Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis gjessen: route USA West.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Reis gjessen: route USA West.
Je geeft niet aan of je in het hoofdseizoen reist. Aangezien je met 3 kinderen reist ga ik daar wel vanuit. Houd er rekening mee dat je dan vaak niet met een camper door Death Valley mag van de verhuurder. In alle routevoorstellen gaat de route nu wel door Death Valley (al wil je dat zelf niet, horrorverhalen. Waar hoor je die??)
Je hebt niets met Las Vegas maar hoe zit het met de rest van de familie? Ik denk dat Las Vegas juist voor de kinderen wel leuk is (al mogen ze niet bij de gokkasten komen), er is genoeg te zien en te doen (bijv. shoppen bij de Outlet Centers, je vergapen aan alles, 's avonds de Strip of Freemont Street bezoeken).
San Francisco heeft alleen zin als je daar ook de tijd voor kunt nemen. San Francisco is misschien meer 'stad' maar wat is het doel daar? De bekende toeristische attracties zijn leuk maar dan moet je daar zoals gezegd wel de tijd voor nemen. Zeker 2 volle dagen als je de stad echt wilt beleven.
Ik blijf erbij dat je serieus moet kijken of je bepaalde delen niet wilt schrappen zodat voor de andere delen meer tijd over blijft. Maak gewoon eens meerdere routes en zie dan hoe dat wordt. Je kunt nu nog alle kanten op. Begin en eindig je bijv. in Salt Lake City dan zou je voor de kinderen Las Vegas als grote stad kunnen opnemen. Je slaat dan wel San Francisco, Yosemite NP en Death Valley over. Moet San Francisco er persé inblijven dan overwegen of je Moab of zelfs Yellowstone NP en Grand Teton NP er niet uit moet laten zodat je voor de rest voldoende tijd hebt.
Roland
Je hebt niets met Las Vegas maar hoe zit het met de rest van de familie? Ik denk dat Las Vegas juist voor de kinderen wel leuk is (al mogen ze niet bij de gokkasten komen), er is genoeg te zien en te doen (bijv. shoppen bij de Outlet Centers, je vergapen aan alles, 's avonds de Strip of Freemont Street bezoeken).
San Francisco heeft alleen zin als je daar ook de tijd voor kunt nemen. San Francisco is misschien meer 'stad' maar wat is het doel daar? De bekende toeristische attracties zijn leuk maar dan moet je daar zoals gezegd wel de tijd voor nemen. Zeker 2 volle dagen als je de stad echt wilt beleven.
Ik blijf erbij dat je serieus moet kijken of je bepaalde delen niet wilt schrappen zodat voor de andere delen meer tijd over blijft. Maak gewoon eens meerdere routes en zie dan hoe dat wordt. Je kunt nu nog alle kanten op. Begin en eindig je bijv. in Salt Lake City dan zou je voor de kinderen Las Vegas als grote stad kunnen opnemen. Je slaat dan wel San Francisco, Yosemite NP en Death Valley over. Moet San Francisco er persé inblijven dan overwegen of je Moab of zelfs Yellowstone NP en Grand Teton NP er niet uit moet laten zodat je voor de rest voldoende tijd hebt.
Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het is maar net wat jullie zelf voor ogen hebben. Wil je in een relatieve korte periode veel zien of wil je het wat rustiger aan doen zodat je in de plaatsen/gebieden wat meer tijd hebt. Het maakt ook een verschil of je met z'n tweeën reist of met 5 personen incl. 3 pubers. Bijv. met zoveel personen lukt het niet altijd om 's morgens op tijd te vertrekken naar de volgende bestemming. Kortom bij alles wat je van plan bent kost het gewoonweg meer tijd is onze ervaring. Wil je meer rust zou ik persoonlijk starten in Las Vegas en vervolgens op de 2de dag LV de camper ophalen zodat je ook wat meer kunt zien van de stad. In onderstaande route is ook de Grand Canyon inbegrepen. Moab is met name voor de kids wel leuk om erin te houden. Naast Arches en Canyonlands zijn er meerdere activiteiten die je kunt doen zoals raften, jeeptour etc.
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 LV (shoppen en camper ophalen)
Dag 3 LV via Valley of Fire naar Zion
Dag 4 Zion
Dag 5 Zion - Bryce
Dag 6 Bryce - Page
Dag 7 Page (Antilope Canyon, boottocht, zwemmen etc)
Dag 8 Page - Grand Canyon
Dag 9 GC - Monument Valley
Dag 10 MV - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Vernal
Dag 14 Vernal - Grand Teton
Dag 15 Grand Teton
Dag 16 GT - Yellowstone
Dag 17 Yellowstone
Dag 18 Yellowstone
Dag 19 Yellowstone - Salt Lake City
Dag 20 (camper inleveren) in Salt Lake city en met uber oid naar Park City
Dag 21 Park City
Dag 22 vlucht Salt Lake City - AMS.
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 LV (shoppen en camper ophalen)
Dag 3 LV via Valley of Fire naar Zion
Dag 4 Zion
Dag 5 Zion - Bryce
Dag 6 Bryce - Page
Dag 7 Page (Antilope Canyon, boottocht, zwemmen etc)
Dag 8 Page - Grand Canyon
Dag 9 GC - Monument Valley
Dag 10 MV - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Vernal
Dag 14 Vernal - Grand Teton
Dag 15 Grand Teton
Dag 16 GT - Yellowstone
Dag 17 Yellowstone
Dag 18 Yellowstone
Dag 19 Yellowstone - Salt Lake City
Dag 20 (camper inleveren) in Salt Lake city en met uber oid naar Park City
Dag 21 Park City
Dag 22 vlucht Salt Lake City - AMS.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route van Ingrid. Maar zelfs met een start in Las Vegas is het voor bijvoorbeeld Yellowstone wel krap. Je zou de Grand Canyon over kunnen slaan voor meer rust.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2008- verslag voor onze reis met pubers naar onder andere Yosemite, Moab en Yellowstone.
Marianne
Misschien hebben jullie iets aan ons 2008- verslag voor onze reis met pubers naar onder andere Yosemite, Moab en Yellowstone.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hi,
Ik heb veel aan de reacties van iedereen! Dus dank allen.
Mijn handicap is even dat ik niet zo goed in de voorbereiding zit dan velen van jullie. Zit iedere keer weer alles op te zoeken in googlemaps etc.
@ Marianne: wat hebben jullie veel reizen gemaakt en wat een mooie trips. Heb genoten van jullie reisverslagen.
Ik ga morgen maar eens bellen met Tioga tours voor een offerte van mijn grove reisplan want anders staar ik me suf op de indeling.
@ Ingrid o.a. Ik heb nu Dinosaur eruit gegooid en Vernal toegevoegd. Extra dag Grand Teton. Moab = Arches toch ? Je hebt wel een goed punt dat daar leuke activiteiten zijn voor pubers. Want van alleen wandelen worden ze niet gelukkig (dat wordt zowiezo nog wat)
Grand Canyon moet maar andere keer. Overigens wil ik absoluut een early bird met camper halen want anders is het idd niet te doen op 1 dag naar Yosemite.
Dank weer aan allen die de moeite nemen om te reageren. Moet eerlijk bekennen dat ik het wel pittig vind om alles te plannen maar wil ook niet een reis van een reisbureau kant en klaar.
Ik heb veel aan de reacties van iedereen! Dus dank allen.
Mijn handicap is even dat ik niet zo goed in de voorbereiding zit dan velen van jullie. Zit iedere keer weer alles op te zoeken in googlemaps etc.
@ Marianne: wat hebben jullie veel reizen gemaakt en wat een mooie trips. Heb genoten van jullie reisverslagen.
Ik ga morgen maar eens bellen met Tioga tours voor een offerte van mijn grove reisplan want anders staar ik me suf op de indeling.
@ Ingrid o.a. Ik heb nu Dinosaur eruit gegooid en Vernal toegevoegd. Extra dag Grand Teton. Moab = Arches toch ? Je hebt wel een goed punt dat daar leuke activiteiten zijn voor pubers. Want van alleen wandelen worden ze niet gelukkig (dat wordt zowiezo nog wat)
Grand Canyon moet maar andere keer. Overigens wil ik absoluut een early bird met camper halen want anders is het idd niet te doen op 1 dag naar Yosemite.
Dank weer aan allen die de moeite nemen om te reageren. Moet eerlijk bekennen dat ik het wel pittig vind om alles te plannen maar wil ook niet een reis van een reisbureau kant en klaar.
-
- Amerika-ontdekker
@ Marianne: dat verhaal over die beer in 2008 op jullie trip in Yosemite houdt me wel erg bezig merk ik.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Plannen is voor mij de helft van het vakantieplezier.
De voorpret van alles uitzoeken vind ik heerlijk. Je hebt nog wel even dus een kant en klare planning hoeft nog niet op het moment dat jullie vluchten en camperhuur vastleggen. Al is het wel handig dat je dan weet wat je wel en niet wilt.
Een reisbureau is handig maar verkoopt 'het product' in massa en daarom niet altijd toegespitst op jou en je gezin. Een alternatief zou een persoonlijke reisadviseur zijn (die zijn hier op het forum ook te vinden) die nog beter naar je wensen zal luisteren. Maar het mooiste blijft natuurlijk zelf alles plannen. Ik moet er niet aan denken dat iemand anders mijn route uitstippelt.
Hier op het forum zijn honderden routes te vinden. Daarmee moet je vast en zeker je eigen route wel mee kunnen maken. Denk dat je eerst duidelijk moet krijgen wat wel en wat niet haalbaar is voor jullie. Als je dat weet kun je de route fine tunen.
Succes!
Roland

De voorpret van alles uitzoeken vind ik heerlijk. Je hebt nog wel even dus een kant en klare planning hoeft nog niet op het moment dat jullie vluchten en camperhuur vastleggen. Al is het wel handig dat je dan weet wat je wel en niet wilt.
Een reisbureau is handig maar verkoopt 'het product' in massa en daarom niet altijd toegespitst op jou en je gezin. Een alternatief zou een persoonlijke reisadviseur zijn (die zijn hier op het forum ook te vinden) die nog beter naar je wensen zal luisteren. Maar het mooiste blijft natuurlijk zelf alles plannen. Ik moet er niet aan denken dat iemand anders mijn route uitstippelt.

Hier op het forum zijn honderden routes te vinden. Daarmee moet je vast en zeker je eigen route wel mee kunnen maken. Denk dat je eerst duidelijk moet krijgen wat wel en wat niet haalbaar is voor jullie. Als je dat weet kun je de route fine tunen.
Succes!
Roland
-
- Amerika-ontdekker
@ Roland: ik heb Tioaga alleen maar nodig voor de camper en vlucht. Heb daar nu nog geen idee van wat we dit gaat kosten nl. Ben als eerste stap met de route begonnen. Ook geen idee of ik al op moet schieten met iets vastleggen of nog genoeg tijd heb (reis augustus 2020).
De vele routes van iedereen zijn ook super, maar ook weer tricky. Want bij elke route ga ik weer twijfelen. Het is zeker part of the fun het voorbereiden maar dit wordt de eerste grote trip . Heb alleen ervaring met stedentrips naar New York en San Francisco en een half jaar studie in de VS. Daar heb ik weinig aan met deze camperreis die ik wil doen.
Ik ga me ook maar eens op het topic campers storten op dit forum. Dank nogmaals aan iedereen voor reacties.
groeten!
De vele routes van iedereen zijn ook super, maar ook weer tricky. Want bij elke route ga ik weer twijfelen. Het is zeker part of the fun het voorbereiden maar dit wordt de eerste grote trip . Heb alleen ervaring met stedentrips naar New York en San Francisco en een half jaar studie in de VS. Daar heb ik weinig aan met deze camperreis die ik wil doen.
Ik ga me ook maar eens op het topic campers storten op dit forum. Dank nogmaals aan iedereen voor reacties.
groeten!
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moet je dan persé camper én vlucht bij ze afnemen? Voordeliger/verplicht? Of kan camper ook alleen? Vluchten kun je nl. nu al in de gaten gaan houden voor aug. 2020. Geeft je mooi de tijd om te kijken wat de prijs doet en toehappen als de prijs jou bevalt.
Succes met de planning! Komt vast goed!

Roland
Wat wij inmiddels merken aan de warmte in Amerika..... Las Vegas 41graden was prima te doen (death Valley dan waarschijnlijk ook wel). Daarentegen was het in LA bij Venice Beach 28 en het was haast niet te doen (zeker voor mij met astma,maar ook Mn man vond het vreselijk plakkerig en warm).
De luchtvochtigheid doet veel!! Dus kijk niet alleen naar die hoge temperaturen. Wij vinden ze echt heel goed te doen. Zelfs wandelen ...
De luchtvochtigheid doet veel!! Dus kijk niet alleen naar die hoge temperaturen. Wij vinden ze echt heel goed te doen. Zelfs wandelen ...
Laatst gewijzigd door stegeman op 11 sep 2019, 06:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Dacht ook ergens te lezen dat je twijfels hebt over het wandelen met kinderen. Maar bedenk wel dat het wandelen op de reis die je voor ogen hebt totaal iets anders is dan wandelen in NL. Naar mijn idee veel afwisselender en ondernemender. Dus zeker leuker voor kinderen.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado