Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaar)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaa

Bericht door PSVwally »

dag 4: Sedona (via 89a) - Grand Canyon (hier twijfelen we of we een nachtje langer in Sedona zouden verblijven?)
dag 5: Grand Canyon (south rim) - Monument Valley (over MV twijfel ik ook nog of dit écht wel de moeite is om mee in te plannen.. Wat denken jullie??)
dag 6: MV - Page (antelope Canyon Lower, glen canyon dam, lake Powel, horseshoe bend)
Als je een nachtje langer in Sedona wilt blijven zou ik toch op dag 3 al naar Sedona gaan en niet in Phoenix blijven. Want anders zie ik niet in wanneer je de Grand Canyon wilt bezoeken in je schema.
Of laat Monument Valley vervallen. Dag 4 noch overnachten in Sedona, dag 5 de Grand Canyon meepakken en dag 6 naar Page.
dag 7: Page - Zion (Springdale)
dag 8: Zion (narrows, main Canyon)
dag 9: Zion - Las Vegas
dag 10: Las Vegas (hier twijfelen we van diezelfde avond nog verder te rijden of nog een nachtje blijven, dus deze dag wordt mss geschrapt, wat denken jullie??)
Mocht je dag 10 laten vervallen, dan zou ik die tussen Page en Zion instoppen om Bryce te bezoeken. Ik zou zelf zeker die dag in Vegas blijven, maar met kinderen is dat misschien toch ook wel anders.
dag 13: Lee Vining (via Tioga road)- Yosemite (yosemite valley, yosemite falls, half dome, glacier point, vernall falls, bridal veil, el capitan) Niet allemaal diezelfde dag nog hé
dag 14: Yosemite (hoeveel dagen zouden we het best uittrekken voor hetgeen we in Yosemite willen doen (zie dag 13)
Hangt van de drukte af. Ik vind dat je voldoende tijd voor Yosemite uittrekt, maar aan de andere kant zou je er best een dag extra voor mogen nemen. Je zou een dag van LA af kunnen halen en hier toevoegen.
dag 19: SF - Silicon Valley - Monterey (walvissen spotten, aquarium) - Carmel
dag 20: Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay - Santa Barbara
dag 21: SB - LA
Let wel op dat je bij de meeste walvistochten (ik denk dat je dat bedoelt met walvissen spotten) of 's morgens of aan het begin van de middag in Monterey of Santa Cruz moet zijn. Aangezien je uit SF komt en dan de middagtour moet doen betwijfel ik of je daarna nog 'rustig' het aquarium wilt zien.
Ik vind Santa Barbara qua plaats zeker leuker dan Morro Bay. De dag erna naar LA zou je nog diverse stops kunnen maken (shopstop in Camarillo) langs de kust en bv Malibu voor je LA binnen rijdt. Misschien niet zo mooi als het stuk tussen Monterey en Morro Bay, maar genoeg te doen.

Conclusie: Je kunt nog alle kanten op, maar je trip krijgt zeker al vorm. Het enige wat ik echt zou doen is Bryce toevoegen en als je dat van de steden afhaalt zou ik dat of van Las Vegas (omdat je daar al over twijfelt, persoonlijk zou ik dat niet doen) of van LA doen. Wil je die extra nacht Sedona, dan Monument Valley skippen (ligt wat van de route)...
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

dag 1: Brussel - Phoenix
dag 2 : Phoenix (acclimatiseren :drunken:)
dag 3: Phoenix - Sedona (via apache trail (goldfield ghosttown meepikken) of rechtstreeks via de snelweg???)
dag 4: Sedona (via 89a) - Grand Canyon (hier twijfelen we of we een nachtje langer in Sedona zouden verblijven?)
dag 5: Grand Canyon (south rim) - Monument Valley (over MV twijfel ik ook nog of dit écht wel de moeite is om mee in te plannen.. Wat denken jullie??)
dag 6: MV - Page (antelope Canyon Lower, glen canyon dam, lake Powel, horseshoe bend)
Ik zou Monument Valley uit de route halen. Natuurlijk is het mooi daar maar je ziet al veel rode rotsen en als je MV eruit haalt heb je wat meer rust.
Dan kun je die nacht bij Sedona voegen. Ik zou zeker via de Apachetrail rijden, erg mooi! En die eerste dag acclimatiseren in Phoenix kun je dan lekker zo laten. :D

dag 10: Las Vegas (hier twijfelen we van diezelfde avond nog verder te rijden of nog een nachtje blijven, dus deze dag wordt mss geschrapt, wat denken jullie??)

Ik zou die extra nacht erin laten. In Las Vegas is enorm veel te zien en mijn kinderen vonden het daar helemaal geweldig!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik zou persoonlijk een dag LA en San Diego inleveren voor wat eerder in je route. Monument Valley en Bryce zou ik zeker niet overslaan. Maar wij zijn ook meer natuurmensen dan stadsmensen dus misschien heb je dat wel bewust zo gedaan.

Elly
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Al enkele kleine veranderingen gedaan na jullie reacties gelezen te hebben sé :geek:

dag 2: Phoenix - Sedona (via apache trail (goldfield ghosttown meepikken)
dag 3: Sedona (village of oak creek, bell rock, slide rock state park, oak creek canyon...)
dag 4: Sedona (via 89a) - Grand Canyon
dag 7: Page
dag 8: Page - Zion (Springdale)
dag 9: Zion (narrows, main Canyon)
dag 10: Zion - Las Vegas
dag 11: Las Vegas
dag 12: Las Vegas - Death Valley (furnace Creek)
dag 13: Death Valley - lee vining, bodie, mono lake
dag 14: Lee Vining (via Tioga road)- Yosemite (yosemite valley, yosemite falls, half dome, glacier point, vernall falls, bridal veil, el capitan) Niet allemaal diezelfde dag nog hé :D
dag 15: Yosemite (hoeveel dagen zouden we het best uittrekken voor hetgeen we in Yosemite willen doen (zie dag 13)
dag 16: Yosemite
dag 17: Yosemite (Hetchy Hetchy, Mariposa grove) - San Francisco
dag 18: SF
dag 19: SF
dag 20: SF - Silicon Valley - Monterey (aquarium) - Carmel
dag 21: Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay - Santa Barbara
dag 22: SB - LA
dag 23 : LA (Universal Studio's, 1 of ander pretpark (geen disney), venice beach, Santa Monica, het Hollywood Sign, California Sciencecenter,...)
dag 24: LA
dag 25: LA
dag 26: LA - San Diego (Seaworld, USS Midway Museum, La Jolla, laguna beach, Huntington Beach), eventueel een honkbalwedstrijd zouden we ook héél leuk vinden om is bij te wonen...)
dag 27: San Diego
dag 28: San Diego
dag 29: San Diego - vertrek Brussel
Laatst gewijzigd door frouke op 10 nov 2012, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

michelly schreef:Ik zou persoonlijk een dag LA en San Diego inleveren voor wat eerder in je route. Monument Valley en Bryce zou ik zeker niet overslaan. Maar wij zijn ook meer natuurmensen dan stadsmensen dus misschien heb je dat wel bewust zo gedaan.

Elly
Monument valley gaan we toch zéker inplannen, Bryce zegt ons toch wat minder precies... We zijn geen echte natuurmensen noch stadsmensen en zoeken daarom gewoon een leuke mix te maken van vanalles wat :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt die eerste dag Phoenix ook al gebruiken om naar Sedona te rijden. Phoenix is bloedheet in de zomer, het zou mij niet trekken om daar eerst een dag niets te oden. Je bent vroeg wakker na de vlucht, en die dag kun je goed gebruiken om alvast een stuk te gaan rijden. Ik ga er even van uit dat jullie niet met een camper gaan, wnat in dat geval heb je die dag wel nodig. De dag die je wint zou je voor Bryce kunnen gebruiken, is toch jammer om over te slaan.
Je zou ook een extra dag in Page kunnen plannen, zeker als je wilt gaan varen of zwemmen, of een tocht wilt maken over de Colorado River.
Ik vind het verder een mooie route. Wat Yosemite betreft: Hetch Hetchy en de Mariposa Grove lijkt me lastig te combineren op de dag dat je naar SF rijdt. Kijk eens in onze reisverslagen voor Yosemite (2004, 2006 en 2008).
Gaan jullie in 2013? In dat geval moet je al accommodatie gaan vastleggen. Dat zal al lastig worden in de parken.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Alvast bedankt voor jullie reacties :thumbup:

@Marianne: over die dag Phoenix ga ik toch nog eens goed nadenken dan... Het is voor ons de eerste keer dat we zo'n groot 'avontuur' aangaan en weten totaaaaaaaaal niet wat te verwachten eigenlijk en vandaar dat ik het allemaal zo rustig en doordacht mogelijk wil aanpakken :geek: Ik zou ook niet graag al helemaal vermoeid aan de reis beginnen en daarom zou ik die eerste dag willen gebruiken om te acclimatiseren en met een helder hoofd proberen te starten. Langs de andere kant is het mss wel een verloren dag ja en als je zegt dat het daar zo bloedheet is... We zullen wrsch met een auto gaan en dit zal pas in 2014 zijn dus ik heb nog wel eventjes de tijd denk :D Wat Yosemite betreft: wanneer we hetchy hetchy en mariposa grove juist zullen inplannen is nog niet duidelijk, ik had dit er enkel bijgezet omdat het wel dingen zijn die we zéker willen doen maar dit moet ik nog eens goed bekijken hoe we dit juist zullen inplannen. Iedereen is toch zooo enthousiast over Bryce maar ik blijf er toch men twijfels over hebben (vraag me niet waarom maar het spreekt ons niet zo aan :oops: ) Dan denk ik dat ik de gewonnen dag van Phoenix ga opnemen in Page want hiervan had ikzelf al het gedacht dat we anders niet zouden 'rondkomen' daar...
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

dag 3: Sedona (village of oak creek, bell rock, slide rock state park, oak creek canyon...)
dag 4: Sedona - flagstaf - williams - Grand Canyon (south rim)
dag 5: Grand Canyon (south rim) via 89 naar Page
dag 6: Page (antelope Canyon Lower, glen canyon dam, lake Powel, horseshoe bend)
dag 7: Page
dag 8: Page via 89a - Zion (Springdale)
dag 9: Zion (narrows, main Canyon)
dag 10: Zion - Las Vegas
dag 11: Las Vegas
dag 12: Las Vegas - Death Valley (furnace Creek)
dag 13: Death Valley - lee vining, bodie, mono lake
dag 14: Lee Vining (via Tioga road)- Yosemite (yosemite valley, yosemite falls, half dome, glacier point, vernall falls, bridal veil, el capitan) Niet allemaal diezelfde dag nog hé :D
dag 15: Yosemite (hoeveel dagen zouden we het best uittrekken voor hetgeen we in Yosemite willen doen (zie dag 13)
dag 16: Yosemite
dag 17: Yosemite (Hetchy Hetchy, Mariposa grove) - San Francisco
dag 19: SF
dag 20: SF - Silicon Valley - Monterey (aquarium) - Carmel
dag 21: Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay - Santa Barbara
dag 22: SB - LA
dag 23 : LA (Universal Studio's, 1 of ander pretpark (geen disney), venice beach, Santa Monica, het Hollywood Sign, California Sciencecenter,...)
dag 25: LA
dag 26: LA - San Diego (Seaworld, USS Midway Museum, La Jolla, laguna beach, Huntington Beach), eventueel een honkbalwedstrijd zouden we ook héél leuk vinden om is bij te wonen...)
dag 28: San Diego
dag 29: San Diego - vertrek Brussel
Laatst gewijzigd door frouke op 11 nov 2012, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Lekkere route hoor.
Monument Valley zelf vonden wij weinig aan, maar het stuk erboven (wat vanaf de GC best te doen is samen met monument valley) vonden we heerlijk.
Dus langs MV afrijden en zeg vanaf de kruising 163/261 na een km of 7 linksaf Valley of the gods rijden. Dan rechtsaf de Moki dugway op, evt Muley point boven meenemen. Terug naar beneden de 261 weer richting MV nemen en onderweg Goosenecks (dat is de 361) State Park meenemen. Dan nog wat in Monument Valley rondkijken. De dag erna 's morgens of met een tour of zelf de Valley Drive doen en op naar Page, waar ik dan die dag nog de dam en horseshoe bend zou doen. Dag erna 's morgens Antelope Canyon en de rest van de dag aan/op/in lake Powell liggen. Een van de redenen dat wij MV wat vonden tegenvallen was de megadrukte (ok het was zaterdag) en op de routes die ik hierboven beschrijf zijn we amper mensen tegen gekomen.

Mocht je MV willen skippen dan zou ik echt na Page, Bryce Canyon een dag tussenvoegen. Dat krijgt hier hele goede kritieken.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Onze route net is aan het bekijken geweest op de kaart en met afbeeldingen en dan toch de knoop doorgehakt dat we Monument Valley zullen skippen. (de weg ernaartoe lijkt me redelijk saai en het is toch een 'omweg' van zo'n 3u rijden heen en 3 u terug...) Heb in de plaats een extra dagje page ingepland zodat we daar ruim de tijd hebben om vanalles te doen/bekijken. (is ook geen straf denk ik :wink: )
Dan komen we zo aan het volgende schema:

dag 4: Sedona - flagstaf - williams - Grand Canyon (south rim)
dag 5: Grand Canyon (south rim) via 89 naar Page
dag 6: Page (antelope Canyon Lower, glen canyon dam, lake Powel, horseshoe bend)
dag 7: Page via 89a - Zion (Springdale)
dag 8: Zion (narrows, main Canyon)
dag 9: Zion - Las Vegas
dag 10: Las Vegas
dag 11: Las Vegas - Death Valley (furnace Creek)
dag 12: Death Valley - lee vining, bodie, mono lake
dag 13: Lee Vining (via Tioga road)- Yosemite (yosemite valley, yosemite falls, half dome, glacier point, vernall falls, bridal veil, el capitan) Niet allemaal diezelfde dag nog hé :D
dag 14: Yosemite (hoeveel dagen zouden we het best uittrekken voor hetgeen we in Yosemite willen doen (zie dag 13)
dag 15: Yosemite
dag 16: Yosemite (Hetchy Hetchy, Mariposa grove) - San Francisco
dag 17: SF
dag 19: SF - Silicon Valley - Monterey (aquarium) - Carmel
dag 20: Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay - Santa Barbara
dag 21: SB - LA
dag 22 : LA (Universal Studio's, 1 of ander pretpark (geen disney), venice beach, Santa Monica, het Hollywood Sign, California Sciencecenter,...)
dag 23: LA
dag 25: LA - San Diego (Seaworld, USS Midway Museum, La Jolla, laguna beach, Huntington Beach), eventueel een honkbalwedstrijd zouden we ook héél leuk vinden om is bij te wonen...)
dag 26: San Diego
dag 28: San Diego - vertrek Brussel

Alvast bedankt voor jullie reacties en laat gerust weten of er nog dingetjes zijn die ik het best verander/schrap/toevoeg enz... Ivm Bryce zijn we er al zéker aan uit dat we dit niet zullen inplannen in ons reisschema...

Groetjes, Frouke
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Heel jammer dat jullie Bryce niet "aandoen"; wij vonden dat eigenlijk het mooiste park;
wij zeggen altijd: Bryce krijgt van ons de eerste Pryce :lol:
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Heyhoi, ik ben al aan het opzoeken geweest op welke dagen je het best en of goedkoopst vliegt (dit zou dan di, woe en do zijn) maar als jullie mijn planning bekijken, voor welke dag zouden we dan het best vliegtuigtickets bestellen om te vertrekken zodat onze planning ook goed uitkomt naar de druktes in de parken toe enz...???
Groetjes, Frouke
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

Heb even alles doorgelezen maar kon zo snel niet vinden in welke periode je wilt vertrekken.
Ik zou sowieso proberen Yosemite buiten het weekend te houden want als je niet in het park zelf overnacht kan het best lastig zijn om een parkeerplekje te vinden en is alles super druk.
Verder moet je even kijken of er nog amerikaanse feestdagen zijn. De eerste vakantie dat wij in amerika waren viel het memorial day weekend heel ongunstig en was het echt een gekkehuis overal.

Gr. Laura
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hoi Laura, de bedoeling is dat we in het begin van juli (2014) vertrekken.
Groetjes
lovely_laura
Amerikakenner

De enige feestdag in Juli is independence day op de 4de. Misschien is het wel heel leuk om een keertje mee te maken maar niet in een national park denk ik.
Ik denk dat ik op dinsdag zou vertrekken. Je zit dan wel in het weekend in Grand Canyon maar Zion, las vegas en Yosemite vallen dan doordeweeks.Ik zie dat je ook misschien een honkbal wedstrijd wil zien. Ik weet niet op welke dag dat is anders zou ik kijken op wanneer dat is zodat je die dag in ieder geval in San Diego bent.

Gr. Laura
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hoooi, ben van plan om er zo'n dag of 2, 3 bij te kletsen. Waar kom ik dagen te kort denken jullie?? Dagje
LA? san Diego? Of mss toch nog een extra dagje yosemite?
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Ik geraak er ook niet uit welk hotel ik het best kies terwijl we yosemitepark aandoen... Kies ik het best 1 hotel in het midden van yosemite als uitvalsbasis voor de bezienswaardigheden, of 1 hotel in het begin vh park, daar alles bezichtigen en na enkele dagen verderop in het park een 2de hotel/slaapplaats zoeken en daar de rest bezichtigen en zo verder naar SF?
Groetjeuuuuuus, Frouke
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je die dagen erbij kletst zou ik toch zeker Bryce en misschien toch monument valley erbij pakken. In de steden heb je eigenlijk al genoeg tijd.

Yosemite : probeer iets in El portal te vinden. Of curry village / housekeeping camp. Is dat allemaal te duur, dan zal het eerder mariposa, groveland of oakhurst worden, maar dan zit je al wel met 1 tot 1,5u extra reistijd per enkele reis.
Jozef1978
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jozef1978 »

Vanuit Page (wahweap marina) hebben wij nog een boottocht over Lake Powell gemaakt naar Rainbow Bridge NM. Was erg mooi. En je vroeg naar leuke stranden. Wij vonden Pismo Beach fijn met de kids, toen 3 en 4 jaar oud. Misschien wat rustiger dan de stranden in LA, maar daar zijn wij niet geweest.
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
lovely_laura
Amerikakenner

Met 3 extra dagen zou ik voor Bryce Canyon kiezen om erbij te doen en misschien 1 extra dag San Diego.
Om de laatste paar dagen lekker op 1 plek te zitten vonden wij heerlijk! :thumbup:
Voor Yosemite zou ik als het in je budget past toch echt kiezen om in Yosemite te overnachten. Lekker een paar dagen geen auto nodig behalve misschien om naar Glacier point te rijden.
Het scheelt in ieder geval een hoop tijd om elke keer naar het park te rijden en wat wij erg vervelend vonden een parkeerplekje te vinden!!
Door de valley rijden allemaal busjes dus je kan overal makkelijk komen zonder auto.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer