Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis martin484: voorbeeldreis Zuidwest met vertrekpunt SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis martin484: voorbeeldreis Zuidwest met vertrekpunt SF

Bericht door Martin & Marianne »

Waar kijk je voor de beschikbaarheid in Mexican Hat? Bij de hotels zelf? En heb je Gouldings geprobeerd? Op de camping daar heb je ook cabins. En Tipi Village?
The view is wel mooi natuurlijk.

Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Voor een eerste zuidwesten reis, vind ik overnachten aan de rim van de Grand Canyon een zeer goed idee (een must durf ik zeggen). Je hebt daar ook meestal maar 1 nacht, dus maak die direct goed door in het park te zitten. 's Avonds is het park zoveel aangenamer als de bussen allemaal weg zijn.

Ik zou aanraden om in Yosemite toch 1 grote wandeling te doen, bijvoorbeeld Panorama trail van boven naar beneden, al is die best lang. Een langere wandeling zorgt dat je een park op een heel andere manier leert kennen. In Zion is Angel's landing favoriet (maar niet voor iedereen wegens niveau en afgronden).

Ik denk dat je moet concentreren op het vastleggen van de periode en dan direct vliegtuigticket prijzen gaan bekijken. Die gaan volgens mij snel gaan stijgen. Je kan hiervoor ook in het vliegtuigticket topic in Vervoer terecht voor vragen over tickets en prijzen.
martin484
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door martin484 »

Ik heb voor Mexican Hat Trivago gebruikt, ik heb daar niet heel lang gekeken maar ben toen meteen naar "The View" gegaan.
Gouldings heb ik nog niet geprobeerd, ga ik ook nog doen! Evenals Tipi Village.
The View is inderdaad mooi maar wat ik al zei...ook prijzig. En om het allemaal een beetje binnen de perken te houden moet ik wel wat keuze's maken.
Wederom bedankt :-)
Martin
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Hoi Stan.Gobien, bedankt voor je reactie.

We willen ook zeer graag in het park zitten, Marianne stuurde me net al een hele mooie link waar ik zeker iets mee kan. Ik geloof zeker dat dit een must is.

Qua wandelen, Angel's landing staat wel op het programma :-), dat lijkt ons erg gaaf (al zien we ter plekke wel of we ook echt helemaal tot bovenaan gaan :-)

Ik noteer de Panorama Trail, we willen zeker ook een wandeling maken in Yosemite, Ik ben het met je eens dat je met een wandeling het park anders leert kennen maar ook meer ziet. (even een update tussendoor, ik heb net even op Youtube gekeken naar de Panorama Trail, leuk!! )

Wat de tickets betreft, ik zie momenteel toch best mooie prijzen voor de periode dat we willen gaan. Met 1 overstap zitten we rond de 600 euro per persoon (Ams-SF) met o.a. Lufthansa. Dat lijkt me niet verkeerd toch? Ik zou het liefst met KLM gaan maar die zitten rond de 800 euro p.p. dus dat is toch een aardig verschil. We gaan de periode z.s.m. beslissen en dan de Nationale parken vastleggen, dan de vliegtickets en als laatste de rest van de hotels.

Martin
Martin
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Voor meer discussie verwijs ik je naar het speciale topic voor vliegticketprijzen, maar 600€ is een mooie prijs als de tijden ook gunstig zijn. Vergis je niet, die prijzen kunnen volgende week plots met 100€ of meer stijgen en dan baal je enorm.

Marianne heeft ook een leuke website (wandelingen-usa) met informatie over wandelingen in de parken, o.a. ook Yosemite.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je moet ook niet alleen via die bookingsites kijken, maar ook op de hotelsites zelf.
Op jullie datum, 9 juni aankomen, 10 juni vertrekken heb je kamers in de San Juan Inn van 88 of 99 dollar....

The view is prijzig, maar daar betaal je voor het uitzicht
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

martin484 schreef: Ik noteer de Panorama Trail, we willen zeker ook een wandeling maken in Yosemite, Ik ben het met je eens dat je met een wandeling het park anders leert kennen maar ook meer ziet. (even een update tussendoor, ik heb net even op Youtube gekeken naar de Panorama Trail, leuk!! )
Als je de Panorama Trail wilt doen moet je wel met de hikersbus. Je kunt die vooraf reserveren.
Als je dit niet wilt is het een alternatief om via de Misttrail naar de Vernal Falls te lopen en dan een stukje verder via de John Muir Trail weer terug. Je kunt dan vervolgens Glacier Point met de auto bezoeken en dan evt daar nog een wandeling doen naar Sentinel Dome of Taft Point.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Kijk voor Mexican Hat op http://www.hatrockinn.com/ of http://www.sanjuaninn.net/ of http://www.mexicanhat.net/

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

michelly schreef: Als je dit niet wilt is het een alternatief om via de Misttrail naar de Vernal Falls te lopen en dan een stukje verder via de John Muir Trail weer terug. Je kunt dan vervolgens Glacier Point met de auto bezoeken en dan evt daar nog een wandeling doen naar Sentinel Dome of Taft Point.
Dat is ook niet zo gek, je bespaart dan op de kosten voor de bus, en je bent veel flexibeler. En je kunt het mooie deel van de Mist trail omhoog lopen wat prettiger is dan naar beneden zoals bij de Panorama Trail. Wij deden de Mist Trail (onder andere) in 2013, zie hier, en Taft Point in 2015 (zie hier).
Als je wilt besparen op de bus en wel een flink eind wilt wandelen kun je nauurlijk de Four Mile Trail omhoog doen en de PT naar beneden. :wink:

Marianne
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Bedankt Paul voor je tips om rechtstreeks te boeken bij de hotels, bij San Juan Inn is er dan inderdaad gewoon plek en voor veel minder dan "The View" :-)

Weet iemand nog tips voor Yosemite Park? Het gaat zeer waarschijnlijk een plek buiten het park worden, veel is vol en ik las o.a. op deze site dat het Wawona hotel wat oubollig is (zo ziet het er ook wel een beetje uit om eerlijk te zijn) en voor de prijzen die ze vragen ook nog eens met gedeelde badkamer.

Nu zie ik plaatsjes als Mariposa, Lone Pine, Oakhurst, El Portal, Bishop, Oakdale en Lee Vining.

Lee Vining valt af omdat we vanuit die richting komen, wat is een goede plaats als alternatief buiten het park?

Gr. Martin
Laatst gewijzigd door martin484 op 13 jan 2016, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

@ Michelly

Bedankt Michelly voor je tips! Hier heb ik zeker iets aan :-)
Martin
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

@Marianne,

Bedankt voor de blogs, ik zal ze gaan bekijken :-) Haha...je schotelt onze een flinke wandeling voor, omhoog en ook weer naar beneden :-)
Nog even een hele andere vraag, hoe zit het met wandelen...en de beren daar? We lazen in een magazine dat er veel beren schijnen te zijn, moeten we ook een beetje uitkijken? Misschien een rare vraag maar even voor de zekerheid :oops:

Weet jij een goed alternatief voor buiten het park in Yosemite? Het liefst willen we er natuurlijk in verblijven maar dat gaat niet lukken in de periode dat wij willen gaan, helemaal een ramp vinden we het niet als er maar een beetje een alternatief is qua plaatsen buiten het park. Zoals ik hierboven ook al aan Paul schreef valt het Wawona hotel een beetje af.

Verder lijkt onze route nu echt vorm te gaan krijgen en krijgen we alles geboekt (ook in GC en Death Valley).

Gr. Martin
Martin
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Er zijn inderdaad beren in Yosemite. We hebben er daar alleen eentje vanuit de bus naar Glacier Point gezien. In Sequoia zijn we echter al meerdere malen tijdens een wandeling beren tegen gekomen. Dat is echt zo ontzettend cool om te zien. Je moet natuurlijk op gepaste afstand blijven maar de beren lijken zich weinig van de mensen aan te trekken. Bovendien is het in die parken best druk en als je gewoon op de paden blijft en je gezonde verstand gebruikt is er niks aan de hand.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou me ook niet druk maken om de beren. In Yosemite zie je ze niet veel.
Wanneer vertrek je nu, voor welke data zit je nu in Yosemite te kijken? Als je buiten het park wilt overnachten ligt El Portal het beste.
Pak er eens de kaart bij op http://www.nps.gov/yose (links onder Park Tools) om te zien hoe alles ligt. Hier vind je een tabel met afstanden tot Yosemite Village.
Ik zou kiezen voor een tent (of cabin, als ze beschikbaar zijn) in Curry vIllage, of een tent in Housekeeping camp. Dan zit je lekker centraal en heb je geen parkeerproblemen. En de volgende dag geniet je des te meer van je luxe hotelkamer. :wink:

En die 4MT met PT was een grapje, hoewel het wel te doen is als je een goede conditie hebt. Dat hebben wij niet, ik was blij dat het dreigde te gaan onweren toen wij in 2013 via de 4MT omhoog gelopen waren en vanwege het onweer niet meer via de PT naar beneden gingen. Wij hebben toen de 4MT ook weer naar beneden gelopen.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert

Ik heb in de zeventiger jaren weleens beren in Yosemite gezien. Ik meen me te herinneren dat ze toen door rangers gemonitord werden als ze in de buurt van campings kwamen.

Mijn volgorde zou ook zijn: 1. Curry Village of Housekeeping Camp en 2. El Portal. Voor de overnachting op dag 20 zou Mariposa een optie kunnen zijn, als er dichterbij niets vrij is.

Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou het laten afhangen of je bereid bent de hoofdprijs te betalen voor het overnachten in El Portal of het slapen in een min of meer aangeklede/verwarmde tent. Ik vind de kwaliteit/prijs in Yosemite nergens over gaan als ik eerlijk ben, of je moet er echt heel vroeg bij zijn met boeken. In 2012 was alles vol behalve een tent in Curry Village voor toen $160 per nacht. Wij zijn dus in Oakhurst gaan zitten voor iets meer dan €100 incl tax voor 2 nachten. Het verschil in benzine en reistijd woog voor ons niet op tegen die prijs. Nu waren wij ook vroeg in het seizoen en dus weinig problemen met parkeren en files. Wij vonden om 8u richting de vallei rijden toen vroeg genoeg. In parken waar zonsopkomst een highlight is zou ik het verschil voor een hotel misschien wel betaald hebben. Kijk evt ook eens op airbnb en scenic wonders. Soms zijn er leuke aanbiedingen voor huisjes rond Wawona.
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Bedankt Old Faithful.

Jij bedoeld dus dat we tussendoor in Yosemite nog moeten verhuizen..? Ik weet niet of dat mijn voorkeur zou hebben, dan denk ik...of heel de periode in een tent in Yosemite of heel de periode erbuiten....
Laatst gewijzigd door martin484 op 14 jan 2016, 15:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Hoi Paul, El Portal is echt aan de prijs vind ik. We moeten even goed nadenken wat we willen. Die tenten in Curry Village..kan je die wel op slot doen? Ik bedoel...al je spullen zullen er liggen dus dat is wel iets waar ik rekening mee wil houden.
Eventueel wijken we uit naar een plaatsje erbuiten, bedankt voor de tips m.b.t. AirBNB en Scenic Wonders (die laatste kende ik nog niet)

Ik zit alleen nog een beetje in mijn maag met Sequoia park, we komen er nu zo dichtbij...en misschien dat we er spijt van krijgen om dit te missen? Of niet? Het bezoek aan dit park zal dan ook maar max 1 dag zijn. Ik weet dat we keuze's moeten maken, je kan niet alles in één vakantie proppen maar ik heb bij dit park zoiets van...tja...moeten we dit echt buiten de route laten?

Ik zit dan te denken om heel misschien 1 dag eerder te vertrekken (vanaf huis) OF..wat ik hier ook bij iemand las, weet niet of het echt mogelijk is, het stuk van LA naar GC in één keer te rijden (dus zonder overnachting in GC), of is het ergens in te passen vanaf LA? Of nog ergens anders?
Martin
Old Faithful
Amerika-expert

ij bedoeld dus dat we tussendoor in Yosemite nog moeten verhuizen..?
Nee,het is de overnachting voor de dag dat je naar San Francisco rijdt. Als je die dag - dag 21 dus - niets meer in Yosemite wilt doen, kun je eventueel aan het einde van dag 20 al het park uit rijden naar Mariposa voor een overnachting. Je moet toch die kant op. Je kunt dit doen om het aantal nachten in een tent te beperken, uit budgetoverwegingen of omdat het beter uitkomt met de beschikbaarheid van accommodatie in het park.

Als je toch naar Sequoia wilt, kun je beter in in Oakhurst overnachten dan in Mariposa. Sequoia N.P. is best de moeite waard maar met maar één dag mis je dan toch weer Kings Canyon N.P.

Groet,

Old Faithful
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Zeker als je 1 dag extra hebt dan kun je Sequoia best toevoegen.
Je had eerst dit toch?
martin484 schreef: 17-jun Dag 17 Death Valley - Lee Vining
18-jun Dag 18 Lee Vining - Yosemite
19-jun Dag 19 Yosemite
20-jun Dag 20 Yosemite
21-jun Dag 21 Yosemite - SF
22-jun Dag 22 SF
23-jun Dag 23 SF
24-jun Dag 24 SF
Dan kan dit makkelijk met een dag extra:
Dag 17 Death Valley - Lee Vining
Dag 18 Lee Vining - Yosemite
Dag 19 Yosemite
Dag 20 Yosemite Sequoia
Dag 21 Sequoia
Dag 22 Sequoia - SF
Dag 23 SF
Dag 24 SF
Dag 25 SF

Ik ben wel een fan van Sequoia. Kijk eens in onze verslagen van 2005, 2009, 2011 en 2015 als je wat inspiratie zoekt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer