Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis beabert: voorlopige reisroute okt/ nov

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis beabert: voorlopige reisroute okt/ nov

Bericht door beabert »

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Kreeg net dit mailtje van Alamo:

We’re improving the Alamo Insiders program so it’s easier to get great rates, every day. No searching. No coupons. No kidding!
• New pricing structure means no more coupon clipping.
• Get everyday low prices directly from Alamo.
• Enjoy a 5% discount on top of our new everyday bargain rates in the US, Canada, Mexico, Latin America and the Caribbean.
Also effective June 16, 2014, the Alamo Insiders program will discontinue the complimentary additional driver option. What hasn’t changed is our commitment to providing you with great cars at the best possible rates so your vacation travel is smooth and enjoyable. You can review the amended terms and conditions here.

Voor reeds gemaakte reserveringen zal het niet gelden, maar vanaf 16 juni dus niet meer automatisch een extra bestuurder gratis!

In het forum vond ik bovenstaande . Denk dat dit dus recent gewijzigd is .Jammer .
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

En vervolgens op de site van Alamo staat het volgende .
Medebestuurders
Op sommige bestemmingen kan een toeslag gelden voor medebestuurders. Alle bestuurders moeten in het bezit zijn van een geldig rijbewijs uit het land van herkomst. Voor extra bestuurders kunnen kosten in rekening gebracht worden. Deze kunnen variëren per land en moeten ter plaatse worden betaald. Als u de huurauto ophaalt in de staat California in de USA dan kunt u gratis een extra bestuurder bijschrijven op het contract ter plaatse.

Ik geloof toch eerder de site van Alamo dan .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja. De gratis bestuurder in CA is geen gratis extraatje van Alamo maar een wettelijke regeling.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Insiders program heeft op zich toch niets te maken met autohuur in Californië.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er zijn erg veel topics over die 2e bestuurder, zie bijvoorbeeld dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=54376

Marianne
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Vandaag gekeken om permit te bemachtigen voor The Wave . We hebben echter niet echt veel speelruimte om zomaar 3 data op te geven ( wij willen in elk geval voor 2 opties gaan om toch ook nog enige kans te maken .). Enig idee wat de beste data zou zijn? Reisschema van /rond Page is het volgende.

31 okt Zion
1 nov - Zion-Bryce Canyon overnachten
2-nov Bryce Canyon - Page ( 250km)
3-nov Page( proberen permits voor The Wave te krijgen)
4 nov
5-nov Page - Grand Canyon( south Rim)(260 km)
6-nov Grand Canyon
7-nov Grand Canyon – Phoenix shoppen /overnachten dicht bij Airport ( 400km)
8 nov vliegen naar Amsterdam om 1230 .

Indien mogelijk willen we ook nog Monument Valley meepikken . Zelf zat ik te denken aan 3 november (1e keus ) en 4 november ( 2e keus)., of Indien we op 4 november geloot worden, zouden we dan van Bryce naar Monument Valley kunnen en dan naar Page of moet er iets anders verzonnen worden zoals niet naar Monument Valley dan gaan. We reizen laat in seizoen dus s avonds rijden is niet mogelijk .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Eventueel zou je ook op weg van Bryce naar Page naar de Wave kunnen. Je moet dan wel vroeg vertrekken uit Bryce, maar ook als je van Page of Kanab komt is het een eindje rijden, dus dat maakt niet heel veel uit. Je moet dan wel echt vroeg beginnen want je moet echt voor het donker terug zijn bij de auto. Maar het kan wel, en je zult wat vlotter kunnen lopen dan in de zomer, want het zal een stuk minder heet zijn in november.
Ook op 4 november kun je gaan. Als je vroeg bent kun je nog wel naar MV rijden en daar voor het donker aankomen. Je kunt ook wel in het donker rijden, maar het is zeker bij MV jammer om de zonsondergang te missen.

Marianne
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Ik weet niet hoeveel tijd je ongeveer kwijt bent aan The Wave .En dus ook inclusief naar het startpunt rijden . Misschien is de dag dat we naar GC gaan dan ook een optie of niet?
Is de weg naar het startpunt een beetje te doen of ..... ik zag zonet het bijhorende filmpje . Of moeten we toch verplicht Page /Monument Valley /GC in deze volgorde doen .
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Voor de Wave vertrokken we om 8am uit Kanab en waren om 4pm weer terug in Kanab.
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Beste forummers .
Tja en toen gingen we dus naar Kos op vakantie en brak ik bij een stomme val het bovenste gedeelte van dijbeen Na 10 dagen ZH in Athene ben ik sinds donderdag terug thuis .. Erg balen ..en na een tijdje schoot toch ook wel bij mijn man en mij onze geplande USA reis door ons hoofd.
Als ik op de prognose van de artsen in Athene mag afgaan is het mogelijk dat ik tegen 21 oktober weer opgelapt ben . Ik ga er dan ook hard aan werken om zonder krukken naar de USA te kunnen .
Onze eerder geplande reisroute ( natuurparken ) zal dan wel geen doorgang vinden . Lange wandelingen zullen er nog niet inzitten.
Dus zijn we nu voor een alternatief aan het kijken, waarschijnlijk dus de kustroute .Wandelingetjes zonder veel hoogteverschil dus .
Omdat mijn verstand ook nog niet op volle krachten draait vraag ik hierbij jullie hulp. Bedankt op voorhand .
En voor die andere route moeten we dan nog maar een keer terug .
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Voor Yosemite, Death Valley en Grand Canyon zie ik niet zo direct een probleem.

Uiteraard geen lange wandelingen, maar je kan ook best wel wat zien met kleine stukjes (al dan niet op krukken).

Page ligt misschien wat moeilijker, je zou dit kunnen vervangen door Brcye en Monument Valley, daar kan je ook veel zien zonder echt wandelingen te maken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jeetje, dat is balen. Willen jullie de reis wel door laten gaan? Ik neem aan dat een gebroken been voldoende reden is voor een annulering van de tickets?
Als je wel gaat zou je ter plekke kunnen kijken wat wel en niet mogelijk is. Heel veel is te doen vanuit de auto of met een korte wandeling.
Ik weet niet hoe de route er nu uit zet en wat er al vast ligt? Misschien goed dat je de route nog eens plaatst?
Het idee van de kustroute begrijp ik niet echt; je hebt daar ook veel hoogteverschil, tenzij je alleen maar over het strand loopt. Maar daarvoor zou ik niet naar de USA gaan. En de kustroute is ook wat lastiger in te passen als je in SF begint en in Phoenix eindigt.

Marianne
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Ja ,indien mogelijk willen wij nog steeds die kant op .Tot hiertoe ( gelukkig maar ) alleen het vliegticket gereserveerd. Indien echt blijkt dat het echt niet gaat ,kunnen we deze altijd annuleren. Verder gaan we dus ook niets meer reserveren ( tenzij een annuleerbaar hotel in SF) ,maar ter plekke kijken wat mogelijk is ,maar ook deze manier van reizen vraagt wel wat voorbereiding .Tenslotte is deze reis een extra doelstelling voor mij om snel te revalideren .
Onderstaande schema was onze oorspronkelijke route.

21 okt aankomst in San Fransisco rond middaguur
22-okt SF
23-okt SF
24-okt SF –Yosemite
Auto ophalen en shoppen ( 300 km) overnachten Curry Village
25 okt Yosemite Panorama trail overnachten Curry Village
26 okt Yosemite
bezoek /trail in de valley maken .
Via tiago pass naar lee Vining en er overnachten
27 okt Lee Vining –Death valley overnachten Furnace creek
28-okt Death valley - Las Vegas( 210km)
29 okt Las Vegas shoppen en uitrusten
30-okt Las Vegas –Zion overnachten Springdale( 250km)
31 okt Zion
1 nov - Zion-Bryce Canyon overnachten
3-nov Page geen permits
4 nov Page Monument valley
5-nov Monument valley - Grand Canyon( south Rim)(260 km)
6-nov Grand Canyon
Dus tips en ideen over wat mogelijk is .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb hieronder wat alternatieven vermeld:

21 okt aankomst in San Francisco rond middaguur
22-okt SF
23-okt SF
24-okt SF –Yosemite
Auto ophalen en shoppen ( 300 km) overnachten Curry Village
25 okt Yosemite Panorama trail overnachten Curry Village - met de auto naar Glacier Point en daar het uitzicht bewonderen. Als er gewandeld kan worden: naar Sentinel dome. Naar wawona rijden en lopen of met de tram door de Mariposa Grove.
26 okt Yosemite
bezoek /trail in de valley maken . Je kunt met de auto of shuttlebus of wellicht de fiets de vallei verkennen. Kijk ook eens bij het visitor center, het museum en het indianen dorp.

Via tiago pass naar lee Vining en er overnachten Olmsted Point (naar uitzichtpunt lopen of vanaf de parkeerplaats), Tenaya Lake en mischien ene klein stukje Tuolumne Meadows.
27 okt Lee Vining –Death valley overnachten Furnace creek naar Mono Lake (South Tufa, via de 120), rijden naar de Alabama Hills en uitzichtpunten DV (Zabriskie Point is gesloten).
28-okt Death valley
- Las Vegas( 210km)
29 okt Las Vegas shoppen en uitrusten
30-okt Las Vegas –Zion overnachten Springdale( 250km)
31 okt Zion Je kunt met de shuttlebus de canyon door, misschien een stukje van de Riverside Walk. De Pa'rus Trail is wellicht ook te doen, anders op de fiets?
1 nov - Zion-Bryce Canyon overnachten In Bryce kun je meerdere uitzichtpunten bekijken, je hoeft daarvoor nauwelijks te lopen. Vooral het uur voor zonsondergang heel erg mooi!
3-nov Page geen permits Boot huren. Bezoek Upper Antelope Canyon. Als je een trap kunt beklimmen is de Lower ook een mogelijkheid. Bezoek Glen canyon Dam. Horseshoe Bend wordt misschien te veel lopen, een alternatief kan Gooseneck SP zijn vanuit Monument Valley.
4 nov Page Monument valley Tour door MV.
5-nov Monument valley - Grand Canyon( south Rim)(260 km)
6-nov Grand Canyon Viewpoints langs de Desert View Drive op weg van Page naar de GC. Met de shuttlebus naar Hermit's Rest en bij de verschillende stops een korte wandeling naar het view point. Helikoptervlucht? Naar het visitor center voor informatie over het ontstaan van de canyon etc.

Eigenlijk kun je meer dan genoeg doen, ik denk dat het ook niet nodig is om je route aan te passen. Wellicht dat twee nachten GC te veel is, maar je kunt je daar toch wel vermaken.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Veel bezienswaardigheden zijn met een rolstoel te doen. Dat gaat dus goed komen, zeker met bovenstaande aanwijzingen.
Fijne reis. :thumbup:
Groet,

Old Faithful
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Wij moeten onze reis jammer genoeg annuleren .Ik baal als een stekker, maar het is niet anders. Volgend jaar hopelijk wel .
Friezin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Friezin »

Jeetje, wat enorm balen. Ik neem aan dat dat betekent dat het slechter gaat met je been dan het in de eerste instantie leek? Het annuleren is natuurlijk balen, maar dat been is erger. Ik voel met je mee, ik had ook een ongelukje 2 dagen voor vertrek, gelukkig met minder ernstige gevolgen, maar dat was wel het eerste dat ik riep toen ik weer bij bewustzijn was: m'n vakantie!. Met wat aanpassingen (begeleiding op het vliegveld, weinig wandelen in de eerste 1,5 week en heel veel hulp van dochter met het inpakken van de spullen) kon het bij ons nog wel doorgaan. Maar ik weet hoe het voelt als door een stom onbewaakt moment opeens je droomreis niet door gaat/dreigt te gaan. Veel sterkte in ieder geval met je herstel, ik hoop dat het weer helemaal goed komt.
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Nee, het gaat niet slechter . Maar ik ben steeds blijven geloven in het feit dat de Griekse arts gezegd had dat het tegen die tijd wel zou lukken . In Nl denken ze daar toch anders over . Let wel we mogen wel gaan van de arts hier, maar hij vindt het niet zo verstandig . En om nou naar de USA te vliegen en daar 3 weken rustig aan in een hotel te zitten verder strompelend op 2 krukken en af en toe eens met de auto rond te rijden... eerlijk dit was ook niet de bedoeling .
Indien ik teveel ga belasten( en op vakantie wil je wel wat meer) ,staat mij nog een veel slechter scenario te wachten en dit wil ik toch liever vermijden .Ik moet er ook bij vermelden ,dat ik een in geval van pech een 2 e repatriëring niet durf te claimen bij de reisverzekering .
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wat een pech. :cry:

Ik wens je een voorspoedige revalidatie.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je een verstandig besluit hebt genomen, maar het is natuurlijk balen.
Maar nu kun je je verheugen op volgend jaar!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer