Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Reinier: een maand door westen van VS met kleine kinderen.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis Rhodez: een maand door westen van VS met kleine kinderen.
Wij hebben ooit zonder kinderen een helicoptervlucht gemaakt. Wat me, naast een verpletterende indruk van de GC, vooral is bijgebleven, was de herrie in dat ding, oorverdovend. Je krijgt ook allemaal een koptelefoon op met een muziekje. Je kan je nauwelijks verstaanbaar maken.
Ik denk dat ik mijn beide dochters er op die leeftijd nog geen plezier mee had gedaan. Het lijkt natuurlijk wel allemaal erg leuk, maar van het uitzicht kunnen ze niet genieten (interesseert ze niet). Ik denk dat ze bang waren geweest van de herrie. Al hadden ze het idee om in een helicopter te vliegen waarschijnlijk wel leuk gevonden.
Ik zou het eerlijk gezegd voor dat geld niet proberen. Als ze het verschrikkelijk vindt, hebben jullie (en jullie medepassagiers) er allemaal niks aan...
Ik denk dat ik mijn beide dochters er op die leeftijd nog geen plezier mee had gedaan. Het lijkt natuurlijk wel allemaal erg leuk, maar van het uitzicht kunnen ze niet genieten (interesseert ze niet). Ik denk dat ze bang waren geweest van de herrie. Al hadden ze het idee om in een helicopter te vliegen waarschijnlijk wel leuk gevonden.
Ik zou het eerlijk gezegd voor dat geld niet proberen. Als ze het verschrikkelijk vindt, hebben jullie (en jullie medepassagiers) er allemaal niks aan...
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Om even terug te komen op die campings zonder hook-up: het is hier niet vermeld, maar je hebt natuurlijk ook een generator die je kan gebruiken om stroom op te wekken. Verder is het ook nuttig om te zorgen voor laders die werken op een sigarettenaansteker, bv voor de batterijen van een fotoapparaat. Wij hadden ook een omvormer om onze laptop op te laden (want daarvoor hadden we geen geschikte lader).
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
De generator mag je niet overal (onbeperkt) gebruiken. Vooral op natuurcampings zijn er vaak stricte tijden voor waarop het mag. Maar moet ook bekennen dat ik het een onding vomd. Wat een herrie en stank maakte dat ding zeg! Ik schaamde me bijna dood
.

Groetjes Inge
Ok, dank weer! We hebben weer een nieuwe 'uitdaging'
Gisteren kwamen we erachter dat we vanuit Apollo helemaal niet door Death Valley mogen rijden. We zullen onze route dus iets om moeten gooien. Hebben jullie misschien wat tips voor kindvriendelijke campings tussen Las Vegas en Yosemite? Ik heb al gezien dat daar geen KOA is, maar een camping met een speeltuintje zouden we wel prettig vinden.
Over die helicopter moeten we dus wel echt even nadenken nog. Ze blijft nu namelijk maar aangeven dat ze zo graag wil. Ik zal er anders eens een mailtje richting de aanbieder aan wagen om te vragen of ze voor die kinderen ook kleinere koptelefoons hebben.

Over die helicopter moeten we dus wel echt even nadenken nog. Ze blijft nu namelijk maar aangeven dat ze zo graag wil. Ik zal er anders eens een mailtje richting de aanbieder aan wagen om te vragen of ze voor die kinderen ook kleinere koptelefoons hebben.
Reinier = Rhodez
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb zo geen campings paraat, maar als de Tioga Pass open is zou ik richting Lee Vining/Mono Lake rijden. Daar zijn vast wel campings te vinden. Gewoon boven DeathValley langs rijden.
Ik de Tioga pass en ook de sonora pass gesloten dan zou ik gewoon een lange rijdag onderlangs maken naar de omgeving van Oakhurst. Daar ben je echt wel een groot deel vd dag mee zoet (incl stops) maar je hoeft je route er ook weer niet echt voor 'om te gooien'.
Ik de Tioga pass en ook de sonora pass gesloten dan zou ik gewoon een lange rijdag onderlangs maken naar de omgeving van Oakhurst. Daar ben je echt wel een groot deel vd dag mee zoet (incl stops) maar je hoeft je route er ook weer niet echt voor 'om te gooien'.
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelf zocht ik vaak via RV Park Reviews. Op die manier zag ik net Boulder Creek RV Park met speeltuintje en zwembad net ten zuiden van Lone Pine. Zelf geen ervaring mee, maar scoort goed.
Groetjes Inge
Wat een handige link Inge, dank je!
En PSVWally, bij Oakhurst in de buurt is toch ook die lus voor treinen?
En PSVWally, bij Oakhurst in de buurt is toch ook die lus voor treinen?
Reinier = Rhodez
Inge: Ik kijk nu naar de ligging van Boulder Creek, maar is die niet alleen via Death Valley te bereiken of door flink om te rijden?
Reinier = Rhodez
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oeps, die ligt inderdaad niet handig voor jullie, sorry 
Maar via die link kan je op de kaart kijken welke RVparks rond jullie route liggen.

Maar via die link kan je op de kaart kijken welke RVparks rond jullie route liggen.
Groetjes Inge
Ik zit trouwens heel erg te twijfelen of we op de terugvlucht (nachtvlucht) onze stoelen moeten upgraden naar economy comfort. Ze zijn namelijk best prijzig, maar als je in de normale economy niet kan slapen door te weinig beenruimte met de baby op schoot kan ik me voorstellen dat je een hel van een nacht hebt... 

Reinier = Rhodez
Wat leuk dat jullie deze reis ook gaan doen met 2 kinderen!
Wij vertrekken eind april voor 31 dagen voor een rondreis. Ons start en eindpunt is San fransisco.
Wij reizen ook met 2 kinderen van 4,5 en 2 jaar.
Ontzettend spannend maar ik heb er ook veel zin in!
Wij vertrekken eind april voor 31 dagen voor een rondreis. Ons start en eindpunt is San fransisco.
Wij reizen ook met 2 kinderen van 4,5 en 2 jaar.
Ontzettend spannend maar ik heb er ook veel zin in!
2008 Route66 2009 Las Vegas 2009 Miami & Keys 2011 Orlando 2012 NYC & Roadtrip Oostkust 2014 Orlando 2015 Camperreis Westkust 2015 NYC
Van slapen komt toch weinig met een kind op schoot, aangezien je je baby niet op de grond wil laten belanden. Maar goed, wellicht helpen die (maximaal) 10 centimeter beenruimte extra. Beetje jammer alleen dat de economy comfort stoelen een stuk verder achterover kunnen dan gewone stoelen, zodat je je buurman/vrouw vóór je er ook nog bij hebt op schoot, terwijl jij rechtop moet blijven zitten omdat je anders geen schoot hebtRhodez schreef:Ik zit trouwens heel erg te twijfelen of we op de terugvlucht (nachtvlucht) onze stoelen moeten upgraden naar economy comfort. Ze zijn namelijk best prijzig, maar als je in de normale economy niet kan slapen door te weinig beenruimte met de baby op schoot kan ik me voorstellen dat je een hel van een nacht hebt...

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Nou het gaat er ook niet zozeer om dat wij slapen, maar vooral dat de kinderen in slaap vallen...
Reinier = Rhodez
Ik heb wel eens met een dreumes op schoot comfort gereisd (dat was een last-minute boeking, geen andere plekken meer vrij en op kosten van de baas), is wel net wat fijner. Maar om dan met het hele gezin nog wel bij elkaar te kunnen zitten moet je dus voor iedere gezinslid extra betalen, en dat zou me denk ik toch al snel te gortig zijn. Eigenlijk heeft het ook vooral voordeel voor de persoon voor je, zo'n baby heeft nogal de neiging voeten af te zetten tegen de stoel ervoor, moeilijk te voorkomen als je krap zit. Die 10cm extra kunnen er dan net voor zorgen dat dat niet meer kan.
Overigens kan sliep ik toch wel wat (met rugleuning stukje achteruit) met een baby/dreumes op schoot, mijn instincten werken prima, dus ik zit doodstil en kind valt niet. Gevolg is wel dat ik na een paar uur helemaal verkrampt ben
Overigens kan sliep ik toch wel wat (met rugleuning stukje achteruit) met een baby/dreumes op schoot, mijn instincten werken prima, dus ik zit doodstil en kind valt niet. Gevolg is wel dat ik na een paar uur helemaal verkrampt ben

Terug in Texas!
Onze kinderen waren klein, maar niet zo klein...misschien een tip voor mensen met wat oudere kinderen. Bij heel veel national park kunnen kinderen een soort ranger badges verdienen. Ze krijgen boekjes met vragen en worden echt ook "overhoord"voor ze hun badge krijgen. Ze leren er veel van de natuur en ze vinden het nog leuk ooit. Eén camping heeft een keer flink op hun donder gehad voor de rotsooi die bij de vuilnisbakken lag. De kinderen hadden er een foto van gemaakt en laten zien voor ze hun badge kregen..
Algemeen met kleintjes is natuurlijk ook een zwembad op de camping heerlijk...
Algemeen met kleintjes is natuurlijk ook een zwembad op de camping heerlijk...
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Wij hebben nu 3 keer economy gevlogen en ik kon wel slapen met baby/dreumes op schoot. Die extra beenruimte maakt niet zo heel veel uit denk ik.
2008 Route66 2009 Las Vegas 2009 Miami & Keys 2011 Orlando 2012 NYC & Roadtrip Oostkust 2014 Orlando 2015 Camperreis Westkust 2015 NYC
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bedoel je de Moki Dugway? Ik vond dat met een gewone auto geen enkel probleem. Volgens mij is dat met een camper ook zo, zeker als de camper niet al te groot is. Het is een kort stuk, brede weg met haarspeldbochten. Kijk maar eens op " onclick="window.open(this.href);return false;.Rhodez schreef: Nu zie ik alleen dat de route van Monument Valley naar Capitol Reef wat lastig is met campers. Klopt dat? Zo ja, is het wel te doen of moeten we echt omrijden? Ter info: we hebben een Eclipse Camper van Apollo gehuurd.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Dank jullie. Ik denk dat we toch maar de normale economy aanhouden. Scheelt toch ook weer 390 euro.
Ik bedoelde inderdaad de Moki Dugway Old Faithful. Met een camper met kleine kinderen leek me dat toch niet zo veilig.
Ik bedoelde inderdaad de Moki Dugway Old Faithful. Met een camper met kleine kinderen leek me dat toch niet zo veilig.
Reinier = Rhodez
De helikoptervlucht zou ik nog niet doen. Wij hebben dit een aantal jaren geleden gedaan en het was overweldigend en ook wel een beetje eng, zeker als je nog nooit in een helikopter hebt gezeten. Er was ook veel lawaai dus als ze iets wil zeggen versta je het niet. Mijn zoontje van 4,5 jaar zou het ook wel willen maar hij mag alleen naar de helikopters in de lucht kijken
Ik doe nog even wat inspiratie op aan je route!
Wij hebben trouwens ook totaal geen ervaring met een camper dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen! Het leek mij fijner voor de kinderen dan (bijna) elke nacht in een ander motel slapen.

Ik doe nog even wat inspiratie op aan je route!
Wij hebben trouwens ook totaal geen ervaring met een camper dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen! Het leek mij fijner voor de kinderen dan (bijna) elke nacht in een ander motel slapen.
Welk hotel hebben jullie trouwens in San Francisco? Of hebben jullie nog niets gereserveerd?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3284 Weergaves
-
Laatste bericht door blijebijtjes
-
- 89 Reacties