Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nightfoal: 3 weken roadtrippen met zijn tweetjes

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Re: Reis Nightfoal: 3 weken roadtrippen met zijn tweetjes

Bericht door Dude »

Stovepipe Wells is in elk geval minder luxe, maar hé je zit in de woestijn :thumbup:
Wij hadden een mini schorpioen in het bad liggen :wink: Hup, opscheppen, buiten zetten en klaar.
Reeds 2x verbleven en telkens een super verblijf met heerlijk zwemmen in het donker. Het restaurant is niet top maar de als de honger gestild is, zijn we tevreden.
Wij hoeven geen grote luxe, alleen in Las Vegas doen wij dat :thumbup:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

oh jezus, als er nu eens iets is waar ik degoutant bang van ben :?
Dankjewel, Dude :p
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Alé dan, op algemene aanvraag van Nightfoal :

Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bart
Grts, Bart

nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Pffft, twas weer te denken dat het een "Bart" zou zijn. Ik heb hier zelf ook een exemplaar, niets dan miserie mee :blink: :lol:
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Nog een vraagje: Is Coyote Buttes South de moeite?
Ik ga een permitaanvraag doen voor de wave volgende maand maar daar kan ik natuurlijk niet op rekenen. Is Coyote Buttes South dan een bezoekje waard, of sla ik het gewoon over?

Ik heb ondertussen ook een helicoptertourtje met landing vanuit Vegas over de Grand Canyon geboekt. Ik vond het heel jammer dat we de GC zouden moeten missen, zeker omdat mijn verloofde deze nog nooit gezien had, maar het zou een te grote omweg geweest zijn. Probleem opgelost :mrgreen:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Even zoeken op het forum en je vindt dit: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=32533

;-)
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ziet er al heel mooi uit. En je gata er vast van genieten. Ik wil je nog wat ideeën en tips meegeven. Sommige heb ik wellicht overheen gelezen en staan er al in andere misschien niet.

Ik zou me in het algemeen niet zo vastpinnen op die vertrektijden die je meldt. Kijk goed naar de rijtijd dan heb je een goede indicatie hoe laat je weg moet zijn. En donker is in USA echt donker... k zou niet graag van MV - Monticello rijden in het donker. Met http://www.sunrisesunset.com/usa/ kun je zien hoe laat de zon ondergaat en hoe laat het donker is. (meestal en half uur na zon onder)

Ik durf niet te zeggen of je met vertrek uit SF naar Yosemite tijd hebt voor èn Mariposa Grive èn Sentinel Dome/ Galcier Point. Bij Glacier Point hoef je niet ver te lopen. De wandeling naar Sentinel Dome (en ook Taft trail) is wat langer.
Zonsondergang (of bijna) is bij beide plekken (alledrie) erg mooi. Wij hebben bij GP gekeken. Bij SD is ook niet altijd plek om te parkeren.
Ik weet niet of je nog de watervallen wilt bekijken.. Vernall falls? Mist trail is mooie stevige wandeling.. Je kunt ook nog verder naar Nevada falls.

Zion Narrows/ Subway is niet altijd open. Ik neem aan in september wel. Bereid je hier wel goed op voor. Riverwalk is wel makkelijk. Verder op wordt het lastiger. Misschien zorgen voor alternatief, indien het dicht is. Observation Point wandeling of ANgels Landing voor spectaculaire wandeling? http://www.zionnational-park.com/zion-g ... arrows.htm op de websiet nog meer wandelingen in Zion.

NPS sites zijn soms lastigs.. de structuur is niet erg doorzichtig. Vaak via plan your visit en directions (alwaar de kaarten/ maps) instaan wel redelijk wat info. en folders downloaden van vorige zomer is ook handig.

Ik zou niet in Monticello overnachten maar gewoon nabij MV en dan de dag erop heel vroeg vertrekken naar Needles section van Canyonlnads. Kun je stopje maken bij Mile marker 13 met het beroemde uitzicht op MV. Ook hier avond is het mooiste tijdstip in MV (en vroege ochtend).

In Moab zijn veel outfitters, je kunt ook een andere raft company kiezen. Er zijn er veel en aantal hebben ook halve dagen of korte middag tour.Ik vraag me af of er veel te white water rafetn is omdat het oktober is en er misschien weinig water meer stroomt... Ik zou kiezen om 3 oktober eerst naar Arches NP te gaan en in de middag te raften als dat kan of 's morgens vroeg raften en rond 13 uur tot 16/17 u naar ARches. Ook hier is het denk ik dan vroeg donker... kijk dara even naar met de link ergens hierboven. Ik zou niet op de ochtend dat je naar Provo gaat nog Arches bezoeken... beetje zonde...

Tenslotte misschien heb je nog wat aan mijn blogs. Wij reisden wel met kids maar de dingen die we bezochten geven wel een idee wat er te doen is op plekken. mn blog van 2010 is voor jouw interessant.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Isis, ik ga je reisverslagen eens helemaal uitpluizen! Ik heb ze even overlezen en het ziet er heel interessant uit. Wie is bij jullie de fotograaf? e foto's zijn echt prachtig!
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Moi c'est la photographe... zenk joe very much ! :oops: :)
Hoop dat je er wat aan hebt. Wij reizen wel iets anders qua gezin en camper enzo maar het geeft wel idee van hoe en wat.
christa&john
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door christa&john »

@dude :
Bart; Furnace Creek Campground is gesloten dus ik bekijk een aantal alternatieven. Buiten de Resorts buiten het park(Nevada Treasure) dacht ik gisterenavond plots om toch nog even te checken qua campgrounds in het park zelf. Stovepipe Wells lijkt me ook wel aan te raden maar ik vermoed dat ik daar beter ga reserveren ? De campsites van het nps zijn gesloten in die periode, maar volgens de website escapetodeathvalley zijn er nog 32 plaatsen van Stovepipe Wells zelf boekbaar, dan kan je ook het zwembad en de restaurants gebruiken.Het lijkt me wel heerlijk om daar onder te sterrenhemel te zwemmen :thumbup: Wat is jouw ervaring in Stovepipe Wells ?
Christa
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Het lijkt me wel heerlijk om daar onder te sterrenhemel te zwemmen
haha, nou ik heb niet veel gezwommen in het zwembad bij StovepipeWells, het water was nl. berekoud (dat was in juni 2010)!
en bewolkt dus geen sterren...

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

christa&john schreef:@dude :
Wat is jouw ervaring in Stovepipe Wells ?
Christa
Onze ervaring is goed met SPW. Maar wij zijn ook wel erg snel tevreden. Ik hoor hier wel eens mensen die de kamers smerig vinden (heb je geen last van op de CG), maar wij hebben dat zo nog niet ervaren.
Na 2x zou ik er gerust weer willen slapen, al zou het ook wel eens Furnance Creek kunnen worden, gewoon om dat ook eens gezien te hebben.
Het restaurant van SPW is niets speciaals, niet slecht maar ook zeker niet supergoed.
Het zwemmen in het donker bij 35°C is een aanrader :thumbup:
Bediening is vriendelijk en aangenaam.
Ik kan eigenlijk niet veel slechts vertellen over SPW.

Bart
Grts, Bart

nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Ik haal deze even vanonder het stof. Ik heb toch beslist om er gewoon een retourtje LA van te maken omdat dit tussen de dropoff kosten en de tickets toch 800 euro goedkoper was... De route zal er dus ook best een stukje anders gaan uitzien. Ik heb hier een beetje rondgekeken en heb voorlopig deze route:

ZO 16 Brussel - LA
17 LA - LA
18 LA - Cambria
19 Cambria - Monterey
20 Monterey - SF
21 SF - SF
ZA 22 SF - Yosemite
ZO 23 Yosemite - Yosemite
24 Yosemite - Mammoth Lakes
25 Mammoth - DV
26 DV - DV
27 DV - LV
28 LV - LV
ZA 29 LV - Zion
ZO 30 Zion - Zion
1 Zion - Page
2 Page - Flagstaff
3 Flagstaff - Needles
4 Needles - Joshua Tree
5 Joshua Tree - Palm Springs
ZA 6 Palm Springs - LA
ZO 7 Los Angeles 18.00 Brussel

Wat denken jullie?
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

Ik zou dei dag in LA aan de achterkant van je vakante doen. Je bent vroeg wakker en kunt dan lekker opstarten.
Verder zie ik dat je in het weekend in Yosemite en Vegas bent, dat zal wel erg druk/duur zijn.
Zomaar een gedachte: als je meteen je eerste dag vertrekt uit LA en je slaat SF over, dan ben je niet in het weekend in Yosemite (en dus ook niet in t weekend in LV). Overigens zeg ik niet dat je SF moet overslaan, het is maar een idee. Zelf vind ik SF een erg leuke stad, maar je hebt nu toch maar slechts 1 dagje hiervoor staan, dus misschien gewoon keuzes maken...

Ik heb niet alles teruggelezen, maar is er een speciale reden om in Flagstaff te overnachten?

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Hey Nici

SF wil ik eigenlijk in geen geval overslaan. Ik weet dat je op anderhalve dag niet zo heel veel kan doen, maar je kan er toch het een en ander uithalen.

Voor Yosemite hebben we al accomodaties geboekt in Curry Village en dat kwam uit op 123 per nacht.
Het valt inderdaad een beetje tegen omdat het drukker zal zijn, maar ik denk niet dat het financieel interessant is om dat dagje LA nu nog van plaats te wisselen (non-refundable fees en snelle volboeking van accomodatie in Yosemite). Of?

Er is geen speciale reden voor Flagstaff buiten dat het goed gelegen is. Ik had gedacht het te combineren met een uitstapje Sedona. Een andere mogelijkheid was in één keer doorrijden tot Kingman, zodat we elders nog een extra dagje kunnen inplannen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De accommodatie in Curry Village is kosteloos te annuleren tot een week van te voren als ik me niet vergis. Ik vind dat je op het laatst erg veel tijd neemt met zowel een stop in Needles, in JT én in Palm Springs. Daar kun je wel een nacht minder doen. Flagstaff vind ik ook wat onlogisch, waarom niet bij de GC overnachten, of ga je daar niet naartoe?

Marianne
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

We gaan niet naar de Grand Canyon. In Las Vegas heb ik al een helikopter tour + picnic en hike gereserveerd omdat we normaal gezien niet langs de Grand Canyon zouden passeren. Vandaar dat we niet nog eens langs de GC gaan.

In mijn besvestigingsmail voor curry village staat iets over een non-refundable fee van 23,50 en een deposit (die is misschien wel refundable, dat weet ik niet). Is het in Yosemite echt zo onaangenaam druk op een zondag eind september? Zo druk dat het de moeite is om San Francisco helemaal over te slaan? Ik had wel gedacht dat het drukker ging zijn, maar misschien heb ik het wat onderschat.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

O, die fee is iets nieuws denk ik. Dat zou je dan wel kwijt zijn zo te lezen. Een deposit krijg je wel terug. Wij zijn jaren geleden wel eens in september in het weekend in yosemite geweest. Ik kan me niet herinneren dat het toen erg druk was. Het zal echter wel drukker zijn dan buiten het weekend.
Ik denk dat je met de helikoptertour niet in Grand Canyon NP komt. Als je zo dichtbij bent is het misschien toch aardig om even door het park te rijden?

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik zou nu inderdaad eerder de heli uit Gradn Canyon doen dan vlieg je echt over de GC NP en niet over het westen van de diepte. Het park is toch wel mooi om door te gaan en wat stops te maken. Ik zou ipv Flagstaff in GCNP of Tusayan gana zitten. ZOnsopgang bij de RIm is erg mooi.. en dat heb je niet als je in LV zit.
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

Ik denk niet dat het eind september net zo druk zal zijn als ik de zomermaanden. Maar goed, als je je van te voren erop instelt dat het druk is, dan is het ook prima toch?
Je zou inderdaad vanuit page naar de GC kunnen gaan en vandaaruit de helicoptervlucht kunnen maken. Wij hebben die in 2004 gemaakt en vonden deze prachtig. Of je nu in Flagstaff of in de GC/Tusayan overnacht dat maakt qua miles niet zo heel veel uit en je bent er tenslotte vlakbij.

Lastig he, al die keuzes!

Nici
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer