Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Haloybacon: route zomer 2027

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Haloybacon: route zomer 2027

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat ik zelf eerder Moab eruit zou halen als er nog eens een VS-reis komt. Sequoia is in deze route mooi mee te nemen, dat zal voor een andere keer lastiger worden terwijl Moab goed te combineren is met andere delen van het westen. Qua temperatuur is Sequoia in de zomer ook aangenamer. Maar Moab is zeker een goede keus. :thumbup:
Zonder Sequoia is een extra dag Yosemite niet gek.

Maianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Snap ik vanuit oogpunt van sightseeing en wandelen. Maar vanuit “aktiviteiten” en “dingen ondernemen” is Moab natuurlijk wel een outdoor paradijs. Uiteraard is het warm, maar dat zal het het overal onderweg zijn. Maar een mountainbike rondje of rafttour (of gewoon lekker zwemmen in de Colorado River) zullen met name de kinderen geweldig vinden. Voor hen is een berg een berg en en rode stenen zijn rode stenen. :)
Haloybacon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Haloybacon »

Dank jullie allemaal voor de tips en het meedenken. Ben ook druk aan het filmpjes kijken van mensen en reisverslagen aan het lezen.
Geen idee of we ooit weer naar de VS gaan, ik denk nu van niet, maar als ik zie hoe vaak sommige van jullie er al geweest zijn inmiddels….

@Martin & Marianne Wat zou jouw voorkeur hebben, de reis zonder of met Yellowstone?
Haloybacon
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef: ↑
15 aug 2026, 10:50
Een route zonder Yellowstone maar met Sequoia zou er zo uit kunnen zien:
Dag 1 naar Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles - Pismo Beach
Dag 4 Pismo Beach - Monterey
Dag 5 Monterey - San Francisco
Dag 6 San Francisco
Dag 7 San Francisco camper ophalen
Dag 8 San Francisco - Sequoia
Dag 9 Sequoia
Dag 10 Sequoia - Yosemite
Dag 11 Yosemite
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Yosemite - June Lake/Lee Vining
Dag 14 June Lake/Lee Vining - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Zion
Dag 17 Zion
Dag 18 Zion - Bryce
Dag 19 Bryce - Capitol Reef
Dag 20 Capitol Reef
Dag 21 Capitol Reef - Moab
Dag 22 Moab
Dag 23 Moab
Dag 24 Moab - Monument Valley
Dag 25 Monument Valley - Page
Dag 26 Page
Dag 27 Page - Grand Canyon
Dag 28 Grand Canyon
Dag 29 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 30 Las Vegas

Je kunt de camper ook in LA ophalen maar het is wel fijn om in SF geen camper te hebben. Beginnen in SF kan ook, en dan naar LA en via Sequoia naar Yosemite en zo verder. Dat lijkt ook logischer maar met een grote camper kun je voor Sequoia niet de zuidingang nemen.
Eigenlijk is de tijd voor Sequoia zo nog beperkt; een volle dag voor Sequoia en een volle dag voor Kings Canyon zou niet gek zijn. Wil je het echt rustig aan doen dan zou ik in deze route óf Sequoia óf Moab laten vallen.
Moab kun je goed combineren met Yellowstone en/of Colorado.

Marianne
Zou je dan voor het deel tot aan San Francisco een auto huren en hotels nemen? Zou dat lukken met 6 personen inclusief bagage in een auto?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het lijkt mij niet ideaal, maar je gaf zelf in je eerste bericht die mogelijkheid aan.
Ik zou voor de hele reis een camper huren.

Let aub op het quoten, het is niet nodig om volledige berichten/routes te quoten.

Marianne
Haloybacon
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef: ↑
16 aug 2026, 23:36
Het lijkt mij niet ideaal, maar je gaf zelf in je eerste bericht die mogelijkheid aan.
Ik zou voor de hele reis een camper huren.

Marianne
Dat idee hebben wij inmiddels ook.
Excuses voor het onnodig quoten.

Als je beide voorstellen vergelijkt, welke zou dan jou voorkeur hebben? De Yellowstone-variant of die zonder Yellowstone?

Volgens mij gaan we met beide hoe dan ook een geweldige reis hebben.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je gaat zeker hoe dan ook een geweldige reis maken! En ja, keuzes zijn lastig maar je ontkomt er niet aan, hoeveel tijd je ook hebt.
Om te kunnen helpen bij de keuzes is het goed om aan te geven of deze reis echt een eenmalige reis is naar de VS of dat je wellicht nog wel eens zou willen gaan, misschien zonder kinderen. En wat zijn jullie ideeën over bijvoorbeeld de parken? Willen jullie veel wandelen, en echt te tijd nemen om alles te zien en te ontdekken? Me bijvoorbeeld een (junior) rangerprogramma, eens een keer fietsen, etc? Hoe oud zijn de kinderen? Vinden die een park als Yellowstone wel leuk als ze misschien moeten wachten tot een geiser uitbarst, of veel in de camper moeten zitten? De afstanden in het park zijn groot, hou daar rekening mee.
Kijk eens in ons 2004-verslag voor ons bezoek met onze kinderen, en in ons 2015-verslag voor een langer bezoek met naast de bekende highlights ook meer wandelingen.

Beide routes zijn wel te doen, maar met een camper en 4 kinderen is het allemaal toch best wel veel voor de tijd die je hebt. Als je de route met Yellowstone doet zou het niet gek zijn om LA over te slaan; en dus eindigen in SF. Met misschien nog een dag Monterey tussen Yosemite en SF. En in mijn route zonder Yellowstone zou je in SF kunnen beginnen.

Marianne

(Een bovenliggend bericht quoten is niet nodig en ook tegen de forumregels. :lol: )
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Haloybacon schreef: ↑
16 aug 2026, 20:20
Geen idee of we ooit weer naar de VS gaan, ik denk nu van niet
Pas maar op :wink: . Amerika is een prachtig en ook verslavend land. Er is zoveel te zien. Elke regio is anders. Maar ook als je verschillende keren naar bv. het zuidwesten gaat, hoef je niet echt veel dubbel te doen, ondanks dat er minder wegen zijn dan in het oosten.
Wij zijn in middels in noord, oost, zuid en west, Alaska en Hawaii geweest, 34 staten aan gedaan. We denken nu een beetje verzadigd te zijn, maar dat kan elk moment weer veranderen, want het blijft toch ergens kriebelen.
Haloybacon
Amerika-ontdekker

@Martin & Marianne onze kinderen zijn volgend jaar 9,12,14 en (bijna) 17. Pubers dus.
Wat ik nu denk ik dit een eenmalig grote reis met ons als gezin. Voor we zelf met z’n 2-en weer terug zouden gaan zou ook echt nog wel duren, gezien de leeftijd van de jongste.

Wij zouden best LA willen overslaan, maar dat was het eerste wat de pubers noemden waar ze heen wilden.

Onze normale vakanties zijn 3 weken kamperen met een klein caravannetje (geen plek om binnen te zitten, alleen een kleine luifel), we trekken dan ook rond maar meestal 1 week ergens staan. Dit jaar waren we op Corsica, vorig jaar Slovenië, Bosnië en Kroatië. We hebben dan actieve vakanties waarbij we elke dag wat doen, wandelen, iets bekijken etc. Geen hikes van 6 uur, maar wel lekker de bergen in met de wandelschoenen aan. In de VS is dit anders dan in Europa natuurlijk, maar het geeft wellicht een beeld van onze vakanties.

Dus ja, een dag fietsen en wandelingen maken willen we wel, maar dit ook weer niet elke dag. Vooral variatie in dingen die we doen en zien. Niet alleen langsrijden, even parkeren en weer door. Zo’n ranger programma is denk ik niet iets voor onze kinderen,
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je niet vaker die kant op zou gaan is het in principe niet gek om Yellowstone mee te nemen, maar de kinderen vinden dat wellicht niet zo interessant. Ik denk dat ik dan Yellowstone niet zou doen en zou gaan voor meer rust. En over een jaar of 10 gaan jullie lekker met z'n tweeën alles doen waar je nu niet aan toe komt.

Onze kinderen vonden een rangerprogramma op zijn tijd best interessant; waarom zou dat niets voor die van jullie zijn? Kijk goed wat er is. De Guide van Yosemite geeft een aardig beeld van wat er te doen is. Kijk eens in die van deze zomer. wij hebben ons daar met de kinderen meerdere keren meerdere dagen vermaakt. Je kunt er ook zwemmen, paardrijden, raften (als er nog voldoende water staat) en fietsen. En je kunt ook daar de bergen in, kijk eens naar de mogelijkheden in Tuolumne Meadows. Of trek wat meer tijd uit voor de oostkant van Yosemite . Een wandeling als de Little Lakes Valley Trail is leuk, maar er zijn veel meer mogelijkheden.

Dus trek voldoende tijd uit voor alles en probeer niet alles te zien.

Marianne
Haloybacon
Amerika-ontdekker

Eerst knop doorgehakt, we gaan toch voor de variant om Yellowstone mee te nemen en hebben de camper geboekt bij Tioga tours. Start in SLc en weer inleveren in LA. Nu op zoek naar tickets, Tioga had ook een voorstel maar die leek vrij duur. En de verdere voorpret en planning.
Bedankt allemaal voor het meedenken en advies geven!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Altijd fijn als er iets vastligt, dan kun je verder met je plannen. Ik hoop wel dat je iets weglaat uit de SLC-LA route die ik heb gegeven. Daarin had je te weinig tijd voor Yellowstone. Heb je al een idee hoe de route er uit gaat zien?

En kijk op tijd hoe het reserveren van camping in zijn werk gaat. Zeker voor Yosemite is dat erg lastig. Het is aan te raden om daar een maand van te voren te oefenen.

Marianne
Haloybacon
Amerika-ontdekker

Wat nu in de voorlopige planning voor Yellowstone en grand teton staat is dit:
Salt Lake City Grant Teton
Grand Teton Grand Teton
Grand Teton Yellowstone
Yellowstone Yellowstone
Yellowstone Yellowstone
Yellowstone Jackson
Jackson Flaming Gorge

Jackson omdat het de kinderen (en mij ook) leuk lijkt eens naar een echte Amerikaans rodeo te gaan. Het kan ook nog een 4e nacht Yellowstone worden.
Hoe, wat en waar precies qua campings etc ga ik mij nog lekker op storten.

Over de campings in Yosemite las ik idd al en ook de tip om eens van tevoren te gaan oefenen.

Voor de rest van de route is dit de werkplanning:

Flaming Gorge Moab
Moab Moab
Moab Moab
Moab Capitol Reef
Capitol Reef Bryce Canyon
Bryce Canyon Zion National Park
Zion National Park Zion National Park
Zion National Park Page
Page Page
Page Grand Canyon
Grand Canyon Las Vegas
Las Vegas Mono Lake
Mono Lake Yosemite
Yosemite Yosemite
Yosemite Yosemite
Yosemite San Francisco
San Francisco San Francisco
San Francisco Cambria
Cambria Los Angeles
Los Angeles Los Angeles
Los Angeles Vliegveld
Thuis
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

In de zomermaanden is in Cody vrijwel elke avond een rodeo. De beste plekken zijn in de Buzzard Roost. Daar heb je zicht op de startboxen. Daar zaten wij in 2006. Als je een stoel wilt reserveren, moet je er vroeg bij zijn, want ze zijn snel uitverkocht. Deze plekken zijn $40,- t.o.v. $30,- voor niet specifieke plekken.
https://www.codystampederodeo.com/p/abo ... nite-rodeo
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is een mooie route, maar niet echt rustig. Je hebt weinig tijd voor Yellowstone, ook weinig tijd voor Capitol Reef 9en onderweg Goblin valley en Little Wild Horse Canyon), en ook weinig tijd voor de kustroute en LA. Lever je meteen bij aankomst in LA de camper in of op de dag van vertrek? LA met een camper is niet echt handig; wat wil je die ene dag daar doen? Eigenlijk was met zo weinig tijd voor LA eindigen in SF ook niet gek geweest.
Ik zou eens kijken wat je aan ruimte krijgt als je Moab zou overslaan. Jammer natuurlijk om dat te missen, maar iets meer tijd op de rest van de route lijkt mij heel welkom.

Marianne
Liesbrink58
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Liesbrink58 »

Als je graag een rodeo wilt zien± Wij zijn vorig jaar naar een rodeo net buiten West Yellowstone geweest. Kan je dus met Yellowstone combineren. Op het terrein is wat "vette hap" en frisdrank te krijgen. Breng anti-muggenspul mee.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik persoonlijk zou Yellowstone er gewoon uit laten, het is best veel, zeker met zes man in een camper lijkt wat meer rust en minder rijden mij wel lekker.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Volgens mij al door verschillende Amerika kenners geadviseerd…. :) Soms houdt het op…. Zal ongetwijfeld een reis worden die men nooit gaat vergeten, maar zou nog mooier (fijner,relaxter) kunnen zijn.
Haloybacon
Amerika-ontdekker

Ja, dank voor de feedback, waar je soms wat mee doet en soms niet. Yellowstone lijkt ons alle 6 echt een aanvulling vandaar de keuze die er wel in te laten. De kinderen gingen daar ook helemaal op aan. En misschien komen we onszelf tegen tijdens de reis dat het geen goed idee was.

Met 6 mensen reizen is voor ons natuurlijk normaal en niet veel. In de camper hebben we veel meer ruimte dan we normaal in de auto en in onze kleine caravan hebben.

Moab eruit laten ga ik nog wel eens serieus naar kijken. Geeft 3 extra nachten die je ergens anders in kan zetten.

We hebben nog even de tijd om de planning definitief te maken.

Ben echt wel blij met de adviezen, ook al lijkt het misschien of ik ze allemaal naast me neer leg.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jullie kunnen zelf het beste beoordelen wat je uit een dag kunt halen. Onze ervaring met pubers is dat veel dingen erg veel tijd kosten (laat opstaan, tutten, online bezig zijn, etc). Sinds wij weer met z'n tweeën reizen halen we heel erg veel meer uit een dag. :wink: Maar zelfs met twee personen en met een auto zou ik de route erg vol vinden.

Zonder Moab kun je een dag Yellowstone extra doen. Kijk eens wat je er allemaal wilt doen en boek campings op verschillende locaties. In jouw schema rij je van SLC naar Grand Teton; als je diezelfde dag ook de camper ophaalt lijkt me dat erg krap. Of heb je een early bird genomen? Bedenk ook dat boodschappen doen behoorlijk wat tijd kost. Niet alleen omdat je niet gewend bent aan het assortiment maar ook omdat de meeste winkels erg groot zijn, en omdat het toch wel erg leuk is om op je gemak rond te kijken. Het kost je zeker een uur, maar meer kan ook.

Ik zou dan ook een extra dag Capitol Reef doen . Even afhankelijk van waar je overnacht heb je op de eerste dag waarschijnlijk niet veel tijd meer voor het park. Kijk ook eens of het een idee is om dan via Goblin Valley en Little wild Hors Canyon te rijden. Op weg naar Bryce kun je de wandeling naar de Lower Calf Creek Falls doen (zie hier voor de wandeling naar de Lower Calf Creek Falls en voor onze twee nachten op Fruita).

Verder zou je voor de kust of voor LA nog een extra nacht uit kunnen trekken. Ik zou voor de eerste nacht aan de kust een overnachting bij Monterey of Big Sur niet gek vinden. Kijk hier op tijd naar; de campings zitten dar snel vol. Wat zijn de plannen in LA? Als je naar een pretpark wilt zou ik zeker een extra dag voor LA uittrekken. Zonder pretpark zo je een hop on hop off bus kunnen overwegen. Wanneer lever de de camper in?

Als ik de route met die wijzigingen uitschrijf zou het er zo uit kunnen zien (en dat is nog steeds niet heel ruim):

Dag 1 naar Salt Lake City
Dag 2 Salt Lake City - Bear Lake
Dag 3 Bear Lake - Grand Teton
Dag 4 Grand Teton
Dag 5 Grand Teton - Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone - ?
Dag 10 ? - Capitol Reef
Dag 11 Capitol Reef
Dag 12 Capitol Reef - Bryce