Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Simoon: rondreis Amerika met gezin met 2 tieners

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Simoon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Simoon: rondreis Amerika met gezin met 2 tieners

Bericht door Simoon »

Marianne, dank voor je aanvulling en betrokkenheid op dit forum!

Ik was al aan het speuren naar een overnachting, dank voor deze tip. Ik had ook Wuksachi lodge gevonden, leek me ook wel wat (maar ook wel weer prijzig).

Ik heb een foutje gemaakt in de aangegeven planning, we zijn maar 2 volle dagen in SF, de 3e dag vliegen we terug (ik kijk even of ik het nog aan kan passen). Een volle dag in Sequoia park is voor nu het maximale haalbare.
Martin & Marianne schreef:Toch is Yosemite juist met kinderen heel leuk; onze dochters vonden het leuker dan park als Bryce en de Grand Canyon. Er zijn veel meer activiteiten mogelijk zoals raften, fietsen, zwemen etc.
Ik geloof je meteen :-), maar zonder Yosemite past de reisroute ons beter (voor dit jaar).
Simoon
Amerika-ontdekker

Bericht door Simoon »

Haha Moon29 dat is zeker zo! Ik ben erg benieuwd wat iedereen (incl. wij als ouders) ervan gaan vinden. Ik heb zo'n gevoel dat het wel een succes wordt... :thumbup:

Wat leuk om te lezen dat jullie kinderen meegegroeid zijn in het besef dat het iets bijzonders is wat je ziet en doet.
Patrick1975
Amerikafan

Bericht door Patrick1975 »

Simoon schreef: We willen niet het zwaartepunt op de parken leggen omdat we graag de steden willen bezoeken en houden van de kust. Ik ben nog wel aan het puzzelen hoe ik Sequoia erin gepland krijg zonder veel afbreuk te doen aan de weg "terug" van LA naar SF.

Tips zijn heel welkom!
Ik denk dat LA je gaat tegenvallen en daar hoef je geen 4 dagen door te brengen :-)
Als je ergens tijd wilt besparen zou ik de LA duur korter maken zodat je de parken erin kunt houden.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

Betreffende LA, hun plan is een dag Universal Studios, een halve dag de Warner bros tour, dan zit je al aan 1,5 dag en heb je eigenlijk nog niets van LA gezien. 4 dagen kan je heel afwisselend invullen : Hollywood, wandelen in Griffith park, fietsen in santa Monica, Malibu, enz.

Jacques
Simoon
Amerika-ontdekker

Bericht door Simoon »

Klopt Jacques, we zijn er feitelijk maar 2,5 dag. Ik was er graag nog langer gebleven....
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

Ik reageer meestal niet, maar kan het nu toch niet laten.

Ik vind het namelijk erg jammer dat er altijd zo negatief over LA geschreven wordt. Wij zijn er nu 2x met tieners geweest en zij vinden het geweldig. De nationale parken vinden ze ook erg mooi hoor, maar op een gegeven moment zijn ze gewoon klaar met bomen, rotsen en geisers. Afgelopen zomer 2 dagen in Yellowstone N.P. doorgebracht, schitterend park, maar op het laatst wilden de kinderen liever in de auto blijven dan weer naar een geiser kijken; ze zijn toch allemaal hetzelfde, was hun reactie.

LA daarentegen hadden ze nog wel wat langer willen blijven dan de 3 dagen dat wij hier waren, en dat geldt ook voor Las Vegas en San Diego. Wij proberen in onze reizen te zorgen dat er ruimte is voor natuur, maar ook voor de steden. Vorig jaar hadden we daar een mooie mix in, dit jaar was het zo dat we eerst de natuur hadden en daarna de steden. Beide keren topreizen gehad. Ieder zijn ding zeg ik dan altijd maar.

@Simoon; Als je het leuk vindt kan je onze verslagen van de afgelopen 2 jaar bekijken.
goingsouthwest2017.wordpress.com
goingwestagain2018.wordpress.com
Simoon
Amerika-ontdekker

Bericht door Simoon »

Hi MPaauwe, bedankt voor je bericht en wat een leuke vakanties hebben jullie gehad! Ik heb er nu even globaal doorheen gelezen maar de foto's zijn al leuk! Met jullie ervaringen kunnen wij zeker iets mee. Leuk!

Ik was al blij met onze planning van de reis, maar word er nu nog blijer van. Thanks! :thumbup:
peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door peterretep »

Alle puber-gesprekken hierboven gelezen en even aan die 2 van mij samengevat. Ze konden er wel om lachen en verzekerden ons dat dit de mooiste reis was die ze tot nu toe gemaakt hebben en dat ze tijdens onze VS reis in 2019 exact hetzelfde gaan doen. Heerlijk, die zekerheden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer