Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ReisM: zuidwesten zomer (dochter van 14)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ReisM
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis ReisM: zuidwesten zomer (dochter van 14)

Bericht door ReisM »

Paardrijden gaat hem niet worden, ik ben bang voor paarden. Mocht ik dat niet zijn, dan lijkt Bryce me wel prachtig daarvoor!

Scottsdale is wel een must voor ons, ten eerste de Saguaro cactussen in die regio. En ten tweede, uit onze eerste rondreis bewaren we erg goede herinneringen aan Scottsdale en Sedona, daarom willen we dat nu niet overslaan. Daarnaast, als we meteen naar Sedona zouden gaan, zouden we weer heel weinig tijd daar hebben.

Wat betreft Page, we hebben heeeeel stiekem al plannen om over een paar jaar een rondtocht Yellowstone / Moab te gaan doen :oops: en dan zouden we Monument Valley en Page ook mee kunnen pakken. Je moet wat te wensen overhouden :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je hebt nu wel amper tijd voor Sequoia & Kings Canyon NP. Hoe je route nu is zou ik echt dat laten vallen en Page opnemen tussen de GC en Bryce of ZIon. Je zou een volgende reis dan bv Yellowstone en Moab mee kunnen pakken en dan Moab - Monument Valley - Capitol Reef- Bryce en dan waar je daarna heen wilt kunnen doen. Dan heb je met de Ut128, Ut95 en Ut12 de mooiste wegen uit het zuidwesten in je route zitten.
Dus ik zou Page wel meepakken deze trip.
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

@ PSVWally, in mijn laatste route heb ik twee nachten voor SeKi, dat lijkt me wel genoeg voor wat we willen zien daar? In feite hebben we daar 2 halve dagen en 1 hele dag. We zouden in het park willen overnachten.

17 Yosemite - Sequoia NP (Kings Canyon, Zumwalt Meadow, Grizzly Falls)
18 Sequioa NP (General Sherman, Congress Trail, Moro Rock)
19 Sequoia NP - Monterey

En dank voor je voorzet voor een route voor een eventuele tweede reis :D
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

Eindelijk weer nieuws, de voorbereidingen vorderen :) .

Wij hebben inmiddels tickets geboekt, het is een retour LAX geworden van 25 juli t/m 16 augustus. We vliegen rechtstreeks met KLM. Niet de goedkoopste vlucht, maar voor rechtstreekse vluchten toch wel de meest gunstige optie. En een indeling van 3-4-3 in het vliegtuig en omdat wij met ons drieen zijn is dit wel een heel fijne indeling.
Dit betekent dus een aanpassing in de route.
De route is nu als volgt:

di 25 1 AMS - Los Angeles
wo 26 2 Los Angeles - Palm Springs Griffith Observatory, Hollywood
do 27 3 Palm Springs - Scottsdale Joshua Tree NP
vr 28 4 Scottsdale - Grand Canyon McDowell Sonoran Preserve (horseshoe loop), Montezuma, Sedona
za 29 5 Grand Canyon - Bryce s ochtends GC, tussenstop Horseshoe bend
zo 30 6 Bryce - Zion Hike in Bryce (Queens Garden / Navajo loop), Zion Canyon Overlook Trail
ma 31 7 Zion Twee hikes (Riverside walk, Grotto/Kayente/Emerald pools)
di 1 8 Zion - Las Vegas Valley of Fire: Elephant Rock, Fire wave, White domes loop, evt langs Hoover dam
wo 2 9 Las Vegas
do 3 10 Las Vegas
vr 4 11 Las Vegas - Lone Pine Death Valley
za 5 12 Lone Pine - Mammoth Lakes Alabama hills, Ancient Bristlecone Park
zo 6 13 Mammoth Lakes - Yosemite NP Bodie, Tioga pass: Olmstead Point, Tenaya Lake, Tulumne meadows
ma 7 14 Yosemite - Oakhurst Vernal Fall Footbridge, Cook's Meadow Loop, Bridalveal Fall?, Glacier Point
di 8 15 Oakhurst - Sequoia NP Kings Canyon, Zumwelt Meadow Trail, Roaring River Falls
wo 9 16 Sequoia NP General Sherman Tree, congress trail, Tokopah falls, (big trees trail), moro rock
do 10 17 Sequoia NP - San Francisco Golden gate park
vr 11 18 San Francisco fietsen Golden Gate Bridge, Pier 39 / Fisherman's Wharf, shoppen
za 12 19 San Francisco - Monterey Alcatraz
zo 13 20 Monterey - Pismo Ochtend Walvistocht?, Piedras Blancas zeekoeien
ma 14 21 Pismo - Los Angeles Santa Barbara, Santa Monica
di 15 22 Los Angeles - Warner Bros tour, strand
wo 16 23 Los Angeles - AMS
do 17 24 AMS

Afwijkingen ten opzichte van de voorbeeldroute:
- We kiezen voor de (om-)weg via Scottsdale omdat we graag een glimp van de saguaro's willen opdoen en de rit van Scottsdale naar Grand Canyon (via Sedona) ons veel meer trekt dan de route via Kingman. Tijdens onze eerste reis vonden we dit een erg mooie omgeving. En we hebben alledrie niets met route 66 :D .
- Geen overnachting in Death Valley maar in Lone Pine, voor tijd bij de Alabama Hills en Ancient Bristlecone Park.
- Geen overnachting in Page, we willen daar alleen Horseshoe bend zien en omdat we vroeg uit de Grand Canyon vertrekken moet dat haalbaar zijn.
- Twee nachten in SeKi, dit trekt ons enorm en vond ik 20 jaar (zo lang geleden al...) terug een van de hoogtepunten. Ben ook heel benieuwd naar Kings Canyon.

Nu kan het boeken van de hotels beginnen, die in de NP's ga ik proberen vandaag vast vast te leggen. We willen graag in of zo dicht mogelijk bij de NP's overnachten.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Voor de saguaro's kun je beter terecht in Tucson en niet in Scottsdale.
In Tucson staan de berghellingen vol en ligt ook het Saguaro NP en het prachtige Desert Museum.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

Tuscon zou nog mooier voor de cactussen zijn maar ligt te ver uit de route. Van onze vorige reis weet ik nog dat er in de omgeving van Phoenix / Scottsdale ook wel mooie cactussen zijn :) . En we pakken dan de mooie route richting Sedona en Grand Canyon mee :)
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

6. Re: Saguaro cactus near Phoenix

Mar 11, 2013, 8:34 AM
On I-17 just past Anthem, go east on the Carefree Highway then take Cave Creek Road through Cave Creek and Carefree to Pima Road. Head south into Scottsdale. Saguaros on both sides of the Carefree Highway, Cave Creek Road and Pima, and it might be safer to park than on I-17. Whatever you decide to do, though, you will be seeing lots and lots of Saguaros after you pass Sunset Point.

Misschien heb je hier iets aan. (maar dan de route andersom)
Wij vonden trouwens Sedona en omgeving ook prachtig.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben heel benieuwd hoe je denkt dag 4 en 5 voor elkaar te krijgen. Verder zit je er in het weekend dus bij de GC zal het goed druk zijn. Maar ik zou echt een keuze maken wat je tussen Scottsdale en de GC gaat bekijken, want nu ga je ergens tijdgebrek hebben
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

@PSVWally, Dat zijn inderdaad de drukste dagen van de reis. We hebben ervoor gekozen Sedona als overnachtingsplaats te schrappen ten gunste van een extra nacht in SeKi, zodat we daar 2 nachten hebben.

De planning voor die dagen is als volgt. Op dag 4 rekenen we als zuivere reistijd 4 uur. We gaan we bij zonsopkomst een wandeling maken bij McDowell Sonoran Preserve in Scottsdale is het idee. Dan via Montezuma naar Sedona, daar lunchen.
Dan door naar de GC. We willen daar alleen een paar viewpoints "doen". Vriend en ik zijn er eerder geweest en voor dochter zullen wat viewpoints ook voldoende zijn.

Op dag 5 weer bij zonsopkomst eruit, zonsopgang zien in de GC en dan door via Horseshoe Bend naar Bryce.

En vanaf dat moment wordt de reis rustiger :) .

@IngridZw, dank voor de tip, klinkt veelbelovend, ik ga het bekijken!
Edit: heb het inmiddels bekeken, die weg past precies binnen onze route van McDowell Sonoran Preserve naar het noorden :thumbup: . En inderdaad via Streetview al mooie cactussen gezien :D
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

Inmiddels de hotels zoveel mogelijk geboekt, kosteloos te annuleren (behalve Cedar Logde, die kost 7,50 als we annuleren:

Los Angeles - Best Western Airport Plaza Inn
Palm Springs - Best Western Inn
Scottsdale - Howard Johnson
Grand Canyon - Maswik Lodge
Bryce - Bryce pioneer village
Zion - Bumbleberry inn (2 nachten)
Las Vegas - Nog boeken, mede afhankelijk van Myvegas (3 nachten)
Lone Pine - Dow villa motel
Mammoth Lakes - Quality Inn
Yosemite NP - El portal, Cedar Lodge
Oakhurst - Yosemite Sierra Inn
SeKi - Grant Grove Rustic Cabin (2 nachten)
San Francisco - Cow Hollow Inn (2 nachten)
Monterey - Colton inn
Pismo - Ocean Palms motel
Los Angeles - Seaview hotel Santa Monica (2 nachten)

Waar mogelijk hebben we hotels met ontbijt geboekt. Al is het maar een kop koffie en een muffin, mijn vriend is heel slecht te pruimen met een lege maag ;). Geboekt via abnsave, aaa korting en booking.com.
In Bryce hadden we Bryce View Lodge willen boeken, maar die was precies voor onze nacht al vol.
Duurste overnachting is Monterey. Wát een prijzen daar :o

Ik heb al veel gelezen op het forum over hotels, volgens mij zitten hier geen echt slechte hotels bij. Als er nog don'ts bijzitten bij de geboekte hotels, dan hoor ik het graag :).
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

Inmiddels zijn we terug van deze reis. Iedereen die tips heeft gegeven, (nogmaals) bedankt! We hebben echt een fantastische vakantie gehad. Hierbij een korte opsomming van onze ervaringen.

Palm Springs als overnachtingplaats zouden we de volgende keer niet doen. Het was er heet en de stad sprak ons niet echt aan. Joshua tree was wel erg mooi als eerste NP dat we bezochten. De Mccallum Trail in Coachalla Valley Preserve is ook een aanrader, mocht je toch in Palm Springs zijn ;) .

Dag 4 en 5 waren inderdaad lang, een extra tussenstop bij bijv. Sedona of bij Page was fijn geweest. Zeker omdat het nu twee vrij lange reisdagen achter elkaar waren. Maar we zijn wel errug blij dat we toch het stuk bij Scottsdale hebben meegepakt, de wandeling in het McDowell Sonoran Preserve was een heel mooie introductie in de woestijn en ik heb zoveel mooie cactussen gezien! Het was de "omweg" zeker waard.

Grand Canyon in het weekend viel erg mee qua drukte, een klein stukje richting Hermit's rest met de bus en je was het gros van het volk al kwijt.
Bryce: wow, wat mooi! Helaas ivm een kapotte knie (heel, heel hard gevallen op dag 2 van de reis :( ) maar een klein stukje naar beneden kunnen wandelen)
Zion viel ons wel erg tegen qua drukte; het was er heel mooi maar door de drukte zijn we over dit park het minst positief.
Las Vegas was super voor 3 nachten, heerlijk shoppen, ons vergapen aan alle hotels en relaxen aan het zwembad.
Bodie heeft ons ook heel positief verrast, was nog leuker dan we hadden gedacht!
Yosemite was ook heel mooi, bij de Lower falls was het druk maar op Happy Isles waren we praktisch alleen :D .
SeKi was prachtig, vooral Giant Forest. De Shermantree was vooral erg druk, maar de Congress trail was mooi en rustig. We zagen een (puber-)beer in de meadow bij de Big Trees Trail :thumbup: (sowieso een leuke korte informatieve trail!).
Gefietst in San Francisco, ook een hele ervaring.
Langs de kust bij Pismo Beach in de verte walvissen gezien (en een gevluchte zeehond bij het strand :D ) en in Santa Monica genoten van de gezelligheid en het strand.

Nu bijkomen van alle ervaringen!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mooi dat je zo'n leuke trip hebt gehad en thanks voor de terugkoppeling.

Overigens eens met Palm Springs. Puur voor een overnachting ok, maar niet bijzonder qua stad. Ben je daar wel op de walk of fame of bv naar de Aerial tramway geweest?
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

Nee, we hadden het schema een klein beetje omgegooid. De eerste dag niet LA in geweest maar naar Joshua Tree gereden, omdat we zo vroeg wakker waren :D. Daarna hadden we geen puf meer om wat te doen, vanwege dat ik heel hard viel bij aankomst bij het hotel (knie kapot, enorm geschaafd en een blauwe plek en uiteindelijk zwelling ter grootte van een koffiekop-schotel :cry:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer