Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Stegeman: 2023 SF-LA-LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Stegeman: 2023 SF-LA-LV

Bericht door IngridZw »

Wij hadden de auto geparkeerd bij het Giant Forest Museum. Daar is een hele grote parkeerplaats. Vervolgens hebben we de shuttlebus genomen naar de halte die het dichtst bij de General Sherman Tree ligt. Je kunt dit aangeven bij de buschauffeur. (Ook mag je daar parkeren als je een invalideparkeerplaatskaart hebt.)
Het is vandaaruit maar een heel klein stukje lopen naar de General Sherman Tree en je zou daar ook eventueel ook nog een gedeelte van de Congress Trail kunnen lopen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Klopt Marianne. Barstow is ook niets volgens mij. Hebben het puur vanwege de route dat in 1x naar bijv Kingman de mannen te lang was in deze toestand en ze wel belang hadden bij een mooi zwembad even en een wallmart in de buurt, haha. Ja we houden maar wat rekening met ze. En als we door het ziek zijn niet alles hebben kunnen zien wat we wilden is er de ochtend nog tijd evt
Situatie is weer veranderd. Blijf kortademig en moe maar geen echte koorts meer dus red me. Hoogte idd last van maar kan evengoed de sterk vervuilde lucht zijn hier. Wst je niet zou verwachten in Sequoia.
Maar onze zoon houdt nu al 2 dagen niets binnen en de koorts is extreem hoog. Zien het morgen nog even aan …
Vandaag moesten we weg uit LA naar Three Rivers. Wat waren de mannen blij toen we van hutje mutje in 1 ruimte hier terecht kwamen. Een huis helemaal voor onszelf dichtbij de ingang en niemand in de buurt. Horen de watervallen en de krekels nu het avond is. Meest fijne plek ooit waar we overnacht hebben. Komt als geroepen nu in deze situatie.

De korte wandelingen die jullie noemen gaan we zeker doen of elk geval proberen. Hebben de tijd. Zijn hier nog 2 dagen gelukkig😁
Zal alles morgen f beter lezen nog
Laatst gewijzigd door stegeman op 10 sep 2023, 05:55, 1 keer totaal gewijzigd.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Bus hadden we nog niet ontdekt maar dat is een mooie tip voor nu.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor meer informatie over de shuttlebussen zie https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/parktransit.htm.

En zie hier voor onze ervaringen in Sequoia met onze dochters. Wij kampeerden toen op Lodgepole en namen vandaar de shuttlebus.

Marianne
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Met ons drieën het park even in geweest. Julian wilde echt slapen tot de koorts er uit was. Maar wat is Seqouia mooi en relatief rustig. Kunnen overal met de auto komen en stoppen. En ja heb de Sherman tree gezien en ben benauwd en al toch teruggelopen. Missie volbracht! Morgen de waterval proberen en stukje Kings Canyon dat wel open is.

Hartelijk dan voor jullie tips! We gaan proberen vanaf nu weer te genieten. Hopelijk gezondere tijden die aanbreken. Mocht iemand de tip van three Rivers wensen. Wat een verblijf hier. 1 woord voor. Fantastisch
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Voor wat betreft het niets binnenhouden. Neem cola (echte, met suiker enzo). 1 glas, laat het een half uurtje staan tot het prik eruit is. Neem dan een klein slokje, wacht 10 minuten. Gaat het goed nog een een slokje. etc. In cola zitten suikers en cafeine wat samen met water grote moleculen je darmen in helpt waardoor je net even wat makkelijker weer wat vocht binnen houdt en iets aan energie. Gaat dat goed dan later heel rustig verder weer wat aanvullen met banaan en naturel chips. Samen heb je een soort ORS, iets wat in die zakjes voor geen meter smaakt maar in deze combinatie prima is.
Voor mijn kinderen was dit de gouden tip tijdens verre reizen. Tip van een kinderarts.
2009 Australië (3 mnd, Adelaide naar Cairns, Alice springs naar Darwin)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn, Brisbane naar Cairns)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Dankjewel. Kende de tip. Eigenlijk meer door mijn jeugd. Was vaak wagenziek. Toen had je die airco’s nog niet e. Zaten we met 4 kids op de achterbank zonder gordel. Maar het eerste wat ik toen kon binnenhouden was zoute chips en cola inderdaad.

Inmiddels niemand meer ziek. Ondervind alleen conditieproblemen door de nog volle longen. Verder gelukkig goed en hier passen we ons op aan.

Inmiddels onderweg voor route 66 stuk. Barstow - Williams vandaag.
Barstow. Er was niks kwa natuur maar stiekem vonden we het er wel heerlijk. Veel eettenten en enorme hoeveelheid aan grote Amerikaanse vrachtwagens die daar parkeerden. Met een zoon die chauffeur is fantastisch en levert mooie gesprekken op. Lekker zwembad erbij en hadden een kamer met bubbelbad en jets. Voor een nachtje niet verkeerd. Pfff wat gaaf zo’n reis snel zeg.
Wilde Bearizona boeken online. Eens kijken voor korting.

GC hebben we meer dan voldoende tijd straks. Daarna nog Bryce/ZIon en LV. Wat gaat de tijd snel!
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

En het zit er weer op. Wst hebben we ondanks de sluiting van DV en de COVID ellende genoten van alles wat wel mogelijk was.
Kan wel janken dat we weer thuis zijn. Vind het daar zo fijn!
Nu weer een paar jaar (?) sparen voor een volgende reis met kan 2en dan weer. Maar wat was het fijn om dit samen met de jongens te kunnen doen. !
Hun favoriet was : GC en LV.
Mijn favoriet : point lobos, horseshoebend, GC, Bryce en ZIon. Kan hier niet uit kiezen.
Een volgende keer : Colorado combineren met Yellowstone en Arches of Canada. We twijfelen nog maar daar hebben we voldoende tijd voor :D
Ik weet niet hoe anderen het ervaren hebben??? Maar wst een bedragen waren we dagelijks kwijt aan eten, drinken etc. En dan deden we op de ene enorme blunder na niet gek. (Wisten wij veel dat een prime of premium steakhouse zoiets is alles een sterrenrestaurant), pffff
In en out burger vonden we wel een goede aanrader voor de snelle hap die toch veel lekkerder is dan de (andere) fastfoodketens. Lekker vers en goedkoop

Mooiste blunder vd reis: Jeroen wilde weer voor de zwervers zorgen in LA. Met een zak met warme spareribs er op uit. Komt terug :
Ze vloekten nog tegen me ook. Wat dan? Ze zeiden : God bless you.
Ik hou van die man die totaal geen Engels kan

Tot een volgende reis en ondertussen zal ik proberen hier en daar weer wat te helpen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer