Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Keessaarloos: 1ste keer Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Keessaarloos: 1ste keer Amerika

Bericht door Yuur »

Ziet er goed uit, gelukkig heb je de dagen bij GC teruggebracht naar 1 ;p.
Bij Page heb je idd genoeg te zien en te doen, als aanrader: huur een speedboot! .. het is echt heel erg vet om door Lake Powell te varen! :thumbup:

Bij Monument Valley sowieso The View hotel boeken (kost wat, heb je ook wat ;) ) en dan lekker vroeg op om vanaf je balkon de zonsopgang te bekijken 8)

De wijk in SF waar je niet wil zitten is de Tenderloin of daar dicht id buurt. Ik zou zelf iets meer tegen het Golden Gate park aan gaan zitten. Maar dat is persoonlijk, er zijn overigens genoeg Airbnb adressen in SF, vind ik zelf fijner/leuker tov een hotel!
Keessaarloos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Keessaarloos »

Ja met zn speedboot lijkt ons ook wel wat, kost alleen wel wat denk ik? ;)

Toevallig net the view geboekt! Ziet er idd heel goed uit :thumbup:

Voor SF zijn we ook bij airbnb aan het kijken, lijkt ons ook leuk en weer eens wat anders.
Bedankt voor de tips, weet ik een beetje in welke buurten we wel moeten kijken.
Er is zoveel keus.
Afbeelding
Yuur
Amerikafan

Bericht door Yuur »

Ja die boot is niet bepaald goedkoop, en het kreng zuipt!! niet te zuinig...en dan te bedenken dat brandstof goedkoop is in de USA... maar het is machtig mooi :).

Als je het leuk vind kun je ons filmpje van vorig jaar kijken, een vogelvlucht van onze roadtrip, met een groot aantal van jullie bestemmingen:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Keessaarloos
Amerika-ontdekker

Bedankt voor het delen van je filmpje, ziet er goed uit :thumbup:
Zo krijgen we helemaal zin in de reis!

En die boot.. Ja het is wel super gaaf!
Heb je die gewoon ter plekken gehuurd?
Afbeelding
Keessaarloos
Amerika-ontdekker

We hebben weer een vraag bedacht (alweer ;)) Of eigenlijk een paar vragen ;)

We zitten te kijken naar een Baseball wedstrijd in LA (In SF speelt er iemand als wij er zijn)
LA Dodgers tegen Giants.. Is het hiervoor nodig om kaartjes van te voren te kopen. Bijv nu via internet? Of kan dat makkelijk daar?

Verder zijn we er nog niet helemaal uit wat voor auto we willen gaan huren?
Voor de kust willen we misschien een ford mustang huren, maar is dat ook te doen bijv in Monument valley? Of is daar een hogere auto handiger?
We hebben ook al gekeken om de ford mustang in san diego om te ruilen voor een hoger auto.
Maar dan heb je weer te maken met drop off kosten.

Ik weet dat het persoonlijk is over wat de auto betreft.
Maar tips zijn altijd welkom, ook over een evt verhuur bedrijf jullie ons aan kunnen raden.

Alvast bedankt weer ;)

Oh ik weet niet zo goed of ik hier goed zit met mn vragen, of dat ik dan weer helemaal een nieuw topic aan moet maken?
Afbeelding
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Bij bv Alamo zijn er geen drop off kosten tussen SF en San Diego dacht ik.
Je zou dus kunnen omwisselen in San Diego maar ik heb met eigen ogen gezien dat er ook Mustangs in Monument Valley rijden.

Zelf hadden wij in 2013 een Dodge Challenger meegekregen. Heerlijk roadtrip gevoel.

Het voordeel van een hogere auto (vb mid size SUV) is dat je als bestuurder ook wat meer ziet.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Keessaarloos schreef: LA Dodgers tegen Giants.. Is het hiervoor nodig om kaartjes van te voren te kopen. Bijv nu via internet? Of kan dat makkelijk daar?
Volgens mij zitten die stadions lang niet altijd vol. Echter, wij zaten vorig jaar bij de Dodgers en toen was het compleet uitverkocht. Kortom: als je zeker weet dat je er naar toe wilt, waarom niet alvast boeken? Kaartjes kosten haast niets.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je zou via stubhub.com kunnen kijken voor kaartjes. In mijn beleving is het bij de avondwedstrijden vaak drukker dan overdag. En de weekenden drukker dan doordeweeks.
Yuur
Amerikafan

Bericht door Yuur »

Die boot hebben we daar gehuurd bij Wahweap marina.
En dan later hier ff een fijne hamburger en milkshake nemen: http://www.lakepowell.com/latitude37.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; .. erg leuk zo aan het water.

Betreft de kaartjes voor sportevenementen is stubhub al genoemd, maar je kan het erop gokken. Toen wij in SF waren ben ik gewoon naar het loket gegaan en gevraagd om de goedkoopste kaartjes. Je zit niet de hele wedstrijd uit .. althans ik niet.

Qua auto vind ik zelf een hogere (SUV) is zeer prettig (wat mij ook werd aangeraden hier :wink: ), vooral bij lange afstanden…die Mustang…mooi ding, maar het lust wel een slok, ook al is de benzine prijs 1/3 van hier…en rond rijden in MV doe je wat relaxter met een AWD SUV 8). Als ik me niet vergis was ik zo'n 300usd aan benzine kwijt voor 3 weken, ter vergelijking: een retourtje Oostenrijk komt op hetzelfde uit.
Keessaarloos
Amerika-ontdekker

Hallo allemaal,
Daar zijn we weer :)

Aangezien het al iets dichterbij komt dat wij onze eerste reis naar Amerika gaan maken, heb ik nog een vraag voor jullie kenners ;)

Wij zijn nu bezig met een roadbook, om gewoon wat dingen overzichtelijk te houden.
Daar houden we dus ook de route's van plaats naar plaats in bij.
Nu gaan we ook van Palm Springs naar Kingman, volgens google maps een rit van 3.45 uur.
Alleen dan rijden we om Joshua Tree heen.
Mijn vraag is of het de moeite waard is om dan door Joshua tree heen te rijden. Dat is zn 1.5 uur langer rijden.

Dank voor jullie tips!
Afbeelding
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ja dat zou ik wel doen. In Kingman is namelijk niets te beleven dus je zult wel wat willen zien en doen die dag. In de periode dat jullie er zijn zal wandelen er niet in zitten denk ik, aangezien het verzengend heet zal zijn (40+).

Overigens is het dan natuurlijk geen 1,5 uur langer, want je zult in dat geval ook wel wat stoppen in het park. Ik zou dan bovenlangs bij het dorpje Joshua Tree Village het park binnen rijden (west entrance). De Park Road brengt je dan langs wat leuke bezienswaardigheden. Rijd bij de splitsing dan vooral even de doodlopende weg naar Keys View, daar heb je een heel mooi uitzicht over de regio. Als je de Park Road weer vervolgt is een stop (en korte wandeling) langs Skull Rock wel grappig. Daarna via de zuiduitgang het park verlaten. Je kan op die weg ook nog een korte wandeling door de Cholla Cactus Garden lopen, dat vond ik wel bijzonder.

Vanaf de zuiduitgang is het dan nog 3 uur naar Kingman. Je kan kort daarvoor (bij Needles) nog een mooi stukje classic Route 66 rijden.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In het voorstel van MrVanilla zou je ook via de uitgang bij Twentynine Palms het park kunnen verlaten.
Je kunt ook van Palm Springs door rijden naar Williams; leukere plaats en meer tijd voor de GC de volgende dag.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

En als je geen zin hebt in Joshua Tree omdat 40+ graden je te warm is zou je ook nog naar Laughlin kunnen rijden om daar een middag bij een resort aan het zwembad te gaan liggen....
Keessaarloos
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reactie's.

Ik denk ook dat het zonde is als je er langs rijd toch niet even door heen te rijden.
Met de info van Mrvanilla komt het vast goed ;)
En een stukje route 66 vinden we natuurlijk ook leuk.

En als het echt heel warm is, is een beetje loungen ook wel leuk.. Die houden we in ons gedachten!

We hebben al een overnachting geboekt in Kingman, maar die kan uiteraard nog geannuleerd worden.
Is het de moeite om dan 2 uur verder te rijden naar williams, om dan de volgende de dag wat meer tijd te pakken?

Of wordt het dan echt te veel op een dag?
Afbeelding
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Persoonlijk zou ik dat niet doen. Het is zo al best een lange rijdag he, zeker als je ook nog een stukje omrijd vanwege Route 66. Zit je toch al gauw 6 uur in de auto. Ik vond Williams ook niet super bijzonder, al heeft het meer de Route 66 uitstraling dan Kingman. Het ligt wel gunstiger voor Grand Canyon NP maar daar heb je nog een overnachting.

Mocht je in Kingman nog willen eten bij een typische Route 66 diner (in jaren 50 stijl) dan is Mr. D's Diner een aanrader.
Groetjes,
Daniel
Keessaarloos
Amerika-ontdekker

Ja dat dachten wij ook al.. We zouden dan zn 8 uur onderweg zijn. Een beetje teveel van het goede ;)
Dus laten we het zo en rijden we door Joshua Tree.

Nog een vraag ;)
Iemand nog tips om de Sequoia bomen te bekijken in Yosemite?
Om dat ik las dat de Mariposa grove is gesloten? Is daarvoor een alternatief?

Bedankt maar weer... :thumbup:
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat we daar beter een sticky topic/melding ergens voor moeten plaatsen, maar het staat ook op de .gov site van Yosemite zelf.

Zoek even op Tuolumne Grove en/of Merced Grove via google of je dat wat vind. Daar kun je iig sequoia bomen in Yosemite bekijken de komende 2 jaar.
Keessaarloos
Amerika-ontdekker

Dankje, kon het zo snel niet vinden.

Maar deze hebben we opgenomen in onze route! Ligt niet ver van de Tioga pass :thumbup:
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Welke bedoel je nu met "deze"? :wink:
Wij bezochten vorige maand de Merced Grove, zie daarvoor ons reisverslag bij 25 juni.
Zorg dat je de NPS-sites een beetje kent. Ook ter plekke handig om te bekijken want onverwachte afsluitingen, branden etc worden daar ook vermeld.
Voor Yosemite is de link http://www.nps.gov/yose. Bijzonderheden staan op de openingspagina bovenin. Daarnaast is het bij elk park goed om het "plan your visit"- deel te bekijken.

Op mijn wandelsite staat inmiddels ook een beschrijving van de wandeling naar de Merced Grove.

Marianne
Keessaarloos
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Welke bedoel je nu met "deze"? :wink:
Wij bezochten vorige maand de Merced Grove, zie daarvoor ons reisverslag bij 25 juni.
Zorg dat je de NPS-sites een beetje kent. Ook ter plekke handig om te bekijken want onverwachte afsluitingen, branden etc worden daar ook vermeld.
Voor Yosemite is de link http://www.nps.gov/yose. Bijzonderheden staan op de openingspagina bovenin. Daarnaast is het bij elk park goed om het "plan your visit"- deel te bekijken.

Op mijn wandelsite staat inmiddels ook een beschrijving van de wandeling naar de Merced Grove.

Marianne
Met "deze" bedoelde ik allebei, dan kunnen we dan beslissen welke we gaan bekijken.
Maar ik zag dat Tuolumne Grove iets verder van de tioga pass af ligt dan de Merced Grove.

Ik heb je wandelsite bekeken. En daar staan zeker leuke wandelingen op die een goed beeld geven.
Ook de wandeling naar de Merced Grove, wat volgens mij goed te doen is en minde tijd in beslag neemt dan de Tuolumne Grove.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer