Maar met die korte stops in DV heb je toch een veel te lange dag tussen Pahrump en Ridgecrest? Als je een mooi hotel hebt met zwembad is dat misschien nog iets, maar het lijkt me toch niet optimaal.Edelweiss schreef:Dus een heeel lange dag in de auto en bij de stops in DV kun je in augustus maar zo'n 10 minuutjes de auto uit wegens de hitte had ik gehoord (?) Dus dat leek me zielig voor kinderen. Zeker als de volgende dag dan ook weer begint met 4 uur rijden richting Sequoia. En ik dacht dat men altijd aanraadt om vroeg in de parken te zijn, vandaar ook Pahrump.
Vroeg in de parken zijn is vaak heel mooi, maar vanuit Pahrump ben je niet echt vroeg in DV, een overnachting in het park zou het mooiste zijn; dan heb je 1 overnachting in plaats van 2 én je zit er tijdens de mooiste uren van de dag, met de laagstaande zon.
Zion is ook heet, maar het is wel groen en er is water. Langs de Parus Trail kunnen de kinderen het water in, net als langs de Riverside Walk. Heb je een hotel in Springdale gevonden? Dat kan ook nog een reden zijn om het wel of niet te doen. Vanuit Springdale ben je snel in het park, zonder parkeerproblemen. Hoe wel rekening met grote drukte bij de shuttlebussen.
Voor de rust is jouw route natuurlijk wel te doen, maar ik zou dan eerder overwegen om het deel ten oosten van Las Vegas te vergeten, zeker omdat je zo bang bent dat de kinderen de parken niet leuk zullen vinden.
Marianne