Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JVDP78: ZW + Yellowstone; juni of september?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JVDP78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: ZW + Yellowstone; juni of september?

Bericht door JVDP78 »

Dankjewel Marianne, ik ga er 1 juni eens goed voor zitten :)
Ik heb ook even gekeken naar de opties net buiten het park, onder ander Silver Gate wat je zei.
Dan zouden we eigenlijk na Moab richting bijvoorbeeld Flaming Gorge kunnen, dan Shoshoni en dan via de Beartooth Highway naar Silver Gate (of Cooke City), dat zou kunnen toch?
Die is doorgaan open eind juni/begin juli als ik de statistieken moet geloven?
Dan zouden we Yellowstone zoals onderstaand kunnen doen.
Of een dag minder Jackson/Grand Teton en alsnog terug naar SLC voor retourvlucht.
image.png
image.png (18.53 KiB) 3923 keer bekeken
2018 Florida
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De reserveringen voor juni 2025 gaan 5 juni open.
Je kunt inderdaad via Flaming Gorge en de Beartooth Hwy rijden. Misschien iets verder rijden na Flaming Gorge of de verdeling iets ander doen? Het is leuk om in Cody te overnachten, je zou dan ook nog nar het Buffalo Bill museum daar kunnen, en dan heb je de volgende dag meer tijd voor de BT Hwy en voor het oostelijke deel van Yellowstone.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Beartooth: vorig jaar 19 juni gedaan, dit jaar voor 21 juni op de planning. Dus ik reken er ook gewoon op dat ie open is :D . En als ie (deels) dicht is heb je wat meer tijd in Cooke City, Silver Gate en Lamar Valley en dat is ook geen straf !
JVDP78
Amerikafan

Bericht door JVDP78 »

Ik zit een nu een beetje te kijken naar overnachtingen in de parken Yellowstone en Yosemite maar alle accomodaties zijn zonder airco lijkt het.
Heeft iemand een idee hoe het snachts met de temperaturen is in juni?
Ieder mens reageert anders op warmte en het zal ook per jaar verschillen maar als we een hoop geld neerleggen voor een overnachting in het park en ik drijf snachts mijn bed uit zou ik wel van balen :)
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

JVDP78 schreef:
06 jun 2024, 20:31
en ik drijf snachts mijn bed uit zou ik wel van balen :)
Ik denk niet dat je daar heel bang voor moet zijn. Grote kans dat in Yellowstone de verwarming wordt aangezet.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Bijlagen
Yellowstone.jpg
Yellowstone.jpg (57.73 KiB) 3774 keer bekeken
Yosemite.jpg
Yosemite.jpg (64.42 KiB) 3774 keer bekeken
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In Yosemite Valley kan het midden in de zomer wel warm worden maar ik denk dat in juni de nachten nog aardig fris zijn. Op de NPS-sites kun je onder 'current conditions' zien hoe het op dit moment is. Zie bijvoorbeeld hier voor Yosemite.

Marianne
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

In Yosemite zijn we in september en in juni geweest. Juni heeft hier zeker de voorkeur (in september stonden de watervallen nagenoeg droog). 's nachts was de warmte toen geen probleem (begin juni). In Sequoia hadden we een paar dagen eerder zelfs nog sneeuw! Ik kan me van die reis nog herinneren dat we het eerder te koud dan te warm hadden 's nachts (wel met een camper). (In september hebben we overigens ook wat sneeuw gehad in Yellowstone.)
JVDP78
Amerikafan

Bericht door JVDP78 »

Dank voor de reacties, dan gaan we er gewoon voor.
Inmiddels 3 nachten Yosemite Valley lodge kunnen boeken en ook voor Yellowstone 4 nachten geboekt.
Ik heb ze toch maar gewoon over 4 locaties verdeeld; Lake Lodge Cabins, Canyon Village Cabin, Mammoth Frontier Cabin en Old Faithful Snow Lodge.
Beartooth Highway zullen we skippen en Yellowstone via de Oostkant binnen rijden en dan 'de 8 via de buitenring rijden' if that makes sense :)
2018 Florida
2022 California + Hawaii
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Update mbt het weer/temperatuur in juni voor Yellowstone & Grand Teton: net aangekomen, 3 graden, sneeuwstorm en vannacht wordt het -7. Niks te warm dus :lol: :lol:
Cobert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Cobert »

Dan hoop ik voor september betere temperaturen! :clap:
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

paulr schreef:
18 jun 2024, 06:07
sneeuwstorm en vannacht wordt het -7. :lol: :lol:
Heb je ski's mee? :wink:

Veel plezier nog.
Groet,

Old Faithful
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Liften zijn al dicht in Jackson Hole… :lol: Anders wel leuk idee geweest ! Inmiddels worden we nu wakker met stralend weer en prachtig uitzicht met zonsopkomst op de Tetons vanaf Gros Ventre campground. Wel nog nachtje onder nul….
Van de week op Mount Hood wel serieus overwogen te gaan skiën, maar skihuur + skipas voor een ochtendje van bijna 150 usd was wel wat te gortig :)
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Dat hadden wij in 1995 in Squaw Valley. Toen was het seizoen verlengd omdat er zoveel sneeuw lag. Wij vonden het toen ook te duur, maar hebben er tot op de dag van vandaag spijt van dat we het niet gedaan hebben. Maar ja, er zijn grenzen natuurlijk.
JVDP78
Amerikafan

Bericht door JVDP78 »

Wij zien het toch wel als zomervakantie en niet als wintersport :lol:
Ik hoop dat jullie voor de zekerheid ook wat warme kleding hadden ingepakt Paul :wink:
Goede reis verder in ieder geval!
2018 Florida
2022 California + Hawaii
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Hebben we altijd, ivm wandelen op hoogte. Maar geen zorgen, vanaf vandaag lijkt de rest van de vakantie +25c te worden…
JeroenenTineke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JeroenenTineke »

Hele fijne vakantie @paulr Ik zag de beelden al op social media voorbij komen van de sneeuw, zowel in Glacier als Yellowstone! Voordeel is dat je zo beter wildlife kan spotten ;)
JVDP78
Amerikafan

Re: Reis JVDP78: ZW + Yellowstone; juni 2025

Bericht door JVDP78 »

Goede morgen,

net terug uit Japan, prachtig land met geweldige natuur en cultuur, een fantastische reis en ooit nog eens terug...maar daar is een ander forum voor ;)
Inmiddels onze 2025 reisplanning opnieuw onder de loep genomen.
De bestaande planning is grotendeels ongewijzigd maar Japan is gunstiger uitgevallen dan verwacht dus we kunnen nog een paar dagen toevoegen aan zowel het begin als einde van de reis.
We hebben aan het begin Sequoia/King's Canyon toegevoegd en aan het eind wat langer de tijd in Grand Teton.
Dan kunnen we 'rustig' afsluiten ;)

Ik heb voor SeKi veel gelezen over de Grant Grove cabins maar die zijn volgens mij niet meer beschikbaar voor onze periode.
De John Muir Lodge wel en ook al vind ik het echt flink aan de prijs toch maar geboekt vanwege de centrale ligging.
Buiten het park is via AirB&B of VRBO wel wat te vinden maar echt veel scheelt het niet en dan ook toch wel veel tijd kwijt met heen en weer rijden.
Voor Grand Teton moet ik me nog wat beter inlezen wat leuk is om te verblijven, tips zijn altijd welkom.

Vliegtickets zijn nog niet geboekt maar we hebben wel wat op het oog.
Terug vanaf Jackson is een optie maar dan met een aansluitende vlucht vanaf SLC en 2.5 uur overstaptijd.
Dan geef ik toch de voorkeur om zelf naar SLC te rijden op de dag van vertrek, zou ik normaal niet doen maar met een vluchttijd van 21:00 durf ik dat wel aan.
Ook de autohuur is iets voordeliger als we hem inleveren in SLC, een eerste reservering is al gedaan bij AVIS voor een full size SUV.

De route en het programma is momenteel als volgt, lijkt me goed te doen maar mocht iemand tips of suggesties hebben hoor ik uiteraard graag.
image.png
2018 Florida
2022 California + Hawaii
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

helemaal hip tegenwoordig...Japan ! Ben ook al aan het kijken om die kant op te gaan, maar eerst morgen Tanzania en dan in juni naar Alaska. Maar er moet wat te dromen en te plannen overblijven, hahaha
Schema ziet er goed uit en inderdaad, denk dat autohuur en vluchten af Jackson wel kostbaar zijn. Je wint er ook niet zo heel veel mee. Je kan altijd overwegen om op 3/7 alvast een hotel een uurtje ''de goede kant op'' te nemen.
Ik zie wél een dag die wellicht anders kan: Je rijdt nu vanaf Bishop door DV naar LV. Wellicht toch overnachten in DV ? Wij hebben DV 3 x gedaan, 2 x alleen onderweg en afgelopen februari voor het eerst met mijn dochter ook in de Ranch geslapen. Dat was toch wel erg leuk met een mooie zonondergang en nog mooiere zonsopgang bij Zabriskie Point. Zou dat dus overwegen.
En oja, als je slaapt in Bishop: Het eten bij Whiskey Creek is erg goed ! Geen ketenrestaurant, leuke bar, pianist of gitarist erbij...erg leuk !
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je in Kings Canyon toch naar Cedar Grove gaat, waarom dan niet daar een nacht blijven? Kijk eens in ons 2013-verslag daarvoor. Wij vonden dat een geweldige locatie.
Ik vind de tijd in Yellowstone verhoudingsgewijs wat kort. En een overnachting in Death Valley is inderdaad een aanrader, maar dan zou ik nog wel een extra overnachting tussen Yosemite en Death Valley doen. Je hebt ook die tijd wel nodig als je bijvoorbeeld naar Bodie wilt, en nog iets wilt zien langs de 395. Ik zie nu dat ik in herhalingen verval. :wink:

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Klopt ! De nacht in Bishop gewoon laten staan… maar dus een extra stop in DV. En ja, dan moet er ergens anders iets van af… :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer