Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Robert F. (Fam Freeman): rondreis West-Amerika.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Reis Robert F. (Fam Freeman): rondreis West-Amerika.
Ik heb in zowel Mariposa als Oakhurst overnacht om naar Yosemite NP te gaan. Beide waren prima te doen, zolang je maar op tijd vertrekt 's ochtends. Iets buiten het park kan dus prima.
Er wordt hier altijd maar beweerd dat je in het park MOET slapen. Die keuze is helemaal aan jou. Niets moet natuurlijk, het hangt helemaal van je eigen wensen en voorkeuren af. Persoonlijk vind ik de accommodatie in Yosemite NP sterk overrated. En ja, ik heb al eens in het park zelf overnacht in het park, een Curry Cabin WO/Bath (2008). Tja, wat moet ik ervan zeggen: een klein en donker hok. Nee, geef mij dan maar een motelkamer die van alle gemakken voorzien is. Dat uurtje extra rijden heb ik er dan graag voor over.
Roland
Er wordt hier altijd maar beweerd dat je in het park MOET slapen. Die keuze is helemaal aan jou. Niets moet natuurlijk, het hangt helemaal van je eigen wensen en voorkeuren af. Persoonlijk vind ik de accommodatie in Yosemite NP sterk overrated. En ja, ik heb al eens in het park zelf overnacht in het park, een Curry Cabin WO/Bath (2008). Tja, wat moet ik ervan zeggen: een klein en donker hok. Nee, geef mij dan maar een motelkamer die van alle gemakken voorzien is. Dat uurtje extra rijden heb ik er dan graag voor over.
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is toch niemand die zegt dat het MOET? Het is een afweging tussen met name reistijd en kosten, maar ook de ervaring van in het park overnachten en daar ook in de vroege ochtend en inde avond nog even wandelen vind ik heel fijn. Wij zijn alleen op onze kamer om te slapen, het einge wat we dan belangrijkvinden is een schoon bed.
Is kamperen iets voor jullie? Je staat dan voor heel weinig geld midden in de parken.
Marianne.
Is kamperen iets voor jullie? Je staat dan voor heel weinig geld midden in de parken.
Marianne.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hallo Marianne,Martin & Marianne schreef: ↑18 aug 2025, 08:15Er is toch niemand die zegt dat het MOET? Het is een afweging tussen met name reistijd en kosten, maar ook de ervaring van in het park overnachten en daar ook in de vroege ochtend en inde avond nog even wandelen vind ik heel fijn. Wij zijn alleen op onze kamer om te slapen, het einge wat we dan belangrijkvinden is een schoon bed.
Marianne.
Bedankt voor je reactie (en ook alle andere natuurlijk). Kamperen is wel iets voor ons, maar eigenlijk met deze rondreis willen we liever gebruik maken van hotels. We hebben verder ook niets bij ons daarvoor.
Ik heb nog beide opties staan, dus ik kan er nog even over nadenken

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als kamperen wel iets voor jullie is zou ik die tent in Curry Village niet bij voorbaat uitskuiten. Je zou hem nu kunnen reserveren (neem dan de heated tent want die heeft een stopcontact) en als je besluit om buiten het park te overnachten en je hebt een toegangsreservering dan kun je het nog altijd annuleren. Dat kan gratis, tot een week voor aankomst.
Wij hebben inmiddels al meerdere keren onze eigen koepeltentje meegenomen. Due past gemakkelijk in de koffer. Met onze eastpak koffer lukt het ook om een luchtbed en slaapzak mee te nemen. Het is echter ook heel eenvoudig en goedkoop om de spullen bij de Walmart aan te schaffen. Met één of twee overnachtingen heb je de kosten er al uit.
Koken deden we meestal niet, er zijn voldoende mogelijkheden in de parken. Een koelbox zul je sowieso aanschaffen dus zelf je ontbijt klaarmaken kan altijd.
Zie bijvoorbeeld hier voor ons verblijf in Yosemite:
https://martinenmarianne2017.blogspot.c ... e.html?m=1
Marianne
Marianne
Wij hebben inmiddels al meerdere keren onze eigen koepeltentje meegenomen. Due past gemakkelijk in de koffer. Met onze eastpak koffer lukt het ook om een luchtbed en slaapzak mee te nemen. Het is echter ook heel eenvoudig en goedkoop om de spullen bij de Walmart aan te schaffen. Met één of twee overnachtingen heb je de kosten er al uit.
Koken deden we meestal niet, er zijn voldoende mogelijkheden in de parken. Een koelbox zul je sowieso aanschaffen dus zelf je ontbijt klaarmaken kan altijd.
Zie bijvoorbeeld hier voor ons verblijf in Yosemite:
https://martinenmarianne2017.blogspot.c ... e.html?m=1
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2503 Weergaves