Ivm SF: wij zitten in Berkeley: is het realistisch om met de wagen naar een pier te rijden, daar te parkeren en daarna SF te verkennen via openbaar vervoer?
Ik denk dat je niet veel andere keuze hebt eerlijk gezegd. Met het OV kun je al rekenen op zo'n 1.5u naar de Fishermans wharf. Met de auto zal je daar ook wel een half uurtje over doen. Let wel op dat je elke keer dat je de stad binnenkomt via de Bay Bridge je tol moet betalen en dat dit automatisch moet. De stad uit betaal je volgens mij ook die kant op geen tol. Er zijn diverse parkings in SF. Bij de meeste buitenparkings is het hoe vroeger je komt, hoe minder je betaald voor de hele dag.
- Monument Valley: is het aangeraden om een georganiseerde safari te doen of is de 17-miles-drive te doen met een huurauto(7p minivan)
Eerlijk gezegd zou ik het met een minivan niet zelf rijden.
Ik begrijp ook King City niet. Dat ligt ook niet op de kustroute, maar aan de 101? Daar kun je van de kustroute ook helemaal niet zo 1,2,3 naartoe rijden.
De wijze waarop je planning nu is zie ik ook niet wanneer je in Monterey een walvistocht wil maken. Overnacht rond Monterey ipv King City en trek de overnachting in Lompoc iets op naar het noorden richting Morro Bay/Pismo Beach.