Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SjefkeNL: 22 dagen, enkele vragen/tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis SjefkeNL: 22 dagen, enkele vragen/tips?

Bericht door K&N »

Op zich is jullie reis te doen maar ik vind het allemaal wel gehaast. Het eerste gedeelte heb je al aangepast. Na LA gaan jullie te snel en mis je veel. De kust is vanaf bijv. Moro Rock naar Montery schitterend en daar heb je nu te weinig tijd voor.
Liggen de hotels al vast of kun je nog iets annuleren?
Dan zou ik San Diego oververslaan en die dag al gebruiken om rustig langs de kust richting San Francisco te gaan. Dit vorjaar hebben wij de trip van San Francisco naar LA gedaan. Misschien heb je iets aan ons blog https://tiogatours.nl/voorpret/reisvers ... -usa/home/ Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
SjefkeNL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SjefkeNL »

Mrvanilla schreef:Mijn ervaring met Bryce is dat de eerste paar stops (waaronder Sunset Point en Sunrise Point) echt heel erg druk zijn (ervaring gebaseerd op een bezoek in mei en een bezoek in september). Het is een klein park met veel bezoekers. Je kunt natuurlijk prima met de auto proberen, ik zou dan wel zorgen dat je daar erg vroeg bent. Zo ben je wat meer verzekerd van een parkeerplaats bij de trailhead. De combowandeling die jij noemt is erg mooi en niet al te zwaar, een echte aanrader. Maar hoe rustiger het is, hoe fijner het wandelen is. Zeker het eerste deel van de trail kan onaangenaam druk zijn.

Overigens kun je prima alle uitzichtpunten doen inclusief de wandeling hoor.
Dan lijkt het me het verstandig om eerst de trail te doen en daarna beginnen met de uitzichtpunten :thumbup:
Dankjewel voor het antwoorden :)

@K&N, bedankt voor de tips, maar ik blijf erbij wat we nu hebben ook al weet ik dat het soms wat gehaast is.. maar ik onthou het voor de volgende rondreis in de toekomst ;) Nu zat tussen 1e gedachte dat we deze reis gingen doen en boeken vrij weinig tijd ivm ziekte van een familielid. Volgende keer ga ik ook alles zelf boeken en VEEL eerder plannen ;)
(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
SjefkeNL
Amerika-ontdekker

Bericht door SjefkeNL »

Ik ben al weken bezig met het Roadbook, Er staat al erg veel in over informatie ter plekke, zo hoeven we daar weinig uit te zoeken.
Nu heb ik een vraag..

Krijg je als je de nationale parken (bijv yosemite / grand canyon) ook een flyer/boekje met informatie over het park?
Als dit zo is hoef ik minder in mijn eigen boek te zetten, ik heb ooit online wel een van yosemite volgens mij gezien, maar ik kan hem nergens meer vinden en ook voor andere parken zou het fijn zijn.
(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Bij de ingang van een nationaal park kan je steeds een map krijgen en vaak ook nog een krantje.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja hoor, je krijgt bij de ingang van elk park (behalve bij Death Valley, daar moet je naar het visitor center) een kaart van het park en de Park Guide. Die Guide is een krantje met erg veel informatie. Meestal komen die een paar keer per jaar uit, dus ze zijn gericht op het seizoen dat je er bent. Om een idee te krijgen van wat er in staat: zie hier voor een voorbeeld van de Yosemite Guide . Blijkbaar is er geen krant meer voor de GC; je krijgt nu deze Pocket Guide.

Marianne
SjefkeNL
Amerika-ontdekker

Bericht door SjefkeNL »

Daar was ik na op zoek!
Dankjewel :D
(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer