Je gaat ook met een camper, dus ik zie een stad toevoegen niet echt als toegevoegde waarde.
Je gaat ook met een camper, dus ik zie een stad toevoegen niet echt als toegevoegde waarde.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook voor Death Valley kiezen. Je kunt daarna ook nog naar Joshua Tree in plaats van Red Rock Canyon. Zowel in DV als in JT kun je korte wandelingen doen. Je kunt het ook ter plekke bekijken, en af laten hangen van het weer, het wel of niet naar een stad willen of liever een park.
Wat de wave betreft: willen jullie dan met z'n vieren als langere wandelingen geen optie zijn? Het zal met een camper ook lastig worden denk ik.
De vlucht naar Las Vegas en de camperhuur liggen vast?
Marianne
Wat de wave betreft: willen jullie dan met z'n vieren als langere wandelingen geen optie zijn? Het zal met een camper ook lastig worden denk ik.
De vlucht naar Las Vegas en de camperhuur liggen vast?
Marianne
Dat The Wave een uitdaging wordt, vroeg ik mij inderdaad ook af(ivm RV), we hadden dit inderdaad gepland met zijn vieren en zouden de oudjes dan bij de camper achterlaten voor een rustige ochtend. Maar ja, dan valt dat waarschijnlijk af. Antelope Canyon lijkt mij wel goed te doen met hen.
De vluchten staan in optie tot dinsdag, maar liggen nog niet helemaal vast. Prijs is echter goed en vertrekken vanaf Las Vegas was aardig duurder, evenals de vlucht Denver-LAX ipv Denver-LAS. En de uitdaging is dat we op verschillende momenten heen en terugvliegen, maar op gezamenlijke vliegreismomenten wel met elkaar willen vliegen. Aan de vluchten verander ik dus niet zoveel meer denk ik.
Ik bekijk altijd wat mogelijke opties zijn, i.v.m. weer en wensen van het reisgezelschap. Daadwerkelijke route ziet er dan vaak weer heel anders uit.
De vluchten staan in optie tot dinsdag, maar liggen nog niet helemaal vast. Prijs is echter goed en vertrekken vanaf Las Vegas was aardig duurder, evenals de vlucht Denver-LAX ipv Denver-LAS. En de uitdaging is dat we op verschillende momenten heen en terugvliegen, maar op gezamenlijke vliegreismomenten wel met elkaar willen vliegen. Aan de vluchten verander ik dus niet zoveel meer denk ik.
Ik bekijk altijd wat mogelijke opties zijn, i.v.m. weer en wensen van het reisgezelschap. Daadwerkelijke route ziet er dan vaak weer heel anders uit.
Mmm, onze oorspronkelijke planning zullen we moeten omgooien. Camperhuur Las Vegas- Los Angeles komt niet rond. Zitten nu te wachten op een akkoord op Los Angeles - Los Angeles. Maakt ook weer andere opties mogelijk, want zo zouden we ook een rondje richting noorden kunnen maken.
Nu eerst maar wachten op definitief akkoord en dan eens verder puzzelen.
Nu eerst maar wachten op definitief akkoord en dan eens verder puzzelen.
Wil je niet naar Universal studios met de tieners? Dat was voor onze tieners wel ''één van de hoogtepunten, en opa en oma genieten vast van de shows aldaar.
Re: Reis hoeksie: rondje Zuidwesten vanaf Los Angeles, 13 nachten/12 d
Hai Toetjero,
Ik heb een kind dat niet weg is van pretparken (bang dat mensen moeten overgeven), dus of Universal wat is weet ik niet. Eigenlijk willen we niet teveel tijd spenderen aan LA.
We hebben inmiddels definitief akkoord op de camper en vertrekken dus vanaf LA met de camper om de camper 13 nachten/12 dagen later weer in te leveren.
Eigenlijk heb ik het idee dat we met deze opstap- en inleverplaats alle kanten op kunnen en dus zie ik door de bomen het bos even niet meer. Gaan we meer zuidelijk (warm weer) of is het een optie om San Fransisco (geweldige stad) en Yosemite mee te pakken?
De Grand Canyon moet hoe dan ook in het programma zitten en mij lijkt Antelope Canyon geweldig. Ook LAs Vegas mag niet ontbreken. En we willen de sterren kunnen zien.
Verder afwisseling natuur en plaatsen die leuk zijn voor tieners. Lekker weer vinden we ook best belangrijk.
Ik heb al even gezocht naar het gemiddelde aantal mijlen/km per dag en kwam tegen iets van 200 mijl per dag. Wij vinden het geen problemen om een of twee dagen verder te rijden, maar vinden het ook lekker om eens een dag in de omgeving te blijven hangen. Ons verzadigingsmoment ligt meestal ronde de 2 weken, dus dat is precies als we de camper weer in moeten leveren.
Aah zoveel keuzes, wie heeft er suggesties?
Ik heb een kind dat niet weg is van pretparken (bang dat mensen moeten overgeven), dus of Universal wat is weet ik niet. Eigenlijk willen we niet teveel tijd spenderen aan LA.
We hebben inmiddels definitief akkoord op de camper en vertrekken dus vanaf LA met de camper om de camper 13 nachten/12 dagen later weer in te leveren.
Eigenlijk heb ik het idee dat we met deze opstap- en inleverplaats alle kanten op kunnen en dus zie ik door de bomen het bos even niet meer. Gaan we meer zuidelijk (warm weer) of is het een optie om San Fransisco (geweldige stad) en Yosemite mee te pakken?
De Grand Canyon moet hoe dan ook in het programma zitten en mij lijkt Antelope Canyon geweldig. Ook LAs Vegas mag niet ontbreken. En we willen de sterren kunnen zien.
Verder afwisseling natuur en plaatsen die leuk zijn voor tieners. Lekker weer vinden we ook best belangrijk.
Ik heb al even gezocht naar het gemiddelde aantal mijlen/km per dag en kwam tegen iets van 200 mijl per dag. Wij vinden het geen problemen om een of twee dagen verder te rijden, maar vinden het ook lekker om eens een dag in de omgeving te blijven hangen. Ons verzadigingsmoment ligt meestal ronde de 2 weken, dus dat is precies als we de camper weer in moeten leveren.
Aah zoveel keuzes, wie heeft er suggesties?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk eerlijk gezegd dat als je Las Vegas, Grand Canyon en Page (antelope canyon) als must sees in je programma wilt hebben het met 'maar' 12 dagen wat te veel is om en Yosemite en ook nog San Francisco mee te pakken. Vooral nu er op jou reisdagen geen zekerheid is dat de Tioga Pass open is. Anders had je misschien LA - Kingman - Grand Canyon - Page - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - LA op kunnen doen. Maar dan is het wel veel rijden elke dag.
Zou het volgende wat kunnen zijn?
Zaterdag: Vlucht Denver-LA in de vroege ochtend, transfer naar Road Bear, camper ophalen/boodschappen doen, rijden naar Barstow (229 km)
Zondag: Bezoek Calico of outlet maal, lange rit naar Grand Canyon Village (609 km)
Maandag: Hele dag Grand Canyon
Dinsdag: Langs East Rim naar Page 215 km)
Woensdag: Bezoek Antelope Canyon daarna naar Zion NP
Donderdag: Overdag Zion, in namiddag naar Las Vegas - aankomst in donker (258 km)
Vrijdag: Rustdag in las Vegas, avond Strip
Zaterdag: Lange rit door Death Valley naar Mammoth Lakes (528 km)
Zondag: Mammoth Lakes via ~Tioga Pas naar Yosemite Village (als Tioga pas open is, schatting km 150?)
Maandag: Hele dag Yosemite
Dinsdag: Yosemite naar Kings Canyon - bomen of kan dat ook ergens in Yosemite? (279 km)
Woensdag: Rit terug naar LA, ergens onderweg in een outlet shoppen - waar? (410 km)
Donderdag: LA (deze dag kan ook ergens anders, bijvoorbeeld op de rit tussen Las Vegas en Yosemite)
Vrijdag: Huurauto halen en camper inleveren, Hollywood, Beverly Hills, Rodeo Drive, Venice Beach of Santa Monica. Laat op de avond auto inleveren, overnachting airport hotel
Zaterdag: ochtendvlucht richting huis
Ik realiseer me dat dit alleen kan als de Tiogapas open is. Hoe en wanneer wordt dat normaliter bekend gemaakt? *
Is deze route denk je te doen met camper of is het veel te veel rijden?
2 echte reisdagen (naar GC en van Kings Canyon) vinden we niet echte een probleem. doen we anders ook in de meivakantie naar Italië.
*Heb het al gevonden en het is denk geen reeële optie. in 2014 ging de pas op 2 mei open en dat was de vroegste datum ooit. Volgens onze planning zouden we de pass op 3 mei moeten rijden (hebben niet veel speling). Yosemite moeten we dus maar bewaren voor een volgende keer.
We knutselen dus aan de zuidelijke route
Zaterdag: Vlucht Denver-LA in de vroege ochtend, transfer naar Road Bear, camper ophalen/boodschappen doen, rijden naar Barstow (229 km)
Zondag: Bezoek Calico of outlet maal, lange rit naar Grand Canyon Village (609 km)
Maandag: Hele dag Grand Canyon
Dinsdag: Langs East Rim naar Page 215 km)
Woensdag: Bezoek Antelope Canyon daarna naar Zion NP
Donderdag: Overdag Zion, in namiddag naar Las Vegas - aankomst in donker (258 km)
Vrijdag: Rustdag in las Vegas, avond Strip
Zaterdag: Lange rit door Death Valley naar Mammoth Lakes (528 km)
Zondag: Mammoth Lakes via ~Tioga Pas naar Yosemite Village (als Tioga pas open is, schatting km 150?)
Maandag: Hele dag Yosemite
Dinsdag: Yosemite naar Kings Canyon - bomen of kan dat ook ergens in Yosemite? (279 km)
Woensdag: Rit terug naar LA, ergens onderweg in een outlet shoppen - waar? (410 km)
Donderdag: LA (deze dag kan ook ergens anders, bijvoorbeeld op de rit tussen Las Vegas en Yosemite)
Vrijdag: Huurauto halen en camper inleveren, Hollywood, Beverly Hills, Rodeo Drive, Venice Beach of Santa Monica. Laat op de avond auto inleveren, overnachting airport hotel
Zaterdag: ochtendvlucht richting huis
Ik realiseer me dat dit alleen kan als de Tiogapas open is. Hoe en wanneer wordt dat normaliter bekend gemaakt? *
Is deze route denk je te doen met camper of is het veel te veel rijden?
2 echte reisdagen (naar GC en van Kings Canyon) vinden we niet echte een probleem. doen we anders ook in de meivakantie naar Italië.
*Heb het al gevonden en het is denk geen reeële optie. in 2014 ging de pas op 2 mei open en dat was de vroegste datum ooit. Volgens onze planning zouden we de pass op 3 mei moeten rijden (hebben niet veel speling). Yosemite moeten we dus maar bewaren voor een volgende keer.
We knutselen dus aan de zuidelijke route
Definitieve route:
Dag 2 Colorado Springs
Dag 3 Colorado Springs
Dag 4 Colorado Springs- Denver- LA, camper ophalen, rijden naar Joshua Tree NP
Dag 5 Joshus Tree NP - Wickenburg
Dag 6 Wickenburg - Sedona
Dag 7 Sedona
Dag 8 Sedona - Grand Canyon Village
Dag 9 Grand Canyon Village - Monument Valley
Dag 10 Monument Valley - Page
Dag 11 Page - Zion (evt. eerst naar Bryce ten koste van hele dag Zion)
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas - Furnace Creek
Dag 16 Furnace Creek - LA
Dag 17 LA camper inleveren, Hollywood/Beverly Hills/Santa Monica
Dag 18 Vliegen naar huis
Dag 19 aankomst thuis
Wickenburg vervalt als het rijden richting Sedona lekker en sneller gaat dan verwacht. Rustdag Sedona kan ook ingezet worden voor bezoek Bryce, Death Valley vervalt als we teveel tijd spenderen voordat we Las Vegas bezoeken.
Dag 2 Colorado Springs
Dag 3 Colorado Springs
Dag 5 Joshus Tree NP - Wickenburg
Dag 6 Wickenburg - Sedona
Dag 7 Sedona
Dag 8 Sedona - Grand Canyon Village
Dag 9 Grand Canyon Village - Monument Valley
Dag 10 Monument Valley - Page
Dag 11 Page - Zion (evt. eerst naar Bryce ten koste van hele dag Zion)
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas - Furnace Creek
Dag 16 Furnace Creek - LA
Dag 18 Vliegen naar huis
Dag 19 aankomst thuis
Wickenburg vervalt als het rijden richting Sedona lekker en sneller gaat dan verwacht. Rustdag Sedona kan ook ingezet worden voor bezoek Bryce, Death Valley vervalt als we teveel tijd spenderen voordat we Las Vegas bezoeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie nu pas je voorlaatste bericht. Je kunt wel naar Yosemite ook al is de Tioga Pass dicht. Er blijft genoeg over om te zien en juist in juni is het erg mooi daar.
Maar de nieuwe route is ook erg mooi!
Marianne
Maar de nieuwe route is ook erg mooi!
Marianne
Marianne, hoe zou jij dan rijden? Yosemite bezoeken zou wel heel mooi zijn, maar ik ben een beetje bang dat het rondje dan te groot zou worden.
Laatst gewijzigd door Aricon op 07 jan 2015, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig direct bovenliggende berichten te quoten --> quote verwijderd.
Reden: Het is niet nodig direct bovenliggende berichten te quoten --> quote verwijderd.
Met nog zo'n twee maanden te gaan twijfelen we of we niet toch de route nog een stuk moeten omgooien en een stuk zuid Arizona moeten meepakken. Dat zou dan ten koste gaan van Monument Valley, Bryce en Death Valley.
Evt. route zou er dan als volgt uitzien:
Dag 2 Colorado Springs
Dag 3 Colorado Springs
Dag 5 Joshus Tree NP - omgeving Tucson
Dag 6 Tucson via Nogales naar Tombstone
Dag 7 Tombstone via Biosphere 2 richting Sedona (halverwege overnachting, rijden via Theodore Roosevelt Lake en dan verder binnendoor)
Dag 8 Verder naar Sedona
Dag 9 Sedona
Dag 10 Sedona - Grand Canyon Village
Dag 11 Grand Canyon Village - Page
Dag 12 Page - Zion (evt. eerst naar Bryce ten koste van hele dag Zion)
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion -Las Vegas
Dag 15 Las Vegas -
Dag 16 Las Vegas - LA
Dag 18 Vliegen naar huis
Dag 19 aankomst thuis
De hele dag Sedona is ook elders in te zetten. Bijvoorbeeld voor Bryce of toch een omweg richting Death Valley. Met deze route heb ik enerzijds het gevoel dat er wat meer afwisseling is voor de kids, anderzijds vraag ik mij af of dat opweegt tegen de andere mooie plekken die we laten liggen.
Evt. route zou er dan als volgt uitzien:
Dag 2 Colorado Springs
Dag 3 Colorado Springs
Dag 5 Joshus Tree NP - omgeving Tucson
Dag 6 Tucson via Nogales naar Tombstone
Dag 7 Tombstone via Biosphere 2 richting Sedona (halverwege overnachting, rijden via Theodore Roosevelt Lake en dan verder binnendoor)
Dag 8 Verder naar Sedona
Dag 9 Sedona
Dag 10 Sedona - Grand Canyon Village
Dag 11 Grand Canyon Village - Page
Dag 12 Page - Zion (evt. eerst naar Bryce ten koste van hele dag Zion)
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion -Las Vegas
Dag 15 Las Vegas -
Dag 16 Las Vegas - LA
Dag 18 Vliegen naar huis
Dag 19 aankomst thuis
De hele dag Sedona is ook elders in te zetten. Bijvoorbeeld voor Bryce of toch een omweg richting Death Valley. Met deze route heb ik enerzijds het gevoel dat er wat meer afwisseling is voor de kids, anderzijds vraag ik mij af of dat opweegt tegen de andere mooie plekken die we laten liggen.
Oh jee,
Zo gaandeweg wou ik dat we nog minimaal een week extra zouden hebben. Twijfel twijfel. Welke route kiezen we? Rondje parken (Zion, Bryce ed) of toch meer noordwaarts richting San Francisco.
Ik kwam nl. ook nog op het volgende rondje:
zat: aankomst LAX, camper ophalen naar Joshua Tree NP
Zon: Joshua Tree NP, Oatman, Kingman, Grand Canyon West
ma: Grand Canyon West - Hoover Dam, Las Vegas
di: Las Vegas
woe: Las Vegas - Death Valley, Lee Vining (of Bishop kid)
do: Lee Vining - Yosemite Village
vrij: Yosemite
za: Yosemite - San Francisco
zon: San Francisco
ma: San Francisco - Monterey
di: Monterey
woe: Monterey - Morro Bay
do: Morro Bay - Malibu
vrij: camper inleveren, dagje LA
zat: terugvlucht
Bovenstaande route kan alleen als de Tiogapass al open is (eind april), dat is zeer twijfelachtig natuurlijk, maar ik hoor dat er weinig neerslag is gevallen. weet iemand of dat klopt en waar je bij kunt houden of de pas open is?
Voordeel van deze route is:
- Meer afwisseling
- Meer vertier voor pubers (=steden)
- Meer te zien vanuit de camper. We reizen met iemand die toch minder goed ter been is.
- Minder kilometer
- Meer dagen op een bepaalde plaats (=minder reisdagen)
Nadeel:
- Temperatuur is wellicht minder
- We slaan heeeele mooie parken over
- Grand Canyon West ipv Grand Canyon South Rim
Denk dat we beide opties maar open houden en ter plekke kijken wat we willen.
Zo gaandeweg wou ik dat we nog minimaal een week extra zouden hebben. Twijfel twijfel. Welke route kiezen we? Rondje parken (Zion, Bryce ed) of toch meer noordwaarts richting San Francisco.
Ik kwam nl. ook nog op het volgende rondje:
zat: aankomst LAX, camper ophalen naar Joshua Tree NP
Zon: Joshua Tree NP, Oatman, Kingman, Grand Canyon West
ma: Grand Canyon West - Hoover Dam, Las Vegas
di: Las Vegas
woe: Las Vegas - Death Valley, Lee Vining (of Bishop kid)
do: Lee Vining - Yosemite Village
vrij: Yosemite
za: Yosemite - San Francisco
zon: San Francisco
ma: San Francisco - Monterey
di: Monterey
woe: Monterey - Morro Bay
do: Morro Bay - Malibu
vrij: camper inleveren, dagje LA
zat: terugvlucht
Bovenstaande route kan alleen als de Tiogapass al open is (eind april), dat is zeer twijfelachtig natuurlijk, maar ik hoor dat er weinig neerslag is gevallen. weet iemand of dat klopt en waar je bij kunt houden of de pas open is?
Voordeel van deze route is:
- Meer afwisseling
- Meer vertier voor pubers (=steden)
- Meer te zien vanuit de camper. We reizen met iemand die toch minder goed ter been is.
- Minder kilometer
- Meer dagen op een bepaalde plaats (=minder reisdagen)
Nadeel:
- Temperatuur is wellicht minder
- We slaan heeeele mooie parken over
- Grand Canyon West ipv Grand Canyon South Rim
Denk dat we beide opties maar open houden en ter plekke kijken wat we willen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik blijf het mezelf ingewikkeld maken
Heb de derde optie nog wat verder uitgewerkt:
Dag 2 Colorado Springs
Dag 3 Colorado Springs
Dag 4 Colorado Springs- Denver- LA, camper ophalen, rijden naar Barstow
Dag 5 Barstow - Las Vegas
Dag 6 LAs Vegas
Dag 7 Las Vegas - Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion - Page (Glen Canyon Dam, ANtelope Canyon) - Grand Canyon Village
Dag 11 Sedona
Dag 12 Sedona - Tucson
Dag 13 Omgeving Tucson
Dag 14 Omgeving Tucson
Dag 15 Tucson - Joshua Tree NP
Dag 16 Joshua Tree NP- Palm Springs - LA
Dag 18 Vliegen naar huis
Dag 19 aankomst thuis
Evt. kunnen we Bryce nog in plannen ten koste van de hele dag Zion en dag Sedona kunnen we evt. nog skippen tgv dag extra in omgeving Tucson. daar heb ik echt een waslijstje van dingen die wel willen zien/doen:
- Titan Missile Museum
- Dwarfcar museum
- Pima AIrmuseum met Boneyard tour
- Biosphere 2
- Kitts Peak Observatory
- Tombstone
- Bisbee
- Kartncher Caves
Voordeel is dat we dan wel heel lekker warm weer hebben. Dag Palm Springs kan ook dagje Disney of Universal worden evt.

Dag 2 Colorado Springs
Dag 3 Colorado Springs
Dag 4 Colorado Springs- Denver- LA, camper ophalen, rijden naar Barstow
Dag 5 Barstow - Las Vegas
Dag 6 LAs Vegas
Dag 7 Las Vegas - Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion - Page (Glen Canyon Dam, ANtelope Canyon) - Grand Canyon Village
Dag 11 Sedona
Dag 12 Sedona - Tucson
Dag 13 Omgeving Tucson
Dag 14 Omgeving Tucson
Dag 15 Tucson - Joshua Tree NP
Dag 16 Joshua Tree NP- Palm Springs - LA
Dag 18 Vliegen naar huis
Dag 19 aankomst thuis
Evt. kunnen we Bryce nog in plannen ten koste van de hele dag Zion en dag Sedona kunnen we evt. nog skippen tgv dag extra in omgeving Tucson. daar heb ik echt een waslijstje van dingen die wel willen zien/doen:
- Titan Missile Museum
- Dwarfcar museum
- Pima AIrmuseum met Boneyard tour
- Biosphere 2
- Kitts Peak Observatory
- Tombstone
- Bisbee
- Kartncher Caves
Voordeel is dat we dan wel heel lekker warm weer hebben. Dag Palm Springs kan ook dagje Disney of Universal worden evt.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
De volle dag Sedona zou ik niet wegdoen.
Op dag 9 heb je niet erg veel tijd bij GC, enkel voor de zonsondergang.
Bezoek dan op dag 10 verder GC en vertrek rond 15 u of zo naar Sedona. Op dag 11 heb je dan de hele dag voor Sedona.
Op dag 12 kan je tussen Sedona en Tucson volgende plannen: Montezuma Castle, outletcenter bij Anthem, eventueel Casa Grande NM (bij Coolidge)
Het wordt wel moeilijk om in Tucson alles te doen wat op jullie lijstje staat.
Kitts Peak doe je best 's avonds (check vooraf als het open is)
Je kan vanaf Tucson een dagtrip doen met Kartchner Caverns, Tombstone en Bisbee (maar dat wordt dan ook een erg volle dag)
Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2012.
Groetjes,
Ingrid
Op dag 9 heb je niet erg veel tijd bij GC, enkel voor de zonsondergang.
Bezoek dan op dag 10 verder GC en vertrek rond 15 u of zo naar Sedona. Op dag 11 heb je dan de hele dag voor Sedona.
Op dag 12 kan je tussen Sedona en Tucson volgende plannen: Montezuma Castle, outletcenter bij Anthem, eventueel Casa Grande NM (bij Coolidge)
Het wordt wel moeilijk om in Tucson alles te doen wat op jullie lijstje staat.

Kitts Peak doe je best 's avonds (check vooraf als het open is)
Je kan vanaf Tucson een dagtrip doen met Kartchner Caverns, Tombstone en Bisbee (maar dat wordt dan ook een erg volle dag)
Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2012.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2647 Weergaves
-
Laatste bericht door Daan!
-