Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Spaulding: LA - LA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Spaulding: LA - LA
De essentie van mijn opmerking blijft; jammer van die twee stops tussen LA en de GC. Hotels liggen vast? Heb je zelf geboekt? Dan zou je nog kunnen schuiven. Ik vind het jammer om in het begin zoveel tijd te gebruiken en zo weinig ruimte voor Yosemite te hebben.
Voor Joshua Tree zou ik in Twentynine Palms overnachten. Je rijdt dna bij JT het park in en bij 29 Palms er uit. Ik moet toegeven dat het het zuidelijke deel van het park niet ken, maar de meeste highlights liggen in de noordwesthoek van het park.
Neem Bodie mee als je van DV naar Mammoth Lakes rijdt, dat geeft je de volgende dag tijd voor de Tioga Pass. Waar overnacht je bij Yosemite?
Marianne
Voor Joshua Tree zou ik in Twentynine Palms overnachten. Je rijdt dna bij JT het park in en bij 29 Palms er uit. Ik moet toegeven dat het het zuidelijke deel van het park niet ken, maar de meeste highlights liggen in de noordwesthoek van het park.
Neem Bodie mee als je van DV naar Mammoth Lakes rijdt, dat geeft je de volgende dag tijd voor de Tioga Pass. Waar overnacht je bij Yosemite?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Qua overnachtingen ga ik niks meer veranderen, vind de route die ik wil nemen eigenlijk er wel relaxt uit zien via Google Maps. Ik overblijf in een hotel in Palm Desert zelf, dus ik wil eigenlijk of die dag van aankomst door Joshua Tree of de volgende dag onderweg naar Kingman.Martin & Marianne schreef:.
Reisorganisatie heeft de bookingen voor me gedaan.
Tip van Bodie neem ik mee!
Laatst gewijzigd door PSVwally op 06 okt 2015, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: lees de forumregels aub over het quoten van berichten! Direct bovenstaande berichten dienen niet helemaal geciteerd te worden
Reden: lees de forumregels aub over het quoten van berichten! Direct bovenstaande berichten dienen niet helemaal geciteerd te worden
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mooie route. Let idd even goed op waar je op memorial day weekend allemaal bent, daar zal het wrs drukker en duurder zijn
@Marianne, volgens mij heeft hij nog een aanpassing gedaan
@Marianne, volgens mij heeft hij nog een aanpassing gedaan

-
- Amerika-ontdekker
We komen met Memorial Day om een uur of 3 aan op LAX, dus dan enkel nog auto ophalen en naar het hotel in LA toe rijden vlakbij USC. Zal wel wat drukker zijn maar voor de rest ondervind ik hier niet veel hinder aan denk ik.
Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben voor de trails in de verschillende parken. Natuurlijk probeer ik zoveel mogelijk op de sites van de parken zelf uit te zoeken welke geschikt zijn maar af en toe twijfel ik nog.
Zo zou ik graag de Angel's Landing trail willen lopen maar :
a) ik heb nogal hoogtevrees
b) we zijn beide geen geoefende wandelaars.
Dus dan heb ik ernstig mijn twijfels of ik deze wel moet doen.
Hebben jullie nog tips wat betreft trails waar je met hoogtevrees ook prima kan lopen?
Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben voor de trails in de verschillende parken. Natuurlijk probeer ik zoveel mogelijk op de sites van de parken zelf uit te zoeken welke geschikt zijn maar af en toe twijfel ik nog.
Zo zou ik graag de Angel's Landing trail willen lopen maar :
a) ik heb nogal hoogtevrees
b) we zijn beide geen geoefende wandelaars.
Dus dan heb ik ernstig mijn twijfels of ik deze wel moet doen.
Hebben jullie nog tips wat betreft trails waar je met hoogtevrees ook prima kan lopen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vrijwel alle trails zijn goed te doen, ook al heb je hoogtevrees. Kijk voor een overzicht per park eens op mijn wandelsite. Angels Landing hebben wij niet gedaan, maar je zou tot aan Scouts Lookout kunnen lopen en dan bekijken of je verder wilt of niet.
Qua geoefendheid; bij ons ontbreekt die vrijwel geheel, maar wij doen alles op ons gemak, en hebben alle wandelingen op mijn site kunnen doen.
Wij informeren vaak in een visitor center naar de condities van de trails (het kan zijn dat er iets afgeloten is) en de geschiktheid van de wandelingen als we niet zeker zijn of iets geschikt is.
Marianne
Qua geoefendheid; bij ons ontbreekt die vrijwel geheel, maar wij doen alles op ons gemak, en hebben alle wandelingen op mijn site kunnen doen.
Wij informeren vaak in een visitor center naar de condities van de trails (het kan zijn dat er iets afgeloten is) en de geschiktheid van de wandelingen als we niet zeker zijn of iets geschikt is.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor Angels Landing hoef je nou ook weer niet echt super getraind te zijn. Zorg wel dat je goede schoenen aan hebt. Verder is vooral het deel tot aan de walter wiggles niet al te moeilijk. In heb begin gaat het redelijk omhoog, maar eens je het bruggetje (niet aan het begin vd trail) over bent en door de canyon loopt is het redelijk vlak. Na de wiggles krijg je al een eerste kleine stukje met wat kettingen en voor je aan het laatste smalle stuk begin heb je een stuk met voldoende ruimte waar je even kunt uitblazen (scouts lookout) en kunt kijken of je het laatste stuk wel aandurft. Neem er vooral de tijd voor zou ik zeggen. En neem voldoende drinken en wat eten mee voor onderweg.
Hetzelfde geldt voor de bright angel trail bij de grand canyon. Je gaat redelijk omlaag, maar nou ook weer niet zo dat je echt langs een afgrond loopt. De Navajo trail bij Bryce heeft wel uitzichten, maar voldoende ruimte waardoor je je eigenlijk niet bezwaard zou moeten voelen.
Ik vind persoonlijke de meeste wandelingen niet superlastig (de normale wandelingen in een park dan). Het is meer dat je ook de tijd moet nemen om die wandelingen te doen.
Ik denk dat iets als de panoramatrail wel een beetje meer conditie vraagt. Niet persé dat je die wandeling niet zou kunnen doen, maar meer hoe de spieren dan de dag(en) erna gaan aanvoelen.
Misschien thuis toch al eens een wandeling gaan maken om een beetje basisconditie te krijgen?
Hetzelfde geldt voor de bright angel trail bij de grand canyon. Je gaat redelijk omlaag, maar nou ook weer niet zo dat je echt langs een afgrond loopt. De Navajo trail bij Bryce heeft wel uitzichten, maar voldoende ruimte waardoor je je eigenlijk niet bezwaard zou moeten voelen.
Ik vind persoonlijke de meeste wandelingen niet superlastig (de normale wandelingen in een park dan). Het is meer dat je ook de tijd moet nemen om die wandelingen te doen.
Ik denk dat iets als de panoramatrail wel een beetje meer conditie vraagt. Niet persé dat je die wandeling niet zou kunnen doen, maar meer hoe de spieren dan de dag(en) erna gaan aanvoelen.
Misschien thuis toch al eens een wandeling gaan maken om een beetje basisconditie te krijgen?
Wij zijn ook geen super getrainde wandelaars, maar hebben tijdens onze reis wel veel gewandeld, zonder spierklachten. We hebben wel altijd enkele stretchoefeningen gedaan achteraf. Ik ben er zeker van dat dat heel goed helpt om spierpijn de volgende dag te vermijden. Plus veel drinken.
Angels Landing vond ik heel goed te doen, hoewel ik ook wel een klein beetje hoogtevrees heb. Het eerste stukje langs de ketting, tot aan Scouts Lookout) vond ik eigenlijk nog het vervelendst. Voor ons blokkeerde iemand min of meer. Die had écht hoogtevrees. Dus als je er echt veel last van hebt, zal dat laatste stuk, langs de kettingen, misschien niet voor jou weggelegd zijn, maar het eerste deel zeker wel.
Vanaf Scouts Lookout tot boven (het tweede stuk langs de kettingen) is het volgens mij geen probleem, als je voorzichtig bent, maar dat ben je daar automatisch omdat het er niet breed is en je soms grote stappen naar boven moet zetten, dus goed moet uitkijken waar je je voeten zet en waar je wat steun voor je handen kan vinden. Tenzij je natuurlijk erge hoogtevrees hebt. Ik heb bewust niet naar beneden gekeken en heb het rustig aan gedaan. Iedereen was ook heel hoffelijk onderweg: wachten, de andere laten passeren,... Ik vond de trail echt wel de moeite. Ik denk dat ik er vrij uitgebreid over bericht heb op onze reisblog. Ook over andere wandelingen in de streek daar.
Neem gewoon je tijd, eet en drink voldoende onderweg en dan is volgens mij elke trail te doen. Ze zijn te mooi om ze niet te doen.
Angels Landing vond ik heel goed te doen, hoewel ik ook wel een klein beetje hoogtevrees heb. Het eerste stukje langs de ketting, tot aan Scouts Lookout) vond ik eigenlijk nog het vervelendst. Voor ons blokkeerde iemand min of meer. Die had écht hoogtevrees. Dus als je er echt veel last van hebt, zal dat laatste stuk, langs de kettingen, misschien niet voor jou weggelegd zijn, maar het eerste deel zeker wel.
Vanaf Scouts Lookout tot boven (het tweede stuk langs de kettingen) is het volgens mij geen probleem, als je voorzichtig bent, maar dat ben je daar automatisch omdat het er niet breed is en je soms grote stappen naar boven moet zetten, dus goed moet uitkijken waar je je voeten zet en waar je wat steun voor je handen kan vinden. Tenzij je natuurlijk erge hoogtevrees hebt. Ik heb bewust niet naar beneden gekeken en heb het rustig aan gedaan. Iedereen was ook heel hoffelijk onderweg: wachten, de andere laten passeren,... Ik vond de trail echt wel de moeite. Ik denk dat ik er vrij uitgebreid over bericht heb op onze reisblog. Ook over andere wandelingen in de streek daar.
Neem gewoon je tijd, eet en drink voldoende onderweg en dan is volgens mij elke trail te doen. Ze zijn te mooi om ze niet te doen.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Misschien kan je op dag 5 nog naar Monument Valley, achter de helikoptervlucht. Daar de loop nog rijden en overnachten en op dag 6 naar Page en Horseshoe Bend nog bezoeken en Lake Powell. Dag 7 Antelope Canyon 's morgens en nadien naar Bryce. Verder vind ik het super!Spaulding schreef: Dag 4 Kingman - Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon - Helikoptervlucht
Dag 6 Grand Canyon - Page - Lake Powell, Antelope Canyon, Horsehoe Bend
Dag 7 Page - Bryce
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tip, Monument Valley stond wel op mijn lijstje in eerste instantie! Overnachtingen liggen echter al vast en ik ben eigenlijk niet meer van plan om dit te wijzigen.
Wanneer denk je dat ik het beste de Antelope Canyon kan boeken? Ver van te voren in Nederland al, of als ik in Amerika ben aangekomen? Probleem nu is dat ik nog geen idee heb wanneer ik er precies ben/aankom. Of zal ik bij aankomst nog zo'n tour kunnen boeken?
Wanneer denk je dat ik het beste de Antelope Canyon kan boeken? Ver van te voren in Nederland al, of als ik in Amerika ben aangekomen? Probleem nu is dat ik nog geen idee heb wanneer ik er precies ben/aankom. Of zal ik bij aankomst nog zo'n tour kunnen boeken?
Laatst gewijzigd door markro op 07 okt 2015, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; het is niet nodig om een direct bovenstaand bericht in z'n geheel te quoten.
Reden: Quote verwijderd; het is niet nodig om een direct bovenstaand bericht in z'n geheel te quoten.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nu boeken en de (eerste) ochtendtour voor de Lower nemen en/of de middagtour (Prime time) voor de Upper. Wij hebben beide na elkaar gedaan voor we richting Bryce gingen, dus het is haalbaar. Alle tours voor de Upper waren al voor meer dan een week uitverkocht als wij er waren ((in oktober). Als je de overnachtingen niet meer wilt wijzigen, weet je toch wanneer je er precies bent?
Overnachtingen kun je overigens vaak wel kosteloos annuleren bij vele hotels als je Monument Valley toch nog zou willen opnemen in de planning.
Overnachtingen kun je overigens vaak wel kosteloos annuleren bij vele hotels als je Monument Valley toch nog zou willen opnemen in de planning.
- Luke21
- Amerika-ontdekker
- Partner van: katrienenluc
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik lees nu je topic pas, dus op je route kan ik niet meer reageren, maar die ziet er volgens mij echt wel goed uit.
Een groot stuk hiervan hebben wij ook in 2010 gedaan (onze eerste Amerika rondreis), dus misschien ben je iets met onze blog toen: http://luka2010westusa.blogspot.be/2010 ... iding.html
Ik lees dat je ook al tickets voor Antelope Canyon wil boeken op voorhand. Vergeet ook de tickets voor Alcatraz niet. Gelukkig hadden wij dat ook gedaan, want op de dag zelf was alles volzet.
Een groot stuk hiervan hebben wij ook in 2010 gedaan (onze eerste Amerika rondreis), dus misschien ben je iets met onze blog toen: http://luka2010westusa.blogspot.be/2010 ... iding.html
Ik lees dat je ook al tickets voor Antelope Canyon wil boeken op voorhand. Vergeet ook de tickets voor Alcatraz niet. Gelukkig hadden wij dat ook gedaan, want op de dag zelf was alles volzet.
New York 1999 - San Francisco, Las Vegas 2008, West USA 2010, East USA 2011, Mid-West USA 2012, Florida en South USA 2013, South USA 2014, West USA 2016, Texas 2017
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wil je naar de Upper of naar de Lower?
En hoe ziet je dag 6 er uit? Wil je dan nog tijd besteden aan de east rim drive? Als je naar de Upoer wilt zou dat wel geschikt zijn op dag 6 omdat je daar het beste rond het middaguur naar toe kunt. Als je dat op dag 8 doet kom je later in Bryce aan. Maar wellicht heb je daar ook niet veel tijd voorzien.
Als je voor de Lower kiest kun je dat het beste op de ochtend van dag 7 doen. Je hebt dan dag 6 voor Horseshoe Bend - daar rij je toch langs, neem wel de 89 - en eventueel nog Lake Powell.
De Upper moet je tijdig boeken, niet ter plekke. De Lower zou je zonder resevering kunnen doen, zeker als je er vroeg bent. Maar als je niet wilt wachten en zeker wilt zijn van een plaats dan zou ik dat ook boeken.
Kristel: vond jij het de moeite waard om beide te bezoeken?
Marianne
En hoe ziet je dag 6 er uit? Wil je dan nog tijd besteden aan de east rim drive? Als je naar de Upoer wilt zou dat wel geschikt zijn op dag 6 omdat je daar het beste rond het middaguur naar toe kunt. Als je dat op dag 8 doet kom je later in Bryce aan. Maar wellicht heb je daar ook niet veel tijd voorzien.
Als je voor de Lower kiest kun je dat het beste op de ochtend van dag 7 doen. Je hebt dan dag 6 voor Horseshoe Bend - daar rij je toch langs, neem wel de 89 - en eventueel nog Lake Powell.
De Upper moet je tijdig boeken, niet ter plekke. De Lower zou je zonder resevering kunnen doen, zeker als je er vroeg bent. Maar als je niet wilt wachten en zeker wilt zijn van een plaats dan zou ik dat ook boeken.
Kristel: vond jij het de moeite waard om beide te bezoeken?
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik vond het zeker de moeite om beide te bezoeken! Ik was enorm gefascineerd door het kleurenspel op de wanden van beide canyons en de lichtinval van de Upper maakt het spektakel alleen maar compleet. Zonder die lichtinval zou ik mss wel iets minder enthousiast zijn over de Upper. Als je niet de beide zou kunnen bezoeken om welke reden dan ook, dan mss toch een lichte voorkeur voor de Lower. Maar eigenlijk zijn ze niet te vergelijken naar mijn mening.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan moet ik toch nog maar eens naar de Upper.
Marianne

Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat denk ik ook
Heb echt prachtige foto's kunnen maken daar.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2360 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties