Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Antinous62: rondje Colorado

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Re: Reis Antinous62: rondje Colorado

Bericht door lyan »

De route van Montrose naar Alamosa valt heel erg mee hoor, volgens mij helemaal geen "nare" afdalingen, alleen maar prachtige vergezichten!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Antinous62 schreef: ik ga gewoon met een lage versnelling (niet in Drive!) die berg op,
Bergop kan best in Drive. Je rijdt vanzelf in een lage versnelling, omdat je in een hoge versnelling de berg niet op komt. Bergaf moet je zelf een lagere versnelling kiezen om op de motor af te kunnen remmen.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De afstand verkleinen door eerst naar Estes Park te gaan, dan terug naar Denver en dan naar Grand Junction........??
Ik begrijp het niet helemaal :blink:

Die I-70 is wel een snelweg ja, maar vooral door de Rocky's niet bepaald recht.

Overigens zet ik de versnelling bergop ook anders. Ik heb er een hekel aan als die automaat eigenlijk steeds van zn 4 naar 3 en weer naar de 4 en weer terug blijft doen en dan voor geen meter trekt.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Antinous62 schreef:Wat ik eigenlijk bedoelde met het verkorten van de afstand naar Grand Junction is dat we eerst een paar dagen naar Estes Park gaan. Daarna rijden we terug naar Denver, ook voor een paar dagen. Dan rijden we van Denver naar Grand Junction over een lange rechte weg (I70).
Dat had ik begrepen :) Maar in mijn eerste reactie had ik het ook al geschreven: Als je die paar dagen Denver nu eens in het begin doet, en dan pas naar Estes Park trekt, dan bespaar je toch heel wat kilometers en tijd? Je komt op het einde toch nog eens in Denver, dus ik snap niet goed waarom je daar landt, dan naar RMNP gaat en dan pas Denver gaat bezoeken.
Vandaar mijn eerste voorstel: Denver - Estes Park - Granby - Grand Junction.

En je hoeft echt niet nerveus te zijn voor de bergritten, hoor. Ja, het gaat wat steil en hier en daar zie je het dal. Maar het is nooit zo krap dat het billen dichtknijpen wordt. En al doende leer je! Die oververhitte remmen, dat is reëel, maar zolang het wat frisser is en je ze wat laat afkoelen onder het rijden, is dat geen enkel probleem. En de berg op is bijna nooit een probleem, hoor. Alleen die cruise control uitzetten. Dat is echt het gevaarlijkste advies hier :)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

M Kactus schreef:Alleen die cruise control uitzetten. Dat is echt het gevaarlijkste advies hier :)
Ik zou eigenlijk niet meer weten of daar ook borden stonden, maar rond Verviers en Luik bv. staan van die grote borden dat je de cruise control af moet zetten als je naar beneden gaat. Met de auto's van tegenwoordig komt oververhitting vd remmen al een stuk minder voor. Zolang je maar niet de hele tijd je voet op de rem houdt en rustig aan doet zal het echt allemaal wel meevallen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

PSVwally schreef: Overigens zet ik de versnelling bergop ook anders. Ik heb er een hekel aan als die automaat eigenlijk steeds van zn 4 naar 3 en weer naar de 4 en weer terug blijft doen en dan voor geen meter trekt.
Vandaar dat ik al eerder schreef
Old Faithful schreef: In het begin kun je hooguit eens schrikken, als er teruggeschakeld wordt en het toerental daardoor omhoog schiet.
Jouw methode heeft in mijn ogen als nadeel dat de kans groot is dat je stukken in een te lage versnelling en dus met een (irritant) hoog toerental rijdt. Sommige moderne auto's met automaten (zoals mijn Mazda CX5) hebben de mogelijkheid ook handmatig (zonder koppelen) te schakelen. Dat zou dus een oplossing voor jouw "probleem" kunnen zijn.

Maar goed, misschien maken we TS alleen maar ongeruster, terwijl het rijden met een automaat ook in de bergen niet echt moeilijk is. :wink:
Groet,

Old Faithful
Antinous62
Amerika-ontdekker

Bericht door Antinous62 »

Funny dat jullie steeds terugkomen op de routeplanning. Die is namelijk 'historisch' zo gegroeid!
Wij vonden het leuk om het een en ander in Denver op ons gemak te gaan doen. We wilde ook helemaal niet constant op de weg zitten en overal langs 'scheuren' :lol:

We rijden nu dus eerst een relatief kort stuk van ons airport hotel naar Estes Park.
Dan na twee overnachtingen weer een kort stuk via Nederland terug naar Denver voor 2 overnachtingen in een appartement aan de westkant van Denver.
Dan van Denver naar Grand Junction, en zo verder,met waarschijnlijk een extra overnachting in Lake City (op aanraden van Lyan).

Ik ben me ervan bewust dat de route er op de kaart vreemd uitziet dit eerste stuk, maar dat heeft dus te maken met onze plannen in Denver zelf, en het willen afwisselen van een paar dagen stad en road/ natuur.
En waarschijnlijk wordt deze reis een enorme 'learning curve' voor mij omdat ik voor het eerst zo'n reis helemaal zelf plan. Daarom ben ik ook blij met jullie input :thumbup:

Voor wat betreft het autorijden:
Ik geloof dat ik er al wat geruster op ben. Al hoewel de enige automaat die ik ooit heb gereden was die in Florida in 2001. Ik weet van toen alleen nog drive, park en neutral, maar blijkbaar heb je ook bergversnellingen in zo'n ding (lijkt onderhand net een handgeschakelde auto :D ), maar die had je in Florida niet nodig :lol:
Antinous62
Amerika-ontdekker

Bericht door Antinous62 »

Overnachtingen in Lake City (Matterhorn Mountain motel), en de Great Sand Dunes Lodge zijn inmiddels geboekt.
De eerste 2 dagen Denver heb ik een appartement geboekt via VRBO.

Allemaal dankzij jullie input :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer