Ik ben benieuwd of er nog op- of aanmerkingen zijn. Ik kan de route nog aanpassen, hoewel de meeste campings inmiddels al vastgelegd zijn (zoals Mather, Watchman, Fruita en Devils Garden). Maar dit kan natuurlijk altijd nog geannuleerd worden

Klopt! Zijn we ook van plan! Mist Trail in 2019 gedaan met 1 vastgezet gewricht; ging wel, maar pittig. Nu 2 vastgezette gewrichten dus gaan voor JMT denk ik! En wandelstokken gaan meeMartin & Marianne schreef: ↑26 mei 2025, 11:18Jill, ik denk dat ik het al gezegd heb, maar ik zou zeker de JMT doen in jullie geval en niet de Mist Trail. En wandelstokken gebruiken. Wij hadden de eerste keer ontzettend veel spierpijn in onze kuiten de volgende dag maar 10 jaar later met stokken hadden we daar geen last van.
Marianne
Wij zijn met de eerste shuttle van Lower Pines naar de Lodge gegaan en waren ruim op tijd voor de eerste hiker’s bus. Dit is prima te doen. De bus omhoog duurt ongeveer een uur naar Glacier Point. Houdt er rekening mee dat je boven ook nog wel een half uur tot een uur bezig bent, dus voor het aan de afdaling begint is het al half tien. En ook wij hadden (2 dagen) enorme spierpijn in de kuiten!