Als je een nachtje langer in Sedona wilt blijven zou ik toch op dag 3 al naar Sedona gaan en niet in Phoenix blijven. Want anders zie ik niet in wanneer je de Grand Canyon wilt bezoeken in je schema.dag 4: Sedona (via 89a) - Grand Canyon (hier twijfelen we of we een nachtje langer in Sedona zouden verblijven?)
dag 5: Grand Canyon (south rim) - Monument Valley (over MV twijfel ik ook nog of dit écht wel de moeite is om mee in te plannen.. Wat denken jullie??)
dag 6: MV - Page (antelope Canyon Lower, glen canyon dam, lake Powel, horseshoe bend)
Of laat Monument Valley vervallen. Dag 4 noch overnachten in Sedona, dag 5 de Grand Canyon meepakken en dag 6 naar Page.
Mocht je dag 10 laten vervallen, dan zou ik die tussen Page en Zion instoppen om Bryce te bezoeken. Ik zou zelf zeker die dag in Vegas blijven, maar met kinderen is dat misschien toch ook wel anders.dag 7: Page - Zion (Springdale)
dag 8: Zion (narrows, main Canyon)
dag 9: Zion - Las Vegas
dag 10: Las Vegas (hier twijfelen we van diezelfde avond nog verder te rijden of nog een nachtje blijven, dus deze dag wordt mss geschrapt, wat denken jullie??)
Hangt van de drukte af. Ik vind dat je voldoende tijd voor Yosemite uittrekt, maar aan de andere kant zou je er best een dag extra voor mogen nemen. Je zou een dag van LA af kunnen halen en hier toevoegen.dag 13: Lee Vining (via Tioga road)- Yosemite (yosemite valley, yosemite falls, half dome, glacier point, vernall falls, bridal veil, el capitan) Niet allemaal diezelfde dag nog hé
dag 14: Yosemite (hoeveel dagen zouden we het best uittrekken voor hetgeen we in Yosemite willen doen (zie dag 13)
Let wel op dat je bij de meeste walvistochten (ik denk dat je dat bedoelt met walvissen spotten) of 's morgens of aan het begin van de middag in Monterey of Santa Cruz moet zijn. Aangezien je uit SF komt en dan de middagtour moet doen betwijfel ik of je daarna nog 'rustig' het aquarium wilt zien.dag 19: SF - Silicon Valley - Monterey (walvissen spotten, aquarium) - Carmel
dag 20: Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay - Santa Barbara
dag 21: SB - LA
Ik vind Santa Barbara qua plaats zeker leuker dan Morro Bay. De dag erna naar LA zou je nog diverse stops kunnen maken (shopstop in Camarillo) langs de kust en bv Malibu voor je LA binnen rijdt. Misschien niet zo mooi als het stuk tussen Monterey en Morro Bay, maar genoeg te doen.
Conclusie: Je kunt nog alle kanten op, maar je trip krijgt zeker al vorm. Het enige wat ik echt zou doen is Bryce toevoegen en als je dat van de steden afhaalt zou ik dat of van Las Vegas (omdat je daar al over twijfelt, persoonlijk zou ik dat niet doen) of van LA doen. Wil je die extra nacht Sedona, dan Monument Valley skippen (ligt wat van de route)...