Opnieuw hartelijk dank voor de reacties. Ik vind het echt heel aardig dat jullie zo meedenken!
Leuk om te horen dat het 'anders' is en toch ook niet verkeerd. Het meeste is wel bewust gekozen op basis van wat we hebben gelezen. Niet op basis van ervaring (geen amerika-ervaring, wel reiservaring) dus als iets echt onlogisch is horen we het graag.
Om even de route te volgen: SF zou het beste zijn om te starten, maar dat laten we even van de tickets afhangen. Ik begreep dat one way niet duurder hoeft te zijn maar ik vind mn retouren die goedkoper zijn..? SF - Kings NP - sequoia - bodie (lijkt mij leuk, ik zocht nog een spookstadje wat niet te toeristisch is?) zou dan mooi zijn. Death valley hoeft voor ons niet per se.
Yosemity slaan we over omdat het een druk park lijkt. En qua aantal parken en natuurbezienswaardigheden hebben we nu ook al een mooie lijst.
Kings NP willen we wel graag bezoeken (ook als we vanuit LA zouden komen). Kun je vanuit Dorst Creek ook naar Kings NP voor een dag? Of is dat een lastige route?
Ter hoogte van LV zouden we vanwege de hitte in een appartement kunnen waar vanuit we ook naar Valley of fire kunnen? Kamperen in Valley of fire in een tent lijkt mij ook best warm. Ik dacht aan een appartement tussen LV en Vof zodat we een keer naar LV en een dag naar Vof kunnen? Of zouden we een paar dagen appartement doen in de buurt van Page/Grand Canyon zodat we ook naar Bryce kunnen? En Lake Powell hebben jullie niet genoemd, daar dacht ik ook nog aan....
Bryce ga ik opnieuw eens goed bekijken of dat beter is (in plaats van?) of kan worden ingepast, we hebben nog nachten over.
Ik dacht hooguit dat we met een rijtje valley of fire - zion - grand canyon (inderdaad North rim) wel genoeg parken/rotsen vlak na elkaar gezien zouden hebben? (denk aan onze 3 pubers van dan 11, 13 en 14?).
San Diego is een bewuste keuze, het lijkt ons een fijne stad. Ergens las ik de woorden skate en surfstad...en tja met die 3 pubers (jongens) hé....toen stond het ineens op ons lijstje....