Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis rvhees: input voor reisschema zuidwest US

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis rvhees: input voor reisschema zuidwest US

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou overwegen om Death Valley over te slaan. Het ligt niet op de route en het kost je aardig wat tijd op deze manier. Ik weet ook niet of Furnace Creek haalbaar is die eerste dag. Je moet de camper ophalen en ook nog boodschappen doen. Zonder Death Valley kun je een extra nacht bij Moab doen of doe een overnachting in Monument Valley, dat mis ik nu.

Tips voor campings heb je al gekregen. Ik zou ook zoveel mogelijk in de parken gaan staan. Verwacht nergens campings zoals wij in Europa gewend zijn. Maar de locatie in de parken maken het gebrek aan voorzieningen meer dan goed. En het is een stuk goedkoper.

Voor de duidelijkheid: je hebt het over camp sites. Dat zijn plaatsen op een campground. Je bent dus nu op zoek naar campgrounds.

Wij stonden dit jaar op Atlatl. Ik had daarvoor eerder al naar ons reisverslag verwezen. Met een camper zou Arch Rock ook kunnen, je hebt daar geen water. Als je een site uitzoekt let er dan op of de picknicktafel een overkapping heeft, die heb je daar wel nodig. Dat had je al uit ons reisverslag kunnen halen. En zie ons 2019-verslag voor Fruita in Capitol Reef en voor Monument Valley. En voor alles ertussenin.

Voor de nationale parken zijn de NPS sites een goed startpunt, zowel voor de campings als andere informatie. Reserveren gaat via www.recreation.gov.
En kijk voor Valley of Fire hier: https://parks.nv.gov/parks/valley-of-fire. VoF is nu al te reserveren.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 aug 2024, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis rvhees: input voor reisschema zuidwest US

Bericht door Martin & Marianne »

paulr schreef:
21 aug 2024, 00:33
Voor Page is Wahweap prima, maar ik lees op het forum ook dat er een nieuwe camping is, kan zo snel de naam niet vinden.
Roam America Horseshoe Bend. Zie
hier
voor de zoekresultaten op het forum.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer