De afstand zegt niet zoveel; je moet vooral naar het hoogteverschil kijken. Dat bepaalt vaak hoe lang je ergens over doet. Ook de temperatuur kan veel uitmaken. Op mijn site staan indicaties voor de duur van een wandeling.
Het startpunt van de Canyon Overlook Trail kun je inderdaad met de auto bereiken, zoals ik al aangaf ligt dat aan de Ut 9. Kijk eens op de kaart op http://www.nps.gov/zion (aan de linkerkant, onder park tools).
Je ziet daarop de busstops, en bij de tunnel aan de 9 de Canyon Overlook Trail.
Hoe moet je rekening houden met die shuttlebussen en die totale tijd?
ja kan gelukt hebben en telkens op ene springen maar je kan ook aantel keer een paar minuten moeten wachten.
maar voor m'n bovenstaande (niet lange) wandelingen en dan die overlook trail moet je op een hele dag toekomen neen? 8u => 17u?
Je moet voor alleen de busrit al ongeveer 2 uur uittrekken. De wachttijden zijn niet lang, reken op gemiddeld 5 mniuten, de bussen rijden zeer frequent. Kijk daarvoor op de NPS-site. Het lijkt me dat je zeker een hele dag nodig hebt voor alle genoemde trails en uitzichtpunten.
Wij deden op 1 dag de Pa'rus Trail, Weeping rock, Riverside Walk, een stukje Narrows en de Upper Emerald Pools.
=> Court of the Patriarchs Viewpoint 100m wandelen, uitzichtspunt
=> upper Emmerald pool trail 1.6km (heen en terug)
=> Weeping rock trail 800m (heen en terug)
=> Riverside walk (3.3km) 1u30
+ Overlook trail dit zou moeten lukken met volledige dag.
Nu is het probleem;
dag1 landen we om 17u, dus die dag kan je enkel miss nog vegas by night doen.
dag2 zouden we de strip doen (misschien hoover dam, maar is dit wel dé moeite om 45 min + 45 min terug aan te verspillen?
dus zouden we dag 3 naar Zion rijden, maar het is 3u rijden dus komen we pas rond 11u ofzo aan.....
optie1: doen park, slapen in Springdale, en dag nadien (ingang 7 dagen geldig ? he) doen we de rest en rijden we dan door naar Bryce.
optie 2 is 's avonds al van vegas naar Springdale rijden maar hadden graag "blue man theather gezien...
EDIT: voorbeeld, realistisch?
Dag3
Opstaan Hotel springdale 7u
Klaar voor begin 8u30
-> 20min Court of the Patriarchs Viewpoint 100m wandelen
->1u30u upper Emmerald pool trail 1.6km
MIDDAG 11u30-12u
->1u Weeping rock trail 800m
->1u30 Riverside walk (3.3km)
Ik zal zo even op mijn foto's kijken hoe laat we overal waren, maar uit mijn reisverslag kun je het ook wel enigszins afleiden.
Even over die pas: in plaats van een pas per park kun je ook een America The Beautiful Pass kopen; dan heb je toegang tot alle parken. Deze pas kost 80 dollar en dat heb je er bij 4 parken al uit. Ook bij Lake Powell kun je de pas gebruiken.
Hoover dam: ik zou er niet voor omrijden. In Page zou je de Glen Canyon Dam kunnen bekijken, ligt meer op de route. Wij waren er in 2008, zie ons verslag voor ons bezoek.
Optie 2 kan wel, maar ik zou niet te laat gaan rijden, het is jammer om in het donker aan te komen. Optie 1 lijkt me goed te doen, maar ik weet niet of je dan verderop voldoende tijd hebt. Je kunt het beter in je totale schema weergeven om te zien wat de consequenties van de verschillende opties zijn.
Onze dag in Zion zag er zo uit:
10.30 -11.10 Pa'rus Trail
12.00 - 12.20 Weeping Rock
12.40-13.10 Riverside walk heen
14.00 - ? terug
Rond 15.20 lunch bij de Lodge
15.35 - 17.15 Emerald Pools (t/m Upper, via Kayenta Trail terug)
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.