Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door stegeman »

Ga ik lezen :thumbup:
Ben ook zeer benieuwd of er mensen zijn met ervaring san remo (wat angstig voor) en ervaringen onze cabin in springdale en de bb in Page (van deze 2 hoge verwachting)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waarom ben je wat angstig voor het hotel in SF. Volgens tripadvisor en yelp ook best goede punten, dus ik zou er niet zo angstig voor zijn. Het is wat oud en historisch wat ik ervan zie. Dat houdt in Amerika vaak in dat het, zeker met gedeelde badkamers rumoerig kan zijn, dus probeer niet bij een badkamer of toilet te zitten. Hou er rekening mee dat je, zeker in SF, normaal gesproken alleen op je kamer zult zijn om te slapen. Het zijn geen ruime kamers waar je even lekker een aantal uren zult verblijven. Qua locatie zit je volgens mij prima daar
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Idd het rumoer... ivm zeer slechte slaper. Er is weinig waar jk niet wakker van wordt. Maar heb wel oordoppen mee. In het allerergste geval als het ons echt tegenvalt dan kunnen we na 1 nacht nog een noodgreep doen naar een ander hotel denk ik dan maar. En idd locatie zeer positief en veel beoordelingen ook wel. We kozen dit puur vanwege het drastische prijsverschil (300 voor 3 nachten) om elders in/bij de np te kunnen zitten, met het idee in SF niet veel in hotel te zijn. Geen eigen badkamer tegen alle principes van ons in. Maar we gaan ervoor! Voor alles een eerste keer.
Wat hotelbeoordelingen op de site betreft. Helaas staan m’n hotels er niet tussen. En andere veel oudere beoordelingen. Misschien leden aanmoedigen dit hier te plaatsen. Ben voornemens dat wel te doen! En ook jullie laten weten hoe de reis is verlopen.
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Erik88 »

Maar waarom dan de goedkoopste optie, waar je elke nacht maar moet afwachten of je lekker kunt slapen, en niet de beste optie (eigen badkamer, enkele sterren meer, grotere kamer bijvoorbeeld)? Je geeft toch al best veel geld uit aan zo'n vakantie naar de usa? Ik zou me dan vooral laten leiden door wat je zelf fijn zou vinden ipv alleen naar de kosten te kijken.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Kwestie van hier laat je wat, hier vind je wat. Dit scheelde gewoon minstens €450 met de mooiere opties. En dat grote verschil konden we spreiden over andere luxere hotels of betere plekken. En het grote verschil auto erbij opgeteld als reserve om daar uit te geven is een fijn idee.
We hebben wel een bepaald budget dat we uit willen geven om ook reserves te houden voor tegenvallers en voldoende ruimte te houden op reis en ook voor tegenvallers thuis. Zo zijn we beiden eigenlijk. Minimaal bepaald bedrag op de spaar waar je in principe nooit aankomt. Net als bijv nooit iets lenen en nooit iets kopen wat je niet bij elkaar gespaard hebt.
Soms komt alles tegelijk. Je hebt een reis geboekt, waarbij hotelprijzen toch veel hoger uitvallen dan gepland, auto gaat stuk, stoelen, kids rijles. En ga je keuzes maken waar je eea wel en niet aan uit geeft en dit was in een klap bij 1 hotel een enorme besparing en leek ons acceptabel gezien vaak toch goede reviews. Kwestie van elke euro 1x kunnen uitgeven en kiezen waar wel en niet aan. Hebben graag ruimte dat we als we daar zijn niet hoeven te denken ‘laten we dat maar niet doen’. Onze ervaring is dat je ter plekke meer uitgeeft dan gedacht zonder gek te doen.
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Heb alleen ervaring met het NYNY hotel uit de lijst die je hebt. Dit is een prima hotel!

Over het hotel in SF, ik denk niet dat je je teveel zorgen moet maken, de beoordelingen zijn goed (en zie ook wel recente beoordelingen er bij staan) en het hotel ziet erg gezellig uit. Het is natuurlijk wel wat verouderd maar dat heeft ook zo z'n charmes. Als het zoveel geld scheelt is dit een mooie optie. Er zou altijd wel wat geluid zijn, het is immers een hotel. Locatie is goed en je bent er waarschijnlijk alleen om te slapen.

Verder is het natuurlijk voor iedereen anders waar ze de keuzes maken en wat het budget is, zo doen wij dat ook altijd. We wisselen het soort hotels/cabins af om het hier en daar ook betaalbaarder te maken maar dit is ook omdat we elk jaar willen gaan en dan moet je ook keuzes maken, zeker als je wel graag op de top locaties wilt zitten. De beoordelingen op de hotel sites vind ik zelf het belangrijkste. Jullie gaan hoe dan ook een geweldige reis tegemoet!
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Even een vraagje over onze reis....ergens in dit topic heb ik de reis zoals hij is geworden geplaatst. Reizen september, dus zomertijd. Alle tijdsverschil topics doorgespit. Maar het is haast niet te volgen. Je hebt tijdzones. Snap ik nog, maar dan dus ook weer zomertijd en wintertijd en wel n niet meedoen en dus uitzonderingen. :shock:.
Heb ik m dan nu kloppend?

SF -LA-LV geen verschil

LV-GC: geen verschil (ivm Arizona uitzondering)
GC- MV: +1 (ivm indianen Utah tijd)
MV-Page: -1 (ivm Page Arizona/Californië tijd)
Page- Bryce: +1 (ivm Bryce Utah)
Bryce-Zion: geen verschil (beide Utah)
Zion - LV: -1 (Ivm naar Californië/nevada/Arizona tijd)

LV-DV-ML-Yosemite-SF: geen verschil
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er is hier al veel over geschreven; gebruik de zoekfunctie maar eens.
En kijk goed in welke staat de parken en plaatsen liggen.

Je eerste overzicht is niet correct, het tweede wel: als je van de GC naar MV gaat is het 1 uur later. Zoals jij het nu schrijft zou er immers een uur tijdverschil zitten tussen de GC en Page terwijl dat allebei Arizona is.
Dus : in MV is het een uur later dan in Page/GC.

Page is Arizona, Bryce en Zion liggen in Utah. Dus tussen Page en Bryce is er een uur verschil (1 uur later in Bryce).

Arizona ligt in de Mountain Time zone, maar doet niet mee met de zomertijd. Daarom is in de zomer de tijd in AZ gelijk aan CA, en verschilt het met Utah.
De indianen in Arizona doet echter wel mee met de zomertijd; maar bij Antelope Canyon houden ze voor het gemak de tijd van Page aan.
Dat het in MV een uur later is, is omdat het in Utah een uur later is; heeft niets met de indianen te maken.

Marianne
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Bedankt voor je heldere uitleg. Ik had m’n schrijven voor ik je reactie las (die jij waarschijnlijk al aan het schrijven was) m’n 1e versie al verwijderd, omdat ik al overtuigd was dat die niet klopte.
M’n tweede versie klopte dus bijna. MV tijd dus niet vanwege de indianen maar vanwege Utah tijd. :thumbup:
Ik denk dat het me nu duidelijk is :D . Wat een gedoe he die uitzonderingen. Waarom niet gewoon allemaal zomertijd of allemaal niet. Straks in Europa ook nog die verschillen allemaal ....
Zoekfunctie had ik wel gebruikt Marianne en Google ook, maar ik kwam er niet 100pr uit. Maar blijkbaar dan wel bijna :D
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Locatie is goed en je bent er waarschijnlijk alleen om te slapen
Mijn laatste SF ervaring is dan wel van 2012, maar toen zou ik nooit gezegd hebben dat de locatie goed zou zijn. Puur qua plaats tov bezienswaardigheden wel, maar qua buurt absoluut niet. Als ik op de tripadvisor beoordelingen af ga, wat ik in mijn post deed, dan zou het prima moeten zijn. Maar bij ons werd bv in de hoponoffbus bij het binnenrijden van Tenderloin gemeldt om 'als blanke' zeker 's avonds niet zomaar in die wijk rond te lopen. Daarna heb ik hier zo nu en dan wel eens wat gelezen over mensen die vreemd aangekeken werden of een enkeling die nageroepen werd en volgens mij ook nog een lid hier welke achtervolgd werd. Mijn ervaring is dat het allemaal een beetje grauwer en rauwer was dan veel plekken in de rest van de stad en dat er ook veel meer troep in de stoepgoot lag, maar is die wijk eigenlijk (veel) verbetert de laatste jaren??
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

? San remo ligt toch in North Beach en niet in Tenderloin? Is het daar dan ook niet zo kwa buurt ?
Sorry m’n telefoon liep vast en nu staat m’n reactie er 2x. Lukt me niet te verwijderen
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Jup ik haalde je even door de war met een ander topic denk ik. Enige wat je bij t san remo hebt is dat je een beetje moet klimmen (of dalen)
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Vraag over Hearst Castle.

Telkens als ik denk dat ons eigen gemaakte roadbook klaar is komt er toch weer een nieuwe vraag op.
Highway1 Hearst Castle. Die hadden we van ons lijstje geschrapt. We zijn geen mensen voor een tour, musea enzo (uitzondering maken we voor Alcatraz en antelope canyon uiteraard)
Maar nu waren m’n ouders er 10 jaar terug ongveer geweest en zij spraken over een gratis deel.
Is dat nog wel dat je bijv de tuinen en uitzichten wel even kort kunt pakken zonder entree te betalen? Is de entree alleen voor binnen? Of zonder entree beter doorrijden naar andere uitzichtpunten? Of is het wel de moeite waard daar te stoppen en het kasteel van buiten te bezichtigen en de omgeving? Of is dat dan ook al met entree etc.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het lijkt mij niet zo interessant om geen tour te doen, maar je rijdt er langs als je de kustweg neemt, dus je kunt natuurlijk even kijken wat je kunt zien als je de afslag neemt.

Wij vonden zelf de tour zo leuk dat we er zelfs twee keer een tour hebben genomen, een keer in 1988 en een keer in 1991.

Marianne
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Mmmmmm denk dat we m toch maar overslaan tenzij even kort rondom lopen nog wel gratis is.

Hebben nog een vraag. Ik word wel lastig of niet :wink: Ik stel hem maar gewoon. Hopelijk is er iemand met ervaring. We overwegen vanaf de highway one naar big basin Boulder Creek te gaan voor een korte hike (sequaiabomen). Iemand ervaring of dit de moeite is? Via de zoekfunctie vind ik hier weinig tot niets over.
Probleem zou kunnen zijn dat we er niet vroeg kunnen zijn. Auto vanaf 9.30 op te halen alomo AirPort SF en door naar Monterey langs de kust. En doen we het wel. Gaan we dan eerst omgeving Pescadero en dan daarheen. Of via binnenland en daarna pas kust. In Canada vonden we juist de stateparken verrassend mooi soms.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er rond lopen is echt geen optie, het ligt een heel eind van de weg af en de toegangsweg is alleen voor de bussen die de mensen die een tour gaan doen naar het huis brengen.

Big Basin Boulder Creek ken ik niet. Je kunt eens op www.redwoodhikes.com kijken of het er bij staat en of er andere sequoiabossen zijn in de buurt.
Het betreft hier redwoods, niet de sequoia's (met een o) gigantea.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waar je op de bus stapt ligt langs highway 1. Het kasteel zelf ligt een km verder op een heuvel. Je kan bij het BV een foto naar boven maken, maar daar houdt t dan ook mee op
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Dankje beiden voor de reacties. Ik weet nu zeker. We gaan hem schrappen. Er is nog zoveel meer te zien.

Nu nog hopen dat er nog iemand is met ervaring van het big basin redwoods statepark. Het lijkt mij leuk! Maar hoor graag of het de moeite waard is.
Marianne bedankt voor het overzicht. Ben ze allemaal bij langs geweest net met Google maps maar ze liggen allemaal een paar uur boven SF. Behalve het big basin state park (en muir woods net boven SF, maar niet echt op route)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hoezo met Google Maps bekeken? Je kunt toch direct op het kaartje zien waar alles ligt? En je kunt klikken op het witte vlak bij San Francisco Bay Area. Je vindt dan meer informatie met ook wat foto's en wandelingen.
Ik denk niet dat je hier ervaringen vindt maar misschien kent forumlid @bedeve het. Of @goldenhills .

Marianne
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Martin & Marianne

Met licht schaamrood rond de kaken.
Het is een prachtroute om naar/van Alice ś restaurant te rijden.
Maar ik ben er nog nooit gestopt om een wandeling te maken....

@stegeman Pescadero is een leuk plaatsje om even te "zijn " .
Grappige koffie / sandwich tent.
Het strand daar zijn prachtig.
er zijn leuke wandelpaden boven de rotjes tussen de verschillende parkeerplekken.
Dus als een deel van het gezelschap wel zin heeft om te lopen en een ander deel niet is het makkelijk opgelost.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer