Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis twee van Mrvanilla : September 2014, LA - LV maar dan anders

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis twee van MrVanilla : Mei 2014, LA - LV maar dan anders

Bericht door PSVwally »

Ff offtopic dan: Hangt even van m'n werk af, maar ik zit te kijken naar canada, of vanuit Vancouver of vanuit Seattle en dan met of zonder Yellowstone. Andere optie is van Seattle naar San Diego. Maar mocht een jaartje niet gaan dan vermaak ik me ook prima in Europa hoor :D
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Vanuit Jackson naar Salt Lake City zijn wij beide keren via Bear lake en de logan Pass gereden, wat wel een leuke en op stukken een mooie route was.

Misschien niet heel praktisch om twee nachten bij old Faithful te verblijven, maar lijkt mij wel een prettig punt om de dag te beginnen en eindigen. Je kunt dan als de meeste toeristen er nog niet zijn of weer vertrokken zijn, rustig het geiserbasin daar te bekijken (voor zolang het licht is natuurlijk). Je zit dan ook redelijk dicht bij de grand Prismatic Spring waar je een stukje kan lopen van de fairy falls trail voor een hoger standpunt (wij moesten daar helaas door onweer weer terugkeren)...

Wij waren ook beide keren in september (wel een dag of 10 eerder in de maand). De eerste keer hadden we heel goed en warm weer met temperaturen rond de 30 graden overdag (en rond vriespunt 's nachts). De tweede keer was het een stuk wisselvalliger. Koud ook, met buien met natte sneeuw en onweer overdag. Maar als de zon doorbrak was het wel lekker. We werden ook een keer wakker met sneeuw die was blijven liggen... Wel erg mooi om dan rond te rijden terwijl het licht wordt, om dieren te spotten en toen ook wolven gespot, die op herten aan het jagen waren (door de verrekijker)
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Inge schreef:Vanuit Jackson naar Salt Lake City zijn wij beide keren via Bear lake en de logan Pass gereden, wat wel een leuke en op stukken een mooie route was.
)
Ah, das een goede. Het is sowieso een lang stuk van Jackson naar SLC. Is het dan ook echt de moeite waard iets uit te wijken voor Bear Lake? Het ziet er in ieder geval uit als een fijne plek om even de benen te strekken en te picknicken :).
Groetjes,
Daniel
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

De rechtoerechtaan route hebben wij niet gereden, dus kan het niet vergelijken. Maar wij vinden het wel fijn als je ook op de lange stukken door een mooie omgeving rijdt. Dat maakt zo'n dag een stuk minder saai.
Maar zoals gezegd, ik weet niet hoe mooi de andere route is.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Zijn er ook mensen die in The View hotel hebben overnacht bij Monument Valley? Ik begrijp van veel mensen dat dit prachtig moet zijn (en als ik de plaatjes moet geloven is dat ook zo) maar als ik onze datum invoer kom ik op een bedrag van liefst $289 dollar ex btw....wat ik echt heel erg veel geld vind voor een nachtje slapen (onze gemiddelde slaapplek kost meestal €50). Of zeggen de ervaringsdeskundigen: meer dan het geld waard....
Groetjes,
Daniel
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik ben ervaringsdeskundige. Echter was het hotel toen net open, en de prijs was rond de 150 dollar (uit m'n geheugen). Da's andere koek. Ik kijk wel op terug als een van de meest bijzondere overnachtingen die ik in de VS heb gehad (zelfde ' bijzonderheid' als b.v. Red Cliffs Lodge in Moab).
Ondanks ik 's avonds niet op het balkon kon zitten wegens een zandstorm....

Location, location, location. De kamer zelf was niets bijzonders, gewoon netjes met prima bed, Wifi, TV en koelkastje. Wel wat gehorig.
Ik kan niet in je portemonnee kijken ;-)

Het restaurant is ook een aanrader, als je tenminste bij het raam kan zitten. Niet letten op de vliegen (zullen ze inmiddels wel onder controle hebben maar het hoort een beetje bij de woestijn) en van het eten zelf kan ik mij ook niets herinneren...

Heb niet naar je route gekeken, maar redelijk in de buurt heb ik ook goede ervaringen met de Desert Rose Inn in Bluff (een goed half uur rijden van Monument Valley). Dan met name de Executive Suite. Op de route ligt o.a. Gooseneck SP.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Arno schreef:Ik ben ervaringsdeskundige. Echter was het hotel toen net open, en de prijs was rond de 150 dollar (uit m'n geheugen). Da's andere koek. Ik kijk wel op terug als een van de meest bijzondere overnachtingen die ik in de VS heb gehad (zelfde ' bijzonderheid' als b.v. Red Cliffs Lodge in Moab).
Ondanks ik 's avonds niet op het balkon kon zitten wegens een zandstorm....

Location, location, location. De kamer zelf was niets bijzonders, gewoon netjes met prima bed, Wifi, TV en koelkastje. Wel wat gehorig.
Ik kan niet in je portemonnee kijken ;-)
Thanks voor je bericht. Het is natuurlijk niet zo dat het onbetaalbaar is maar ik vind het belangrijk dat het dan ook echt het geld waard is voor een bed en een douche. In dit geval betaal je dus echt voor het uitzicht/locatie en niet zozeer voor luxe. Lastig!:)
Groetjes,
Daniel
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Een van de motels die mij het meest bijgebleven is, is de Mexican Hat Lodge, home of the swinging steak. Qua hotel niet bijzonder (gewoon prima), maar met een leuk restaurantje erbij, waar ze je steak op een schommel boven de bbq klaarmaken. Er was ook een bandje met live country muziek. Verder beetje knullig geregeld allemaal, maar droeg wel bij tot de charme :lol: . Alles bij elkaar een leuke ervaring, die toentertijd niet duur was. Maar geen idee wat het nu kost. De huidige prijzen moeten nog bijgewerkt worden.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Leuke tip, dank. Zie inderdaad dat er nog niet kan gereserveerd worden voor de periode waarin we gaan. Ben benieuwd naar de prijzen. Ziet er in ieder geval wel leuk uit. En steak klaarmaken op een schommel? Dat wil ik wel graag zien :lol:
Groetjes,
Daniel
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Qua overnachtingen voor Yellowstone/GT heb ik nu de volgende gereserveerd (te annuleren tot 48 uur van te voren):

2 nachten Jackson
2 nachten Lake Lodge Cabin
1 nacht Old Faitfull Inn

Ik wilde eigenlijk meer verspreid (in een soort rondje) overnachten maar de prijzen in het park zijn in september echt erg laag en zelfs een stuk lager (zo wat de helft) in verhouding tot bv. West Yellostone en Gardiner.

Nu zitten we erg centraal. Maar te doen?
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het wel mooi zo. Ik neem aan dat alles in Canyon al gesloten is? Wij vonden onze overnachting in de Old Faithful Inn (zie hier) geweldig; zit je in het oude deel? Ik hoor geen goede verhalen over de Lake Lodge cabins; is er niets vrij bij de Lake hotel cabins?

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Martin & Marianne schreef:Ik hoor geen goede verhalen over de Lake Lodge cabins;
Bij Lake Lodge zijn twee soorten cabins, de Pioneer Cabins (goedkoopste) en de Western Cabins (duurste).
De kwaliteit verschilt nogal.

Zie: http://beoordelingen.allesamerika.com/5 ... dge+Cabins
En klik hier voor ons reisverslag 2010 en dan bij dag 7 en 8 voor een aantal foto's van de Lake Lodge en de Western Cabin, waar wij in zaten en die ons prima is bevallen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik vond de cabin destijds prima (2005 alweer :shock: ). Zoals je ze meer ziet in Yellowstone. De lodge was ook mooi, maar het restaurant was slecht, ik zou op voorhand proberen te reserveren in het Lake hotel.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

We zitten inderdaad in de goedopere variant: de Pioneer Cabin. Via Tripadvisor kwamen we tot de conclusie dat deze niet uitblonk in luxe, maar qua prijs/kwaliteitverhouding prima in orde is. Het dient voor ons louter als overnachtingsplek (niet dat we spartaans willen slapen) maar zijn al snel tevreden met een bed en vier muren en een dak om ons heen.

Ik vernam al dat reserveren voor diner wel noodzakelijk kon zijn, dus dat zullen we tzt ook maar doen. Al krijgen de restaurants overal ontzettend slechte recensies. Dit is dus niet te vergelijken met de eetaccomodaties van Yosemite, Death Valley en Grand Canyon?
Martin & Marianne schreef:Ik neem aan dat alles in Canyon al gesloten is?
Nee is nog wel open, maar niet beschikbaar op de dagen dat wij gaan (we zouden zo nu en dan eens kunnen kijken of er iets vrijkomt de komende maanden als dat een stuk beter is dan Lake).
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als die cabins hetzelfde zijn als de cabins bij Old Faithful dan vond ik het maar gehorige dingen. Niet leuk als er heel de nacht jengelende kinderen aan het spoken zijn de kamer langs je.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik slaap altijd met oordopjes. Knappe kinders die mij wakker krijgen. :lol:
Groetjes,
Daniel
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Mrvanilla schreef:

Ik vernam al dat reserveren voor diner wel noodzakelijk kon zijn, dus dat zullen we tzt ook maar doen. Al krijgen de restaurants overal ontzettend slechte recensies. Dit is dus niet te vergelijken met de eetaccomodaties van Yosemite, Death Valley en Grand Canyon?
Het restaurant in old faithful vonden wij goed meevallen. Je kan kiezen tussen een buffetje of a la carte.
Datgene in canyon was een heel stuk minder.
Groetjes,
Carine
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

De planning voor Grand Teton/Yellowstone begint aardig vorm te krijgen. We hebben reserveringen bij Old Faitfull en Lake Lodge (geen vetpot qua aanbod zo half september).

Planning is nu:

10-9 : Salt Lake City - Jackson
11-9 : Jackson - Old Faithful (Jenny Lake met boot naar de overkant. Inspiration Point Trail, laat in middag naar OF/, Upper Geyser Basin)
12-9 : Old Faitful - Lake Lodge (Midway Geiser, Fountain Paint Pot, Grand Canyon of the Yellowstone, Hayden Valley)
13-9 : Lake Lodge (Hayden Valley, Tower Fall, Tower Roosevelt, Lamar Valley, Soda Butte, Mammoth (Lower Terrace), terug Upper. Norris wandeling.
14-9 : Lake Lodge - Jackson (Yellowstone Lake, West Thumb Geiser Basin, daarna nog tijd voor Grand Teton)
15-9 : Jackson - Rock Springs/Vernal (Ochtend nog desgewenst tijd voor GT)

Dit geeft ons drie volle dagen Yellowstone en zo'n anderhalve dag Grand Teton. Iemand nog aanvullingen/opmerkingen? Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van het weer e.d., maar het dient als opzet.

De 16e vertrekken we vanuit Rock Springs/Vernal naar Grand Junction (dag erna naar Moab). Dit is min of meer een 'tussendag' maar we passeren wel Colorado National Monument. Nu denk ik dat we daar maar een paar uur voor hebben, aangezien de route vanuit Vernal naar Grand Junction al bijna vijf uur is. Heeft het dan zin om Colorado National Monument toch nog aan te doen (zal voor hooguit een een uur of drie/vier zijn)?
Groetjes,
Daniel
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij hebben er destijds maar even tijd voor gemaakt, want we waren een beetje "rock tired". We zijn er eigenlijk alleen doorheen gereden, gestopt bij een paar mooie punten en bij het visitors center. Dat vond ik toch erg de moeite waard. Het is een mooi klein parkje, dat niet veel tijd nodig heeft voor een snelle indruk (al lees ik hier dat je er ook goed kunt wandelen, daar hadden wij toen geen zin in en tijd voor).
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ah, das op zich goed te horen. Ik kan me zo voorstellen dat wij ook weinig zin hebben om te wandelen na een klein weekje Yellowstone en Grand Teton NP, al zal het met dat Rock Tired bij ons dan nog wel meevallen (wellicht een paar dagen later na Arches NP en Canyonlands ;). Thanks voor de info in ieder geval!
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer