Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Reinoknip: Advies NYC - LA- LV
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Reis Reinoknip: Advies NYC - LA- LV
Bedankt Marianne en Paul voor jullie reacties.
Zoals al eerder aangegeven willen we de rondreis maken waarbij we New York - Los Angeles - route 66 (Oatman / Kingman) - Grand Canyon - Zion- Las Vegas aandoen als onze hoofddoelen. Ook willen we er de tijd voor nemen, zodat we niet kapot zijn als we terugkomen, dat hoor ik vaak bij rondreizen, maar dat vindt ik nergens terug in dit forum. Als ik dan af en toe zie dat er honderden kilometers gereden wordt en eigenlijk te weinig tijd is, omdat men alweer de volgende honderden kilometers gereden moet worden naar de volgende stop dan heb ik daar niet zo'n trek in. Ik wil wat meer proeven van onze hoofddoelen. Ik begrijp dat er nog veel meer te zien zal zijn op het gebied van natuurparken. We hebben daarom ook gekozen voor Zion en niet voor de combi Bryce / Zion omdat Zion toch wat mooier zou moeten zijn. Om eerlijk te zijn als ik de foto's bekijk is het allemaal toch een beetje van hetzelfde...maar dat is mijn indruk tot nu toe. Ik ben er nog nooit geweest en misschien kom ik daar wel op terug hoor. Maar om alles te zien zou ik wel 6 maanden door USA willen trekken, maar helaas.
Voor Marianne is dit onze indeling vanaf LA....
dag 13 LA - Kingman via Oatman 1 overnachting in Kingman
dag 14 Kingman - Grand Canyon vroeg opstaan en rijden naar de Grand Canyon in zo'n 2.5 uur. We overnachten in Tusayan.
dag 15 GC - Zion (waar overnacht je?) Wederom vroeg opstaan en rijden in zo'n 5.5 uur of wat langer van Tusayan naar Springdale via de 9 het laatste stukje. Alles wat we onderweg kunnen meepakken is dan meegenomen en ik denk dat ik Paul zijn voorstel wel goed vindt, bedankt nog. We overnachten dan in Springdale. Waar we in de middag aan zullen komen en wellicht nog iets van het park kunnen zien. Maar het zal wel (te) warm zijn.
dag 16 zion - Las Vegas De volgende ochtend gaan we dan vroeg het Zion park in, waarbij we aan het eind van de middag of avond ( wanneer we zin hebben) zullen vertrekken naar Las Vegas war we in de avond willen aankomen. Samengevat hebben we dan een middag, een avond en de volgende dag nog in ZION. Lijkt mij wel voldoende.
dag 17 - dag 21 Las Vegas. Zoals al eerder aangegeven relaxen (zwemmen, hotels bekijken) en vakantie rustig afsluiten. Ik heb de website van Paul eens bekeken en zag dat hij er ook een paar dagen voor had uitgetrokken. Zag er mooi uit.
Nog steeds zijn jullie tips welkom, maar vooral over de route LA- OATMAN- KINGMAN. Wellicht een mooiere route ??
Zoals al eerder aangegeven willen we de rondreis maken waarbij we New York - Los Angeles - route 66 (Oatman / Kingman) - Grand Canyon - Zion- Las Vegas aandoen als onze hoofddoelen. Ook willen we er de tijd voor nemen, zodat we niet kapot zijn als we terugkomen, dat hoor ik vaak bij rondreizen, maar dat vindt ik nergens terug in dit forum. Als ik dan af en toe zie dat er honderden kilometers gereden wordt en eigenlijk te weinig tijd is, omdat men alweer de volgende honderden kilometers gereden moet worden naar de volgende stop dan heb ik daar niet zo'n trek in. Ik wil wat meer proeven van onze hoofddoelen. Ik begrijp dat er nog veel meer te zien zal zijn op het gebied van natuurparken. We hebben daarom ook gekozen voor Zion en niet voor de combi Bryce / Zion omdat Zion toch wat mooier zou moeten zijn. Om eerlijk te zijn als ik de foto's bekijk is het allemaal toch een beetje van hetzelfde...maar dat is mijn indruk tot nu toe. Ik ben er nog nooit geweest en misschien kom ik daar wel op terug hoor. Maar om alles te zien zou ik wel 6 maanden door USA willen trekken, maar helaas.
Voor Marianne is dit onze indeling vanaf LA....
dag 13 LA - Kingman via Oatman 1 overnachting in Kingman
dag 14 Kingman - Grand Canyon vroeg opstaan en rijden naar de Grand Canyon in zo'n 2.5 uur. We overnachten in Tusayan.
dag 15 GC - Zion (waar overnacht je?) Wederom vroeg opstaan en rijden in zo'n 5.5 uur of wat langer van Tusayan naar Springdale via de 9 het laatste stukje. Alles wat we onderweg kunnen meepakken is dan meegenomen en ik denk dat ik Paul zijn voorstel wel goed vindt, bedankt nog. We overnachten dan in Springdale. Waar we in de middag aan zullen komen en wellicht nog iets van het park kunnen zien. Maar het zal wel (te) warm zijn.
dag 16 zion - Las Vegas De volgende ochtend gaan we dan vroeg het Zion park in, waarbij we aan het eind van de middag of avond ( wanneer we zin hebben) zullen vertrekken naar Las Vegas war we in de avond willen aankomen. Samengevat hebben we dan een middag, een avond en de volgende dag nog in ZION. Lijkt mij wel voldoende.
dag 17 - dag 21 Las Vegas. Zoals al eerder aangegeven relaxen (zwemmen, hotels bekijken) en vakantie rustig afsluiten. Ik heb de website van Paul eens bekeken en zag dat hij er ook een paar dagen voor had uitgetrokken. Zag er mooi uit.
Nog steeds zijn jullie tips welkom, maar vooral over de route LA- OATMAN- KINGMAN. Wellicht een mooiere route ??
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je denkt dat Zion en Bryce er hetzelfde uitzien heb je niet de goede foto's bekeken of de foto's niet goed bekeken.Reinoknip schreef:We hebben daarom ook gekozen voor Zion en niet voor de combi Bryce / Zion omdat Zion toch wat mooier zou moeten zijn. Om eerlijk te zijn als ik de foto's bekijk is het allemaal toch een beetje van hetzelfde...maar dat is mijn indruk tot nu toe.

Het is overal en altijd warm, maar dat is geen reden om niets te ondernemen. De Narrows is met warm weer een aanrader. En op weg naar Zion kun je de Canyon Overlook Trail lopen (parkeerplaats vlak voor de tunnel).Reinoknip schreef: We overnachten dan in Springdale. Waar we in de middag aan zullen komen en wellicht nog iets van het park kunnen zien. Maar het zal wel (te) warm zijn.
Veel tijd voor Las Vegas is natuurlijk ook lekker, maar wel jammer als het ten koste gaat van de tijd die je onderweg hebt. En nu heb je een redelijk gehaast stuk waar een extra stop niet verkeerd zou zijn. Niet om méér parken aan te doen, maar om op de bestaande route iets meer tijd te hebben. Je geeft zelf aan dat de GC en Zion hoofddoelen zijn; dan is het toch wel vreemd dat je voor beide parken maar 1 nacht uittrekt. Met een overnachting in Page heb je voor beide parken meer tijd. Of doe twee nachten Springdale. In beide gevallen hou je echt voldoende tijd over voor Las Vegas.
dag 13 LA - Kingman
dag 14 Kingman - Tusayan
dag 15 Tusayan - Springdale
dag 16 Springdale
dag 17 Springdale - Las Vegas
dag 18 Las Vegas
dag 19 Las Vegas
dag 20 Las Vegas
dag 21 Las Vegas
dag 13 LA - Kingman
dag 14 Kingman - Tusayan
dag 15 Tusayan - Page
dag 16 Page - Springdale
dag 17 Springdale - Las Vegas
dag 18 Las Vegas
dag 19 Las Vegas
dag 20 Las Vegas
dag 21 Las Vegas
Samenvattend voor de dag van de GC naar Zion (bekijk ter plekke waar je tijd voor hebt):
- dingen in de GC waar je de dag ervoor geen tijd voor had zoals de shuttle naar Hermits Rest, een stuk naar beneden bij de BAT of SKT, de Desert View Drive
- Horseshoe Bend
- Lower Antelope Canyon
- Lake Powell
- Canyon Overlook Trail (dit is niet handig vanuit Springdale want ligt aan de oostkant van het park)
- eerste verkenning van Zion Canyon
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 mei 2015, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij reden vanaf LA via Yucca Valey en TwentyNine Palms. (weg 62) Daar kun je de ParkBlv rijden. Even goed inzoomen op Google Maps. Deze gaat door Joshua NP en komt weer uit in TwentyNine Palm. Vandaar reden we via Amboy richting Needles. Dit is ook nog een stuk Route 66.Reinoknip schreef: Nog steeds zijn jullie tips welkom, maar vooral over de route LA- OATMAN- KINGMAN. Wellicht een mooiere route ??
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik snap dit niet helemaal eigenlijk? Je gaat dit zelf toch ook doen haha! Dag 13 t/m 16 doe je in 4 dagen toch iets waar velen echt minimaal 2 dagen meer voor uittrekken zonder Bryce en Page. Maar dat maakt nu niet meer uit.Als ik dan af en toe zie dat er honderden kilometers gereden wordt en eigenlijk te weinig tijd is, omdat men alweer de volgende honderden kilometers gereden moet worden naar de volgende stop dan heb ik daar niet zo'n trek in.
Ik zou LA - Oatman - Kingman persoonlijk niet via de onderkant van Joshua Tree rijden. Niet dat dit niet mooi zal zijn, maar dan ben je echt zeker 8u pure rijtijd kwijt en je hebt dan eigenlijk geen tijd om echt even in Joshua Tree NP rond te kijken. Verder moet je eigenlijk uiterlijk voor 17u wel in Oatman zijn, anders zijn bv de ezels al binnengezet.
Je schrijft zelf dat je hoofddoel Oatman - Kingman is. RIj dan bv van LA naar 29Palms en dan via Amboy en Essex naar de interstate. Pak deze een stuk mee tot net voorbij Needles en rij vanaf Topock weer route66 via Oatman naar Kingman. Kingman is puur een overnachtingsplek, niets meer. Deze route kost je wrs al bijna de hele dag (en dan hoop ik dat je snel zonder files LA uit bent).
Je kan ook via de snelweg naar Barstow rijden en dan net iets aan de noordoostkant buiten Barstow, Calico ghost town bezoeken. Het is een beetje een tourist trap, maar wel een leuke uitstap. http://cms.sbcounty.gov/parks/Parks/Cal ... tTown.aspx en daarna via de interstate naar Needles rijden en de route via Oatman naar Kingman rijden.
Ik ben zelf fan van de natuur in het zuidwesten en ik ben zelfs wandelen daar erg leuk gaan vinden, waar ik er hier in Nederland bijzonder weinig aan vind qua uitdaging. Maar die steden hebben ook allemaal genoeg te bieden om je enkele dagen bezig te houden. Ik ben in totaal over 2 reizen denk ik zo'n 5 dagen in totaal in Las Vegas geweest, maar ik kan me daar makkelijk nog een week of meer vermaken hoor.
Maar Zion en Bryce een beetje van hetzelfde noemen lees ik toch voor het eerst hier, hahaha....
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
[quote="PSVwally"][quote]Je schrijft zelf dat je hoofddoel Oatman - Kingman is. RIj dan bv van LA naar 29Palms en dan via Amboy en Essex naar de interstate.
Dat bedoelde ik dus ook.
Dat bedoelde ik dus ook.
2011: Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik moet je toch gelijk geven Paul dat we nu toch een beetje hetzelfde gaan doen van dag 13 tm 16....Ik heb jullie reacties toch aangetrokken....
Maar goed wat we mee kunnen nemen willen we zeker niet nalaten.
Betreft Zion vs Bryce heb ik me laten vertellen als er een keuze gemaakt moet worden dat we beter voor Zion konden kiezen... schijnt wat mooier te zijn. Had het wellicht anders kunnen formuleren...(stadsmens)
Paul bedankt voor je route info betreffende route 66. We hebben op deze dag wel de tijd en gebruiken dan Kingman ook om te overnachten. Ik heb dus twee keuzen;
1: LA naar 29Palms en dan via Amboy en Essex naar de interstate. Pak deze een stuk mee tot net voorbij Needles en rij vanaf Topock weer route66 via Oatman naar Kingman. Maar niet via Joshua Tijdsduur een hele dag met kans om in Oatman wat te missen..
2: via de snelweg naar Barstow rijden en dan net iets aan de noordoostkant buiten Barstow, Calico ghost town bezoeken. Het is een beetje een tourist trap, maar wel een leuke uitstap. http://cms.sbcounty.gov/parks/Parks/Cal ... tTown.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; en daarna via de interstate naar Needles rijden en de route via Oatman naar Kingman rijden.
Ingrid Zw ook bedankt voor je reactie. Kan je aangeven hoelang jullie over de route gereden hebben?
Marianne ook weer bedankt voor alle info; Desert view drive willen we zeker doen.... dit willen we inplannen op de dag dat we naar Springdale gaan... dus via Desert view drive route of op de dag dat we aankomen.... Ik heb toch wel wat vragen hierover... als we het op onze dag van aankomst doen kunnen we dan dezelfde weg terug nemen? Is het een eenrichtingsverkeer weg? Neemt deze route veel tijd in beslag? Moet je voor deze route het park weer in? We overnachten in Tusayan en niet in het park zelf. Vanaf hoe laat kan men deze route gaan nemen, hoe laat is het park toegankelijk om de route te gaan rijden?
Op weg naar Zion kun je de Canyon Overlook Trail lopen (parkeerplaats vlak voor de tunnel). Deze ligt op de weg 9 toch als we vanuit CG-Page- Springdale rijden..? Gaan we meenemen, bedankt.

Betreft Zion vs Bryce heb ik me laten vertellen als er een keuze gemaakt moet worden dat we beter voor Zion konden kiezen... schijnt wat mooier te zijn. Had het wellicht anders kunnen formuleren...(stadsmens)
Paul bedankt voor je route info betreffende route 66. We hebben op deze dag wel de tijd en gebruiken dan Kingman ook om te overnachten. Ik heb dus twee keuzen;
1: LA naar 29Palms en dan via Amboy en Essex naar de interstate. Pak deze een stuk mee tot net voorbij Needles en rij vanaf Topock weer route66 via Oatman naar Kingman. Maar niet via Joshua Tijdsduur een hele dag met kans om in Oatman wat te missen..
2: via de snelweg naar Barstow rijden en dan net iets aan de noordoostkant buiten Barstow, Calico ghost town bezoeken. Het is een beetje een tourist trap, maar wel een leuke uitstap. http://cms.sbcounty.gov/parks/Parks/Cal ... tTown.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; en daarna via de interstate naar Needles rijden en de route via Oatman naar Kingman rijden.
Ingrid Zw ook bedankt voor je reactie. Kan je aangeven hoelang jullie over de route gereden hebben?
Marianne ook weer bedankt voor alle info; Desert view drive willen we zeker doen.... dit willen we inplannen op de dag dat we naar Springdale gaan... dus via Desert view drive route of op de dag dat we aankomen.... Ik heb toch wel wat vragen hierover... als we het op onze dag van aankomst doen kunnen we dan dezelfde weg terug nemen? Is het een eenrichtingsverkeer weg? Neemt deze route veel tijd in beslag? Moet je voor deze route het park weer in? We overnachten in Tusayan en niet in het park zelf. Vanaf hoe laat kan men deze route gaan nemen, hoe laat is het park toegankelijk om de route te gaan rijden?
Op weg naar Zion kun je de Canyon Overlook Trail lopen (parkeerplaats vlak voor de tunnel). Deze ligt op de weg 9 toch als we vanuit CG-Page- Springdale rijden..? Gaan we meenemen, bedankt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Desert View Drive is onderdeel van het park. Je kunt het heen en weer rijden, maar waarom zou je dat doen? Je rijdt er langs als je van Tusayan richting Page rijdt. Je rijdt dna vanaf Tusayan het park in.Bekijk de kaart op http://www.nps.gov/grca" onclick="window.open(this.href);return false; eens, of bekijk het op googlemaps. Het is niet echt handig op de dag dat jullie anakomen want dan kom je via de zuidingang het park binnen. Het park is altijd open, je kunt er immers ook overnachten.
Ik had al naar mijn 2011-verslag verwezen (ok, er staat 2911, maar het zal wel duidelijk zijn denk ik
). Toen reden we van Page naar de GC, met een aantal stops langs de Desert View Drive. En in 2013 reden we ook de Desert View Drive. Als je die verslagen er bij pakt kun je een indruk krijgen van de tijd die het kost.
Wij hebben in 2006 Calico bezocht; zie daarvoor ons 2006-verslag bij 8 augustus.
Zie hier voor de Canyon Overlook Trail.
Marianne
Ik had al naar mijn 2011-verslag verwezen (ok, er staat 2911, maar het zal wel duidelijk zijn denk ik

Wij hebben in 2006 Calico bezocht; zie daarvoor ons 2006-verslag bij 8 augustus.
Zie hier voor de Canyon Overlook Trail.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2916 Weergaves
-
Laatste bericht door Felicitas