Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis reusa: eerste Amerikareis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis reusa: eerste Amerikareis

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel weer eens wat anders dan anders. :wink:
Met deze route zou ik beginnen in SF en dan via Kings Canyon rijden en dan naar Sequoia. Wij vonden een overnachting in Cedar Grove prachtig. Prachtige parken maar toch wel jammer om de Tioga Pass, Bodie, etc en Death Valley te missen.
En misschien een nacht Bryce ten koste van Sedona?

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik ben het wel met Old Faithful eens dat je de "standaard" parken als Yosemite en Bryce laat liggen.
Maar als dit een bewuste keuze is dan is je route prima. Ik zou alleen Page en Grand Canyon omdraaien.
Of wilde je naar de North Rim? Dan is jouw volgorde inderdaad beter.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Valley of Fire heeft een camping met een prachtig uitzicht, maar in de zomer is het er erg warm. Wij hebben er overnacht in een camper, met airco. Ik weet niet hoe het met een tent is. Er stonden wel tenten, tegen de rotswanden, in de schaduw. Dat zal wel wat afkoeling geven. Als je zeker wil kamperen in die streek, zou ik zeker voor Valley of Fire kiezen en niet iets tussen LV en VoF in.
reusa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door reusa »

Opnieuw hartelijk dank voor de reacties. Ik vind het echt heel aardig dat jullie zo meedenken!

Leuk om te horen dat het 'anders' is en toch ook niet verkeerd. Het meeste is wel bewust gekozen op basis van wat we hebben gelezen. Niet op basis van ervaring (geen amerika-ervaring, wel reiservaring) dus als iets echt onlogisch is horen we het graag.

Om even de route te volgen: SF zou het beste zijn om te starten, maar dat laten we even van de tickets afhangen. Ik begreep dat one way niet duurder hoeft te zijn maar ik vind mn retouren die goedkoper zijn..? SF - Kings NP - sequoia - bodie (lijkt mij leuk, ik zocht nog een spookstadje wat niet te toeristisch is?) zou dan mooi zijn. Death valley hoeft voor ons niet per se.
Yosemity slaan we over omdat het een druk park lijkt. En qua aantal parken en natuurbezienswaardigheden hebben we nu ook al een mooie lijst.

Kings NP willen we wel graag bezoeken (ook als we vanuit LA zouden komen). Kun je vanuit Dorst Creek ook naar Kings NP voor een dag? Of is dat een lastige route?

Ter hoogte van LV zouden we vanwege de hitte in een appartement kunnen waar vanuit we ook naar Valley of fire kunnen? Kamperen in Valley of fire in een tent lijkt mij ook best warm. Ik dacht aan een appartement tussen LV en Vof zodat we een keer naar LV en een dag naar Vof kunnen? Of zouden we een paar dagen appartement doen in de buurt van Page/Grand Canyon zodat we ook naar Bryce kunnen? En Lake Powell hebben jullie niet genoemd, daar dacht ik ook nog aan....

Bryce ga ik opnieuw eens goed bekijken of dat beter is (in plaats van?) of kan worden ingepast, we hebben nog nachten over.
Ik dacht hooguit dat we met een rijtje valley of fire - zion - grand canyon (inderdaad North rim) wel genoeg parken/rotsen vlak na elkaar gezien zouden hebben? (denk aan onze 3 pubers van dan 11, 13 en 14?).

San Diego is een bewuste keuze, het lijkt ons een fijne stad. Ergens las ik de woorden skate en surfstad...en tja met die 3 pubers (jongens) hé....toen stond het ineens op ons lijstje.... :lol:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Bodie kun je niet vanaf Sequoia bezoeken, dan moet je onderlangs of bovenlangs. Dit kan wel als je via Yosemite gaat en de Tioga Pass maar anders zal dit niet lukken.

Wij hebben vanuit Dorst Creek ook een keertje Kings Canyon bezocht. Dat was wel te doen in 1 dag. Hier ons verslag.

Ik zou Valley of Fire bezoeken op je reis van Las Vegas naar Zion. Je zou dan bijv. nog een extra overnachting in Zion kunnen doen.
Houden je kinderen van wandelen? Angels Landing of Observation Point is anders ook nog wel een aanrader. Wij deden Angels Landing in 2007 en Observation Point in 2015.
Je kunt die overnachting ook bij Bryce plaatsen.

Ik zou gewoon een hotel in Las Vegas nemen. Aan de strip vind je vaak best mooie deals en dan heb je toch de echte Vegas ervaring.

Wat betreft het reizen door de parken met 3 pubers ligt het er natuurlijk aan wat voor kinderen het zijn. De onze vonden en vinden het altijd fantastisch om te klimmen en te klauteren, een beetje van de gebaande paden gaan of hier en daar wat zwemmen, dammen bouwen of zoiets.

Edit: Lake Powell kun je prima vanuit Page bezoeken of kampeer aan het water in Lone Rock Beach of Wahweap Campground.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Ah ja dat was de reden dat we Bodie niet hadden ingepland en ik op zoek was naar een ander spookstadje (maar niet calico).

De kinderen zijn niet direct heel gek op wandelen (saaiiiii). Maar ze zijn wel sportief en houden zeker wel van klimmen, klauteren, zwemmen etc. Ik heb met veel plezier al een aantal van jouw verslagen gelezen Elly en herken ons wel in jullie manier van vakantie vieren. Ik heb ook echt een groot aantal tips genoteerd en een deel van onze wensen zijn geïnspireerd op jullie (laatste) reis/reizen. (bijv Sedona)

Ik had gelezen over mooie deals die jij vond, daar ga ik je verslagen nog eens op terug lezen. Mooie deals vinden vind ik soms lastig (daarom hebben we ws ook nog geen vliegticket).

Ik las ook ergens dat jullie in Kanab hadden overnacht? Is dat een handige uitvalsbasis?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Tussen Las Vegas en Valley of Fire ligt ook niet zoveel. Ik zou ook voor Vegas kiezen, desnoods off strip.

Lake powell ligt langs/bij Page dus ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt.

Ik zou Bryce niet vanuit Kanab of Page doen. Zeker niet je eerste keer. Gewoon bij Bryce overnachten
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hadden destijds een huis geboekt in Kanab. Dat was de reden dat we daar overnacht hebben. We wilden eigenlijk iets in Page destijds maar daar kon ik geen betaalbaar huis vinden. Wij waren toen (2011) eigenlijk helemaal niet van plan om Zion te bezoeken maar hebben dat ter plekke bedacht omdat de kinderen de zoveelste hoodoo en dirtroad een beetje zat waren.
Het kan dus wel maar de locatie is niet ideaal.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

We hebben de tickets geboekt. Retour LA. Ik heb er zoooo veel zin in. Nu nog definitief beslissen wat we doen qua camper (camervan?). Uiteindelijk lijkt de weegschaal namelijk toch door te slaan naar de camper ipv huurauto met tent.

En dan verder met de route. Eerst maar weer eens al jullie reacties en verslagen lezen. De voorpret is ook al zooo leuk! :clap:
reusa
Amerika-ontdekker

Spookstadje?

Bericht door reusa »

Hoi, graag zouden we naar Bodie gaan, het lijkt ons heel interessant om een spookstadje te bezoeken. Maar onze route loopt grofweg van LA - Sequoia - LV via Page naar San Diego dus Bodie is nog al om.
Nu heb ik inmiddels gelezen over Calico maar dat lijkt zo toeristisch. Misschien is Bodie dat overigens ook wel?
Weet iemand van jullie een goed alternatief?
reusa
Amerika-ontdekker

Van LA naar Sequoia met camper

Bericht door reusa »

Hoi,
we kunnen onze camper (El Monte) op dag 2 ophalen tussen 1 en 5 's middags in LA. Die dag wilden we nog naar Three Ville rijden om de dag erna naar Sequoia Park te kunnen.

Vragen:
Stel dat we onze camper pas later in de middag krijgen. Is Three Ville dan nog te doen?
Is het met een camper (22ft) te doen om via de 198 het park binnen te rijden (augustus).
Ik denk dat we die nacht in Lodgepole willen overnachten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Van LA naar Sequoia met camper

Je bedoelt Three Rivers?
Ik weet niet waar je precies de camper ophaalt, maar het zal al snel een uur of 4 rijden zijn. En je zult eerst nog boodschappen gaan doen neem ik aan.
Als je laat weg rijdt, lijkt me dat wel ver.
Met een 22ft camper is de 198 te doen, maar het is een kronkelige weg, dus reken (veel) meer tijd dan GoogleMaps aangeeft. Hou er rekening mee dat je geacht wordt opzij te gaan als iemand je wil inhalen.
Wil je ook via de 198 het park weer verlaten? Kijk ook eens naar de 180.

Marianne
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

O ja haha ik bedoel Three Rivers. Gebruik steeds het laatste eindje van Kernville....;))

Doordat we met een camper gaan (vandaag besloten) en deze pas tussen 1 en 5 mag worden opgehaald, begon ik over de afstand naar Three Rivers te twijfelen. Maar wat zou dan wijs zijn vanuit LA op weg naar Sequoia om te overnachten?
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Niemand goede tips qua spookstadjes...?

Houd me aanbevolen...!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou kunnen overwegen om van Sequoia/Kings Canyon via Yosemite en de Tioga Pass naar Las Vegas te rijden, dan kun je Bodie meenemen. :wink: Het scheelt ongeveer 3 uur rijden.
Kijk eens op www.ghosttowns.com voor mogelijkheden. Ik heb alleen ervaring met Bodie en Calico.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ben je de dagen ervoor al in LA? En zo ja heb je dan een auto? Dan zou je de boodschappen al kunnen doen.
Verder zit er wel echt een verschil in of je om 2u wegrijd of om 1630. En inderdaad, waar haal je de camper op? Ik zou denk ik ergens rond Bakersfield een campground zoeken.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Nee we landen op 11/8 in LA.
Halen dan 12/8 camper op. Idd het maakt dan wel verschil hoe laat, maar hebben we wat te kiezen of kun je ook echt een tijd genoemd krijgen die laat op de middag is? (Bij El Monte hebben we de camper gehuurd).

Ik ben nu ah puzzelen of we idd toch van LA naar Sequoia via Yosemite - Bodie - naar Las Vegas zullen gaan. Het rondje wordt dan wel wat langer.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Het rondje zag er nu ongeveer zo uit:
11-08-2016 AMS - LAX
12-08-2016 LA - Three Rivers
13-08-2016 Three Rivers- Sequoia
14-08-2016 Sequoia - Sequoia
15-08-2016 Sequoia - Sequoia
16-08-2016 Sequoia - Kernville
17-08-2016 Kernville - Las Vegas
18-08-2016 Las Vegas - Las Vegas
19-08-2016 Las Vegas - Zion via Vof
20-08-2016 Zion - Zion (The Narrows)
21-08-2016 Zion - Grand Canyon (north rim)
22-08-2016 Grand Canyon - Page
23-08-2016 Page - Page/ Sedona
24-08-2016 Sedona - Sedona
25-08-2016 Sedona -?
26-08-2016 ? - ?
27-08-2016 ? - San Diego
28-08-2016 San Diego - San Diego
29-08-2016 San Diego - San Diego
30-08-2016 San Diego - San Diego
31-09-2016 San Diego - LA
01-09-2016 naar huis (LA)
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Is dat een goede optie? Om van Sequoia via de Tioga Pass naar Bodie te rijden? Wij willen graag naar Sequoia maar hoeven dan eigenlijk niet per se in Yosemite te staan. We zouden dan op 1 dag (vertrek ochtend vanuit Sequoia - of evt Kings) via de Tioga Pass naar Bodie rijden. Daar willen we dan graag Bodie bekijken en er na een overnachting ergens doen.
Dan door naar Las Vegas.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Bodie is best grappig om te bezoeken, maar toen wij er waren in oktober 2013, gewoon op een doordeweekse dag, kon je er over de hoofden lopen, zo druk. Het is maar een kort seizoen daar, want in de winter zijn de wegen meestal dicht voor gewone auto's.

Ik vond het enig om te lezen over de geschiedenis van ieder pand en de lotgevallen van de inwoners (er was toen geen echte tour, gewoon een papieren informatieblad). Voor kinderen echter is het niet bijzonder boeiend: gewoon een stoffige berg verwaarloosde houten huizen waar je voor 99% niet in mag en al helemaal niet op mag klimmen. Het grootste deel van het stadje is niet toegankelijk voor publiek. Op een krakkemikkig winkeltje met wat boeken en wc's na is er geen enkele publieksvoorziening (geen koffie, geen eten, geen hotel) en geen entertainment. Ik verwachtte eigenlijk zo'n barretje met nep-cowboys en paarden, maar het was gelukkig voor mij echt allemaal authentiek verlaten :D

Death Valley en Yosemite daarentegen... De uitzinnige hitte, de stilte en het bizarre landschap van DV, de overdaad aan flora, fauna en gesteente in Yosemite: geweldig. En dan hebben we door weersomstandigheden (brand, sneeuw) nog altijd de Tioga Pass niet gereden.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer