Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GuiTo: camperreis SF-SF okt 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
GuiTo
Amerika-ontdekker

Re: Camperreis: SF-SF okt 2015

Bericht door GuiTo »

Martin & Marianne schreef:Je had in dit topic al veel tips gekregen, ook voor campings. Kijk daar nog eens naar.
Er is in Yosemite Valley niets meer vrij op de dagen dat je er naar toe wilt. Er was wel gewaarschuwd voor volle campings, jammer dat je daar niets mee gedaan hebt.
Het beste alternatief in het park is Crane Flat.

Waarom Sonora? Op welke dag haal je de camper op?
En waarom twee nachten Pismo (zonder r) Beach? Ik zou die dag gebruiken als uitloop. Misschien een extra dag Grand Canyon. Of Yosemite.

Voor wandelingen in de parken kun je eens op mijn wandelsite kijken. En http://www.ontdek-amerika.nl is natuurlijk een geweldige site voor tips over de parken en andere bezienswaardigheden.

Marianne
Hi Marianne,

Ik heb weinig camping tips gezien in dat forum eerlijk gezegd, maar ik zal er nog eens doorheen gaan. Camp grounds in Yosemite hebben we inderdaad helaas naast gegrepen. De dag dat reserveren mogelijk was, waren we niet in de gelegenheid dit te doen. Vervolgens was alles vol.. We hopen nu op een First-Come first Serve.

We halen de camper op zaterdagochtend op (09u). Dan richting Wal Mart om boodschappen ed te doen. Vanwege geen camp ground in Yosemite dacht ik dat Sonora een goede tussenstop zou zijn, zodat we eerder in Yosemite zijn.

Mocht je andere suggesties hebben hoor ik ze graag!

Groet,
Guido
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis GuiTo: camperreis SF-SF okt 2015

Bericht door Marcopstal »

Of je tijd neemt voor LA of niet is een keuze, maar Long Beach ligt zuidelijk van LA en alle zaken die je eventueel wil zien liggen noordelijk. Met het verkeer kan je dat veel tijd kosten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis GuiTo: beste periode zuid-westen?

Bericht door PSVwally »

Ik zou dan, als het nog strandweer is, eerder kiezen voor het strand van Santa Monica of Malibu. Maar komende vanuit Kingman zal er die dag niet veel strand meer inzitten denk ik. Volgens mij was Oktober ook een maand van veel mist langs de oceaan, nou daar rekening mee als je de kustweg rijden gaat.

Ik zou niet weten hoe je Arches in je reis moet toevoegen. Behalve dat het zonde is om alleen Arches mee te pakken en Canyonlands niet te doen moet je eigenlijk minimaal 3 nachten in de omgeving van Moab nemen, dus ik zou dat idee laten varen en dit een andere reis meepakken. Dan ook bv Capitol Reef en Mesa Verde doen.

Als je de tioga road hebt gereden zou je kunnen kijken bij een campground bij June Lake. Lone Pine is misschien wat ver, ik zou uiterlijk tot de omgeving Mammoth Lakes/Bishop rijden.

Verder is het al vroeg donker in Oktober. Je zal dus wrs elke dag ook redelijk optijd bij je campgrounds willen zijn en dat scheelt op sommige dagen echt uren ivm de tijd die je in de zomer hebt.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis GuiTo: beste periode zuid-westen?

Bericht door Kristel De Schryver »

GuiTo schreef:Dank voor de reacties allen. Los Angeles willen we wel aan doen, maar hoor van velen dat het geen spannende stad is.
Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vond LA best wel boeiend. Ik vond het jammer dat ik geen dag langer was gebleven eerlijk gezegd. We hebben Hollywood met Walk of Fame gedaan en dat heb je inderdaad snel gezien. Daarnaast hadden we ook een studiotour gedaan bij Warner Bros. En dat vond ik toch wel een van de hoogtepunten. Als jullie van Kingman tot LA rijden en de dag erna de kustlijn wilt doen, heb je daarvoor al geen tijd naar mijn mening. Daarnaast zou ik er inderdaad ook voor kiezen om in de omgeving van Santa Monica te overnachten en daar in de omgeving is het ook weer leuk om over de pier en op het strand te kuieren. Het blijft jullie keuze, maar ik zou er persoonlijk toch 1 nachtje meer inplannen. Er is heel wat te zien in LA en er zal toch wel iets zijn, dat jullie zal aanspreken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

GuiTo schreef: Ik heb weinig camping tips gezien in dat forum eerlijk gezegd, maar ik zal er nog eens doorheen gaan. Camp grounds in Yosemite hebben we inderdaad helaas naast gegrepen. De dag dat reserveren mogelijk was, waren we niet in de gelegenheid dit te doen. Vervolgens was alles vol.. We hopen nu op een First-Come first Serve.

We halen de camper op zaterdagochtend op (09u). Dan richting Wal Mart om boodschappen ed te doen. Vanwege geen camp ground in Yosemite dacht ik dat Sonora een goede tussenstop zou zijn, zodat we eerder in Yosemite zijn.

Mocht je andere suggesties hebben hoor ik ze graag!

Groet,
Guido
Het forum staat vol met tips :wink: , maar in dit topic had Paul al de link gegeven voor Yosemite en Marenko had naar haar verslag verwezen.
In dit topic heb ik een paar tips gegeven voor campings: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 4&start=20
Ik denk dat je bij de meeste parken geen probleem zult hebben om iets te vinden maar zion is misschien wel snel vol.

Sonora ligt niet echt op de route, kijk eens naar Groveland of iets dichter bij SF.
Er zijn geen FCFS campings in de vallei dus als er geen annuleringen zijn (check regelmatig) dan is Crane Flat de beste keus.

Marianne
GuiTo
Amerika-ontdekker

Bericht door GuiTo »

Crane Flat heeft ook de voorkeur boven Wawona? Hier is namelijk ook nog plek..
Laatst gewijzigd door markro op 28 sep 2015, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; het is niet nodig om een direct bovenstaand bericht te quoten.
GuiTo
Amerika-ontdekker

Bericht door GuiTo »

Een spoedvraagje:

Ik zie nu dat het ook een optie is om de eerste nacht op Crane Flat of Wawona te verblijven en dan de 2e nacht op Lower Pines of Upper Pines, zou dit nog interessant zijn?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had al aangegeven dat Crane Flat de beste keus is. De Mariposa Grove (vlak bij Wawona) is gesloten dus Wawona is niet zo handig. Kijk eens op googlemaps naar de reistijden van Wawona en Crane Flat naar de vallei (Yosemite Village). En tel er voor een camper nog wat tijd bij op. Als je een nacht in de vallei kunt staan zou ik dat zeker doen, met een camper is het toch geen probleem om te verhuizen.
Jullie zijn er wel in een heel andere tijd van het jaar (hou er rekening mee dat het vroeg donker is) maar misschien heb je voor Yosemite wel iets aan ons 2013- en 2015-verslagen. In 1988 waren wij er in september. Weinig watervallen, maar toch genoeg te zien.

Marianne
GuiTo
Amerika-ontdekker

Bericht door GuiTo »

Wat een mazzel! Hebben 2 nachten in Upper Pines kunnen boeken :D We gaan nu op zaterdag direct door naar Yosemite (nadat we de camper rond 10u hebben opgehaald in SF en boodschappen hebben gedaan). Heb ook wat van de overige adviezen verwerkt in de route, waarmee we ongeveer 3 dagen hebben die nog ingevuld kunnen worden. Zouden we hiervoor op bepaalde plekken langer moeten blijven daarmee misschien ook wat rust inbouwen vanwege de kortere lichtdagen (bijv Yosemite, Grand Canyon) of de route iets uitbreiden?

1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Bodie - Lee Vining
6 Lee Vining - Death Valley
7 Death Valley - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Zion
10 Zion
11 Zion-Bryce
12 Bryce - Page
13 Page - Monument Valley
14 Monument Valley - Grand Canyon
15 Grand Canyon - Kingman
16 Kingman - Los Angeles
17 Los Angeles - Pismo Beach
18 Pismo Beach - Monterey
19 Monterey - San Francisco
20
21
22
23 San Francisco - Amsterdam
24 Amsterdam
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Ik zou gaan voor extra nacht LA, Page en Monterey. LA had ik al verklaard. Page voor eventueel de Rainbow Bridge cruise of om een dagje een boot te huren of dergelijke. Monterey voor een walvistour en een bezoek aan het aquarium.
GuiTo
Amerika-ontdekker

Bericht door GuiTo »

Dank voor je reactie Kristel. Marcopdam gaf eerder aan dat een extra dag in Page mogelijk zonde zou zijn omdat het al laat in het seizoen is. Wat is jouw idee daarbij?
Laatst gewijzigd door PSVwally op 28 sep 2015, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het is niet nodig bovenstaand bericht geheel te quoten
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou gaan voor een nacht LA en capitol reef toevoegen.

Dan wordt de route Zion, Bryce, Capitol Reef (via ut12), Monument Valley (via Ut95), Page, Grand Canyon. Je rijd met de 2 aangegeven wegen misschien wel de mooiste routes van het zuidwesten.

Als je echt geen trek hebt in LA kan je deze dag ook bij SF of Page zetten. Wat zijn je plannen in Monterey?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet of het mogelijk is dat je Yosemite haalt, die eerste dag. Je zult ook nog boodschappen willen doen. Je kunt daarvoor bijvoorbeeld in Manteca kijken, daar zit een Walmart, maar een andere grote winkel is ook prima natuurlijk.
Kijk eens op http://www.sunrisesunset.com om te zien hoe laat de zon ondergaat. Na zonsondergang door Yosemite rijden is niet zo prettig en het zal lastig zijn je plekje op de camping te vinden in het donker. Het laatste stuk, of je nu via de 120 of 140 gaat, zal niet heel snel gaan want je klimt (vooral bij de 120) en slingert behoorlijk.
Rondom Page is genoeg te doen voor 2 nachten, ik weet niet waarom dat van de tijd van het jaar af zou hangen. De Ut12 is prachtig, zie daarvoor ons 2013-verslag, en op Fruita in Capitol Reef is het prachtig kamperen.
Je kunt het open laten en ter plekke kijken wat je doet. Als je in Yosemite laat aankomt en je wilt daar ook bijvoorbeeld de Panorama Trail lopen, dan zou je daar ook een extra nacht kunnen doen. Maar laat het van het weer afhangen en kijk ook hoe het bevalt allemaal.
Ik zou drie nachten Zion ook geen straf vinden. Mogelijkheden genoeg.

Marianne
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

GuiTo schreef:Dank voor je reactie Kristel. Marcopdam gaf eerder aan dat een extra dag in Page mogelijk zonde zou zijn omdat het al laat in het seizoen is. Wat is jouw idee daarbij?
Wij waren er ook half oktober en heb mij daar best vermaakt. Natuurlijk is het voor een dagje strand wellicht te fris en moet je ook wat geluk hebben met het weer. Wij kwamen van Monument Valley en hebben die dag Horseshoe Bend nog bezocht en daarna inkopen gedaan in de Walmart. Volgende dag hebben wij dan de Rainbow Bridge Cruise gedaan en een bezoek aan de stuwdam. En onze laatste dag hebben wij eerst de Lower en dan aansluitend de Upper Antelope Canyon bezocht. Daarna koers gezet richting Bryce. Voor ons was het perfect zo. Als je de Rainbow Bridge niet wil bezoeken of geen bootje wil huren (vonden wij te duur), dan zou een overnachting minder ook kunnen. Hangt er dus een beetje vanaf wat je precies in Page wilt doen.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

In Page zou ik zeker een dag extra doen! Er is daar genoeg te doen. Wij hebben daar half oktober nog wel eens gekayakd en gezwommen in Lake powell, het weer was prachtig en zeer warm. En natuurlijk Antilope Canyon en Horseshoe bend zijn ook prachtig. Dit jaar staan wij er ook weer twee dagen in oktober.

Kijk voor campgrounds ook eens op onze website, zie onderschrift.
GuiTo
Amerika-ontdekker

Bericht door GuiTo »

Dank maar weer voor de reacties, echt enorm waardevol allemaal en het helpt ons dan ook enorm!

N.a.v. de tip gekeken hoe laat de zon onder gaat in Yosemite op dag van aankomst, dit is 18:30u. Ervanuitgaande dat we de camper uiterlijk 11:00u meenemen, hebben we dus tenminste 7,5 uur om te arriveren. Volgens Google Maps is het normaal ca. 3,5u rijden, dus dit zou volgens mij zeker haalbaar moeten zijn.

Op basis van de andere tips hebben we nu vooralsnog onderstaande route. Ik ga vanavond even kijken welke activiteiten we per plek exact zouden willen doen. Ik heb even rond gekeken naar verblijf in andere parken, en dit lijkt redelijk op de bonnefooi mogelijk te moeten zijn. Op die manier kunnen we evt gedurende de reis nog wat rekken/wijzigen.

Uiteraard zijn alle andere tips en hints nog steeds welkom :) Ook voor evt. nog niet genoemde activiteiten gedurende de route!

1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Bodie - Lee Vining
6 Lee Vining - Death Valley
7 Death Valley - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Zion
10 Zion
11 Zion-Bryce
12 Bryce - Capitol Reef
13 Capitol Reef - Monument Valley
14 Monument Valley - Page
15 Page
16 Page - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Kingman
18 Kingman - Los Angeles
19 Los Angeles
20 Los Angeles - Pismo Beach
21 Pismo Beach - Monterey
22 Monterey - San Francisco
23 San Francisco - Amsterdam
24 Amsterdam
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik weet niet of je camper ervaring hebt, maar je kan makkelijk 4 á 5u kwijt zijn aan ophalen, boodschappen doen en inruimen. De rit naar Yosemite zal eerder tegen de 4,5u duren dan 3,5. Maar normaal gesproken als je een early bird hebt en rond 9u bij de camperverhuur voor de deur staat moet Yosemite Valley te halen zijn.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Even een vraagje? Heb je vaker met een camper in Amerika gereden? Zo niet dan zou ik de eerste camping echt dichterbij zoeken. Ik weet nog goed onze eerste reis, toen hoefde we maar anderhalf uur naar de eerste camping, en dat was echt wel even zweten. Je moet wennen aan het rijden met de camper, en de wegen en dan met name de wegbewijzering is toch echt anders dan in Nederland. Je zult ook je camper nog in moeten richten, boodschappen opruimen, bedden opmaken, en met een jetlag ben je aan het eind van de dag het ook wel weer zat. Door de jetlag zul je de volgende dag weer vroeg wakker zijn, en en vroeg richting Yosemite kunnen vertrekken.
Syl23
Amerika-ontdekker

Bericht door Syl23 »

Hoi GuiTo,

Nog even en het is al zover voor jullie!! Spannend, hè :). Vlot jullie planning een beetje? Het lijkt me wel leuk om met de camper te gaan. In het begin zal je inderdaad wel wat tijd kwijt zijn met je camper op te pikken, in te laden, proviand te voorzien en dan goed en wel te vertrekken. Ik kan me ook wel inbeelden dat het ff duurt voor je het rijden, parkeren, enz. gewend bent (tenzij je thuis eventueel al eens hebt kunnen oefenen misschien? :wink:). Maar tijdens de reis zelf spaar je volgens mij wel weer tijd uit, want je kan lekker zelf koken, alles netjes op z'n plek leggen, je hoeft niet telkens terug je koffer te pakken, enz. En je hoeft uiteraard ook niet tijdig 'in' en 'uit' te checken in het volgende hotel. Alles mooi op je eigen tempo. Lekker relaxed! :thumbup:

Verder sta ik vooral versteld van de prijs van je vliegtuigtickets! :o. Ik heb 1500 EUR voorzien als budget voor vliegtickets (van SF naar LV of omgekeerd), maar rond de 1200 EUR lijkt me eigenlijk wel interessanter :wink:. Bovendien zou ik supergraag met United vliegen, aangezien we onze eerste vliegervaring hadden met Continental (nu overgenomen door United). Maar vind de tickets duur geworden... Hebben jullie rechtstreeks geboekt via de site van United of via een broker/tour operator/reisbureau? Nu vertrekken we normaal gezien pas in september '16, dus is het nu nog een beetje te vroeg om al vliegtickets te boeken. De interessante prijzen komen later pas :wink:. Maar ben toch benieuwd wat ik dan best in de gaten houdt...

Ik wens jullie alvast een prettige road trip met de camper toe!

Alvast bedankt voor de tip!
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Ziet er leuk uit zo! Jullie gaan een fijne reis tegemoet! Geniet er van!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer