Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis marcie216: rondje LA - LV juni 2023

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
marcie216
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis marcie216: rondje LA - LV juni 2023

Bericht door marcie216 »

Martin & Marianne schreef:
14 aug 2022, 18:36
De lodge heeft verschillende soorten kamers; dus wat lastig om te kijken waarmee je vergelijkt.
Wij zaten in 2004 in een kamer in de Lodge (zie hier) en hiervoor de PT) en in 2008 in een cabin in Curry Village (zie hier). De Lodge was ruimer, maar ik zou dat het prijsverschil niet waard vinden.

Voor de PT is de Lodge voor het vertrek wel handig, maar als je terugloopt zit je op loopafstand van Curry Village (of een klein stukje met de bus). Dus uiteindelijk is dat niet echt een reden om voor het een of het ander te kiezen. Als je met de shuttlebus naar de lodge gaat is het niet gek om van te voren eens de shuttlebus te nemen zodat je weet waar hij stopt en hoe lang het duurt. Wij vonden het handig om vroeg te gaan en bij de Lodge te ontbijten, ook omdat je je een half uur van te voren moet melden. Zie bijvoorbeeld ons 2015-verslag voor de PT vanaf Curry VIllage.

Marianne
Dankjewel! Ik schrik een beetje van de badkamer in de Curry Village cabin. Klinkt misschien verwend, maar ziet er behoorlijk vies uit met de zwarte plekjes op de kit. Hopelijk is er in de tussentijd een soort van renovatie geweest. Anders wordt het 2 dagen afzien haha..

De shuttle van Curry VIllage naar De Lodge is een goede, kunnen wij inderdaad hetzelfde doen. Daar ontbijten en dan wachten op de bus.
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

Onze reis staat helemaal vast en we zijn erg blij mee, bedankt nog voor alle tips.

We zijn nu de details aan het uitwerken en het eerste puntje waar wij niet zelf uitkomen is het volgende:

We komen zonder stop rond 12:45 bij Curry Village aan. Onderweg heb je natuurlijk al een aantal viewpoints zoals Yosemite Valley view en Tunnel view, daar zullen we dan even stoppen dus zeg dat we normaal rond 13:15 bij de parkeerplaats van Curry Village zijn.

We hebben dan eigenlijk nog tot het avondeten ruimte voor een hike (of meerdere kleine hikes). De dag erna gaan we namelijk de Panorama trail lopen dus we willen wel wat hiken in de vallei maar niet te veel aangezien de dag er na een flinke wandeling gaat worden.

Nu heb ik dit forum en All Trails al afgezocht en heb het volgende gevonden voor hikes die we eventueel op de aankomstdag kunnen doen:

- Mirror lake via Valley Loop Trail (7 km), is aan de lange kant maar is prima te doen nog.
- Taft Point trail
- Sentinel Dome

Zijn dit logische hikes als we de volgende dag de panorama trail gaan lopen of hebben jullie andere suggesties voor korte hikes (max 2 uurtjes per hike) om te doen.

En wij zijn redelijke wandelaars, maar ik zie veel mensen na de Panorama trail (glacier point + Mist trail) nog kiezen voor of de John Murr trail of de four miles trail. Wij hebben eigenlijk alleen de Panorama trail gepland staan, maar op alltrails staat dat het gemiddeld 5 uurtjes duurt. Tussendoor een lunch pauze, maar dan hebben we nog een paar uur over die dag. Of onderschat ik nu de moeilijkheid van deze trail?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

marcie216 schreef:
29 jan 2023, 21:09
We komen zonder stop rond 12:45 bij Curry Village aan. Onderweg heb je natuurlijk al een aantal viewpoints zoals Yosemite Valley view en Tunnel view, ...
Je komt inderdaad langs Tunnel View, maar niet langs Valley view; die kun je doen als je de vallei verlaat. Na Tunnel View kun je nog stoppen bij Bridalveil Fall en de korte wandeling naar de waterval lopen. Kijk eens hier voor een kaart van de vallei.

Taft Point en Sentinel Dome zijn leuke wandelingen, maar die moet je dan wel doen voordat je naar de vallei rijdt want het startpunt voor beide wandelingen ligt aan de Glacier Point Road. Kijk ook eens op mijn wandelsite voor die wandelingen.
Mirror Lake is sowieso een goede optie, en je kunt het net zo lang maken als je wilt.

Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die na de Panorama Trail nog een andere lange trail doen hoewel er mensen die die eerst de 4MT doen e dan de PT. Verkijk je niet op de tijd die het kost; je gaat immers eerst met de bus naar Glacier Point. Dat kost al de nodige tijd (ongeveer een uur). Als je de eerste bus hebt kun je om ongeveer 10 uur aan de wandeling beginnen.
De bus moet gereserveerd worden (dat kan nu nog niet, zie ook het topic daarover in het zuidwesten algemeen forum).
Als je na de PT toch nog iets wilt doen zou Mirror Lake een goed optie zijn; dan kun je de dag ervoor Sentinel Dome en/of Taft Point doen.
Voor een korte, eenvoudige wandeling is die naar de Lower falls ook een optie.

Onze dochters deden in 2017 de PT terwijl wij naar Mirror Lake gingen. Zie hier ons verslag. De dochters vonden het op het laatste stuk erg druk (langs de Mist Trail). Het is niet gek om de John Muir Trail te doen op het laatste deel. Je mist dan wel het mooie stuk naar de vernal Fall langs de Mist Trail. Dit is ook iets dat je als aparte wandeling zou kunnen doen. Zie bijvoorbeeld hier voor onze wandeling naar de Vernal fall in juni. Voordeel van juni is dat je ook in de avond nog iets kunt doen.

Marianne
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

Dankjewel weer :)

Dat is een handig kaartje, google maps stuurt mij via de Northside drive ipv via de southside drive. Vandaar dat ik dacht dat ik wel langs de Valley view kwam. Die laten we dan maar liggen, want de dag erna gaan we de tioga pass rijden!

De bus hopen we inderdaad het eerste ritje mee te kunnen pakken. Ik heb al je dingen genoteerd in ons bestand, hebben nu aantal opties die we kunnen doen afhankelijk van hoe onze benen er aan toe zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bekijk ook eens de andere kaarten op de NPS site. De kaart van het hele park is erg handig om te zien waar alle bezienswaardigheden liggen. Dit is de kaart die je ook bij de ingang krijgt. Er is ook een kaart met de shuttlebusroute en - haltes.
Zoals ik al zei kom je langs Valley View als je de vallei verlaat, dus je komt er sowieso langs, wat je volgende bestemming ook is.
Ga voor Valley View tijdig op de linker rijbaan rijden, de parkeerplaats ligt links. Er staat niets aangegeven volgens mij dus kijk uit dat je er niet voorbij rijdt.

Mijn Google Maps stuurt me wel langs de Southside drive :wink:
Ik heb ooit gelezen dat ze iets hadden gewijzigd met het eenrichtingsverkeer maar dat kan ik niet meer terugvinden.

Ik weet niet hoe vroeg in juni er zijn, maar hou er rekening mee dat de Tioga Pass nog gesloten kan zijn.

Marianne
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

We zitten te kijken of we eventueel toch ons schema om moeten gooien.

Met de enorme sneeuwval is de Tioga Road hoogst waarschijnlijk niet open als wij er zijn, las zojuist op het forum dat ze hopen op begin juli..
Daarnaast is de weg naar de ingang van Seqouia ook tot medio juni gesloten is de verwachting, als ik het forum goed gelezen had.

Nu vinden we Seqouia niet zo erg, deze hadden we toch maar mee gepakt omdat we er langs rijden, kort even een wandeling en weer door.

Wij hebben de volgende dagindeling:

1. aankomst LA
2. LA
3. LA
4. LA --> Seqouia --> Fresno
5. Fresno --> Yosemite
6. Yosemite
7. Yosemite --> Bishop (via Tioga)

Zoals het er nu naar uitziet is dus Seqouia misschien niet open, is Tioga niet open. Als alternatief hadden we van Marianne al de Sonora Pass gekregen, en die ziet er inderdaad uit als een goede vervanger voor Tioga, bedankt daarvoor! Maar mocht die ook niet open zijn, willen we eigenlijk gaan voor een plan B.

Plan B waar we nu aan denken is om het vanaf LA anders te doen. Dus niet naar Seqouia en Yosemite te gaan, maar deze dagen gebruiken voor een ander deel op de route of eventueel de route te verlengen. Zijn er op onze route nog meer suggesties waar we eventueel 3/4 extra dagen aan kunnen besteden? Voor de rest zijn we super blij met onze planning en de tijd die we per park hebben. We hebben al uitgewerkt wat we waar willen doen, zitten soms een aantal lange dagen tussen, maar dat vinden we juist leuk! We hebben bewust voor veel nachten LV en LA gekozen, want dat is een van de redenen waarom we opnieuw terug gaan naar de westkust.

Dit is de rest van de route:
8. Bishop - Death Valley
9. Death valley --> Cedar City
10. Cedar City --> Capitol Reef
11. Capitol Reef
12. Capitol Reef --> Moab
13. Moab
14. Moab
15. Moab - Monument Valley
16. Monument Valley - Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las Vegas
20. Terug naar NL.

Zijn er nog suggesties voor een extra stuk toe te voegen aan de route voor de dagen die we eventueel overhebben als zowel Seqouia, Tioga en de Sonoro pass niet open zijn?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je Sequoia (altijd een u na de q dus geen Seqouia) overslaat heb je op zich voldoende tijd om na Yosemite via de Sonora Pass of de CA88 naar bijvoorbeeld Lee Vining te rijden. Je kunt dan eerst een nacht bij Oakhurst of Wawona doen en de volgende dag op weg naar de vallei de sequoia's in de Mariposa Grove bekijken.
De Panorama Trail zal wellicht ook niet lukken omdat de Glacier Point Road misschien dan ook nog niet open is. Had je al wel tickets voor de bus gekocht?
En wanneer ben je er precies?

Als je Yosemite ook overslaat zou je Bishop ook over kunnen slaan. Waar overnacht je in Death Valley?
Ik zou meer tijd tussen Deat Valley en Cedar City niet gek vinden. Breng een bezoek aan Valley of Fire en overnacht daar in de buurt of in St George. Snow Canyon was al genoemd en je kunt ook het Kolob deel van Zion bezoeken. Tussen Cedar City en Capitol Reef kun je naar Kodachrome SP. Wij deden dit stuk in 2019 en hadden toen nog een overnachting in Escalante. Dat ligt gunstig voor als je de ochtend erna de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall wilt doen. Kijk eens naar ons verslag daarvoor.
Ik weet niet op het een optie is om te schuiven met de dagen? Als je Capitol Reef en Moab naar voren haalt kun je na Moab nog een stukje Colorado meenemen.
Ook mooi is het om dan de UT95 in te passen. Dan rij je van Torrey eerst naar Monument Valley en dan naar Moab.

Marianne
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

Dankjewel weer voor je antwoord :)

Ja als de Sonora Pass open is, hoeven we inderdaad niet veel aan te passen. Maar meestal gaat die zo'n 3 weekjes eerder open volgens mij als ik de datums goed bekeken had, meestal ergens halverwege mei. Dat zou dan net moeten kunnen met onze datum. Onze reis is van 10 juni tm 29 juni. Zouden dus op 13-06 in Seqouia zijn en 14-06 aankomst in Yosemite.

Als de Glacier Point Road ook niet open is (hadden we niet eens aan gedacht), dan gaan we het ook omgooien. Aangezien we al een keer eerder in Yosemite zijn geweest en we juist terug wilde om nog de Tioga Pass + deel van de PT te doen. We hebben de bus niet gereserveerd, nog niet beschikbaar gekomen, maar we vonden het alternatief wat je aangaf met de Mist Trail en ook de Taft point ook erg mooi. Dus dat konden we daar ter plekke nog kijken of we een plek in de bus konden krijgen en anders gingen we die wandelingen onder andere doen.

Inderdaad als we Sequoia (lastig woord :D ) en Yosemite overslaan, slaan we ook Bishop over.
We overnachten in The Ranch in Death Valley.

Valley of fire hebben we destijds bewust niet meegenomen, we vonden dit beide een beetje tegenvallen ( op de foto's) vergeleken met het andere natuur wat we al gaan zien. Ditzelfde eigenlijk voor Kodachrome SP.
Wat uit onze route verdwenen was door tijdgebrek was de Lower Calf Creek Fall, maar deze willen we zeker toevoegen als we niet naar Yosemite gaan. Dan zou daar inderdaad 1 extra dag al naar toe kunnen gaan met overnachting in Escalante.

Kolob deel heb ik even moeten opzoeken, is ook zeker een optie. Al zijn wij al wel in Zion geweest en dat maakt het iets minder uniek. Zijn nog niet in het Kolob deel geweest.

Snow Canyon ziet er inderaad leuk uit, moet dit nog even thuis overleggen of mijn partner het ook mooi vind!

M.b.t. tot het naar voren halen van Capitol Reef + Moab moet ik de hotels kijken of ze nog enigsinds betaalbaar zijn op de andere datums. We zagen dat de prijzen wel gestegen waren maar dat is eventueel een optie om na te kijken.

Merk dat het een beetje een onsamenhangend verhaal is hierboven, mijn excuses daarvoor. Wat we sowieso willen toevoegen is dan dus de Lower Creek Falls, daar gaat dan 1 dag extra naar toe. Blijven er nog 2/3 extra dagen over. Dan is Colorado meepakken misschien net te kort?
Daarnaast staat Snow Canyon op de lijst om thuis even te overleggen, anders gaat daar ook een extra dag naar toe!

Edit: Black Canyon ziet er wel gaaf uit in Colorado. Dan zouden we wel inderdaad wat moeten schuiven, dan zouden we vanaf de Black Canyon weer richting de 191 van Moab gaan (naar Wilson Arch) en vanaf daar gewoon de 191 naar beneden. Scheelt maar 20 min met Google Maps, want je zou toch anders later invoegen op de 191. Dat is dan inderdaad een optie, maar moeten we wel gaan schuiven met de hotels.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

marcie216 schreef:
07 apr 2023, 10:53
Valley of fire hebben we destijds bewust niet meegenomen, we vonden dit beide een beetje tegenvallen ( op de foto's) vergeleken met het andere natuur wat we al gaan zien.
Smaken verschillen, maar Valley of Fire is echt heel mooi. Alleen al als je er doorheen rijdt en als je dan ook nog een wandeling inpast, kun je nog meer van al het moois genieten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer