Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.
Re: Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.
Dank voor al je tips en suggesties, Marianne. Ik ga e.e.a. even goed nalezen en de route/stops wat aanpassen. Kom terug met een aangepast schema. DANK!
--> wij willen dus graag zoveel mogelijk op de campings van de parken zelf proberen te staan. Hoe ver van te voren kan je op de verschillende parken reserveren? Max 6 maanden van te voren of is eerder ook mogelijk?Martin & Marianne schreef: ↑01 jul 2024, 13:26Wat versta je onder leuke campings? Voor de parken is de NPS-site het beste startpunt. Daar vind je ook een pagina met informatie over de campings. Ik zou zoveel als mogelijk in de parken overnachten; goedkoop, mooi en goed gelegen voor een bezoek aan het park. Maar minder voorzieningen. Buiten de parken kun je zoeken op www.recreation.gov (parken) of je zoekt naar commerciële campings (googelen op RV parks).
--> naar ik gelezen heb, is het voor sommige campings erg moeilijk om een plek te reserveren, ook al zit je 6 maanden van te voren klaar. Als je dan achter het net vist en aangewezen bent op een commerciële camping, loop je 6 maanden van te voren dan niet het risico dat die inmiddels ook vol zitten? Hoe is dat te voorkomen?
Naar aanleiding van de diverse tips hebben wij wat zitten schuiven met het schema. Voor nu 1 dag toegevoegd bij GC, Moab en Page. De tussenstop op de reisdag van Joshua Tree naar GC nu eruit gehaald, waardoor dit wel een lange dag wordt, maar dat geeft ons 1 dag extra bij GC. De 3 dagen SF vooralsnog laten staan. Kings Canyon en Sequoia NP ook toegevoegd.
Zijn 2 volle dagen bij SEKI niet teveel?
Andere tips/suggesties/ideeën?
Onze volledige route ziet er nu als volgt uit:
Zijn 2 volle dagen bij SEKI niet teveel?
Andere tips/suggesties/ideeën?
Onze volledige route ziet er nu als volgt uit:
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Het verschilt per park. De National parks zijn inderdaad meestal 6 maanden van tevoren, maar er zijn ook state parks waar het al 13 maanden van tevoren kan.
Op sommige, zeer gewilde campings zoals in de Yosemite valley, moet je er tot op de seconde bij zijn, anders vis je naast het net. Dat wil niet altijd zeggen dat je dan meteen naar een commercieel terrein moet. Buiten de Valley zijn in Yosemite meer campings, alleen wat minder centraal gelegen. Zo druk is het lang niet in alle parken, maar er op tijd bij zijn scheelt echt. Al is het alleen maar om het plekje dat jou leuk lijkt te krijgen.
Ik denk het niet. Maar gewoon proberen de camping te boeken die je wilt. Er zijn veel commerciële campings, via www.rvparky.com kun je zoeken op afstand van de plek waar je zou willen verblijven.RogierS schreef: ↑03 jul 2024, 14:13
--> naar ik gelezen heb, is het voor sommige campings erg moeilijk om een plek te reserveren, ook al zit je 6 maanden van te voren klaar. Als je dan achter het net vist en aangewezen bent op een commerciële camping, loop je 6 maanden van te voren dan niet het risico dat die inmiddels ook vol zitten? Hoe is dat te voorkomen?
19 States so far...
Thanks; zaak dus om nu de route grotendeels wel bepaald is, ook een keuze te maken waar we liefst willen staan (inclusief een plan B)? Mochten we op een state park willen staan, dan zouden we die nu wellicht al kunnen boeken. Nog genoeg voor te bereiden dus...jojostravelusa schreef: ↑03 jul 2024, 14:40Het verschilt per park. De National parks zijn inderdaad meestal 6 maanden van tevoren, maar er zijn ook state parks waar het al 13 maanden van tevoren kan.
Dank voor je tip wat betreft de commerciële campings @Corv !
@RogierS
Je kan daar verschillende opties aan/uit vinken voor wat je wilt op een camping. En de meeste commerciële campings zijn zo slecht niet hoor.
Je kan daar verschillende opties aan/uit vinken voor wat je wilt op een camping. En de meeste commerciële campings zijn zo slecht niet hoor.
19 States so far...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad meestal 6 maanden van te voren wat betreft de campings in de parken. Ik had je al naar de NPS-sites verwezen. Kijk daar naar, je ziet dan ook welke campings er zijn en welke voorzieningen er zijn. Ook worden vaak alternatieven buiten het park genoemd.
Voor Yosemite geldt een ander systeem; zie daarvoor www.nps.gov/yose onder campings. Hier is een camping in de vallei aan te raden; welke camping en welke plaats is minder van belang. Crane Flat is hier een mooi alternatief, maar je moet dan wel met de camper naar de vallei rijden en proberen een parkeerplaats te vinden.
Je hebt nu Zion en Yosemite in een weekend; ik zou proberen dat te vermijden.
De tijd voor Sequoia is mooi zo; kijk eens of een overnachting in Cedar Grove ook een optie is. En dan bijvoorbeeld 2 nachten Lodgepole. Kijk eens in ons 2013-verslag voor 3 nachten Seki. In 2017 stonden wij 2 nachten op Lodgepole.
Wat vond je van de suggestie om de route om te draaien?
Marianne
Voor Yosemite geldt een ander systeem; zie daarvoor www.nps.gov/yose onder campings. Hier is een camping in de vallei aan te raden; welke camping en welke plaats is minder van belang. Crane Flat is hier een mooi alternatief, maar je moet dan wel met de camper naar de vallei rijden en proberen een parkeerplaats te vinden.
Je hebt nu Zion en Yosemite in een weekend; ik zou proberen dat te vermijden.
De tijd voor Sequoia is mooi zo; kijk eens of een overnachting in Cedar Grove ook een optie is. En dan bijvoorbeeld 2 nachten Lodgepole. Kijk eens in ons 2013-verslag voor 3 nachten Seki. In 2017 stonden wij 2 nachten op Lodgepole.
Marianne
--> zeker iets om over na te denken, Marianne.
Wij overwegen om de route vanuit Las Vegas te beginnen en dan ons rondje tegen de klok in te doen. Op die manier zijn we eerder in Yosemite en zijn we daar do t/m zaterdag. Nog steeds niet ideaal wat betreft het weekend dus, maar al iets beter t.o.v. onze plannen om vanuit SF te vertrekken. Ook Zion valt dan niet meer in het weekend.
Vraag: zouden er redenen kunnen zijn om niet vanuit Las Vegas te vertrekken (en ook weer te eindigen)? Heb gemerkt dat de camperhuur vanuit Las Vegas goedkoper is. We betalen iets minder t.o.v. vertrek/finish vanuit SF, terwijl we de camper 2 dagen langer hebben.
Tevens kunnen we wel wat hulp gebruiken wat betreft de keuze voor een camping. Onderstaand heb ik nu een aantal campings per stopplaats weergegeven. Zitten hier campings tussen die jullie zeker niet zouden uitkiezen of missen er juist leuke campings? We zijn dus van plan om zoveel mogelijk in de nationale parken te verblijven, maar het is de vraag of dat altijd lukt. Om die reden hebben we ook een plan B (en soms zelf een plan C). Jullie hulp hierbij is meer dan welkom.
In het bijzonder wat betreft de onderstaande stops:
-er vanuit gaande dat we starten in Las Vegas zullen we ook in SF een camperspot moeten vinden; welke kunnen jullie hier aanbevelen?
-we leggen de kustweg tussen SF en LA af; welke leuke campings zitten op deze route? We hebben een aantal stops in gedachten, maar als er een hele leuke camping wat verder of minder ver is dan de thans aangegeven stopplaats, dan hoor ik dat graag
-camping in Kings Canyon?
-Mammoth Lakes; of beter doorrijden naar June Lake?
Dank alvast weer voor jullie ideeën/tips/suggesties.
--> zeker iets om over na te denken, Marianne.
Wij overwegen om de route vanuit Las Vegas te beginnen en dan ons rondje tegen de klok in te doen. Op die manier zijn we eerder in Yosemite en zijn we daar do t/m zaterdag. Nog steeds niet ideaal wat betreft het weekend dus, maar al iets beter t.o.v. onze plannen om vanuit SF te vertrekken. Ook Zion valt dan niet meer in het weekend.
Vraag: zouden er redenen kunnen zijn om niet vanuit Las Vegas te vertrekken (en ook weer te eindigen)? Heb gemerkt dat de camperhuur vanuit Las Vegas goedkoper is. We betalen iets minder t.o.v. vertrek/finish vanuit SF, terwijl we de camper 2 dagen langer hebben.
Tevens kunnen we wel wat hulp gebruiken wat betreft de keuze voor een camping. Onderstaand heb ik nu een aantal campings per stopplaats weergegeven. Zitten hier campings tussen die jullie zeker niet zouden uitkiezen of missen er juist leuke campings? We zijn dus van plan om zoveel mogelijk in de nationale parken te verblijven, maar het is de vraag of dat altijd lukt. Om die reden hebben we ook een plan B (en soms zelf een plan C). Jullie hulp hierbij is meer dan welkom.
In het bijzonder wat betreft de onderstaande stops:
-er vanuit gaande dat we starten in Las Vegas zullen we ook in SF een camperspot moeten vinden; welke kunnen jullie hier aanbevelen?
-we leggen de kustweg tussen SF en LA af; welke leuke campings zitten op deze route? We hebben een aantal stops in gedachten, maar als er een hele leuke camping wat verder of minder ver is dan de thans aangegeven stopplaats, dan hoor ik dat graag
-camping in Kings Canyon?
-Mammoth Lakes; of beter doorrijden naar June Lake?
Dank alvast weer voor jullie ideeën/tips/suggesties.
Het laatste deel van de route en de geplande campings. Paste niet meer bij het vorige bericht...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zet liever alleen de eerste kolommen als tekst hier neer, dat leest veel gemakkelijker. en dan kunnen we zo nodig ook eens een stukje kopiëren/quoten. Misschien nog even een kolom toevoegen met alleen een '-" er in tussen de van en naar plaats.
Voor campings aan de kust kun je eens op de site van forumlid Marenko kijken; zie https://www.marenko.net/campgrounds/
In de weekenden zijn er veel campings waar je verplicht 2 nachten moet reserveren. Wel goed om rekening mee te houden bij de planning.
Wat betreft starten in Las Vegas; lijkt me een goed plan. Het enige nadeel dat ik zie is dat je in SF een camping moet hebben. Ik zie hier vaak Marin RV park voorbijkomen, maar er was hier iemand die een andere camping had. Even opgezocht; was Hillbilies met San Francisco RV Resort.
Voor de GC zou ik altijd voor Mather kiezen. Misschien minder voorzieningen maar mooie, ruime camping. Kijk er eens naar met streetview. Hoewel de plattegrond ook al voldoende zegt (onderaan een deel van Mather CG).
Voor MV is The View het allermooiste, en prima sanitair, maar verder geen voorzieningen. Wel op loopafstand van het restaurant. En gelden echter restricties voor de lengte van de camper, dus ik denk dat Gouldings de beste keus is.
In Moab zit je bij Sun Outdoors erg mooi; op loopafstand van winkels en restaurants.
Voor Capitol Reef zou ik altijd voor Fruita gaan; mooie, ruimte camping. En heel mooi gelegen.
In Bryce liggen de campings in het park erg gunstig voor de rim; je kunt er lopend naar toe. Vanuit Ruby's moet je de shuttlebus nemen. Ruby's heeft natuurlijk wel de nodige voorzieningen. En je zit vlakbij de winkel en het restaurant.
Voor Zion maakt het qua ligging niet veel uit wat je kiest, dus daar is het een afweging tussen het prijskaartje en de voorzieningen.
Ik heb geen ervaring met de campings rond Mammoth Lakes, maar aan June Lake (Silver Lake cg?) zit je mooi. Bij Mammoth Lakes ben ik ook wel Convict Lake tegengekomen.of kijk naar Indian Flat. Een mooie site hiervoor is deze.
Ik zou in eerste instantie Crane Flat proberen als het in de vallei niet lukt. Tuolumne Meadows ligt mooi (aan de oostzijde, niet aan de noordzijde), maar dat zou dan eerder een alternatief zijn voor Mammoth Lakes en is niet geschikt voor een bezoek aan de vallei of Glacier Point.
Voor Yosemite is Groveland een optie als je niets in het park hebt. Voor North geldt een afwijkende manier van reserveren, kijk daar eens naar.
We hebben geen ervaring met campings in Kings Canyon; je kunt hier kiezen voor het Cedar grove deel en voor het Grant grove deel. Ik weet niet of Grant Grove iets toevoegt als je ook al in Sequoia gaat staan. Een nacht Cedar Grove is mooi. Wij waren in 2013 daar een nacht en vervolgens twee nachten in Grant Grove, waarvandaan we Sequoia bezochten. Zie hier en de volgende dagen.
Marianne
Voor campings aan de kust kun je eens op de site van forumlid Marenko kijken; zie https://www.marenko.net/campgrounds/
In de weekenden zijn er veel campings waar je verplicht 2 nachten moet reserveren. Wel goed om rekening mee te houden bij de planning.
Wat betreft starten in Las Vegas; lijkt me een goed plan. Het enige nadeel dat ik zie is dat je in SF een camping moet hebben. Ik zie hier vaak Marin RV park voorbijkomen, maar er was hier iemand die een andere camping had. Even opgezocht; was Hillbilies met San Francisco RV Resort.
Voor de GC zou ik altijd voor Mather kiezen. Misschien minder voorzieningen maar mooie, ruime camping. Kijk er eens naar met streetview. Hoewel de plattegrond ook al voldoende zegt (onderaan een deel van Mather CG).
Voor MV is The View het allermooiste, en prima sanitair, maar verder geen voorzieningen. Wel op loopafstand van het restaurant. En gelden echter restricties voor de lengte van de camper, dus ik denk dat Gouldings de beste keus is.
In Moab zit je bij Sun Outdoors erg mooi; op loopafstand van winkels en restaurants.
Voor Capitol Reef zou ik altijd voor Fruita gaan; mooie, ruimte camping. En heel mooi gelegen.
In Bryce liggen de campings in het park erg gunstig voor de rim; je kunt er lopend naar toe. Vanuit Ruby's moet je de shuttlebus nemen. Ruby's heeft natuurlijk wel de nodige voorzieningen. En je zit vlakbij de winkel en het restaurant.
Voor Zion maakt het qua ligging niet veel uit wat je kiest, dus daar is het een afweging tussen het prijskaartje en de voorzieningen.
Ik heb geen ervaring met de campings rond Mammoth Lakes, maar aan June Lake (Silver Lake cg?) zit je mooi. Bij Mammoth Lakes ben ik ook wel Convict Lake tegengekomen.of kijk naar Indian Flat. Een mooie site hiervoor is deze.
Ik zou in eerste instantie Crane Flat proberen als het in de vallei niet lukt. Tuolumne Meadows ligt mooi (aan de oostzijde, niet aan de noordzijde), maar dat zou dan eerder een alternatief zijn voor Mammoth Lakes en is niet geschikt voor een bezoek aan de vallei of Glacier Point.
Voor Yosemite is Groveland een optie als je niets in het park hebt. Voor North geldt een afwijkende manier van reserveren, kijk daar eens naar.
We hebben geen ervaring met campings in Kings Canyon; je kunt hier kiezen voor het Cedar grove deel en voor het Grant grove deel. Ik weet niet of Grant Grove iets toevoegt als je ook al in Sequoia gaat staan. Een nacht Cedar Grove is mooi. Wij waren in 2013 daar een nacht en vervolgens twee nachten in Grant Grove, waarvandaan we Sequoia bezochten. Zie hier en de volgende dagen.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het lukt zou ik proberen een plekje op Watchman te krijgen. Wij stonden toen aan de rivier en dat was een prachtige camping/plek.Martin & Marianne schreef: ↑05 jul 2024, 11:46Voor Zion maakt het qua ligging niet veel uit wat je kiest, dus daar is het een afweging tussen het prijskaartje en de voorzieningen.
In Sequioia vonden we Dorst Creek Campground erg mooi. Hele grote camping, maar geen voorzieningen. Deze zomer is hij gesloten i.v.m. reparaties van de stormschade van afgelopen winter, maar dat zal volgend jaar wel klaar zijn.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Klopt. By far de duurste campground van de hele trip maar de ligging leek me gunstiger en mooi aan de Pacific Ocean. Ook het cijfer op RVLife is nagenoeg gelijk.Martin & Marianne schreef: ↑05 jul 2024, 11:46Wat betreft starten in Las Vegas; lijkt me een goed plan. Het enige nadeel dat ik zie is dat je in SF een camping moet hebben. Ik zie hier vaak Marin RV park voorbijkomen, maar er was hier iemand die een andere camping had. Even opgezocht; was Hillbilies met San Francisco RV Resort.
Idioot veel geld voor een stuk asfalt, dat wel.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook zeker Watchman proberen. Maar ook op Zion Canyon Campground heb je plekken aan de rivier. Wij stonden er in 1988 op een mooie plek. We kregen er alleen de haringen niet de grond in.jojostravelusa schreef: ↑05 jul 2024, 14:03Als het lukt zou ik proberen een plekje op Watchman te krijgen. Wij stonden toen aan de rivier en dat was een prachtige camping/plek.Martin & Marianne schreef: ↑05 jul 2024, 11:46Voor Zion maakt het qua ligging niet veel uit wat je kiest, dus daar is het een afweging tussen het prijskaartje en de voorzieningen.

Marianne
Dank weer voor alle tips; heb alles zitten nalezen en bekijken. Mooie site van Marenko; geeft heel veel informatie.
Andere mensen ervaringen met campings in de omgeving van Mammoth lakes/ June Lake? De site waarnaar je verwijst, Marianne, opent bij mij helaas niet.
Wat betreft de camping bij SF ben ik er nog niet uit. Heel benieuwd naar jullie ervaringen met San Francisco RV Resort, Hillbillies. Marin RV lijkt me ook leuk omdat je dan ook de optie hebt om met de ferry naar SF te gaan. Is ook al een hele belevenis; zeker voor de kids. Nadeel lijkt me weer dat die ferry's niet tot laat gaan. Dan ben je dus aangewezen op een Uber.
Zijn er mensen met ervaring wat betreft Anthony Chabot Lake Regional Park?
Wat betreft Zion heb ik Watchman op 1 staan en Zion Canyon Campground als alternatief staan. Beiden lijken me prima.
Het ziet er naar uit dan we onze reis in Las Vegas gaan starten; de route ziet er dan als volgt uit:
1. Aankomst LV
2. Las Vegas verkennen
3. Camper ophalen - Lake Mead (*)
4. Lake Mead - Mammoth Lakes
5. Mammoth Lakes
6. Mammoth Lakes - Yosemite Valley
7. Yosemite Valley
8. Yosemite Valley
9. Yosemite Valley - Kings Canyon NP (**)
10. Kings Canyon NP - Sequoia NP
11. Sequoia NP
12. Sequoia NP - San Francisco
13. SF
14. SF
15. SF
16. SF - Monterey
17. Monterey - Pismo Beach
18. Pismo Beach - El Matador State Beach (***)
19. El Matador State Beach - Joshua Tree NP
20. Joshua Tree NP - Grand Canyon
21. Grand Canyon
22. Grand Canyon - Page
23. Page
24. Page - Monument Valley
25. Monument Valley - Moab
26. Moab
27. Moab
28. Moab - Capitol Reef NP
29. Capitol Reef NP
30. Capitol Reef NP - Bryce NP
31. Bryce NP - Zion NP
32. Zion NP
33. Zion NP
34. Zion NP - Las Vegas
35. Inleveren camper en vlucht terug naar NL
36. Aankomst in NL
(*) Op de eerste dag moeten er ook boodschappen gedaan worden en wil je niet in 1x een lang stuk afleggen. Is Lake Mead dan wel de juiste camping als we de dag erna naar Lake Mammoth (of wellicht Lake June) gaan rijden? Met een tussenstop bij Red Canyon. Daar wellicht beter om te overnachten?
(**) Wat betreft Kings Canyon zou ik willen overnachten bij Cedar Grove; vraag me af of dit echt nog iets toevoegt aangezien we daarna ook nog 2 nachten in Sequoia NP zullen zijn? Wel zou ik dan onderweg een stop maken bij General Grant Grove. Is een volle dag Sequoia voldoende? Zo ja, dan hebben we 1 dag over...waar zouden jullie die inzetten? Ergens een extra dag stoppen of nog een extra bestemming/stop toevoegen?
(***) Op deze dag willen we op een camping staan ten westen van LA en zullen we de volgende dag doorrijden naar Joshua Tree. LA gaan we verder niet in. Ben er nog niet over uit wat een goede plek is; ben vooralsnog uitgekomen bij Leo Carillo State Beach. Hebben jullie andere suggesties?
Alvast weer enorm bedankt voor jullie hulp; wordt zeer gewaardeerd!
Andere mensen ervaringen met campings in de omgeving van Mammoth lakes/ June Lake? De site waarnaar je verwijst, Marianne, opent bij mij helaas niet.
Wat betreft de camping bij SF ben ik er nog niet uit. Heel benieuwd naar jullie ervaringen met San Francisco RV Resort, Hillbillies. Marin RV lijkt me ook leuk omdat je dan ook de optie hebt om met de ferry naar SF te gaan. Is ook al een hele belevenis; zeker voor de kids. Nadeel lijkt me weer dat die ferry's niet tot laat gaan. Dan ben je dus aangewezen op een Uber.
Zijn er mensen met ervaring wat betreft Anthony Chabot Lake Regional Park?
Wat betreft Zion heb ik Watchman op 1 staan en Zion Canyon Campground als alternatief staan. Beiden lijken me prima.
Het ziet er naar uit dan we onze reis in Las Vegas gaan starten; de route ziet er dan als volgt uit:
1. Aankomst LV
2. Las Vegas verkennen
3. Camper ophalen - Lake Mead (*)
4. Lake Mead - Mammoth Lakes
5. Mammoth Lakes
6. Mammoth Lakes - Yosemite Valley
7. Yosemite Valley
8. Yosemite Valley
9. Yosemite Valley - Kings Canyon NP (**)
10. Kings Canyon NP - Sequoia NP
11. Sequoia NP
12. Sequoia NP - San Francisco
13. SF
14. SF
15. SF
16. SF - Monterey
17. Monterey - Pismo Beach
18. Pismo Beach - El Matador State Beach (***)
19. El Matador State Beach - Joshua Tree NP
20. Joshua Tree NP - Grand Canyon
21. Grand Canyon
22. Grand Canyon - Page
23. Page
24. Page - Monument Valley
25. Monument Valley - Moab
26. Moab
27. Moab
28. Moab - Capitol Reef NP
29. Capitol Reef NP
30. Capitol Reef NP - Bryce NP
31. Bryce NP - Zion NP
32. Zion NP
33. Zion NP
34. Zion NP - Las Vegas
35. Inleveren camper en vlucht terug naar NL
36. Aankomst in NL
(*) Op de eerste dag moeten er ook boodschappen gedaan worden en wil je niet in 1x een lang stuk afleggen. Is Lake Mead dan wel de juiste camping als we de dag erna naar Lake Mammoth (of wellicht Lake June) gaan rijden? Met een tussenstop bij Red Canyon. Daar wellicht beter om te overnachten?
(**) Wat betreft Kings Canyon zou ik willen overnachten bij Cedar Grove; vraag me af of dit echt nog iets toevoegt aangezien we daarna ook nog 2 nachten in Sequoia NP zullen zijn? Wel zou ik dan onderweg een stop maken bij General Grant Grove. Is een volle dag Sequoia voldoende? Zo ja, dan hebben we 1 dag over...waar zouden jullie die inzetten? Ergens een extra dag stoppen of nog een extra bestemming/stop toevoegen?
(***) Op deze dag willen we op een camping staan ten westen van LA en zullen we de volgende dag doorrijden naar Joshua Tree. LA gaan we verder niet in. Ben er nog niet over uit wat een goede plek is; ben vooralsnog uitgekomen bij Leo Carillo State Beach. Hebben jullie andere suggesties?
Alvast weer enorm bedankt voor jullie hulp; wordt zeer gewaardeerd!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vreemd, en als je via de hoofdpagina zoekt (jameskaiser.com, en dan Destinations en dan Camping near Yosemite), lukt het dan wel? De andere pagina's over Yosemite zijn ook interessant.
Voor reviews kun je eens kijken of er bij de beoordelingen (zie link bovenin) iets te vinden is. De zoekfunctie gebruiken kan ook handig zijn. Als ik zoek op camping June Lake vind ik bijvoorbeeld dit topic: viewtopic.php?f=7&t=73980&p=1201524&hilit=lake#p1201524 en dit: viewtopic.php?f=7&t=48612&p=829738&hili ... ke#p829738.
Over Anthony Chabot is hier ook al veel geschreven, daar moet je via de zoekfunctie wel wat over kunnen vinden.
Ik vind het een prachtige route! Lekker lang. Met een camper in SF zou ik trouwens echt nog eens overwegen of je daar wel 4 nachten wilt staan.
* Red Rock Canyon lijkt me wel zo logisch. Maak op weg naar Mammoth Lakes even een omweg naar Rhyolite. Aardig als je er toch in de buurt bent.
** Cedar Grove is heel anders dan Sequoia; het lijkt meer op Yosemite. Er zijn een aantal leuke korte wandelingen, maar je kunt ook de wandeling naar de Mist Falls maken. Zie hier en hier voor onze ervaringen.
En als je in Cedar Grove staat (ben je niet in de war met Grant Grove?) dan is een volle dag Sequoia (dus twee nachten) echt niet te veel.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 07 jul 2024, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar heb je met een camper gelukkig geen last van

Dank hiervoor, Marianne. Heb een flink aantal reacties gevonden mbt dit park. De meeste mensen die hier zijn verbleven, hebben dit gedaan omdat ze de volgende dag dan eenvoudig hun camper weer konden inleveren. Ik krijg het gevoel dat dit park minder gebruikt wordt als uitvalsbasis om naar SF te gaan. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar Marin RV Park.Martin & Marianne schreef: ↑06 jul 2024, 11:45Over Anthony Chabot is hier ook al veel geschreven, daar moet je via de zoekfunctie wel wat over kunnen vinden.
Dank ook voor de links inzake June Lake; heeft weer veel leuke info opgeleverd. Hier is toch ook wel veel te doen en te zien!
" Maak op weg naar Mammoth Lakes even een omweg naar Rhyolite."
-->Thanks; staat genoteerd in ons roadbook! Hoe verhoudt dit stadje zich t.o.v. Bodie? Niet meer nodig om die spookstad ook te bezoeken?
"Cedar Grove is heel anders dan Sequoia; het lijkt meer op Yosemite. Er zijn een aantal leuke korte wandeling, maar je kunt ok de wandeling naar de Mist Falls maken. Zie hier en hier voor onze ervaringen."
--> Dank wederom; zal Kings Canyon inderdaad niet schrappen en daar 1 nacht doorbrengen om Mist Falls te lopen, alsmede de kleinere wandelingen bij General Grove.
--> suggesties voor een camping daar?
"Vreemd, en als je via de hoofdpagina zoekt (jameskaiser.com, en dan Destinations en dan Camping near Yosemite), lukt het dan wel?"
--> moest switchen naar een andere browser en nu is het wel gelukt om die pagina te openen. Moet die nog goed gaan bekijken, maar wat een mooie site met zeer veel info.
"Met een camper in SF zou ik trouwens echt nog eens overwegen of je daar wel 4 nachten wilt staan."
--> Ja, ben stevig aan het overwegen om hier toch 1 nacht te schrappen.
--> waar zouden we deze dag dan het beste kunnen inzetten? Ergens een dag langer blijven of is een extra stop op onze route nog van toegevoegde waarde? Iemand suggesties hier voor?
Dank wederom allen!
Nog een andere vraag: zoals onze routeschema er nu uit ziet komen wij do 17 juli in Yosemite Valley aan, waar we dan zondag weer richting Kings Canyon NP vertrekken. We zijn dus deels in het weekend in Yosemite. Is het beter om nog 1 dag eerder in Yosemite aan te komen, zodat we op die manier nog 1 dag minder in het weekend daar zijn?
Waarschijnlijk is het antwoord daarop ja, want in het weekend zal het nog lastiger worden om een camping te vinden. De enige mogelijkheid die ik zie is om na aankomst in Las Vegas direct de volgende ochtend al de camper op te halen (early bird) en te vertrekken. Nu hebben we eerst nog 1 volle dag en een extra nacht in LV gepland om daarna de camper op te halen. Is dit aan te raden en deze dag vervolgens aan het eind van de rondreis te plakken?
In mijn vorige post heb ik ook nog een aantal vragen gesteld; zien jullie kans daar ook nog even naar te kijken?
Dank alvast weer!
Waarschijnlijk is het antwoord daarop ja, want in het weekend zal het nog lastiger worden om een camping te vinden. De enige mogelijkheid die ik zie is om na aankomst in Las Vegas direct de volgende ochtend al de camper op te halen (early bird) en te vertrekken. Nu hebben we eerst nog 1 volle dag en een extra nacht in LV gepland om daarna de camper op te halen. Is dit aan te raden en deze dag vervolgens aan het eind van de rondreis te plakken?
In mijn vorige post heb ik ook nog een aantal vragen gesteld; zien jullie kans daar ook nog even naar te kijken?
Dank alvast weer!
Welke vlucht denk je te nemen ? Als dat de KLM vlucht is ben je al bijtijds in LV. Wij vinden meestal een paar uur na aankomst even over de Strip wandelen voldoende, maar zijn er al vaker geweest. Je bent de volgende dag vroeg wakker, dus een early bird is ideaal dan. Meestal ben je dan in de ochtend wel op pad, dus dan is een uurtje of 3-5 rijden nog prima.
LV kan direct aan het begin van de reis nogal overweldigend zijn, dus aan het eind plakken is prima.
LV kan direct aan het begin van de reis nogal overweldigend zijn, dus aan het eind plakken is prima.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1598 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 5 Reacties