Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis t1m: 27 dagen AZ, UT, NV, CA: jullie expertise nodig!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
t1m
Amerikakenner

Re: Reis 27 dagen AZ, UT, NV, CA: jullie expertise nodig!

Bericht door t1m »

Kleine toevoeging, geen Pismo Beach gekozen als overnachtingsplek maar dankzij de ervaringen van gleuknie in Arroyo Grande (6 min rijden) naar Pismo in de Best Western. $ 84,- exc. tax dus nog goedkoper dan Austin's Chuckwagon Lodge :lol:. Wel schrikken dat je ziet dat de hotels in Page & Death Valley zo duur zijn vergeleken met dit soort dingen (en b.v. de Wynn voor $80).

Nog twee vraagjes:

1.) Zou je aanbevelen om (omdat we een stuk willen wandelen in Julia Pfeifer Burns SP + veel willen stoppen) nog een overnachting in San Simeon en dan één in Pismo, of gewoon 2 in Pismo (Arroyo Grande) houden? Is Pismo/Grover/Arroyo een stuk met mooie plekken die je naast 't strand kan bezoeken?

2.) Heeft iemand ervaringen met Santa Monica toevallig? We twijfelen een beetje over de buurt daar van de TravelLodge, schijnt nog zo'n 30 minuten rijden te zijn naar het strand. Lijkt ons wel leuk om daar te fietsen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Geen idee of een volle dag Pismo Beach leuk is, bij Big Sur is het ook leuk overnachten, maar wel een fors stuk duurder. Ik heb al tijden de Ripplewood Resort op mijn verlanglijstje staan.
Wij zaten in 2008 in Marina del Rey en zijn vandaaruit naar Sant Monica gefietst. Erg leuk, en mooi hotel.

Marianne
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

In dat geval lijkt het me handig om misschien het stuk van Monterey > Santa Barbara > Santa Monica > Las Vegas gewoon helemaal cancelable te houden. Op die manier kunnen we zelf ter plekke nog beslissen (2 dagen van te voren) of we rond de Big Sur nog een mooi hotel willen nemen of doorrijden naar Arroyo Grande/Pismo of zelfs direct naar Santa Barbara/Santa Monica. Juist die kleinere plaatsjes en bezienswaardigheden langs de kust lijken ons erg leuk, vandaar dat we liever daar iets meer tijd besteden dan puur doorheen rijden. Zelfde met Death Valley, op aanraden ook hier 2 overnachtingen. Niet in DV zelf, maar er naast (budget/hitte).

Dan zit het 'final' schema zo in elkaar:

DAG 1 Phoenix arrival
DAG 2 Phoenix > Sedona
DAG 3 Sedona
DAG 4 Sedona > Grand Canyon
DAG 5 Grand Canyon > Page
DAG 6 Page
DAG 7 Page > Monument Valley
DAG 8 Monument Valley > Torrey
DAG 9 Torrey > Bryce (Scenic route)
DAG 10 Bryce > Zion
DAG 11 Zion
DAG 12 Zion > Las Vegas
DAG 13 Las Vegas > Lone Pine
DAG 14 Lone Pine > Lee Vining
DAG 15 Lee Vining > Yosemite
DAG 16 Yosemite
DAG 17 Yosemite > San Francisco
DAG 18 San Francisco
DAG 19 San Francisco
DAG 20 San Francisco > Monterey
DAG 21 Monterey > Arroyo Grande
DAG 22 Arroyo Grande > Santa Barbara
DAG 23 Santa Barbara > Santa Monica
DAG 24 Santa Monica
DAG 25 Santa Monica > Las Vegas
DAG 26 Las Vegas
DAG 27 Departure Las Vegas > Home

Nu nog de huurauto :wink:
Laatst gewijzigd door t1m op 20 feb 2011, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

euh, ligt misschien aan mij :oops: maar waar staan die 2 overnachtingen nabij death valley? bedoel je die overnachting bij lone pine? dat is er toch maar 1?
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Sorry, bedoelde tussen Death Valley en Yosemite. Willen o.a. Bodie, Mono Lake zien. Vandaar een overnachting in Lone Pine (i.p.v. Death Valley; Furnace/Stovepipe) en één in Lee Vining. De extreme hitte mijden we liever zoveel mogelijk, desondanks dat het prachtig is om er een keer te overnachten :wink:. Denk je dat dit schema zo goed in elkaar zit? We hebben alle hotels nu annuleerbaar, behalve dag 1 op de airport PHX, dag 12 in Las Vegas en dag 20 in Monterey.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik vind het een mooi rondje; om jaloers op te zijn!
het stuk LA-LV heb ik nog niet gedaan, over die rit kan ik wel niet oordelen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Mooie route zo. Arroyo Grande? Waarom niet Pismo Beach?
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Goed om te horen dat het nu goed in elkaar steekt. Arroyo / Pismo is puur de afweging van kosten geweest, het Best Western in Arroyo Grande was maar $ 86,-, terwijl in Pismo de prijzen stukken hoger zijn. Ik ga bij voornamelijk uit van Tripadvisor, minimaal 80% aanbevolen en scan ook de 'poor' / 'terribles' door in hoeverre deze van toepassing zijn. Arroyo > Pismo is zo'n 10 minuten met de auto of zou je beter voor die nacht in Pismo kunnen zitten?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Pismo zal idd duurder zijn. We hebben ooit gelogeerd in Kon Tiki en BW Shore Cliff. Zonsondergang vanaf je balkon. Van Kon Tiki loop je zo het strand op. Van Shore Cliff kan je naar een baai afdalen en de otters etc bewonderen. Maar goedkoop zijn ze niet helaas. Je krijgt waar je voor betaalt. Wij wonen niet dicht bij zee dus grijpen elke kans aan om de golfslag te horen. Daar hangt vaak een duur prijskaartje aan....
Yeehaw
t1m
Amerikakenner

Re: Reis t1m: 27 dagen AZ, UT, NV, CA: jullie expertise nodi

Bericht door t1m »

Zit wel even te denken, hebben we met dit laatste stuk tussen Monterey > Arroyo Grande > Santa Barbara > Santa Monica voldoende tijd om de Big Sur uitgebreid te bekijken (inclusief uitgebreide wandeling Julia Burns Park (!), vele stops), picknick bij San Simeon, Hearst Castle, bezoekje aan Cambria, Santa Maria, Solvang (!) én het plaatsje Santa Barbara? Hoorde dat de Big Sur vaak nog mistig is tot het middag uur en dat zou zonde zijn, wat als we in Monterey om 11.00 vertrekken? Is het too-much hurry, waarbij de 'tussenstop' Arroyo Grande misschien iets eerder/later moet komen (andere plaats: San Simeon of Cambria)?
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Kleine bump. Zijn er nog bepaalde bezienswaardigheden die we écht moeten reserveren? Antilope Canyon + Alcatraz gaan we asap reserveren, The Wave Permit slaan we over.

Voor het te laat is.. :wink:
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Alles geregeld!

Inmiddels is alles geboekt dankzij jullie hulp, waarvoor bedankt! Auto is een minivan (Town & Country of Grand Caravan, voorkeur 1e model). Alle hotels geboekt. En route helemaal nu klaar. Interface voor reisblog (geen tekst, alleen foto's + Google Maps) is ook klaar. Geeft een heerlijk gevoel!

Onze uiteindelijke route met hotels, zie hieronder. Er zijn een aantal hotels die ik graag nog goedkoper wil of een betere voor zoek (o.a. Yosemite: liever Curry Village tent met badkamer, Monument Valley: liever Gouldings en Grand Canyon: liever Maswik of rim hotel).Stuk tussen Monterey en LV (laatste 5/6 dagen) is helemaal flexibel, kunnen dit nog tot SF helemaal opnieuw indelen. Op advies van wat locals heb ik een aantal kleine dingen aangepast.

Google Maps kaart: http://bit.ly/h3VttM
Totale afstand: 2.375 mijl
Totale reistijd: 45 uur
Aantal dagen: 27
Langste rit: Oxnard > LV (+- 6,5 uur)

Afbeelding

Afbeelding

DAG 1 Sedona Aloft 3*** Phoenix USD 101,00
DAG 2 Phoenix > Sedona Sky Ranch Lodge USD 96,33
DAG 3 Sedona Sky Ranch Lodge USD 96,33
DAG 4 Sedona > Grand Canyon Village Yavapai Lodge USD 123,00
DAG 5 Grand Canyon Village > Page Days Inn Page 2** USD 153,50
DAG 6 Page Days Inn Page 2** USD 153,50
DAG 7 Page > Mexican Hat Hat Rock Inn USD 148,77
DAG 8 Mexican Hat > Torrey Austin's Chuckwagon Lodge, Torrey USD 87,00
DAG 9 Torrey > Tropic/Bryce Bryce Point Inn B&B USD 124,57
DAG 10 Tropic/Bryce > Springdale/Zion Desert Pearl Inn (Riverview room) USD 212,00 Is een riverview kamer $ 120,- voor 2 nachten meer waard dan een poolview?
DAG 11 Springdale/Zion Desert Pearl Inn USD 212,00
DAG 12 Springdale/Zion > Las Vegas The Wynn USD 190,52
DAG 13 Las Vegas > Lone Pine Dow’s Motel USD 101,00
DAG 14 Lone Pine > Lee Vining Murphy’s Motel USD 132,16
DAG 15 Lee Vining > El Portal/Yosemite Yosemite View Lodge 3*** USD 193,14 Hoopt op een Curry Village tent incl. badkamer.. weekly checking!
DAG 16 El Portal/Yosemite Yosemite View Lodge 3*** USD 193,14
DAG 17 El Portal/Yosemite > San Francisco Best Western Hotel Tomo, Japantown USD 155,57
DAG 18 San Francisco Best Western Hotel Tomo, Japantown USD 155,57
DAG 19 San Francisco Best Western Hotel Tomo, Japantown USD 155,57
DAG 20 San Francisco > Monterey Portola Hotel & Spa 4**** USD 199,54
DAG 21 Monterey > Cayucos Cayucos Beach Inn USD 160,-
DAG 22 Cayucos > Oxnard Beach villa (Oxnard Shores Time Sharing) USD 119,- (inclusief jacuzzi, 2 slaapkamers, 9,0 beoordeling en 50 meter van strand -lol-)
DAG 23 Oxnard Beach villa (Oxnard Shores Time Sharing) USD 119,-
DAG 24 Oxnard Beach villa (Oxnard Shores Time Sharing) USD 119,-
DAG 25 Oxnard > Las Vegas Desert Rose Resort 3*** USD 76,39
DAG 26 Las Vegas Desert Rose Resort 3*** USD 76,39
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

t1m schreef:DAG 10 Tropic/Bryce > Springdale/Zion Desert Pearl Inn (Riverview room) USD 212,00 Is een riverview kamer $ 120,- voor 2 nachten meer waard dan een poolview?
Goede vraag! Ik zat er net over te denken om dezelfde vraag te stellen voor ons verblijf in september. Wij hebben twee keer een poolside kamer gehad, naar volle tevredenheid. Was vooral erg prettig omdat we (lees: de kinderen) ook veel van het zwembad gebruik hebben gemaakt. Wij zaten op het stuk dat niet recht tegenover het zwembad ligt, dus wel dichtbij, maar geen last er van. Ik kan me voorstellen dat je in de kings kamers dichter bij het zwembad wat minder goed zit, tenzij je kleine kinderen hebt die je aldoor in de gaten wilt kunnen houden.

Ik ben wel eens langs de Riverside kamers gelopen, maar misschien niet op het juiste moment (geen zon). Het ligt ongetwijfeld veel rustiger. Ik ben zelf bang dat voor ons verblijf in september die kamers wat minder zonnig zijn, maar misscheein valt dat heel erg mee. Je kunt natuurlijk genieten van de avondzon op de rotsen, maar daar kun je in het park ook van genieten. Ik weet het dus niet.
Het scheelt toch niet zo veel trouwens? Ik dacht een paar tientjes per nacht.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij hebben in de riversidekamers gelogeerd in november. Ik zou daar geen $ 120,-- extra voor over hebben. De prijs in de zomer is trouwens 50% duurder zie ik. Wat een bedrag, en die Days Inn in Page. In november logeerden we daar voor minder dan half de prijs. Ze weten je wel een poot uit te rukken....Hat Rock Inn voor $ 148,-- Hoe verzinnen ze het. Nou ja, het is hoogseizoen. In Desert Pearl hadden we natuurlijk keus genoeg in november. Konden ook nog aardig onderhandelen. Prachtig zwembad. Met twee teenagers in tow zou ik lekker bij dat zwembad gaan zitten en het geld in je zak houden. Just MHO.
Yeehaw
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

O, en Marianne. Nee de riverside rooms zijn niet zonnig. Het grasveld voor de kamers ligt wel in de zon maar dat vinden wij een voordeel als we in de zomer zouden willen gaan. Geen zon op het terras in de hitte. In november hadden we daar wel wat meer zon willen hebben.......
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Of overnachten in het Canyon Ranch Motel. Ligt recht tegenover de Desert Pearl Inn, heeft ruime kamers in een soort huisjes, heeft een heel ruim grasveld met picknickbanken waar je heerlijk kunt zitten en heeft een klein zwembadje met een prachtig uitzicht op de rode rotsen.
En bovendien kost het maar $ 119 per nacht in het hoogseizoen. Wi hebben er afgelopen zomer overnacht en hadden het prima naar ons zin.

Hier vind je de reviews.

Marjon
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Wat een bedrag, en die Days Inn in Page. In november logeerden we daar voor minder dan half de prijs. Ze weten je wel een poot uit te rukken....Hat Rock Inn voor $ 148,-- Hoe verzinnen ze het.
Belachelijk hè? Als we de foto's zien van Hat Rock Inn, vinden we het een scheve prijs/kwaliteitverhouding. Andere optie is doorrijden naar Blanding/Bluff, waar op dit moment goedkopere/betere motels zitten (volgende dag naar Capitol Reef, flinke rit dus. Deze optie heeft zo'n 30-40 minuten extra reistijd, voorkeur is eigenlijk dus Monument Valley of Mexican Hat. Of wachten tot Goulding's weer availability heeft.

Wel grappig, in 3 hotels hebben we 2 kamers (in Monterey: Portola 4**** voor $ 99,-/kamer, Phoenix Airport: Aloft 3*** $ 51,-/kamer en Las Vegas: Wynn 5***** $ 80/kamer), andere plekken allemaal één kamer met 2 queens. We moeten wel lachen (of huilen?) als we zien dat Hat Rock Inn/Days Inn dubbel zo duur zijn als de Wynn :lol:.

@Marjon: Bedankt voor de suggestie! Ik ga daar ook even naar kijken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

We hebben in al die plaatsen wel eens gelogeerd. Monticello, Blanding, Bluff, noem maar op. In Blanding zou ik zeker niet gaan logeren. In Bluff logeerden we verleden jaar in de Desert Rose. In cabin 6....geweldige cabin maar ook de duurste en de prijs durf ik niet eens na te kijken meer. Verleden jaar betaalden we off season zo'n $ 135,-- een koopje voor wat je kreeg en uiteraard na onderhandelen. Ik zou maar zo dicht mogelijk bij MV blijven. Ik zal hier Valley of the Gods B&B maar niet noemen. Die zal zeker al uitverkocht zijn maar qua lokatie is deze B&B niet te overtreffen.
Yeehaw
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

In Page is ook lodging voor rond de $60 of nog minder te vinden, zoals:
Red Rock Motel, Bashful Bob's, Rodeway Inn (de kleinere kamers, niet de suites aan de binnenplaats. Inclusief eenvoudig continental breakfast).

Wat Mexican Hat betreft. In 2008 informeerden wij naar de prijs van Hat Rock Inn (ik wist niet van het bestaan af, volgens mij behoorlijk nieuw), maar we zijn direct weer naar buiten gelopen. Toen zaten ze al tegen de $100 aan. San Juan Inn en Mexican Hat Lodge zijn prima. Overigens betaalde ik in 2009 slechts $35 voor een net gerenoveerde kamer in Canyonland Motel (net, maar wel zeer basic).
Johan
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Zie na het doorlopen op Google Maps dat van Mexican Hat > Capitol Reef we over Highway 261 gaan. Niet echt een fan van dit soort wegen, helemaal zonder vangrail. Lijkt ook deels dirt road te zijn (http://bit.ly/i6TWQa). Iemand hier ervaring mee met deze weg?

Afbeelding

@Yeehaw: Die B&B probeerde ik eerder telefonisch te bereiken. Z'n voicemail gaf aan dat ze alleen 2 persoonskamers hebben. Misschien toch maar richting Bluff overwegen (via 191 en 95 i.p.v. 261), zie mezelf nog niet rijden op bovenstaande weg terwijl er een motorhome aankomt. Een van onze familie is helemaal goed in het voorspellen van risico's, dus die zie ik hier ook niet met plezier in de auto zitten. Page > Bluff lijkt me te doen? En Bluff > Capitol Reef dan ook. Of raad je beter aan Page > White Mesa en White Mesa > Capitol Reef?

@Johan1973: Red Rock Motel ziet er inderdaad aardig uit. Net even geïnformeerd, $ 90,- voor een 3 bedroom kamer. Incl. BBQ, ideaal!
Laatst gewijzigd door t1m op 26 mar 2011, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer