Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jimmyenwesley: vertrekken LA 9 mei tot 29 mei 2011

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis jimmyenwesley: vertrekken LA 9 mei tot 29 mei 2011

Bericht door Martin & Marianne »

jimmyenwesley schreef:Als ik me niet vergis volgens mijn trotter, passeren we de national scenic byway 12 (route 12) dit omet zo adembenemend mooi zijn? (maar die zie ik ook al zeker als ik van page naar bryce ga?)
Nog geen kaart gekocht dus? Is toch wel handig. :wink:
Een stop in Zion is een must, het is heel jammer dat je daar geen overnachting hebt. Op weg Bryce naar Las Vegas rij je door het park. Als je in het park bent heb je op een gegeven moment vlak voor de tweede tunnel een parkeerplaats aan de rechterkant en iets verder ook een aan de linkerkant. Daar zou ik even stoppen om de Canyon Overlook Trail te lopen (een uur). Heb je een paar uur de tijd, dan zou ik deze trail overslaan en met de shuttlebus het park in gaan. zie op www.nps.gov/zion voor een kaart van het park. Je mag niet met de auto de canyon in, dus je zult de shuttlebus moeten nemen. Rij met de bus helemaal naar het eindpunt (temple of Sinawava) - onderweg krijg je informatie over het park. Een ijsje bij de lodge is een goede reden om even uit te stappen. De bus stopt bij verschillende trailheads. Een leuke en korte wandeling is die naar Weeping rock. Tegenover de lodge kun je met je ijsje naar de Lower Emerald Pool lopen. Ook kort.

Marianne
jimmyenwesley
Amerika-ontdekker

Bericht door jimmyenwesley »

Jawel ik heb een kaart, De rand Mc Nally, maar daar staat jouw uitleg natuurlijk niet in :) en daarom stel ik de vraag, en arseer ik met mijn geel stiftje de mooiste route die jullie voorstellen. Wat ben ik toch lui :)

Ik ben nl een heel "draaiboek" voor onze vakantie aant maken. Het lijkt precies Bassie en adriaan en de reis door Amerika. Ook een aanrader trouwens :)

Ja het is idd jammer dat ik geen overnachting in Zion heb. Maar ik ga er een tussenstop maken, dat staat vast, om de sfeer op te snuiven. :wink: als ik nu niet alles gezien heb, is er mss nog eens een reden om terug te gaan.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je passeert hwy 12 niet .. of je kruist het of je rijdt erop danwel -over.
Het mooie stuk ligt tussen Escalante en Torrey (globaal). Er liggen niet zoveel wegen daar (zowel op kaart als in het echt) dus het is niet te missen.
Gats wel jammer dat je niet Zion als stopje neemt zeg; ik zou er een dag LV voor opofferen.. :mrgreen:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
jimmyenwesley
Amerika-ontdekker

Dag 12 gaan we van Las vegas naar Bakerfield, 1 overnachting in Bakerfield. In de Best western Hillhouse.

Mijn vraag op deze lange route die we die dag gaan doen. Zijn er daar dingen te zien want volgens mijn info is er niet zo heel veel in Bakersfield te doen.

Is het aan te raden om Via D.V naar Bakerfield te gaan?

Tips welkom
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Via DV zal een lange reisdag worden maar die route is oneindig veel mooier dan rechtstreeks. Gewoon om 7am uit Vegas vertrekken.
jimmyenwesley
Amerika-ontdekker

Maar dan 's avonds in Bakerfield zal er wel niet veel te doen zijn zeker? enkel als slaapplaats...
jimmyenwesley
Amerika-ontdekker

21/05/11 gaan we van Bakersfield naar Yosemite. We logeren in Oakhurst (Shilo inn Suites) daar blijven we twee nachten. Dus we hebben wel wat tijd.

Zijn er must do stops van Bakersfield naar Yosemite (trip is rond de 3 uur denk ik)

Wat kunnen we in Yosemite dag 1 en 2 dan best doen. tips welkom
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Niet iedereen houdt er van maar voor de liefhebber is er dit tussen Bakersfield en Yosemite: http://www.exeterchamber.com/mural_tour.html
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

jimmyenwesley schreef:21/05/11 gaan we van Bakersfield naar Yosemite. We logeren in Oakhurst (Shilo inn Suites) daar blijven we twee nachten. Dus we hebben wel wat tijd.
Ik vind dat niet veel tijd: je zit 1,5 uur van de vallei, dus veel tijd voor het park blijft er niet over.
jimmyenwesley schreef:Zijn er must do stops van Bakersfield naar Yosemite (trip is rond de 3 uur denk ik)
Gezien de beperkte tijd voor Yosemite zou ik zo snel mogelijk naar het park rijden. Het zal meer zijn dan 3 uur, volgens googlemaps is het eerder 4 uur.
Om te voorkomen dat je het stuk Oakhurst - Yosemite Village erg vaak gaat rijden zou je de 21e via Mariposa en de 140 het park in kunnen rijden. Dit is een mooie route die niet veel langer is. Je kunt dan eerst de vallei gaan verkennen, met misschien een bezoek aan het visitor center. Afhankelijk van wat je gaat doen zou je op weg naar Oakhurst nog naar de MAriposa Grove kunnen gaan, maar misschein is dat handiger voor de volgende dag, of eventueel de dag dat je naar SF rijdt.
Als de Glacie Point Road open is zou ik de 22e daar naar toe rijden. Je kunt onderewg de wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point doen, zie http://www.yosemitehikes.com voor meer informatie.
In de vallei kun je de Mist Tail doen (is een must), naar de Bridalveil fall, Lower Yosemite fall, Mirror Lake, of je kunt gaan fietsen, raften, paardrijden, picknicken an de Merced of een pizza halen bij Curry Village, een ranger programma volgen etc. Buiten de vallei is Hetch Hetchy ook een aanrader, bijvoorbeeld de wandeling naar de Wapama fall.

Marianne
jimmyenwesley
Amerika-ontdekker

Supertips

Ik ga nog even verder voor mijn volgende route van Oakhurst naar SF. In SF overnachten we 3 nachten in Hotel: Best Western The Hotel California(580 Geary Street, Civic Center, CA 94102 San Francisco)

Wat is er te zien op weg naar SF welke route kan ik hier best nemen?

Hoelaat best vertrekken uit Oakhurst?

Ik Heb dus 1 dag op weg naar SF en 's avonds gaan we om 6:45 pm Alcatraz cruise doen
en 2 volle dagen SF

Wat raden jullie aan hier te doen?
jimmyenwesley
Amerika-ontdekker

echt niemand Tips? :geek2:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

SF is een eitje; staat in veel reisverslagen en boeken. De reis ernaartoe. Ik zou sowieso 's ochtends lekker op tijd vertrekken.
SF
Fishermans wharf vond ik een tourist trap. Pier 39 wel leuk. Alamo Square, Ghirardelli (chocolade), ritje met cable car, Lombard street en zo meer van die bekende zaken je kunt daaruit zelf een keus maken. Er is ook een soort science museum met van alles en nog wat.
jimmyenwesley
Amerika-ontdekker

Dank je wel

Vervolgens gaan we dus van SF naar Monterey waar we om 1u30 pm whalewatching gaan doen. (http://www.montereywhalewatching.com/)

Hoelaat moet ik dan best uit SF vertrekken om hier op tijd te zijn?

De tocht duurt 3 uur, wat raden jullie aan om erna nog te doen?

we verblijven er dus slechts 1 nacht in Hotel: Best Western Beachside Inn (336 W. Cabrillo Blvd., Santa Barbara, CA 93101)

Tips altijd welkom
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had je al wat tips over Yosemite gegeven en daarin ook al iets gezegd over het stuk Yosemite - SF. Ik zou daar nog een ochtend doorbrengen (bijvoorbeeld naar Hetch hetchy). Je kunt dan via de 120 het park verlaten.
Je kunt het beste ter plekke bekijken wat je gaat doen; als je uitgekeken bent op Yosemite kun je ook meteen richting SF vertrekken. Lijkt me niet iets om van te voren al helemaal te moeten plannen.

Marianne
jimmyenwesley
Amerika-ontdekker

Ok, het enige waar we voor op tijd in SF moeten zijn is voor de avondcruise naar Alcatraz 6u45pm

Mss het lot ook een beetje laten beslissen. Ik denk dat we vermoeid gaan terug komen of valt dat bij de meeste mensen mee?

Vervolgens mijn vorige vraag ook nog eens herhalen. We gaan dus van SF naar Monterey waar we om 1u30 pm whalewatching gaan doen. (http://www.montereywhalewatching.com/)

Hoelaat moet ik dan best uit SF vertrekken om hier op tijd te zijn?

we verblijven er dus slechts 1 nacht in Hotel: Best Western Beachside Inn (336 W. Cabrillo Blvd., Santa Barbara, CA 93101)

Tips welkom
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het hangt er helemaal van af waar je vandaan komt, en hoe druk het is etc. Ik zou op tijd vertrekken, je kunt altijd nog in Monterey wat rondkijken als je er voreg bent. Het awuyqrium is een aanrader, maar dan moet je wel een paar uur de tijd hebben.

Ik begrijp dat Santa Barbara niet, ik neem niet aan dat je na de walvistocht nog naar SB gaat? Overnacht je in Monterey?

Marianne
jimmyenwesley
Amerika-ontdekker

we overnachten wel degelijk in montery.

Wat begrijp je niet van Santa Barbara.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je vroeg wat je na de walvistocht moest doen en vermeldde dat je in SB sliep.

Dus het leek alsof je dezelfde dag nog naar SB wilde gaan. Wat me al niet logisch leek, maar je weet het maar nooit. :lol:

Marianne
jimmyenwesley
Amerika-ontdekker

ja idd een foutje
we logeren in Hotel: Casa Munras Garden Hotel (700 Munras Ave, Monterey, Ca, 93940 VS))
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dan gewoon naar Monterey rijden.. Lekker op tijd vertrekken nog beetje rondkijken in Monterey zelf. Koffie/ lunch, je kunt op Google maps even zien hoe lang het ongeveer rijden is.
Ik zou zeker 2,5 voor de rit uittrekken... wij deden bijna 2 uur over Santa Cruz - Golden Gate. Je moet er ook op tijd zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer