Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Pauline24: vanuit LA 3 weken met een camper
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Reis Pauline24: vanuit LA 3 weken met een camper
Als je in Vegas voor de strip gaat, dan zou ik voor Circus Circus gaan. Je loopt vanaf de campground het hotel in en kunt voor 8 dollar pp een buskaartje kopen wat 24 uur geldig is. Hier kun je de hele strip mee af, en ook naar Freemont street. Qua camping stelt het niets voor, maar de ligging maakt alles goed. Sam's town ligt een heel eind van de strip af. Sam's town (KOA) heeft een shuttle naar de strip maar de laatste bus gaat om half 10 terug vanaf de strip. Wij hebben met beide campings ervaring. afgelopen reis (gisteren terug gekomen) nog op beide campings gestaan.
Het echte Las Vegas gevoel krijg je pas in een Strip hotel. Er zijn hotels waar je de camper kunt parkeren. Ook zag ik dat tegenover Stratosphere een parkeerplaats ligt waar je volgens mij de camper kunt parkeren. Geen idee of het wat kost of niet.
Het echte Las Vegas gevoel krijg je pas in een Strip hotel. Er zijn hotels waar je de camper kunt parkeren. Ook zag ik dat tegenover Stratosphere een parkeerplaats ligt waar je volgens mij de camper kunt parkeren. Geen idee of het wat kost of niet.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
We gaan niet alleen voor Dead Horse Point, maar we overnachten daar. En we gaan tussen Page en Dead Horse Point nog ergens overnachten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar waarom wel naar dead Horse Point en niet naar Canyonlands etc? Ik zou overnachten bij Monument Valley en dan doorrijden naar Capitol Reef en daar 2 nachten blijven. Neem dan Gooseneck SP en Natural Bridges mee. Voor Zion zou een extra nacht nooi zijn, ook om wat meer rust te krijgen in je route.
Als je in Barstow overnacht kun je ook de volgende dag doorrijden naar de Grand Canyon. Of ga naar Williams. Je bent in iets meer dan 3 uur in Kingman. Of had je nog iets gepland onderweg?
Een extra nacht Sequoia of Kings Canyon zou ook mooi zijn. Wij hebben er niet gekampeerd maar we zaten in 2013 op locaties waa ook campings waren, Cedar grove en Grant grove, zie daarvoor ons 2013-verslag.
Marianne
Als je in Barstow overnacht kun je ook de volgende dag doorrijden naar de Grand Canyon. Of ga naar Williams. Je bent in iets meer dan 3 uur in Kingman. Of had je nog iets gepland onderweg?
Vanaf Las vegas kun je in een keer naar de oostkant van Yosemite rijden zoals al aangegeven was. Dus hier win je een dag. Die zou ik ook bij Yosemite zetten. Je kunt dan 2 nachten in de vallei doen, met maar 1 nacht daar doe je echt heel weinig. Je kunt ook kiezen voor 2 nachten aan de oostzijde, in dat geval zou ik een plaats bij Tuolumne Meadows zoeken. Je zit dan in een rustiger deel van het park en je kunt daar ook prachtige wandelingen maken. Zie ons 2015-verslag daarvoor.Dag 14 Las Vegas-??
Dag 15 ??-oostzijde Yosemite
Dag 16 oostzijde Yosemite-Yosemite
Dag 17 Yosemite-SeKi
Een extra nacht Sequoia of Kings Canyon zou ook mooi zijn. Wij hebben er niet gekampeerd maar we zaten in 2013 op locaties waa ook campings waren, Cedar grove en Grant grove, zie daarvoor ons 2013-verslag.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En dat is dus wat ik niet snap. Je kan daar gewoon met één overnachting niet alles doen. Dat is gewoon veel te veel. Minimaal 2 of 3 nachten, anders kan je er net zo goed niet heen gaan.Pauline24 schreef:We gaan niet alleen voor Dead Horse Point, maar we overnachten daar. En we gaan tussen Page en Dead Horse Point nog ergens overnachten.
-
- Amerika-ontdekker
Als we in het begin 1 dag minder richting GC nemen, een nacht extra in LV om ook de Hooverdam te bezoeken en dan in 1 keer door richting Yosemite, kunnen we misschien inderdaad beter 2 nachten in het oostelijke deel van Yosemite doen. Ik weet niet zo goed wat we met Zion moeten doen. We gaan de volgende dag naar Valley of Fire, waardoor we 's ochtends ook nog een kleine wandeling kunnen doen in Zion. Misschien dat we deze extra dag liever bij Kings Canyon zetten, zodat we 1 dag voor Sequoia en 1 volle dag Kings Canyon hebben, voordat we naar de kust gaan. En omgeving Moab vergeten. Heeft er iemand ervaring met de first come first served campings tussen de Tioga pas en Mono Lake ( Big Bend campground/Lower Lee Vining campground)? De volgende dag zou White Wolf nog een optie kunnen zijn.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben echt een groot Moab-fan, we zijn er drie keer geweest, ook met de camper. Maar het gaat je nu heel veel kilometers kosten en het idee dat je gewoon overal te weinig tijd had, ben ik bang.
Ik zou het voor deze reis laten zitten, om elders meer rust in te bouwen. Je maakt ongemerkt toch lange rijdagen, de camper is minder flexibel en minder snel dan een auto. En ik durf bijna te wedden dat je zeker nog een keer terug wilt. Moab is dan geweldig te combineren in een andere route vanuit Phoenix, Denver of zelfs met Yellowstone.
Ik zou het voor deze reis laten zitten, om elders meer rust in te bouwen. Je maakt ongemerkt toch lange rijdagen, de camper is minder flexibel en minder snel dan een auto. En ik durf bijna te wedden dat je zeker nog een keer terug wilt. Moab is dan geweldig te combineren in een andere route vanuit Phoenix, Denver of zelfs met Yellowstone.
-
- Amerika-ontdekker
Nieuwe optie:
Dag 1 ams-LA
Dag 2 camper ophalen en kijken hoever we komen
Dag 3 naar Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon-Page
Dag 6 Page-Blanding
Dag 7 Blanding-Capitol Reef
Dag 8 Capitol Reef- Bryce
Dag 9 Bryce-Zion
Dag 10 Zion-Valley of Fire
Dag 11 Valley of Fire- Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas- oostzijde Yosemite
Dag 14 oostzijde Yosemite- Yosemite
Dag 15 Yosemite-SeKi
Dag 16 SeKi
Dag 17 SeKi
Dag 18 SeKi- Morro Bay
Dag 19 Morro Bay- Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 1 ams-LA
Dag 2 camper ophalen en kijken hoever we komen
Dag 3 naar Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon-Page
Dag 6 Page-Blanding
Dag 7 Blanding-Capitol Reef
Dag 8 Capitol Reef- Bryce
Dag 9 Bryce-Zion
Dag 10 Zion-Valley of Fire
Dag 11 Valley of Fire- Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas- oostzijde Yosemite
Dag 14 oostzijde Yosemite- Yosemite
Dag 15 Yosemite-SeKi
Dag 16 SeKi
Dag 17 SeKi
Dag 18 SeKi- Morro Bay
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Veel rustiger al! Zo zouden wij het ook misschien wel doen, al zullen er altijd mensen zijn die vinden dat je meer tijd moet nemen voor bepaalde parken, maar dat hou je toch.
Eén ding: waarom niet overnachten op Gouldings RV Park bij Monument Valley in plaats van in Blanding (waar weinig te doen is)?
Eén ding: waarom niet overnachten op Gouldings RV Park bij Monument Valley in plaats van in Blanding (waar weinig te doen is)?
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
OfEén ding: waarom niet overnachten op Gouldings RV Park bij Monument Valley in plaats van in Blanding (waar weinig te doen is)?

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel mooi zo! Bluff ligt niet op de route, ik zou ook overnachten bij MV. Behalve bij Gouldings heb je tegenwoordig ook the View Campground.
Voordeel van Bluff of iets in de omgeving is dat je wel meer tijd hebt voor de mooie Ut95 en voor Capitol Reef en meer kans op een plekje bij Fruita.
Misschien is kamperen bij Natural Bridges iets als je niet bij MV wilt staan?
Marianne
Voordeel van Bluff of iets in de omgeving is dat je wel meer tijd hebt voor de mooie Ut95 en voor Capitol Reef en meer kans op een plekje bij Fruita.
Misschien is kamperen bij Natural Bridges iets als je niet bij MV wilt staan?
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik loop duidelijk achter
In ´onze´ tijd was Gouldings zo ongeveer het enige bij MV 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In "onze tijd" was er nog wel een camping in het park
, wij stonden daar prachtig, Zie hier voor een foto.
Marianne

Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond Gouldings ook al erg mooi om te staan hoor! Maar fijn dat er meer mogelijkheden zijn nu. Dit was 2006.
We gingen met de shuttle naar de Lodge, lekker gegeten daar en genoten van de zonsondergang.
We gingen met de shuttle naar de Lodge, lekker gegeten daar en genoten van de zonsondergang.
-
- Amerika-ontdekker
We willen inderdaad kans maken op een plekje in Fruita, vandaar meer richting Bluff voor de overnachting. Ik zal eens kijken naar Natural bridges. Bedankt.
Als je Monument Valley 's avonds bezoekt (zonsondergang), kan je de volgende ochtend goed op tijd vertrekken. Toen wij in augustus na de middag in Capitol Reef aankwamen, waren er nog verschillende plekken vrij en was het niet druk in het park.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat is hier eigenlijk je bedoeling? Voor strand zijn er betere plekken als Morro Bay. Ik zou dit zelf denk ik, hoe ik je route nu zie, bij Yosemite zetten en van Seki gewoon direct naar LA gaan.Dag 18 SeKi- Morro Bay
- Nordschleife
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Die is er nog steeds/weer, ookal stelt het niet veel meer voor als een parkeerplaats voor de campers en een zandheuveltje voor de tenten.Martin & Marianne schreef:In "onze tijd" was er nog wel een camping in het park, wij stonden daar prachtig, Zie hier voor een foto.
Dit is een foto van onze tent in okt. '14.
Foto
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie stonden veel dichter bij de mittens zo te zien, mooie plek!
Het heeft echt wel iets om daar te staan, en er blijft nog wel voldoende tijd over voor de rit naar Capitol Reef als je vroeg opstaat.
Marianne
Het heeft echt wel iets om daar te staan, en er blijft nog wel voldoende tijd over voor de rit naar Capitol Reef als je vroeg opstaat.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Heeft er iemand ervaring met een busverbinding tussen de strip en de KOA Sam's town voor later op de avond? Ik begreep dat de laatste shuttle rond 21.30 uur al terug gaat.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie hier het schema van de shuttle.
De laatste bus terug gaat zelfs al om tien over acht.
De laatste bus terug gaat zelfs al om tien over acht.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2045 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 9 Reacties