Dankjewel weer voor je antwoord
Ja als de Sonora Pass open is, hoeven we inderdaad niet veel aan te passen. Maar meestal gaat die zo'n 3 weekjes eerder open volgens mij als ik de datums goed bekeken had, meestal ergens halverwege mei. Dat zou dan net moeten kunnen met onze datum. Onze reis is van 10 juni tm 29 juni. Zouden dus op 13-06 in Seqouia zijn en 14-06 aankomst in Yosemite.
Als de Glacier Point Road ook niet open is (hadden we niet eens aan gedacht), dan gaan we het ook omgooien. Aangezien we al een keer eerder in Yosemite zijn geweest en we juist terug wilde om nog de Tioga Pass + deel van de PT te doen. We hebben de bus niet gereserveerd, nog niet beschikbaar gekomen, maar we vonden het alternatief wat je aangaf met de Mist Trail en ook de Taft point ook erg mooi. Dus dat konden we daar ter plekke nog kijken of we een plek in de bus konden krijgen en anders gingen we die wandelingen onder andere doen.
Inderdaad als we Sequoia (lastig woord

) en Yosemite overslaan, slaan we ook Bishop over.
We overnachten in The Ranch in Death Valley.
Valley of fire hebben we destijds bewust niet meegenomen, we vonden dit beide een beetje tegenvallen ( op de foto's) vergeleken met het andere natuur wat we al gaan zien. Ditzelfde eigenlijk voor Kodachrome SP.
Wat uit onze route verdwenen was door tijdgebrek was de Lower Calf Creek Fall, maar deze willen we zeker toevoegen als we niet naar Yosemite gaan. Dan zou daar inderdaad 1 extra dag al naar toe kunnen gaan met overnachting in Escalante.
Kolob deel heb ik even moeten opzoeken, is ook zeker een optie. Al zijn wij al wel in Zion geweest en dat maakt het iets minder uniek. Zijn nog niet in het Kolob deel geweest.
Snow Canyon ziet er inderaad leuk uit, moet dit nog even thuis overleggen of mijn partner het ook mooi vind!
M.b.t. tot het naar voren halen van Capitol Reef + Moab moet ik de hotels kijken of ze nog enigsinds betaalbaar zijn op de andere datums. We zagen dat de prijzen wel gestegen waren maar dat is eventueel een optie om na te kijken.
Merk dat het een beetje een onsamenhangend verhaal is hierboven, mijn excuses daarvoor. Wat we sowieso willen toevoegen is dan dus de Lower Creek Falls, daar gaat dan 1 dag extra naar toe. Blijven er nog 2/3 extra dagen over. Dan is Colorado meepakken misschien net te kort?
Daarnaast staat Snow Canyon op de lijst om thuis even te overleggen, anders gaat daar ook een extra dag naar toe!
Edit: Black Canyon ziet er wel gaaf uit in Colorado. Dan zouden we wel inderdaad wat moeten schuiven, dan zouden we vanaf de Black Canyon weer richting de 191 van Moab gaan (naar Wilson Arch) en vanaf daar gewoon de 191 naar beneden. Scheelt maar 20 min met Google Maps, want je zou toch anders later invoegen op de 191. Dat is dan inderdaad een optie, maar moeten we wel gaan schuiven met de hotels.