Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis SanFran: rondje Las Vegas met o.a. Yellowstone.
Re: Reis SanFran: rondje Las Vegas met o.a. Yellowstone.
Bedankt voor jullie tips. Ik ga zeker iets boeken dat nog te annuleren is en hou de accommodaties in het park zelf ook in de gaten. Ik weet nog niet exact wanneer we er zijn, hangt een beetje af van de prijzen van de vliegtickets. Wat handig is om qua dag te vliegen. Waarschijnlijk zal het van 7 tot 11 september of 8 tot 12 september zijn.
Ik zat nu dan aan het volgende te denken voor overnachtingen buiten het park:
Vanuit Grand Teton naar West Yellowstone
West Yellowstone
West Yellowstone - Gardiner
Gardiner - Cooke city
Is dat handig?
Ik zat nu dan aan het volgende te denken voor overnachtingen buiten het park:
Vanuit Grand Teton naar West Yellowstone
West Yellowstone
West Yellowstone - Gardiner
Gardiner - Cooke city
Is dat handig?
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, zo zou ik het ook doen.
Marianne

Marianne
We hebben gister de vliegtickets geboekt
Ben nu opzoek naar een hotel in/bij Grand Teton. Iemand nog tips? Budget is rond de €120 per nacht. Als het maar schoon is en niet te gehorig.

Ben nu opzoek naar een hotel in/bij Grand Teton. Iemand nog tips? Budget is rond de €120 per nacht. Als het maar schoon is en niet te gehorig.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij overnachtten 2008 in de Motel 6 in Jackson. Ik weet niet meer hoeveel wij betaalden, maar zeker niet de $226 + tax die ze tegenwoordig in juli vragen.
De Ranch Inn heb ik vaker voorbij zien komen en de Virginian Lodge hoort volgens mij ook bij de minst dure hotels in Jackson.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Ranch Inn is ons prima bevallen, wij hebben daar al twee keer overnacht. Maar voor 120 euro gaat het niet lukken. Dit jaar zaten wij in de Kudar Motel, is ook goed bevallen, ligt uitstekend. Ook niet duur, maar wel meer dan 120 euro.
In het park zelf is Colter Bay de goedkoopste optie denk ik.
Marianne
In het park zelf is Colter Bay de goedkoopste optie denk ik.
Marianne
Bedankt! De prijzen zijn inderdaad behoorlijk hoog.. Heb in elk geval Ranch Inn gemaild om te vragen wat zij rekenen. Via booking.com zijn daar geen kamers meer vrij en via expedia zit ik op €230.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ah, dankje! Dan zou het zo'n €130 moeten zijn voor een luxury room. Dat zou perfect zijn
Ik hoop dat ze nog iets beschikbaar hebben.

Kamer is geboekt in Ranch Inn! Ze reageerden ook echt super snel op de mail. Top. Bedankt weer voor de tips! 

Met nog 20 weken op de teller (duurt nog zo lang) ben ik bezig een roadbook te maken. Vind het altijd op voorhand wel fijn om de mooie routes en plekjes en bezienswaardigheden te noteren. Ben nu bezig met de planning voor omgeving Moab. We willen Arches, Canyonlands en Dead Horse State Park bezoeken. We hebben 2 volle dagen. Wat is de beste verdeling? We zullen beide dagen rond een uur of 10/11 op pad gaan. We zijn niet van plan (veel) te hiken.
Lijkt me met twee volle dagen niet heel moeilijk: Dead horse SP en Canyonlands NP liggen zo ongeveer naast elkaar en zijn prima samen op één dag te doen, heb je nog een hele dag over voor Arches NP. Check anders ook eens deze site voor tips voor invulling van beide dagen: http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html.
Dead horse SP en Canyonlands NP kan je prima doen zonder al teveel te moeten lopen, je kan daar met de auto goed van viewpoint naar viewpoint rijden. In Arches NP zul je moeten lopen om wat te zien, op de hierboven aangegeven site staan goede tips voor zowel korte als wat langere trials.
Dead horse SP en Canyonlands NP kan je prima doen zonder al teveel te moeten lopen, je kan daar met de auto goed van viewpoint naar viewpoint rijden. In Arches NP zul je moeten lopen om wat te zien, op de hierboven aangegeven site staan goede tips voor zowel korte als wat langere trials.
Thanks. Zat inderdaad al een beetje op die site te kijken, ook voor de andere parken die we gaan bezoeken! Dan gaan we in elk geval Canyonlands en Dead Horse state park combineren. Voor Arches toch maar even kijken welke trails voor ons geschikt zijn.
We zijn inmiddels helaas weer thuis na echt een geweldige reis. Bedankt allemaal voor jullie tips! Hieronder nog een samenvatting van onze reis.
We hebben in totaal zo'n 8100 km gereden. Wel erg veel. De volgende rondreis gaan we het wel wat rustiger aan doen. De dag na aankomst reden we van Las Vegas naar Salt Lake City, via Valley of Fire en Snow Canyon State Park. Deze rit vonden wij eigenlijk te lang. We kwamen ook pas om 22:00 aan in Salt Lake City, en vertrokken 's ochtends rond 10:00 uit Las Vegas. Dit zouden wij een volgende keer anders doen. Salt Lake City waren we 2 nachten, en dat was precies genoeg. Een mooie, schone en rustige stad met vriendelijke mensen. Grand Teton vonden we fantastisch, en we vonden het jammer dat we maar 1 nacht in Jackson hadden voor we door gingen naar Yellowstone. We hadden liever 2 nachten gehad, zodat we echt 1 volledige dag voor Grand Teton hadden. Yellowstone was ook echt geweldig, wat een afwisselend en enorm groot park! Hier sliepen we 4 nachten, en dit was precies goed. We hebben een zwarte beer gezien met 3 cubs, wolven, een coyote, hertjes en honderden bizons. Mount Rushmore vonden we ook erg leuk om te zien. Custer SP vonden we een beetje tegenvallen. Badlands was ook erg bijzonder. Rocky Mountain NP vonden we ook echt geweldig. Die kan ook worden toegevoegd aan het lijstje van favoriete NP'S. Vooral de herfstkleuren waren waanzinnig. Denver vonden we tegenvallen, vooral downtown. Arches was waanzinnig, daar hebben we enkele trails gelopen. Dead horse point SP was ook indrukwekkend. Dit hebben we gecombineerd met een bezoek aan Canyonlands. Hier hadden we eigenlijk te weinig tijd omdat we zowel Island in the sky als het Needles district wilden bezoeken. Needles District vinden wij ook echt een aanrader. De route er naar toe is prachtig, en dat deel is een stuk rustiger dan Island in the sky. Capitol Reef was ook echt super gaaf. Via de UT12 en Bryce Canyon naar Cedar City gereden. (Bryce Canyon hadden we eerder al uitgebreid bezocht, dus dit keer alleen doorheen gereden en bij een paar punten gestopt). De UT12 was ook echt waanzinnig, wat een mooie route!
We zijn geëindigd met een paar dagen Las Vegas, waar we allebei al meerdere keren zijn geweest. Ook dat was weer heerlijk. Al met al dus echt een fantastische reis gehad. Ik kan iedereen dit deel van Amerika aanraden. Het doet absoluut niet onder aan het 'standaard' rondje zuidwesten met Grand Canyon, Yosemite etc.
Nu lekker nagenieten van deze reis, en in december maar eens kijken wat we volgend jaar gaan doen. Het wordt in elk geval Amerika
We hebben in totaal zo'n 8100 km gereden. Wel erg veel. De volgende rondreis gaan we het wel wat rustiger aan doen. De dag na aankomst reden we van Las Vegas naar Salt Lake City, via Valley of Fire en Snow Canyon State Park. Deze rit vonden wij eigenlijk te lang. We kwamen ook pas om 22:00 aan in Salt Lake City, en vertrokken 's ochtends rond 10:00 uit Las Vegas. Dit zouden wij een volgende keer anders doen. Salt Lake City waren we 2 nachten, en dat was precies genoeg. Een mooie, schone en rustige stad met vriendelijke mensen. Grand Teton vonden we fantastisch, en we vonden het jammer dat we maar 1 nacht in Jackson hadden voor we door gingen naar Yellowstone. We hadden liever 2 nachten gehad, zodat we echt 1 volledige dag voor Grand Teton hadden. Yellowstone was ook echt geweldig, wat een afwisselend en enorm groot park! Hier sliepen we 4 nachten, en dit was precies goed. We hebben een zwarte beer gezien met 3 cubs, wolven, een coyote, hertjes en honderden bizons. Mount Rushmore vonden we ook erg leuk om te zien. Custer SP vonden we een beetje tegenvallen. Badlands was ook erg bijzonder. Rocky Mountain NP vonden we ook echt geweldig. Die kan ook worden toegevoegd aan het lijstje van favoriete NP'S. Vooral de herfstkleuren waren waanzinnig. Denver vonden we tegenvallen, vooral downtown. Arches was waanzinnig, daar hebben we enkele trails gelopen. Dead horse point SP was ook indrukwekkend. Dit hebben we gecombineerd met een bezoek aan Canyonlands. Hier hadden we eigenlijk te weinig tijd omdat we zowel Island in the sky als het Needles district wilden bezoeken. Needles District vinden wij ook echt een aanrader. De route er naar toe is prachtig, en dat deel is een stuk rustiger dan Island in the sky. Capitol Reef was ook echt super gaaf. Via de UT12 en Bryce Canyon naar Cedar City gereden. (Bryce Canyon hadden we eerder al uitgebreid bezocht, dus dit keer alleen doorheen gereden en bij een paar punten gestopt). De UT12 was ook echt waanzinnig, wat een mooie route!
We zijn geëindigd met een paar dagen Las Vegas, waar we allebei al meerdere keren zijn geweest. Ook dat was weer heerlijk. Al met al dus echt een fantastische reis gehad. Ik kan iedereen dit deel van Amerika aanraden. Het doet absoluut niet onder aan het 'standaard' rondje zuidwesten met Grand Canyon, Yosemite etc.
Nu lekker nagenieten van deze reis, en in december maar eens kijken wat we volgend jaar gaan doen. Het wordt in elk geval Amerika

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie terugkoppeling, leuk om te lezen!
Het Needles-deel ligt inderdaad nog een behoorlijk eind rijden van het Island in the Sky deel; eigenlijk is Moab daarvoor ook niet het beste vertrekpunt.
Ik ben ook weer gesterkt in mijn voornemen om volgend jaar in september naar onder andere Colorado te gaan.
Marianne
Het Needles-deel ligt inderdaad nog een behoorlijk eind rijden van het Island in the Sky deel; eigenlijk is Moab daarvoor ook niet het beste vertrekpunt.
Ik ben ook weer gesterkt in mijn voornemen om volgend jaar in september naar onder andere Colorado te gaan.

Marianne
Ja, Colorado in september is echt geweldig. We waren elke keer weer onder de indruk van alle mooie kleuren die we zagen. Wij willen volgend jaar ook wel weer terug 

Goed te horen dat het bevallen is! Dank voor de terugkoppeling! 

Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 669 Weergaves
-