Cindysimone schreef: ↑27 apr 2025, 18:38
Ik twijfel nog over de dag in Forth Worth. ik wil om half vier de cattle drive zien en daarna nog even rondlopen.
Als we dan in de ochtend naar het sixth Floor museum gaan of het Perot museum of science halen we dit dan of is het verkeer erg druk.
Goed besluit denk ik om zo te ruilen dat je naar de McDonald Observatory kan met de Star Party. Ik vond het geweldig een paar weken geleden toen we er waren. Tip is om er 30 minuten van te voren te zijn. Je kan dan vooraf nog even in de shop kijken en buiten je ogen genoeg de tijd geven om alvast te wennen aan het donker zodat je ook comfortabel naar het amfitheater kan lopen (kort stuk maar toch). Neem ook iets van een dekentje of kussentje mee. Het zal allicht iets minder koud zijn in de zomer, maar het is op hoogte en je zit stil op een open plek waar de wind makkelijk bij kan dus het kan echt wel afkoelen.
Ik zag verder dat niemand je vraag nog beantwoord had over Dallas/Fort Worth en of dat te doen is.
Het korte antwoord is: het ligt eraan. Vooral aan je dagplanning, hoe lang je tijd wil besteden in de Stockyards en in het museum.
6th Floor Museum is $25 entree p.p. en parking in de buurt gaat je ook $12 kosten. Of je nou naast het museum parkeert of bij een garage in de buurt.
De weg tussen Dallas en Fort Worth is altijd wel druk, maar afhankelijk van het tijdstip kan het tussen 35-70 minuten duren om van A naar B te geraken. Ik zou rekenen op een uur of anderhalf, dan heb je ook de rust / tijd om nog een drankje te doen en jezelf niet te stressen in het verkeer.
Extra tips:
- parkeren in Fort Worth voor de Stockyards kan ook gratis ipv op de parkeerterreinen. Niles City Boulevard ligt op nog geen 3 minuten lopen van de Stockyards en je kan daar aan de weg parkeren tegenover gebouwen.
- wij vonden downtown Fort Worth ook de moeite. Genoeg leuke winkels en mooie gebouwen. Ook Magnolia Avenue en het Cultural District was tof. Eerlijk gezegd beviel FW ons sowieso heel veel meer dan Dallas (waarvan we de downtown area een beetje verlaten vonden en ons 's avonds niet veilig gevoeld zouden hebben).
- als je de skyline van Dallas mooi wil zien ga dan naar de parkeerplaats bij de Margaret Hunt Bridge, waar ook de Ronald Kirk Pedestrian Bridge ligt. Navigeer op Gulden Lane en je ziet het vanzelf.
- verder is het Bishop Arts district en Deep Ellum in Dallas nog wel de moeite.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50