Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RTGR534: Zuidwesten in +- 12 dagen, hulp gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RTGR534
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis RTGR534: Zuidwesten in +- 12 dagen, hulp gevraagd

Bericht door RTGR534 »

Nogmaals bedankt voor de reacties! Mede daardoor hebben we nu de volgende planning op papier gezet. Ook hebben we vooralsnog een aantal dagen extra vrij kunnen maken, zodat we inclusief de aankomst- en vertrekdag (hopelijk) 16 dagen hebben.
We staan nog steeds open voor aanbevelingen die we over het hoofd hebben gezien en hebben nog een paar vragen (zie dikgedrukt).

Dag 1: REISDAG
Aankomst San Francisco in de avond

Dag 2: SAN FRANCISCO
bv. fietsroute naar Golden Gate Bridge

Dag 3: SAN FRANCISCO
bv. bezoek Alcatraz & Pier 39

(zijn er toevallig nog meer aanbevelingen voor San Fran?)

Dag 4: ROADTRIP
San Francisco > langs coastline naar Santa Cruz > Yosemite

Dag 5: YOSEMITE NP
bv. Mariposa Grove and Mirror Lake trail

Dag 6: YOSEMITE NP
bv. Panorama trail & Glacier Point

Dag 7: YOSEMITE NP
bv. Mist trail > Sonora Pass > ...

(waar verblijven tussen Yosemite en Death Valley?)

Dag 8: ROADTRIP
... > Bodie > Mammoth Lakes > Alabama Hills > Death Valley

Dag 9: DEATH VALLEY NP
Zabriskie Point & Badwater Basin

(wellicht nog een mooie trail bewandelen? ook even rusttijd :) )

Dag 10: ROADTRIP
Death Valley > Artist Drive > Valley of Fire > Kanab?

Dag 11: ZION NP
Walter's Wiggles & Riverside Walk / The Narrows trail

Dag 12: BRYCE NP?
Navajo Loop trail?

(is het fijn om hier een hele dag voor te hebben, of volstaat een paar uur?)

Dag 13: ROADTRIP
Kanab > Antelope Canyon > Horseshoe Bend > Grand Canyon > ...

(waar verblijven tussen de Grand Canyon en Flagstaff?)

Dag 14: ROADTRIP
... > Flagstaff > Route 66 > Las Vegas

Dag 15: LAS VEGAS
The Strip / Sphere

(zijn er toevallig nog meer aanbevelingen voor Las Vegas?)

Dag 16: REISDAG
Las Vegas > Chicago
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat je nu bij San Francisco hebt staan zou ook in 1 dag kunnen. Kijk eens in ons 2015-verslag voor een dag SF. De tweede dag zou je bijvoorbeeld al kunnen gebruiken om in de middag naar Santa Cruz te rijden.
Als je gaat fietsen is het ook mooi om over de Golden Gate te gaan, en dan terugvaren vanaf Sausalito.

Heb je al nagedacht over accommodatie in of rond Yosemite? De Mariposa Grove zou je kunnen doen als je naar Yosemite rijdt. En niet vanuit de vallei als je daar zou overnachten.
Als je op dag 6 de Panorama Trail doet heeft het geen zin om de volgende dag de Mist Trail te doen want die doe je al op dag 6 (is onderdeel van de PT). Je kunt nog iets in de vallei doen maar ik denk dat je je tijd ook wel nodig hebt voorde rit via de Sonora Pass.
Voor accommodatie tussen Yosemite en Death Valley zou je kunnen kijken naar de Virginia Creek Settlement in Bridgeport. Of kijk naar Lee Vining. Wij vonden daar het El Mono Motel erg prettig. Vergeet niet een bezoek te brengen aan Mono Lake (aan de zuidkant voor de mooiste tufa's).
Voor DV zou ik geen twee nachten uittrekken. Gebruik die tijd bij Zion en Bryce want dat is nu wel erg krap. Kanab begrijp ik niet. Voor Zion kun je het beste in Springdale overnachten. Van DV via VoF naar Kanab is wel erg veel. En als je wel 2 nachten DV doet, waarom dan Artist Drive niet op de volle dag DV doen?
Voor Bryce kun je kijken naar bijvoorbeeld de Bryce View Lodge. Ik zou zo dicht mogelijk bij het park overnachten zodat je een zonsondergang kunt meemaken. De hoodoos zijn aan het eind van de dag of vroeg in de ochtend het mooiste.
Wat bedoel je met verblijven tussen de GC en Flagstaff? Ik had in mijn vorige post al tips gegeven voor accommodaties. Waarom niet in het park overnachten? Heb je ons 2024-verslag bekeken voor ons verblijf en bezoek? Bekijk dat verslag ook voor Zion en DV en Valley of Fire.

Kijk ook eens of je de route om kunt draaien: hoe later je in Yosemite bent, hoe beter. Maar als dat betekent dat je er in het Memorial day weekend zou zijn dan toch maar zo houden.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Eens met alles wat Marianne hierboven ook zegt.

Je tijd voor Zion en Bryce is erg krap.
Overnacht alsjeblieft in Spingdale (2 nachten) en Bryce i.p.v. Kanab. Dan moet je altijd rijden, het geeft echt geen extra rust, en daar wordt niemand blij van.
Die extea nacht voor Springdale kun je weghalen van SF of Death Valley.

De Mist trail loop je als je de Panorama Trail doet.
Ondanks dat wij dit jaar ook in het El.Mono Motel verbleven (leuk motel, inspiratie via Marianne), deden wij dit vooral wegens wandelplannen tussen Bishop en Lee Vining. Als je die niet hebt, vind ik Bishop ook een prima optie om te verblijven. Ook als je via de Sonora pas rijdt.

Wat wil je gaan doen bij Mammoth Lakes? Het dorp an sich is een wintersport dorp. Daarvoor zou ik er zeker niet naar toe rijden. Alleen als je er wandelingen op het oog hebt, maar houd er dan ook weer rekening mee dat zo vroeg in het jaar wegen zeker nog dicht kunnen zijn.

2 nachten DV zou ik ook niet doen. Tijd genoeg om de highlights met 1 overnachting te zien.

Walters Wiggles is geen wandeling op zich maar een steil stuk met 'haarspldbochten' naar Scouts lookout of Angels Landing (voor die laatste is een permit nodig).
De Narrows is erg leuk, maar kan ook nog erg koud zijn.

Om onderweg wat meer rust in te bouwen, zou ik ook een overnachting doen bij Page en dan overnachten bij de Grand Canyon en niet ergens halverwege naar Flagstaff.

Heb he die rustdag in DV helemaal niet nodig :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zoiets mooi vinden, met overnachtingen in Springdale en de Grand Canyon. Ook voor Yosemite zou ik naar iets in het park kijken; dat scheelt je veel reistijd.

1 naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Santa Cruz
4 Santa Cruz - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Lee Vining
8 Lee Vining - Death Valley
9 Death Valley - Springdale
10 Springdale
11 Springdale - Bryce
12 Bryce - Page
13 Page - Grand Canyon
14 Grand Canyon - Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas - Chicago

Je kunt nog wat schuiven met het stuk SF - Yosemite.

Wij liepen vorig jaar naar Scouts Lookout, met Walters Wiggles. Zie hier voor ons verslag. Wij overnachtten toen in de Zion Lodge. Dat is fijn omdat je dan met de auto de canyon in mag rijden. Hou er rekening mee dat je vanuit Springdale de shuttlebus moet nemen naar het park en daar moet overstappen op de parkshuttle. Deze kan druk zijn. Als je niet in Springdale overnacht moet je heel vroeg zijn om een parkeerplaats te vinden bij het visitor center. Vanuit Kanab ben je daar niet op tijd om nog een plaatsje te vinden. Dat betekent - betaald - parkeren in Springdale.

SF op het eind is niet gek omdat je dan lang genoeg wakker bent om de avondtour in Alcatraz te doen. Maar misschien lukt jullie dat ook op dag 2 wel. Het is zeker ene aanrader om die tour te doen. Zie hier onze ervaring.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Twee dagen Death Valley is op zich niet gek, er is echt heel veel te zien daar, en je kan mooie hikes maken, mits het niet te warm is.
Juist een extra dag om wat meer te zien is best leuk, Ubehebe Crater om wat te noemen is een supermooie rit en je kan een prachtige wandeling om de krater maken.
Persoonlijk zou ik liever een dag DV doen dan een dag Yosemite.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer