Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Annick05/07: ik geef het bijna op.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Annick05/07
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Annick05/07: ik geef het bijna op.

Bericht door Annick05/07 »

Is iets later in mei vertrekken ook nog een mogelijkheid? Dan kun je nog een week juni meenemen en dan kun je wat meer schuiven.
Klopt, daar zijn we nu aan het bekijken. Dat kost ons wel meer verlofdagen maar dan zijn de omstandigheden in Sequoia en evt. Yosemite weer beter.
Oh zoveel opties! :D
Annick05/07
Amerika-ontdekker

EERSTE KLADJE PLANNING

Opmerking moderator

Reistopics betreffende dezelfde reis samengevoegd voor een beter overzicht en om dubbele antwoorden te voorkomen.
Bovendien te veel aan witregels verwijderd.

Dankzij jullie (zeker Marianne :thumbup: ) hulp heb ik eindelijk en redelijke planning kunnen maken. Zelf heb ik nog de volgende bedenkingen:

* We blijven bijna nergens langer dan 1 nacht slapen, hebben we nog genoeg tijd om eens een halve dag te relaxen?
* Ik kom nu uit op 25 dagen daar mogen er nog max 3 bijkomen, dus tips welkom.
* Wij willen zeker door Death Valley rijden en dan de volgende dagen uitkomen bij Sequoia vandaar de ? dus tips welkom (we hebben Yosemite al gedaan).
* Op Highway 1 hebben we genoeg tijd genomen om nog wat meer te relaxen voor ons vertrek terug naar huis.
* Op dagen 8, 9 en 10 is het Memorial Weekend en Day.

ALLE TIPS WELKOM!

1 AMS MEM
2 MEM MEM
3 MEM MEM
4 MEM LAX ANA (binnenlandse vlucht)
5 DISNEY DISNEY
6 DISNEY DISNEY
7 DISNEY KINGMAN
8 KINGM KAYENTA
9 KAYENTA MV
10 MV MV
11 MV PAGE
12 PAGE BRYCE
13 BRYCE ZION
14 ZION ZION
15 ZION LV
16 LV LV
17 LV DEATH VALLEY ?
18 ? TIOGA PASS OAKHURST
19 OAKH SEQ
20 SEQ SEQ
21 SEQ MONTEREY
22 MONT HIGH 1
23 HIGH 1 NACHT 2
24 HIGH 1 LAX
25 LAX AMST
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: EERSTE KLADJE PLANNING

Bericht door Martin & Marianne »

Het is niet nodig om een nieuw topic te openen. Nu missen we de achtergrond.
De route is goed zo, alleen begrijp ik Kayenta en MV niet. Voor MV is 1 nacht voldoende. Voor de tussenstop zou ik voor de Grand Canyon kiezen, of wil je daar niet naar toe? Je kunt nu al kijken naar accommodatie in het park. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com. Je kunt al iets vastleggen nu er nog voldoende keuze is. Annuleren is gratis. Ik zie dat er al veel vol is. Met een overnachting in het park zal het met de drukte rond Memorial Day wellicht wat meevallen.
Waarom het vraagteken na Death Valley? Het park is een mooie plaats om te overnachten. Voor een goedkopere optie kun je naar Lone Pine kijken. En dan daarna Mammoth Lakes of Lee Vining. Als de Tioga Pass gesloten is kun je misschien de ca108 nemen. Kijk voor dat stuk eens naar ons 2013-verslag, wij waren er toen ook begin juni en gingen daarna ook naar Sequoia.
Voor meer rust zou ik een extra overnachting in Sequoia/Kings Canyon doen. En misschien een tweede nacht in Page.
Voor Monterey zou je twee nachten kunnen doen. En dan een overnachting in bijvoorbeeld Pismo Beach.
Als je naar Hearst Castle wilt is een overnachting in San Simeon of Cambria ook niet gek.
Kijk voor het stuk bij Monterey en Big Sur eens in ons 2019-verslag.

Marianne
Annick05/07
Amerika-ontdekker

alleen begrijp ik Kayenta en MV niet. Voor MV is 1 nacht voldoende. Voor de tussenstop zou ik voor de Grand Canyon kiezen, of wil je daar niet naar toe?
Mijn idee hierover was:
als we in Kayenta slapen kunnen we heel vroeg in Monument Valley zijn om daar een begeleide tour te doen. Daarna zijn we op tijd (late namiddag) in ons hotel. Want we wilden graag in The View slapen. En zoveel geld betalen om 's avonds aan te komen is ook een beetje spijtig :D

Of zullen we dat geld besparen en het anders doen?

Grand Canyon hebben we al gedaan dus was niet echt een must en is dus nog langer rijden naar Monument Valley

Alle tips welkom!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou in 1 keer van Kingman naar MV rijden. Onderweg is er weinig dus je kunt er aan het begin van de middag zijn; eerder inchecken zal toch niet kunnen. En ja, het is duur, maar dat is toch geen reden om de hele dag daar te zitten? Je bent er echt wel snel uitgekeken als je de tour hebt gedaan.
Als je daar een middag en een avond hebt en dan de volgende ochtend een tour is het echt voldoende lijkt me. Met name de avond en vroege ochtend (zonsopkomst) zijn mooi.

Marianne
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Maar dag 9 en dag 10 slaap je beide in The View? Ik zie na Kayenta- MV nog een volle dag MV staan. Waarom?
Annick05/07
Amerika-ontdekker

Dit zou de uiteindelijke route zijn met alle data erbij . Kachina Lodge bij Grand Canyon is deze nacht al geboekt :D . Dit zijn mijn opmerkingen:

1 Ik zit nog steeds te twijfelen qua vervoer in Memphis. Is het nodig om geld te besteden aan een huurauto? Ik heb gelezen dat parkeren in het centrum niet gemakkelijk is en als we een hotel in het centrum nemen kunnen we denk ik alles te voet te doen en hebben we enkel vervoer nodig van en naar de luchthaven en van en naar Graceland
2 Ipv Disney naar Kingman te rijden, rijden we nu langs Joshua Treen en Lake Havasu richting Sedona, in deze streek zijn we nog nooit geweest en we hadden nog wat dagen over. Is Las Havasu een goede plek om te overnachten? Tips welkom!
3 We doen dan ook een dagje Sedona omdat ik dat veel voorbij zie komen en dat een leuk stadje lijkt, kunnen we even wat bijkomen van Disney.
4 Extra dagje Page om wat meer tijd te hebben om te 'lanterfanten'.
5 Extra dag LV omdat daar vorige keer niets meer is van blijven hangen.
6 Omdat we over de Tioga Pass willen (hopelijk open) en daar onze tijd voor willen nemen. Willen we vlak daarvoor slapen, komende van Death Valley of Lone Pine (budget?). Hier was Lee Vining of Mammoth Lakes voorgesteld, uit dit gebied ken ik niet zoveel dus vanwaar de keuze?
7 Yosemite slagen we over omdat we dat, volgens onze mening, voldoende hebben gezien en liever met die dagen iets nieuws doen het hoeft ook geen echte wandelvakantie te worden.
8 Na Pismo Beach moeten we dichter naar LAX rijden tips voor iets leuk in die buurt?
9 Nu ga ik zelf nog opzoek naar leuke routes, tussenstops en hotels (heb ik al wel deels gedaan natuurlijk) maar al jullie tips zijn natuurlijk ook welkom!

DO 16/5 AMS - MEM
VR 17/5 MEMPHIS
ZA 18/5 MEMPHIS
ZO 19/5 MEMPHIS
MA 20/5 MEM - LAX - DISNEY
DI 21/5 DISNEY
WO 22/5 DISNEY
DO 23/5 DISNEY - LAKE HAVASU
VR 24/5 LAKE HAVASU - SEDONA
ZA 25/5 SEDONA
ZO 26/5 SEDONA - WILLIAMS - GC
MA 27/5 GC - MV
DI 28/5 MV - PAGE
WO 29/5 PAGE
DO 3O/5 PAGE - BRYCE
VR 31/5 BRYCE - ZION
ZA 1/6 ZION - LV
ZO 2/6 LV
MA 3/6 LV
DI 4/6 LV - DEATH VALLEY OF LONE PINE
WO 5/6 DEATH VALLEY OF LONE PINE - LEE VINNING
DO 6/6 LEE VINNING - OAKHURST
VR 7/6 OAKHURST - SEQ
ZA 8/6 SEQ - MONTEREY
ZO 9/6 MONTEREY - PISMO BEACH
MA 10/6 PISMO BEACH - RICHTING LAX
DI 11/6 LAX - AMSTERDAM
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In deze route zou ik Sequoia overslaan, daar is 1 overnachting wel heel erg weinig. Wat zijn je plannen daar?
Je vraag over Lee VIning/Mammoth Lakes begrijp ik niet helemaal; je kunt toch niet in 1 keer doorrijden naar Oakhurst? Zeker als de Tioga Pass gesloten zou zijn heb je daar die extra stop nodig. Meer keuze aan de oostkant is er niet echt.
Overnachten in Death Valley of Lone Pine is vooral een financiële keuze. Het is erg mooi om in DV zelf te overnachten, je kunt er dan aan het eind van de dag naar toe rijden en de zonsondergang bij bijvoprobeeld Zabrsikie Point zien. En in de ochtend zijn de Sand Dunes bij Stovepipe Wells mooi om te zien- zorg er dan voor dat je er bent als de zon nog laag staat. Maar goed, er hangt een prijskaartje aan, hoewel Stovepipe Wells nog wel te doen is.
In Lone Pine vinden wij het Dow ViIlla Hotel erg leuk, en dat is heel betaalbaar.
Kijk daarvoor eens in ons 2019-verlag. Je kunt daarin ook wat vinden over bezienswaardigheden tussen Lee Vining en Lone Pine.
Zie daarvoor ook ons 2013- en 2015-verslag.

Je trekt nu maar 1 nacht uit voor Zion, dat is wel kort vind ik. Was je hier al geweest?

Marianne
Annick05/07
Amerika-ontdekker

In Sequoia wilde we gewoon een wandeling maken om de grote Sequoia's te zien, maar mss is dat wat naïef? We zijn vorige keer al wel in Mariposa geweest. Mss moeten we dat wel 'opofferen' voor een extra dag Zion dat klopt.

Ik snap dat Lee Vining of Mammoth Lakes nodig is als tussenstop. Maar vroeg me af of daar nog iets te zien was in de buurt. Ik ga zeker je verslag lezen, heb er al een paar gelezen maar wss niet aandachtig genoeg :roll:

Ik zou heel graag in Death Valley slapen maar heb nog niet echt tijd gehad om te opties daar te bekijken vorige keer sliepen we (route in tegenovergestelde richting) in Lone Pine, het smoezeligste hotel van heel de reis :D

Is de route van Disney tem Sedona ook de moeite?

Wat is je algemene opinie over de route wij zijn natuurlijk geen grote 'avonturiers' of hikers :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is zeker veel te zien rond Lee Vining/Mammoth Lakes, maar het gaat er vooral om dat je een overnachting nodig hebt daar in de buurt.
Voorbeelden van bezienswaardigheden (die kun je via onze index opzoeken in onze verslagen):
Bodie
Mono Lake
Devils Postpile
Rainbow Fall
Little Lakes Valley Loop

En iets verder naar het zuiden:
Ancient Bristlecone Pines Forest
Alabama Hills

Kijk voor een bezoek aan Sequoia heb je wellicht iets aan ons 2013-verslag. Ik zou zeker de General Sherman bekijken en de Congress Trail doen (zie daarvoor hier).
Kan wellicht met 1 overnachting.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Overnachting in Death Valley, kijk ook eens naar https://www.panamintsprings.com/

Ik kom daar zelf al meer dan 20 jaar, bijna jaarlijks.
Annick05/07
Amerika-ontdekker

De route blijft maar door mijn hoofd spoken, het is zo moeilijk als je alles altijd perfect wil. Bij deze route heb ik het stukje Sedona weggedaan en rijden we rechtsstreeks van Anaheim naar Kingman, is dit stuk te lang?
Met een bezoek aan Oatman en Williams komen we dan wel later op de dag in GC aan. We vertrekken ook al de volgende morgen. We zijn er al eens geweest dus mss is dat wel voldoende.
We hebben, zoals jullie voorstelden ook een extra Zion. Voor een korte wandeling met Oakhurst-Seq, Seq - Montterey ook voldoende zijn.
Met deze wijziging heb ik terug 1 dag over. Waar stellen jullie voor die te plaatsen?

AMS MEM ……………………………………………
MEM MEM ……………………………………………
MEM LAX DISNEY ………………………………….
DISNEY …………………………………………………
DISNEY …………………………………………………
DISNEY KINGMAN…509 KM…………………….
KINGMAN WILLIAMS GC ……278 KM…………
GC MV……284 KM……………………………..
MV PAGE ……………………………………………..
PAGE
PAGE BRYCE…242 KM……………………….
BRYCE ZION……116 KM……………………………
ZION …………………………………………………..
ZION LV ……..245 KM………………………………..
LV ……………………………………………………….
LV………………………………………………………..
LV DEATH VALLEY LONE PINE……………………..
LONE PINE LEE VINING…………………………….
LEE VINNING OAKHURST……………………………
OAKHURST SEQ……203 KM……………………..
SEQ MONTEREY……………………………………….
MONTEREY PISMO BEACH…………………………
PISMO BEACH RICHTING LA………………………..
LA AMSTERDAM……………………
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Waarom zou je van Anaheim naar Kingman rijden en de volgende dag dan weer terug naar Oatman. Kun je beter iets voor Oatman of in Oatman stoppen… in Kingman is toch niks te beleven, behalve dat je er wellicht een goedkoper hotel zal vinden…. Het is toch weer bijna een uur terug en weer vooruit….er zijn ook goedkope acco’s in bullhead of laughlin net voor Oatman.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Van Anheim via Oatman naar Kingman kan prima in 1 dag. Het is lang licht, je hoeft niet voreg aan te komen in Kingman, dus je kunt er de hele dag de tijd voor nemen.
Qua verdere invulling is het natuurlijk aan jullie; wat wil je waar gaan doen, hoeveel tijd wil je overal voor uittrekken? Ik zelf zou die extra dag gebruiken voor Sequoia en Kings Canyon, maar als je alleen maar de General Shermaa wilt zien is dat niet nodig. Maar het is een prachtig park en je zou bijvoorbeeld de Kings Canyon Scenic Byway mee kunnen nemen. Je kunt daar ook een aantal leuke korte wandelingen doen. Kijk ook eens waar je wilt overnachten; wij vinden de cabins in Grant Grove Village erg leuk en goed gelegen, maar als je dat niet aanspreekt zal het al snel iets buiten het park worden en dan ben je weer veel meer tijd kwijt met heen en weer rijden. Ik had je voor seki al naar ons 2013-verslag verwezen, je kunt ook eens ons 2017-verslag bekijken. Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl. Lees je goed in; keuzes moet je zelf maken.

Marianne
Annick05/07
Amerika-ontdekker

Dom van mij, natuurlijk ligt Oatman voor Kingman! Maar om van Los Angeles naar GC te rijden is Kingman mss de beste stop ondanks dat er niks te zien is?

Die overnachting bij SEG ga ik toch een bekijken, die cabins zijn inderdaad geweldig. En mss ontdekken we weer iets nieuws!

Is het schema voor de rest 'rustig' genoeg? Ik ben het bangst om gehaast te moeten zijn.

Nog eens bedankt voor deze moeite👍
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Ok, dat betekent dus Anaheim-Kingman via een bezoek aan Oatman. Eerlijk gezegd zou ik dan even doorbijten en er een écht lange rijdag van maken en doorrijden naar Williams. Dan de volgende ochtend ontbijt en koffie bij Brewed Awakaning in het stadje en wat rondwandelen. Vervolgens naar GC zodat je daar iets na de middag aan zal komen. Anders zit je echt 2 dagen in de auto zonder leuke dingen te doen...
Annick05/07
Amerika-ontdekker

Eerlijk gezegd zou ik dan even doorbijten en er een écht lange rijdag van maken en doorrijden naar Williams.
Daar had ik ook al over nagedacht maar dacht dat dat te veel was. Ik zit inderdaad een beetje in mijn maag met zo laat aankomen in GC desondanks wij er al geweest zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat bedoel je met laat aaankomen bij de Grand Canyon? Vanuit Kingman? Dat valt toch wel mee? Als je op tijd vertrekt uit Kingman heb je een hele middag in het park. In eerste instantie had je de Grand Canyon helemaal niet opgenomen, maar het is toch wel een must?

En leg alvast iets vast in het park! Wij hebben voor april iets geboekt en ik zie dat het al heel snel gaat met reserveringen. Je kunt desnoods voor meerdere nachten iets boeken en dan een deel annuleren zodra je weet wanneer je gaat.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Annick05/07 schreef:
24 mei 2023, 10:38
Ipv Disney naar Kingman te rijden, rijden we nu langs Joshua Treen en Lake Havasu richting Sedona, in deze streek zijn we nog nooit geweest en we hadden nog wat dagen over.
Nog even een reactie op deze vraag. Wij hebben eens in Lake Havasu overnacht ongeveer in dezelfde periode. We hebben er weinig kunnen doen omdat het er toen al erg heet was.
Sedona en omgeving is prachtig en zeker een bezoek waard als je er nog niet bent geweest. Je zou na Kingman ook door kunnen rijden naar Sedona voor een overnachting (i.p.v. Williams) en vandaaruit naar de GC.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer