Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Edelweiss: 3 weken met 3 kids (3,5,7)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Edelweiss: 3 weken met 3 kids (3,5,7)

Bericht door Martin & Marianne »

Edelweiss schreef:Dus een heeel lange dag in de auto en bij de stops in DV kun je in augustus maar zo'n 10 minuutjes de auto uit wegens de hitte had ik gehoord (?) Dus dat leek me zielig voor kinderen. Zeker als de volgende dag dan ook weer begint met 4 uur rijden richting Sequoia. En ik dacht dat men altijd aanraadt om vroeg in de parken te zijn, vandaar ook Pahrump.
Maar met die korte stops in DV heb je toch een veel te lange dag tussen Pahrump en Ridgecrest? Als je een mooi hotel hebt met zwembad is dat misschien nog iets, maar het lijkt me toch niet optimaal.
Vroeg in de parken zijn is vaak heel mooi, maar vanuit Pahrump ben je niet echt vroeg in DV, een overnachting in het park zou het mooiste zijn; dan heb je 1 overnachting in plaats van 2 én je zit er tijdens de mooiste uren van de dag, met de laagstaande zon.

Zion is ook heet, maar het is wel groen en er is water. Langs de Parus Trail kunnen de kinderen het water in, net als langs de Riverside Walk. Heb je een hotel in Springdale gevonden? Dat kan ook nog een reden zijn om het wel of niet te doen. Vanuit Springdale ben je snel in het park, zonder parkeerproblemen. Hoe wel rekening met grote drukte bij de shuttlebussen.

Voor de rust is jouw route natuurlijk wel te doen, maar ik zou dan eerder overwegen om het deel ten oosten van Las Vegas te vergeten, zeker omdat je zo bang bent dat de kinderen de parken niet leuk zullen vinden.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Natuurlijk is het leuk om Sequoia toe te voegen evenals andere dingen maar je moet ook reeel zijn.
Ik heb niet alles gelezen en via Kingman met een stop bij Hooverdam en eventueel een middagje strand bij Lake Mead prima om in Pahrump te eindigen. Het geeft je meteen een uur a anderhalf voorsprong bij een vertrek uit Las Vegas. En in vergelijk met 30 jaar terug is Pahrump een behoorlijk stadje geworden. Ridgecrest ken ik zo niet.
Maar al met al kun je dan wel de meeste tijd in de DV gebruiken.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Edelweiss
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Edelweiss »

Lieve mensen, dit moest het dan maar worden... Ik heb de rijafstanden en de overnachtingen tussen Grand Canyon / DV een stuk opgeschoven waardoor we wat meer rijden op een dag en daardoor toch Sequoia NP kunnen meenemen zonder extra dagen. Ik realiseer me dat we nu (nog) later op de dag door DV rijden dan vanuit Pahrump maar dat vind ik niet erg voor deze keer. Als we bepaalde dingen deze reis heel mooi vinden gaan we die later nog wel eens uitgebreider doen. Te veel tijd in de stad werd ook gezegd maar wij vinden de stad en het strand ook leuk.

Za 29
15.00 LAX -> direct naar hotel
Overnachting in: Santa Monica Beach

Zo 30
S. Monica Beach/pier, 13.00 uur auto halen -> rijden naar Huntington B.
Overnachting in: Huntington Beach
Afstand: 60 km 1 uur

Ma 31 Huntington Beach zwemmen & relaxen, boodschappen

Di 1
Legoland
Afstand: 2x 100 km 2x 1 a 1,5 uur

Wo 2
Huntington Beach ochtend + middag rijden naar Vegas
Overnachting in: Vegas
Afstand: 400 km 4 uur

Do 3
Vegas

Vr 4 Vegas - Zion (ochtend direct rijden, via Valley of Fire Hwy, middag Zion)
Overnachting in: Zion (Springdale)
Afstand: 300 km 3,5 uur

Za 5
Zion - Bryce (ochtend Zion, rijden naar Bryce, middag in Bryce)
Overnachting in: Bryce (bij ingang park)
Afstand: 120 km 1,5 uur

Zo 6 Bryce - Page (ochtend Bryce, middag rijden naar Page)
Overnachting in: Page
Afstand: 250 km 2,5 uur

Ma 7
Page (Lower Antelope Canyon, Horseshoe) + naar Grand Canyon (sunset)
Overnachting in: Tusayan
Afstand: 220 km 2,5 uur

Di 8
Grand Canyon bezichtigen ochtend + helikoptertour -> einde middag rijden naar Las Vegas
Afstand: 436 km 4 uur

Wo 9
Vegas - Death Valley (via Dante,Zabriskie,Badwater) - Bakersfield
Overnachting in: Bakersfield
Afstand: 700 km 7,5 uur (incl. rijtijd sights)

Do 10
Bakersfield - Sequoia Park - Visalia
Overnachting in: Visalia
Afstand: 300 km 5 uur

Vr 11 Visalia - Santa Monica
Afstand: 300 km 3 uur

Za 12 Santa Monica & Venice Beach

Zo 13 Santa Monica - Hollywood (o.a. Griffith Observatory)
Overnachting in: Hollywood

Ma 14 Universal Studios
Overnachting in: Hollywood

Di 15
Ochtend Hollywood/Mulholland Dr. - middag waterpark hotel Anaheim
Overnachting in: Anaheim

Wo 16 Disneyland
Overnachting in: Anaheim

Do 17 Strand en shoppen Santa M./Venice
Overnachting in: Marina del Rey

Vr 18
Auto inleveren 13.00 uur, vlucht 16.50 uur

Wat denken jullie er zo van? Belangrijkste is of het haalbaar is met 3 jonge kinderen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind de laatste nachten met al die overnachtingen rond LA op verschillende plekken wat vreemd.

Zeker als je via Valley of Fire gaat mis ik echt tijd voor Zion. Nu is het misschien geen kinder park, maar vanwege VoF en het tijdverschil ben je er waarschijnlijk pas op het einde van de middag. De rit en bezichtiging van death valley vanuit Vegas naar Bakersfield zal echt veel autozitten zijn voor de Kids. Ik zou in ieder geval echt een dag van LA halen en bij sequoia zetten om ergens daar iets meer rust te creëeren.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik denk ook dat je voor Zion weinig tijd overhoudt.
Het is er mega druk.
Met je eigen auto mag je het park niet in.
Je bent verplicht de gratis shuttle te gebruiken
Plekken om te parkeren zijn snel vol en daarna nauwelijks te vinden.

Maar een goede reden om dit park een volgende keer nog eens over te doen. :thumbup:
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hans B schreef:Plekken om te parkeren zijn snel vol en daarna nauwelijks te vinden.
Ze overnachten in Springdale, dus ze kunnen met de gratis shuttlebus naar het park. Of heel vroeg naar het parkeerterrein rijden, dat scheelt weer op het moment van vertrek naar Bryce.

Ik zou zelf een dag minder LA doen en die gebruiken voor Sequoia of Zion. Voor Universal vind ik de kinderen wel jong; dat is veel leuker als ze wat ouder zijn. Of doe 2 dagen Disneyland als de pretparken een must zijn. Maar ze zullen zich ook zonder een pretpark wel vermaken lijkt me.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Vergis je niet in de afstand van Visalia naar Sequoia Park (zeg maar naar de General Sherman Tree). Dat duurt minstens 1,5 uur heen en 1,5 uur terug. Vanaf de ingang (net na Three Rivers) heb je heel veel bochten wat niet echt opschiet. Plus je hebt daarvoor nog de rit vanaf Bakersfield. Al met al heb je die dag weinig tijd om het park te bezoeken. Ik zou echt een extra overnachting plannen voor Sequoia zodat je de volgende dag de hele dag kunt gebruiken voor het park. Je zou dan de dag daarvoor vanaf Las Vegas al iets eerder een overnachting kunnen plannen zodat je ook die dag minder kilometers hebt. Bijv. Lake Isabella of Kernville. Dit is een leuk stadje aan de rivier de Kern.
Voor een overnachting bij Sequoia ligt Three Rivers sowieso veel gunstiger dan Visalia.

Zomaar een tip: Jullie reizen met 3 jonge kinderen waar je rekening mee moet houden. Dan gaat het soms wat langzamer dan dat je van plan bent. Op tijd vertrekken etc. (en wij spreken uit ervaring want wij hadden dit jaar een peuter bij ons). Probeer je daar van tevoren op in te stellen en maak er geen haastvakantie van. Kinderen vinden het ook altijd fijn als er tijd is voor hen om te zwemmen.
Dat jullie de stad en het strand leuk vinden is natuurlijk prima. Is jullie keuze maar ik zou dan een park (of misschien 2) laten vallen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer