Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Amanda: 21 dagen Westcoast!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Amanda: 21 dagen Westcoast!
In Yosemite is een camping in de vallei (Lower Pines, Upper Pines, of North Pines) het mooiste qua ligging. De rest zal ook nog niet open zijn, dus dan zou je buiten het park moeten staan. Ik had al verwezen naar de NPS-site. Ik denk niet dat er nog iets vrij is, ik begrijp dat je er nog niet naar hebt gekeken? Doe dat meteen, ik las dat er vandaag ook nog iets was vrijgekomen in mei. En misschien komen er nog wel meer plaatsen vrij dus hou het in de gaten.
Ook Zion moet je reserveren zoals ik al aangaf.
Een helikoptervlucht is een mooie, maar dure ervaring. En met weinig tijd zou ik het niet doen want de ervaring van zelf het park ingaan is toch mooier dan alleen vanuit de lucht
Zie voor wandelingen in de parken mijn wandelsite.
Marianne
Ook Zion moet je reserveren zoals ik al aangaf.
Een helikoptervlucht is een mooie, maar dure ervaring. En met weinig tijd zou ik het niet doen want de ervaring van zelf het park ingaan is toch mooier dan alleen vanuit de lucht
Zie voor wandelingen in de parken mijn wandelsite.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor de GC is het zeker een aanrader om een helivlucht te maken. Idd wel prijzig, maar onvergetelijk. Doe dit dan wel op de dag voor je naar Monument Valley rijd. Als je daar tegen 15u aankomt heb je in principe tijd zat.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij waren in 2011 ook 2 nachten in Sedona. Echt de moeite waard. Van Sedona zijn we de volgende dag naar GC gereden. Wij kwamen daar vroeg in de middag aan en hebben gelijk een helikoptervlucht geboekt bij het vliegveld. Je komt er langs op de weg naar de GC. Ondanks dat het hoogseizoen was konden we dezelfde middag nog boeken. (Volgens mij was het omstreeks half 4). Omdat we vroeg waren hadden we tussendoor nog tijd om alvast wat van GC te zien. Wij vonden het in ieder geval een geweldige ervaring. Je krijgt tijdens de vlucht ook veel boeiende informatie van de piloot. Als het financieel mogelijk is zou ik zeker doen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Is Papillon de aangewezen organisatie, of zijn er andere ?
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Papillon is wel de bekendste iig. Je hebt verder ook nog Maverick en Grand Canyon Helicopters die iig vanaf Tusayan vliegen. Aanvullen mochten er meer zijn... Er zijn wel meer bookingsites, maar je vliegt dan vaak alsnog met één van deze helicopters.
Je kan ook met een klein vliegtuigje met Grand Canyon Airlines
Je kan ook met een klein vliegtuigje met Grand Canyon Airlines
Jippie!!!
2 nachten gereserveerd in Yosemite North Pines...!!

Ik zit me nog eens goed te verdiepen in de route vanaf ons punt in Furnace Creek Death valley naar Yosemite. We hebben de route, zoals het nu staat, via Lake Isabella maar dat is echt een behoorlijke omweg. Is er een alternatieve route? Bijvoorbeeld bovenlangs? Zijn al die wegen gesloten?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je op googlemaps kijkt naar de route van Furnace creek naar Yosemite Village geeft hij de route onderlangs aan, maar ook een alternatieve route bovenlangs. Die is mooier, maar wel langer. Je rijdt dan over de Carson Pass (CA88). De kans dat de Sonora Pass (de 108) open is als jullie er zijn, is redelijk groot. En zelfs de Tioga Pass zou open kunnen zijn. Hou dat deel dus open en kijk ter plekke wat mogelijk is.
Kijk ook eens op de NPS-site en vooral hier: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/directions.htm
Marianne
Kijk ook eens op de NPS-site en vooral hier: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/directions.htm
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 4470 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-