Ziet er al heel mooi uit. En je gata er vast van genieten. Ik wil je nog wat ideeën en tips meegeven. Sommige heb ik wellicht overheen gelezen en staan er al in andere misschien niet.
Ik zou me in het algemeen niet zo vastpinnen op die vertrektijden die je meldt. Kijk goed naar de rijtijd dan heb je een goede indicatie hoe laat je weg moet zijn. En donker is in USA echt donker... k zou niet graag van MV - Monticello rijden in het donker. Met
http://www.sunrisesunset.com/usa/ kun je zien hoe laat de zon ondergaat en hoe laat het donker is. (meestal en half uur na zon onder)
Ik durf niet te zeggen of je met vertrek uit SF naar Yosemite tijd hebt voor èn Mariposa Grive èn Sentinel Dome/ Galcier Point. Bij Glacier Point hoef je niet ver te lopen. De wandeling naar Sentinel Dome (en ook Taft trail) is wat langer.
Zonsondergang (of bijna) is bij beide plekken (alledrie) erg mooi. Wij hebben bij GP gekeken. Bij SD is ook niet altijd plek om te parkeren.
Ik weet niet of je nog de watervallen wilt bekijken.. Vernall falls? Mist trail is mooie stevige wandeling.. Je kunt ook nog verder naar Nevada falls.
Zion Narrows/ Subway is niet altijd open. Ik neem aan in september wel. Bereid je hier wel goed op voor. Riverwalk is wel makkelijk. Verder op wordt het lastiger. Misschien zorgen voor alternatief, indien het dicht is. Observation Point wandeling of ANgels Landing voor spectaculaire wandeling?
http://www.zionnational-park.com/zion-g ... arrows.htm op de websiet nog meer wandelingen in Zion.
NPS sites zijn soms lastigs.. de structuur is niet erg doorzichtig. Vaak via plan your visit en directions (alwaar de kaarten/ maps) instaan wel redelijk wat info. en folders downloaden van vorige zomer is ook handig.
Ik zou niet in Monticello overnachten maar gewoon nabij MV en dan de dag erop heel vroeg vertrekken naar Needles section van Canyonlnads. Kun je stopje maken bij Mile marker 13 met het beroemde uitzicht op MV. Ook hier avond is het mooiste tijdstip in MV (en vroege ochtend).
In Moab zijn veel outfitters, je kunt ook een andere raft company kiezen. Er zijn er veel en aantal hebben ook halve dagen of korte middag tour.Ik vraag me af of er veel te white water rafetn is omdat het oktober is en er misschien weinig water meer stroomt... Ik zou kiezen om 3 oktober eerst naar Arches NP te gaan en in de middag te raften als dat kan of 's morgens vroeg raften en rond 13 uur tot 16/17 u naar ARches. Ook hier is het denk ik dan vroeg donker... kijk dara even naar met de link ergens hierboven. Ik zou niet op de ochtend dat je naar Provo gaat nog Arches bezoeken... beetje zonde...
Tenslotte misschien heb je nog wat aan mijn blogs. Wij reisden wel met kids maar de dingen die we bezochten geven wel een idee wat er te doen is op plekken. mn blog van 2010 is voor jouw interessant.